Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ben db bd » 08 aug 2015 11:55

Irak en ISIS staan tegenover elkaar.
Gelukkig is de islam verdeeld, want eensgezind zouden ze >3x zo sterk zijn.
Wat mij veel meer zorgen baart, is dat links Europa niet verdeeld is in de zelfislamisering!
Wij trekken het sharia-kalifaat in hoog tempo naar ons toe. Daar is ook de mainstreammedia hoogst schuldig aan. Het zou mij zelfs niets verwonderen als dit hier op het topic ook al niet meer gezegd zou mogen worden. Dan zullen jullie dit nooit lezen.
Daar krijgt de duivel welke ons aan het rijp maken is voor de antichrist, de Mahdi?, de 12e imam? met zijn valse profeet (waar de paus ook voorbereidend werk voor doet d.m.v. islam-aanpapping) alle kans voor, vanwege de voortgaande secularisatie in Europa; de ontkerstening.
Uw (klein?)kinderen zullen voorzeker een hoofddoekje dragen, zeggen we dan...

Yoshi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Yoshi » 08 aug 2015 12:19

ben db bd schreef:Irak en ISIS staan tegenover elkaar.
Gelukkig is de islam verdeeld, want eensgezind zouden ze >3x zo sterk zijn.

Ik vind het allemaal maar relatief. 3x zo sterk stelt nog niets voor tegen een Europa wat strijdlustig is. Indien onze politiek IS als serieuze bedreiging voor haar voortbestaan zou zien dan hadden ze binnen enkele maanden een goed uitgerust leger op de been gebracht van meer dan een miljoen soldaten.

Wat mij veel meer zorgen baart, is dat links Europa niet verdeeld is in de zelfislamisering!

Dat lijkt me idd het grootste probleem.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor rotterdam » 08 aug 2015 13:11

ben db bd schreef:(waar de paus ook voorbereidend werk voor doet d.m.v. islam-aanpapping)

Wat is je alternatief Ben ? Negeren ? Confrontatie ?

Wat mij veel meer zorgen baart, is dat links Europa niet verdeeld is in de zelfislamisering!

Schot voor open doel - links Europa baart mij altijd zorgen en niet alleen over de islamisering.

Uw (klein?)kinderen zullen voorzeker een hoofddoekje dragen, zeggen we dan...

Dus ? hoedje af - doekje om ?


antoon

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor antoon » 09 aug 2015 11:03

Als landje pik van Poetin of de IS niet bedoelt worden in de profetie over de eindtijd, zal het van voorbijgaande aard kunnen zijn, niet dat het mij ook geen zorgen baart, als de gifbeker niet voor mij is dan wel voor mijn kleinkinderen , zorgwekkend met deze regeringen die volgens mij niet helemaal beseffen wat er precies aan de hand is.

Poetin zal wel ophouden als hij in zijn ogen een veilige grote buffer heeft en zijn onderdanen verweg ook onder Russische invloedsfeer komen, en dat handels embargo wordt op de duur opgeheven, zo is het altijd gegaan bij landje pik .

Een godsdienst oorlog is in de regel van een heel ander kaliber, eigen goed, kinderen of leven worden ondergeschikt gemaakt aan het geoogde doel.
dat doel is voor kenners duidelijk , islamisering niet alleen van de oosterse landen, maar ook Europa en als het moet de wereld, dat zal duidelijk blijken indien zij de Turken onder de voet lopen en aan de poort van wereldheerschappij staan, zover is het nog lang niet, alleen de gedachte lijkt al belachelijk, maar vergeet niet dat zij het van verdeeldheid moeten hebben, KOERDEN die terrein winst boeken op IS. zijn nu het doelwit van het Turkse leger.

Vergeet ook niet dat de geavanceerde militaire uitrusting van IS niet helemaal uit de lucht komt vallen, er is inderdaad veel materiaal dat door ongemotiveerde legers wordt achtergelaten, maar mede doordat zij het zolang volhouden ontkom je niet aan de gedachte dat zij geldschieters hebben in rijke olie landen

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ben db bd » 11 aug 2015 18:00

rotterdam schreef:ben db bd schreef:
(waar de paus ook voorbereidend werk voor doet d.m.v. islam-aanpapping)
r: Wat is je alternatief Ben ? Negeren ? Confrontatie ?
Wat mij veel meer zorgen baart, is dat links Europa niet verdeeld is in de zelfislamisering!
r: Schot voor open doel - links Europa baart mij altijd zorgen en niet alleen over de islamisering.
Uw (klein?)kinderen zullen voorzeker een hoofddoekje dragen, zeggen we dan...
r: Dus ? hoedje af - doekje om ?

natuurlijk moet er met ISIS de confrontatie worden aangegaan.
Of Europa dat moet doen, is voor mij afhankelijk van in hoeverre wij direct belaagd worden.

Maar waarom de paus aanpapt met de islam, dat is m.i. om niet de aansluiting (de leiding?) met de eindtijdkerk te missen.
Daar krijgt iedereen straks wel een 'stempeltje' met bijbehorend nummer volgens mijn lezen van de Bijbel zoals het er staat.
Dat trekt dan wel Gods oordeel over hen heen. Dat staat ook in de WV van de KBS, welke ook op mijn nachtkastje ligt.

Op mijn nachtkastje ligt ook een boek met de aansprekende ondertiteling: 'de geschiedenis van de toekomst' van dr.Piet Borst.
Op het gewraakte ksandernieuws (of zo) kun je ook heel veel lezen hoor; over de valse rol van Obama in het geheel en zo, zoals zijn tegenstanders dat lekken. Als links Europa u zorgen baart, is dat een heel leerzame site. Die site lekt ook uit de financiële wereld en hun machthebbers met de crashes die er aankomen, waar uiteindelijk ook de oorlogaanjagers te vinden zijn omdat dat hún belang is.

Maar dat alles stuurt heen naar de grote verdrukking van de eindtijd, waar we nu de eerste weeën van waarnemen en waar Erdogan met zijn Ottomaanse aspiraties en Khamenei met zijn nieuwe bom ook zichtbaar zo graag een rol in spelen, welke we met apocalyps duiden en waar wijze mensen geen voorbereidend aandeel in nemen, dus ook geen doekjes om, cum annexis entameren.

antoon

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor antoon » 19 aug 2015 18:44

De aanslagen lijken dichterbij te komen, Is is als een octopus die zijn tentakels overal opzet wat ze maar kunnen bedenken, en inderdaad linkse regeringen lijken al jarenlang geen benul te hebben van wat er werkelijk aan de hand is.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor elbert » 20 aug 2015 09:54

ben db bd schreef:natuurlijk moet er met ISIS de confrontatie worden aangegaan.
Waarom natuurlijk? Bedenk wel dat ISIS die confrontatie maar al te graag wil en dat zou ons te denken moeten geven. In de eindtijdverwachting van ISIS (ja, die gasten zijn ook erg met eindtijdverwachtingen bezig) zou de grote eindstrijd plaats moeten vinden in Dabiq, in het noorden van Syrie. Het doel van ISIS is dus om westerse landen naar die plaats te lokken, om dan de eindtijd maar zo snel mogelijk tot stand te brengen.

Je zegt zelf dat wijze mensen geen voorbereidend aandeel in de apocalyps nemen, dus dan mogen we wel eens nadenken of en zo ja hoe we ISIS aan gaan pakken.
In het boek dat ik net uit heb:
Afbeelding
wordt betoogd dat het beste is de macht van ISIS militair in te dammen (dus zonder ze militair onder de voet te willen lopen), er een cordon omheen te leggen en ze verder weg te laten rotten, want het kalifaat is sociaal en economisch niet levensvatbaar. Het is dus ervoor zorgen dat het kalifaat zichzelf de das omdoet en onder zijn eigen gewicht instort, want het is een sterfhuisconstructie, letterlijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Cornelius » 20 aug 2015 18:40

Maar dan geef je alle niet-ISIL'ers die in dat gebied leven ook op. Moeten zij eerst vluchten? Misschien zouden ze moeten vechten, zoals Evert betoogt: http://demeningvanevert.blogspot.nl/2015/08/lecham-la-sjaloom.html
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

Yoshi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Yoshi » 20 aug 2015 20:12

elbert schreef:Waarom natuurlijk? Bedenk wel dat ISIS die confrontatie maar al te graag wil en dat zou ons te denken moeten geven. In de eindtijdverwachting van ISIS (ja, die gasten zijn ook erg met eindtijdverwachtingen bezig) zou de grote eindstrijd plaats moeten vinden in Dabiq, in het noorden van Syrie. Het doel van ISIS is dus om westerse landen naar die plaats te lokken, om dan de eindtijd maar zo snel mogelijk tot stand te brengen.

Dan helpen we ze daar toch een handje mee? De waanideeën van een vijand lijken mij geen reden om niet toe te slaan.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor elbert » 21 aug 2015 09:33

Yoshi schreef:Dan helpen we ze daar toch een handje mee? De waanideeën van een vijand lijken mij geen reden om niet toe te slaan.
Zoals de invasie in Irak bedoel je? De schrijvers van het boek waar ik naar verwees, vergelijken dat met een moker slaan op een voorwerp. Het voorwerp is verpletterd, maar de gloeiend hete (extremistische) scherven vliegen nu alle kanten op en verwonden degene die erop sloeg. ISIS is zo'n gloeiend hete scherf en juist daarom is het goed om de strategie nog eens goed te overdenken, voordat we weer zonder nadenken er vol op gaan slaan.
In actie komen geeft ons misschien eerst een goed gevoel (dat zijn onze eigen waanideeën), maar als de lange termijn gevolgen slecht zijn, is het beter om je niet allereerst door het goede gevoel te laten leiden, maar door een koude analyse van wat nodig is. Als ISIS verslagen wordt, komt er waarschijnlijk een nog extremere variant, waar we dan weer mee te maken krijgen.
Herinnert iemand zich nog hoe de Europeanen ingrepen in Libië (de verdrijving van Khadaffi)? En hoe is het nu in dat land? O ja, het land verkeert in een burgeroorlog, ISIS is daar in opkomst en dagelijks stappen honderden vluchtelingen vanuit dit land op de boot richting Italië. Dat klinkt niet echt als een succesvolle uitkomst van de interventie in Libië, vind je niet?
Dus moeten we niet denken dat er een westerse militaire oplossing is voor wat ten diepste een etnisch, cultureel en religieus (soennieten vs. sjiieten, jihadistische wahabisten versus gematigde moslims) probleem is. Tenzij je natuurlijk het hele Midden-Oosten voor minstens 30 jaar wilt bezetten, wat niemand echt wil.
Cornelius schreef:Maar dan geef je alle niet-ISIL'ers die in dat gebied leven ook op. Moeten zij eerst vluchten?
Dat is een goed punt: de vluchtelingencrisis neemt nu onrustbarende proporties aan en veel goede opties zijn er niet. Het beste is het om ISIS zoveel mogelijk in te dammen, zodat er niet nog meer vluchtelingen bij komen. Bovendien zou mijns inziens Turkije veel meer kunnen doen qua vluchtelingenopvang. Zij laten de vluchtelingen nu veel te makkelijk door richting Europa. Verder zouden de Arabische landen plus Iran aan moeten sturen op een politieke oplossing van de diverse conflicten i.p.v. hun eigen agenda's na te streven in de conflictlanden (Irak, Syrië, Jemen, Libië).
We moeten niet denken dat we de conflicten op kunnen lossen, maar we kunnen er wel iets aan doen om ze te beheersen en in te dammen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Yoshi » 21 aug 2015 17:05

elbert schreef:Zoals de invasie in Irak bedoel je?

Kan me niet herinneren dat ik het over Irak heb gehad.
De schrijvers van het boek waar ik naar verwees, vergelijken dat met een moker slaan op een voorwerp. Het voorwerp is verpletterd, maar de gloeiend hete (extremistische) scherven vliegen nu alle kanten op en verwonden degene die erop sloeg. ISIS is zo'n gloeiend hete scherf en juist daarom is het goed om de strategie nog eens goed te overdenken, voordat we weer zonder nadenken er vol op gaan slaan.

Dus omdat de schrijvers van een boekje vinden dat ISIS met een fluelen handschoen en vooral heel veel begrip benadert moet worden is dat de juiste weg om in te slaan?

Ongedierte bestrijd je en roei je uit waar mogelijk als het tot last zorgt. Zo ook met IS.
Niet bezetten, gewoon het ongedierte naar de andere wereld helpen zodat de mensen van goede wil verder kunnen met hun leven.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor elbert » 21 aug 2015 20:58

Yoshi schreef:Kan me niet herinneren dat ik het over Irak heb gehad.
We hebben het over Irak (en Syrië). IS zou nooit aan de macht zijn gekomen zonder de Amerikaanse invasie van Irak, die het deksel van de etnisch-religieuze heksenketel die dit land is, heeft gehaald.
Yoshi schreef:Dus omdat de schrijvers van een boekje vinden dat ISIS met een fluelen handschoen en vooral heel veel begrip benadert moet worden is dat de juiste weg om in te slaan?
Dat vinden de schrijvers van dit boekje (beiden terrorismeexperts) niet. Ze adviseren dan ook geen fluwelen handschoen, maar wel dat we niet doen waar IS op uit is. De strategie die je voor lijkt te staan, is precies wat IS wil: westerse troepen naar hun grondgebied lokken. Verstandig bestrijden is het devies.
Omdat je het boek niet gelezen hebt, geef ik hier de richting weer waarin ze denken:
bladzijde 293 schreef:Hoe kunnen we dit bloedvergieten stoppen zonder onbedoeld ISIS, Assad of beide te helpen? Als een militaire operatie er alleen maar toe leidt dat er meer opstandelingen bij komen dan er uit de weg worden geruimd, is het geen nuttige operatie. (...)
In plaats van ISIS op dezelfde manier te verpletteren als we bij Al Qaida hebben geprobeerd, meent Clint Watts van het Foreign Policy Research Institute, moeten we overwegen 'hen te laten wegrotten'. In zekere zin is dit het moderne equivalent van een middeleeuwse belegering.
(...)
We moeten bedenken hoe we een einde kunnen maken aan het vermogen van de ISIS-leiding om strijders, popaganda en geld in en uit de door haar gecontroleerde gebieden te transporteren. Alleen zo kunnen we paal en perk stellen aan haar toepassing van bruut geweld om de plaatselijke bevolking in toom te houden. Zo kunnen we ISIS dwingen om te mislukken op basis van zijn eigen daden, en hoeft de organisatie niet te worden verjaagd door buitenstaanders. Zo'n aanpak zal op de lange termijn ook schadelijk zijn voor toekomstige pogingen tot jihadistische natievorming. Een dergelijke strategie moet worden onderzocht op haar eigen valkuilen en afgewogen tegen de morele problemen die ze oplevert, vooral met het oog op slachtoffers die ISIS zal maken onder de bevolking in de gebieden die de organisatie controleert. Doelgerichte militaire actie kan voorkomen dat ISIS ongestraft volkerenmoord kan plegen, maar zal dat vermogen niet helemaal wegnemen. Onze militaire benadering zal zich onvermijdelijk moeten ontwikkelen naargelang de situatie op de grond.
Nou, dat klinkt niet heel optimistisch, maar wel nuchter. De werkelijkheid is nu eenmaal zo dat het westen niet veel meer dan nu kan en wil doen om IS aan te pakken.
Yoshi schreef:Ongedierte bestrijd je en roei je uit waar mogelijk als het tot last zorgt. Zo ook met IS.
Niet bezetten, gewoon het ongedierte naar de andere wereld helpen zodat de mensen van goede wil verder kunnen met hun leven.
En hoe wilde je dat doen zonder grondgebied te bezetten? Vanuit de lucht kun je IS hooguit verzwakken (niet uitroeien) en hun invloed indammen. Dat is een onderdeel waar de auteurs van het boek ook voor pleiten plus nog wat meer: economische druk, een betere bestrijding van de propaganda van IS (door aanhangers bijvoorbeeld de toegang tot Twitter en Facebook te ontzeggen), het onder druk zetten van de Iraakse regering om echt oog te hebben voor alle etnische groeperingen in het land en niet alleen de sji-ieten te bevoordelen enzovoorts. Geen fluwelen handschoenen dus, maar ook geen full blown invasie van IS grondgebied.

Nou zijn de auteurs van dit boek wel Amerikanen en hebben ze blijkbaar iets minder oog voor de vluchtelingenproblematiek die richting Europa komt, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat niet alleen IS daar debet aan is. Ook het regeringsleger van Assad en groeperingen als Al-Nusra zijn daarvoor verantwoordelijk, om nog maar te zwijgen van de stroom vluchtelingen die via Libië Europa bereikt: die komen vooral uit Afrika.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

antoon

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor antoon » 24 aug 2015 18:34

Kortom het was half twaalf met de mogelijkheid dat de wijzer terugdraait, nu mede door de vluchtelingenstroom lijkt het kwart voor twaalf te worden, en dan bedoel ik dat twaalf uur inhoudt dat de verwoestende oorlog Europa gaat berijken, vooralsnog ben ik niet overtuigd dat Isis iets met deprofetie te maken heeft, echter als Turkije onder de voet gelopen zou worden is hetvoor mij persoonlijk overtuigend genoeg datde eindtijd profetie in vervulling gaat.
Niemand kan daar dan nog iets aan veranderen

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor pindas83 » 24 aug 2015 18:52

antoon schreef:Kortom het was half twaalf met de mogelijkheid dat de wijzer terugdraait, nu mede door de vluchtelingenstroom lijkt het kwart voor twaalf te worden, en dan bedoel ik dat twaalf uur inhoudt dat de verwoestende oorlog Europa gaat berijken, vooralsnog ben ik niet overtuigd dat Isis iets met deprofetie te maken heeft, echter als Turkije onder de voet gelopen zou worden is hetvoor mij persoonlijk overtuigend genoeg datde eindtijd profetie in vervulling gaat.
Niemand kan daar dan nog iets aan veranderen


Nee joh, het is allemaal bangmakerij er gebeurt heus niks. Daar zal de internationale gemeenschap heus wel zorg voor dragen. :-?

antoon

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor antoon » 25 aug 2015 13:33

Nee joh, het is allemaal bangmakerij er gebeurt heus niks. Daar zal de internationale gemeenschap heus wel zorg voor dragen. :-?

Is het een joke sarcasme of meen je werkelijk dat de internationale gemeenschap problemen zal oplossen.

Wat bedoel je overigens met die gemeenschap regeringen en grootmachten, die hebben een groot deel van de wereld in het verderf gestort, eigenbelang is daarbij de algemene deler, om nog wat van hen te verwachten, wat voor bericht hebben zij achtergelaten alleen al de afgelopen 20 jaar, zinloze oorlogen, zinloze vernietiging van gemeenschappelijk goed, inderdaad hebben zij ook een paar schurken zoals in Irak, libie , Egypte, afgezet of er mede verantwoordelijk voor gedragen, wat is het resultaat, kleinere schurken kunnen nu hun gang gaan en zijn debet voor duizenden doden en miljoenen vluchtelingen, dit had onder voormalige machthebbers niet gebeurd, kerken in brand steken had niet voorgekomen, hoe gruwelijk ook de middelen van de voormalige despoten ook waren,

Ik vind dat ik uit realisme hier mag schrijven, het totaal plaatje ziet er nu zo uit dat de panelen verschoven zijn en alle ingrediënten voor een 3e wereldoorlog aanwezig zijn, dat is het plaatje nu, waarbij ik aanteken dat ik niet alwetend ben, niemand kan precies zeggen wat er gaat gebeuren.

Het ondenkbare is ook mogelijk, dat linkse politici met een werkende oplossing komen, helaas zo als het er nu uitziet heb ik er een hard hoofd in, dit is geen bangmakerij maar onder ogen zien wat er aan de hand is.

Jij niet misschien maar je roert een belangrijk punt aan , in openbaring worden regeringen met bergen vergeleken, de doodsbange mensen roepen tot de bergen, val op ons bescherm ons maar de bergen regeringen kunnen niets ze zijn als waggelende dronkaards.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten