Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor benefietdiner » 15 aug 2014 10:37

Tante Pollewop schreef:Doe eerst even wat aan je eigen onverdraagzaamheid voordat je over die van anderen begint. #-o
Bijbelse verdraagzaamheid is niet alles over je heen laten komen en je hoofd op het blok leggen zoals jij denk maar het zwaard op de juiste wijzen hanteren. Romeinen 13

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 aug 2014 10:41

Ik ben van mening dat de overheid inderdaad tegen jou zou moet optreden als je je medemensen daadwerkelijk wilt behandelen zoals je in dit topic zegt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor benefietdiner » 15 aug 2014 13:36

Tante Pollewop schreef:Ik ben van mening dat de overheid inderdaad tegen jou zou moet optreden als je je medemensen daadwerkelijk wilt behandelen zoals je in dit topic zegt.
Misschien heeft Jozias nog een plaatsje naast hem vrij in Den Haag.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 aug 2014 14:20

Ik woon niet in Den Haag, dus ik denk dat ik geen kans maak. :-({|=

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 15 aug 2014 15:11

Benefietdiner, ik weet niet wat jij onder vrijheid verstaat, maar als iemand in dergelijke kleding wil rondlopen, dan moet die persoon dat toch echt zelf weten. Of moeten we allemaal in jouw kledingstijl gaan rondlopen en jouw kapsel gaan dragen? Ik ken één land ter wereld dat daar al mee experimenteert en dat land heet Noord-Korea. Dit land is niet bepaald het land waar ik in wens te leven.

benefietdiner schreef:nootgreep


Do, re, mi, fa, so, la, si, do?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 16 aug 2014 21:54

Ook wel een duidelijk verhaal: Pogingen om terreur te duiden hebben één ding gemeen: ze slaan nergens op

Dit bleef wel goed hangen:
    In werkelijkheid ligt de kwestie natuurlijk verbluffend simpel. Gewoon luisteren naar wat de luitjes van Isis zelve over hun motieven zeggen volstaat. Erg geheimzinnig doen ze daar immers niet over. Luid en duidelijk verkondigen ze dat ze de vrijheid haten, de democratie, de mensenrechten, de open samenleving, en iedereen die hun opvattingen niet honderd procent deelt.

    Ook verhullen ze geenszins dat ze bereid zijn om alles te offeren teneinde hun glanzend utopia te realiseren - inclusief het eigen leven.

Ofwel: de perfecte dienaars van de duivel, als je hun mensverachting ziet. Want dat is het toch wat ze drijft: verachting voor de medemens, die net even anders denkt. Hun wijze van optreden verraadt voor wie ze bezig zijn: satan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 16 aug 2014 22:20

Precies. En de gemiddelde moslim heeft daar ook last/afkeer van, want die wordt net zo hard onthoofd/verbrand/geskruisigd/gestenigd/anderszins gesloopt als iedereen die niet net zo barbaars als ISIS is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 17 aug 2014 18:08

Boekenlezer: " hun wijze van optreden verraadt voor wie ze bezig zijn: satan."

Die wordt dus niet voor niets de mensenmoorder van den beginne genoemd.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 18 aug 2014 19:39

Inmiddels is de stuwdam gede-isis-iseerd. Laten we hopen dat als er één gek van de dam is, er meer volgen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 22 aug 2014 15:02

Daar zijn ze weer in het nieuws, onze grote vijanden uit het Midden-Oosten.
Islamitische Staat stenigt man in Irak
Ik snap niet waar die lui van IS zich druk om maken. Zelf verkrachten ze ook vrouwen naar hartelust. Menige IS-strijder zal meer seksuele overtreding op zijn geweten hebben staan dan de gestenigde man.
Niet dat ik overspel goedkeur. Helemaal niet. Maar de IS-ers zijn niet de juiste figuren om dat te bestraffen, gezien hun eigen kerfstok.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor johannes1 » 22 aug 2014 15:45

Ze kennen vast het spreekwoord: wie zonder zonde is werpe de eerste steen niet.

Het zijn eigenlijk geen mensen meer die mannen van IS, maar beesten. Ik kwam laatst op facebook een link tegen die stuurde je naar een website waarop de gruwelijkste daden te zien waren. Bah!!
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bambi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2014 15:49

Nu hebben ze weer andere moslims gedood:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/08/22/shi ... tig-doden/

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 22 aug 2014 16:52

Bambi schreef:Nu hebben ze weer andere moslims gedood:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/08/22/shi ... tig-doden/

Maar dat is dan niet IS, maar dat zijn de sjiïeten die soennieten omgebracht hebben. Sjiïeten die soennitische moskeegangers ombrengen... Je zou verwachten dat ze niet gewapend zijn op het moment dat ze de moskee bezoeken. Tsjonge, het zit blijkbaar nogal diep tussen die twee grote stromingen in de islam. Binnen de context van de huidige situatie in Irak zou je dan denken aan rancune in de richting van IS, maar het is de vraag of de betreffende soennieten daarmee te maken hadden. Dit roept dus ook wel vragen op.

Rooms-katholieken en reformatie-aanhangers konden er ook wel wat van om elkaar te haten en af te slachten, maar dat speelt vandaag niet meer zo, naar mijn weten. De splitsing sjiïsme-soennisme is echter veel ouder, toen de islam nog niet zo oud was. En tot op de dag van vandaag haten die twee elkaar blijkbaar nog altijd knarsetandend. Je vraagt je af waarom. Misschien door dat monolithische godsbeeld, en de wet van Allah die voor geen discussie vatbaar is? Allah is immers geen liefde, maar slechts onderwerping aan hem doet ertoe in de islam.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 22 aug 2014 17:12

Boekenlezer: Rooms-katholieken en reformatie-aanhangers konden er ook wel wat van om elkaar te haten en af te slachten, maar dat speelt vandaag niet meer zo, naar mijn mening".

Nee, niet letterlijk, echter verbaal kan men nog behoorlijk tekeer gaan tegen elkaar, als het om dogma's gaat.

Wat vandaag "speelt" is heel simpel. satan gebruikt religie [zoals de islam] als middel voor zijn haat en om nog zoveel mogelijk mensen "mee te slepen" naar de hel, namelijk de plaats die voor hem bereid is.
Hij weet dat hij nog maar korte tijd heeft en gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij kan verslinden.
M.a.w. achter de Islam zit gewoon een satanische geest, die op vernietiging uit is.
En dan maakt het niet uit hoor, in hoeveel groeperingen deze valse godsdienst verdeeld is, het slachten en moorden en onthoofden gaat gewoon door.

Bambi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2014 17:27

Boekenlezer schreef:Maar dat is dan niet IS, maar dat zijn de sjiïeten die soennieten omgebracht hebben. Sjiïeten die soennitische moskeegangers ombrengen... Je zou verwachten dat ze niet gewapend zijn op het moment dat ze de moskee bezoeken. Tsjonge, het zit blijkbaar nogal diep tussen die twee grote stromingen in de islam. Binnen de context van de huidige situatie in Irak zou je dan denken aan rancune in de richting van IS, maar het is de vraag of de betreffende soennieten daarmee te maken hadden. Dit roept dus ook wel vragen op.

Rooms-katholieken en reformatie-aanhangers konden er ook wel wat van om elkaar te haten en af te slachten, maar dat speelt vandaag niet meer zo, naar mijn weten. De splitsing sjiïsme-soennisme is echter veel ouder, toen de islam nog niet zo oud was. En tot op de dag van vandaag haten die twee elkaar blijkbaar nog altijd knarsetandend. Je vraagt je af waarom. Misschien door dat monolithische godsbeeld, en de wet van Allah die voor geen discussie vatbaar is? Allah is immers geen liefde, maar slechts onderwerping aan hem doet ertoe in de islam.

Ze zijn er nog niet zeker van wie er achter zit.

De slachtoffers zijn soennieten.
De IS heeft ze proberen te recruteren, maar ze hebben geweigerd.
Ook steunen de soennieten in deze regio de sjiitische regering.
Aan de andere kant, hebben leden van de lokale politie, de sjiieten een lijst met namen gegeven van mogelijk leden van de IS.
ineke-kitty schreef:Boekenlezer: Rooms-katholieken en reformatie-aanhangers konden er ook wel wat van om elkaar te haten en af te slachten, maar dat speelt vandaag niet meer zo, naar mijn mening".

Nee, niet letterlijk, echter verbaal kan men nog behoorlijk tekeer gaan tegen elkaar, als het om dogma's gaat.

Wat vandaag "speelt" is heel simpel. satan gebruikt religie [zoals de islam] als middel voor zijn haat en om nog zoveel mogelijk mensen "mee te slepen" naar de hel, namelijk de plaats die voor hem bereid is.
Hij weet dat hij nog maar korte tijd heeft en gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij kan verslinden.
M.a.w. achter de Islam zit gewoon een satanische geest, die op vernietiging uit is.
En dan maakt het niet uit hoor, in hoeveel groeperingen deze valse godsdienst verdeeld is, het slachten en moorden en onthoofden gaat gewoon door.

Maar hij kan alleen de mens gebruiken die naar de zwakheden in zichzelf luistert, zoals bijv. : machtsgevoel, hoogmoed, haat, moordlust en vijandschap.
Je kunt in alle geloofsstrijd de haat en vijandigheid voelen.

Terwijl God zegt:
Romeinen 12:21
Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.

Maar ja, dan moet je het goede in jezelf maar net zoeken en vinden.
Maar de mens vindt de slechte gevoelens in zichzelf nu eenmaal lekkerder voelen.
En dat heeft weer veel met het ego van de mens te maken.
Want met die slechte gevoelens voel je je sterker en belangrijker dan anderen, dan sta je boven die ander.
Daarom staat er ook dat hoogmoed voor de val komt.
En met die goede gevoelens moet je jezelf (je ego) vaak opzij zetten. En dan lijk je minder dan die ander.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten