Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 20 jul 2018 10:46

mohamed schreef:Helemaal mee eens Yoshi en figuren zoals Dalethvav die bij alle kritiek impliceren dat er sprake is antisemitisme, doen uitsluitend omdat ze het inhoudelijk niet kunnen winnen. Helaas wordt op dergelijke vuile discussietechnieken niet gemodereerd. Op mijn forum heb je direct een maandban aan je achterwerk.

Ach ja. Dan plaats je een plaatje wat zo'n beetje de ontwikkeling van de laatste 70 jaar is geweest van de regio en dan gaat iemand miepen over details die niet kloppen. Alsof dat uitmaakt voor het grote geheel. De enige schoon water voorziening voor een dorp vernietigen is schijnbaar heel logisch en vooral ook humaan omdat er door een bezetter (oeps zo mag het schijnbaar officieel niet heten, maar in de praktijk is het nou eenmaal zo) geen vergunning is afgegeven.

Zo kan je alles wel goedpraten. Spijtig dat mensen zo verblind zijn en het persoonlijke leed van de verschillende mensen in de regio uit het oog verliezen.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 20 jul 2018 11:25

Yoshi schreef:Ach ja. Dan plaats je een plaatje wat zo'n beetje de ontwikkeling van de laatste 70 jaar is geweest van de regio en dan gaat iemand miepen over details die niet kloppen. Alsof dat uitmaakt voor het grote geheel. De enige schoon water voorziening voor een dorp vernietigen is schijnbaar heel logisch en vooral ook humaan omdat er door een bezetter (oeps zo mag het schijnbaar officieel niet heten, maar in de praktijk is het nou eenmaal zo) geen vergunning is afgegeven.

Zo kan je alles wel goedpraten. Spijtig dat mensen zo verblind zijn en het persoonlijke leed van de verschillende mensen in de regio uit het oog verliezen.


Het feit dat een Palestijnse staat nooit bestaan heeft, wel had kunnen bestaan, maar door eigen onwil toch niet bestaat. Ja, dat is niet zomaar een detail.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2018 23:10

Yoshi schreef:Ach ja. Dan plaats je een plaatje wat zo'n beetje de ontwikkeling van de laatste 70 jaar is geweest van de regio en dan gaat iemand miepen over details die niet kloppen. Alsof dat uitmaakt voor het grote geheel. De enige schoon water voorziening voor een dorp vernietigen is schijnbaar heel logisch en vooral ook humaan omdat er door een bezetter (oeps zo mag het schijnbaar officieel niet heten, maar in de praktijk is het nou eenmaal zo) geen vergunning is afgegeven.

Zo kan je alles wel goedpraten. Spijtig dat mensen zo verblind zijn en het persoonlijke leed van de verschillende mensen in de regio uit het oog verliezen.

Zodra het joden betreft gelden er andere regels, net als wanneer je op een boot stapt en rechts opeens stuurboord heet en links bakboord.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 21 jul 2018 16:39

Laten we dit principe:

"Als iemand zegt dat het regent en iemand anders zegt dat het droog is, is het niet je taak om beiden te citeren. Je taak is uit het raam te kijken en uit te zoeken wat waar is."

eens toepassen op dit:



En dit:

Afbeelding

Benieuwd wat de conclusie dan zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door dalethvav op 21 jul 2018 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 21 jul 2018 16:45

mohamed schreef:Zodra het joden betreft gelden er andere regels, net als wanneer je op een boot stapt en rechts opeens stuurboord heet en links bakboord.

Daar lijkt het idd sterk op. Zodra het om Israël gaat slaat de verering/aanbidding toe en wort moreel verwerpelijk gedrag bedekt en goed gepraat. Geen idee waar een moderne staat met al zijn tekortkomingen zo'n devotie aan verdient heeft. Ik had gehoopt dat we dit soort nationalisme achter ons hadden gelaten.

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 22 jul 2018 14:03

https://nos.nl/artikel/2242666-israel-h ... ebied.html

Groots, dat Israel zich inzet om deze mensen in veiligheid te brengen. Ze hebben toch veel van de Syriërs te lijden gehad.

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 22 jul 2018 14:20

dalethvav schreef:



Afbeelding

Benieuwd wat de conclusie dan zou moeten zijn.


Die kaarten zijn natuurlijk heel misleidend. Voor de opdeling van Palestina, wat een Engels mandaat was, hoorde Jordanië er ook nog bij. Engeland had de Joden het als thuisland beloofd. Het gedeelte ten oosten van de Jordaan is na de verdeling allemaal Arabisch geworden. Dat wordt even niet getoond op deze kaarten, want dan zou je zien dat meer dan de helft van het oude Palestina Arabisch is geworden.Het 'Palestina' dat overbleef, is wel 5 x verdeeld, maar elke keer ging de arabische bevolking er niet in mee. Ik schrijf bewust 'Arabische bevolking', want tot de staat Israel werd uitgeroepen, heetten zowel Jood als Arabier een Palestijn: ze waren inwoners van Palestina.

De Joden noemden het land dat zij toebedeeld kregen Israel, de Arabieren bleven het 'Palestina' noemen. Een strategisch slimme zet, want nu leek het alsof 'hun' land Palestina opgedeeld was en zij maar een klein stuk over hielden. De huidige 'Palestijnen' zijn arabieren die daar uit de regio kwamen, zij waren er naartoe getrokken begin 1900 toen ook de Joden er weer naartoe TERUG KEERDEN. Palestijnen hebben dus tot kort geleden nooit bestaan, op het handje vol Joden na dat altijd in het land is blijven wonen.

Dat derde plaatje hebben de arabieren dus te danken aan zichzelf: ze begonnen oorlogen, die ze hebben verloren. Dan moet je niet gaan janken na afloop. Dat laatste plaatje is kul, ga zelf maar eens poolshoogte nemen daar.

Da's trouwens sowieso een goed idee, dan zie je eens hoeveel ze van het land houden. Er is al meer dan 300 hectare land in vlammen opgegaan door terroristische acties van de arabieren. Maar dat komt nauwelijks in het nieuws, of het wordt weer goed gepraat.

Gelukkig is er Eén die strijdt voor Zijn volk, en op een dag zal de mensheid ter verantwoording worden geroepen over hoe men is omgegaan met 'de minste van de broeders van de Here'. Velen worden verblind door satan en zijn haat tegen Gods uitverkoren volk, maar gelovigen kunnen beter weten. En waar zij Gods volk niet steunen (met gebed of financiën), zullen zij daar ooit rekenschap van moeten afgeven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 22 jul 2018 16:55

Nina schreef:
Gelukkig is er Eén die strijdt voor Zijn volk,
en op een dag zal de mensheid ter verantwoording worden geroepen over hoe men is omgegaan met 'de minste van de broeders van de Here'.

Velen worden verblind door satan en zijn haat tegen Gods uitverkoren volk,
maar gelovigen kunnen beter weten.

En waar zij Gods volk niet steunen
(met gebed of financiën),
zullen zij daar ooit rekenschap van moeten afgeven.



drama gestudeerd?
Tranentrekkende onzin.

Jouw visie op Israel/Palestina is niets meer dan een opinie, net als iedere ander visie. Voor zeer velen is het huidige Israel niet verbonden met het Bijbelse Israel, en dus niet het herstel waarop de Bijbel vooruit laat zien.
Wie er gelijk heeft weet alleen God, ga dus niet op zijn stoel zitten en oordelen over degenen die het wel of niet financieel steunen... vreselijke rare opvatting.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 22 jul 2018 17:00

Nina schreef:https://nos.nl/artikel/2242666-israel-haalt-honderden-syrische-hulpverleners-uit-belegerd-gebied.html

Groots, dat Israel zich inzet om deze mensen in veiligheid te brengen. Ze hebben toch veel van de Syriërs te lijden gehad.

https://politiek.tpo.nl/2018/07/22/wat- ... evacueerd/
Hier zit een luchtje aan.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 22 jul 2018 19:01

hans0166 doet een poging om de reactie van Nina onderuit te halen:

drama gestudeerd?
Tranentrekkende onzin.

Jouw visie op Israel/Palestina is niets meer dan een opinie, net als iedere ander visie. Voor zeer velen is het huidige Israel niet verbonden met het Bijbelse Israel, en dus niet het herstel waarop de Bijbel vooruit laat zien.
Wie er gelijk heeft weet alleen God, ga dus niet op zijn stoel zitten en oordelen over degenen die het wel of niet financieel steunen... vreselijke rare opvatting.


Ongevraagd advies: Op uw financiële steun zit Israël echt niet te wachten.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

BasLaaitjeer

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor BasLaaitjeer » 22 jul 2018 19:47

hamlap schreef:Situatie in Israel
13 juli 2006, 12:09

De situatie in Israel wordt steeds dreigender! Er vallen ook steeds meer slachtoffers, zowel aan de zijde van de Palestijnen en Hezbollah, als aan de kant van Israel. Waar gaat dit allemaal naar toe? Zal het een grote oorlog worden, of toch niet?
...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 22 jul 2018 20:15

hamlap schreef:
Situatie in Israel
13 juli 2006, 12:09

De situatie in Israel wordt steeds dreigender! Er vallen ook steeds meer slachtoffers, zowel aan de zijde van de Palestijnen en Hezbollah, als aan de kant van Israel. Waar gaat dit allemaal naar toe? Zal het een grote oorlog worden, of toch niet?


Psalm 121 is een realiteit aan het worden voor Israël.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor ben db bd » 22 jul 2018 21:39

Psalm 121 is een realiteit aan het worden voor Israël.

ik heb het eens opgeslagen, 'een pelgrimslied', wat een bemoediging !:

"Ik sla mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal.
Mijn hulp is van de HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
Hij zal uw voet niet laten wankelen, uw Bewaarder zal niet sluimeren."
enzovoort. Heerlijk hè?!

Wat is het heerlijk dat de Allerhoogste ook niet ontrouw kan zijn. Alle volken zullen zich tegen Gods volk Israël keren, maar zich deerlijk bezeren.
Ook de Europese Unie behoort inmiddels feitelijk tot de vijanden van Israël, ons land toch ook? Ook wij stemmen tegen Jeruzalem als de 3000 jaar oude hoofdstad van Israël en nemen president Trump kwalijk dat hij een wet van zijn voorgangers nu eindelijk eens doorzet, uitvoert; verplaatsing van hun ambassade naar waar hij hoort.
19 jaar is Jeruzalem door de Jordaniërs bezet geweest, nadat de Engelsen het achter lieten. Die 19 jaar telde voor de Egyptenaar Arafat, die zich eind jaren '60 al tot Palestijn verklaarde al zwaarder dan 3000 jaar Gods Sion. Dat hebben we bijna allemaal inmiddels overgenomen, dat gaat ons absoluut opbreken. 6x hebben de aanvallende Arabieren u reeds in het zand moeten bijten, wij wachten met spanning af wat er met Iran gaat gebeuren, dat heel Syrië aan het vol stampen is met oorlogstuig, waaronder vele tienduizenden hele kwaaie raketten.

Laten wij hier op Refoweb maar aansluiten bij psalm 122:
"Bid om vrede voor Jeruzalem, laat het goed gaan met hen die u liefhebben!"

mohamed

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2018 22:38

ben db bd schreef:ik heb het eens opgeslagen, 'een pelgrimslied', wat een bemoediging !:

"Ik sla mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal.
Mijn hulp is van de HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
Hij zal uw voet niet laten wankelen, uw Bewaarder zal niet sluimeren."
enzovoort. Heerlijk hè?!

Wat is het heerlijk dat de Allerhoogste ook niet ontrouw kan zijn. Alle volken zullen zich tegen Gods volk Israël keren, maar zich deerlijk bezeren.
Ook de Europese Unie behoort inmiddels feitelijk tot de vijanden van Israël, ons land toch ook? Ook wij stemmen tegen Jeruzalem als de 3000 jaar oude hoofdstad van Israël en nemen president Trump kwalijk dat hij een wet van zijn voorgangers nu eindelijk eens doorzet, uitvoert; verplaatsing van hun ambassade naar waar hij hoort.
19 jaar is Jeruzalem door de Jordaniërs bezet geweest, nadat de Engelsen het achter lieten. Die 19 jaar telde voor de Egyptenaar Arafat, die zich eind jaren '60 al tot Palestijn verklaarde al zwaarder dan 3000 jaar Gods Sion. Dat hebben we bijna allemaal inmiddels overgenomen, dat gaat ons absoluut opbreken. 6x hebben de aanvallende Arabieren u reeds in het zand moeten bijten, wij wachten met spanning af wat er met Iran gaat gebeuren, dat heel Syrië aan het vol stampen is met oorlogstuig, waaronder vele tienduizenden hele kwaaie raketten.

Laten wij hier op Refoweb maar aansluiten bij psalm 122:
"Bid om vrede voor Jeruzalem, laat het goed gaan met hen die u liefhebben!"

De teksten die jij met je aardse wijsheid betrekt op een seculiere staat, hebben veelmeer betrekking om het Jeruzalem dat van boven is. En dat hemelse Jeruzalem is te alle tijden te verkiezen boven een vergankelijke stad.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor ben db bd » 22 jul 2018 22:47

@ mohamed: kunt u dat rare verhaal ook uitleggen?


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten