De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor moderngelovige » 11 jun 2014 10:51

Topic komt voor uit: de opmars van de islam.

Plaats het bewust hier, het gaat over (aardse!) regimes of (eveneens aardse) ideologieën.
Mijn vraag, uit het islamtopic:
In "bevindelijke" kring was vroeger het communisme de belichaming van de antichrist en als goede 2e werd de roomskatholieke kerk genoemd.
Buiten Noordkorea bestaan er praktisch geen streng-communistische regimes meer.
De christenvervolging in dat land is hard en meedogenloos!
Ook ik besef me: In Rusland (de Russisch-orthodoxe kerk is de staatskerk!) en China is het "nog bepaald niet gemakkelijk" om bv. evangelisch christen te zijn.

Eind 1989 was het wel zo'n beetje gebeurd met de USSR en haar vazal-staten.
Aktief met de val van deze regimes was notabene de "andere" antichrist de roomskatholieke kerk onder aanvoering de poolse paus Johannnes Paulus II.

25 jaar later ziet de wereld er heel anders uit. Niet dat het stabieler is geworden, er zijn eerder meer dan minder brandhaarden en problemen. Ik ga ze niet allemaal opsommen; de post zo simpelweg te lang worden.

Merk wel dat in refokring nu islamitisch fundamentalisme als DE bedreiging wordt gezien; de ultieme antichrist??
(Dat deze situatie bedreigend en gevaarlijk is wil ik trouwens niet ontkennen.)
De hier-bovengenoemde communisme en rkk zijn wat naar de achtergrond verdwenen.
Poetin is ook geen lieverdje...zie situatie Oekraine, wel wat rigoureuzer tegen (ex USSR) moslim-zuiderbuurstaten (Tsjetsjenie)

Enne hoe zit het trouwens met het kapitalisme: de "vrije" markt, het grote graaien, vaak in combinatie met nihilisme: hier bedoeld als het niet erkennen van een God; je leeft maar éénmaal dus doe het goed.....geloof je dan ben je bekrompen of simpel.

Refos het woord is aan jullie.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor benefietdiner » 11 jun 2014 11:00

Ik ga er nu vanuit dat moderngelovige de anti-christ is hoe vind je dat :mrgreen:
De anti-christ zit veel dichter bij als bevolkingsgroepen weg zetten snap je.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 11 jun 2014 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Jvslooten » 11 jun 2014 11:01

Ik hou niet zo van dat gewijs naar allerlei grootmachten. Dè Antichristus is de Satan, en verder zijn er vele antichristussen geweest, en zullen er nog velen komen. Dat is: alle personen, machten overheden, etc, die ontkennen dat Jezus Christus de enig geboren Zoon van de Vader is. Zo eenvoudig is het eigenlijk.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2014 11:22

Het is eigenlijk wachten totdat de VS in elkaar stort (dat heb je met die jonge natiestaatjes!) en dan blijkt de antichrist toch al die tijd al de VS geweest.

Oftewel, 'De antichrist' is een gemakkelijk etiketje dat je op landen kunt plakken waar je op dat moment bang voor bent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Faramir » 11 jun 2014 11:28

Mortlach schreef:Oftewel, 'De antichrist' is een gemakkelijk etiketje dat je op landen kunt plakken waar je op dat moment bang voor bent.

Niet alleen op landen. Ik heb wel eens het idee dat christen extremisten het gewoon plakken op alles en iedereen wat niet dezelfde mening heeft. Wel zo makkelijk natuurlijk, hoef je nooit iets aan zelfreflectie te doen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jun 2014 11:35

In Openbaring 12 wordt beschreven hoe de satan uit de hemel op aarde geworpen wordt.
Dat gebeurt op het moment van de opname van de Gemeente.
Satan wordt op aarde geworpen en de Gemeente wordt van de aarde naar de hemel verplaatst.
Nadat satan op de aarde geworpen is, verschijnt hij daar als de figuur die in de Johannesbrieven "de antichrist" genoemd wordt.

Deze antichrist is dus satan, maar dan gebonden aan een aards en stoffelijk lichaam.
Dat er "vele antichristenen" geweest zijn, is een feit, en dat er nog vele valse profeten zich zullen voordoen als "De Christus" is ook een feit, doch DE antichrist, de wereldheerser, zal zich pas in de toekomst openbaren.
Het gaat hier om een satanisch rijk, omdat het een rijk is in opstand tegen God, en dat is altijd al zo geweest.
Satan is de god van deze eeuw [ 2 Kor. 4:4], de overste van deze wereld [ Joh. 12:31], de overste van de macht der lucht [ Efeze 2:2], de leugenaar en de vader derzelve leugen [ Joh. 8:44].

"Wie en wat zij zijn" wordt o.a. beschreven in Openbaring 17:18
"En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die het koninkrijk heeft over de koningen der aarde".

Het gaat hier over de hoofdstad van het laatste antichristelijke rijk dat wereldomvattend zal zijn.
Het gaat om het rijk in AZIE, d.w.z. de GEHELE Arabische wereld. Alle Islamitische landen in het Midden-Oosten zullen onderdeel zijn van dat rijk.
Het is dus NIET het Romeinse rijk, en daarmee ook NIET de stad Rome, en daarmee een Europees wereldrijk.
Het gaat om de letterlijke stad BABEL en DUS een rijk in het Midden-Oosten.

De draak is de antichrist, de duivel, de grote wereldleraar en de valse profeet.

Openbaring 13:5a
En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken;
Met "hetzelve" wordt het beest uit de zee, de man die het wereldrijk politiek zal leiden bedoeld.
Dit is geen Europeaan, maar waarschijnlijk een Filistijn, Edomiet, Ismaeliet of Amalekiet zijn.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor moderngelovige » 11 jun 2014 12:16

@ Benefietdiner...je geeft een reactie zoals verwacht.
Beneden de grote rivieren wonen, volgens jou, weinig tot praktisch geen christenen maar anti-christenen...waarmee ze, volgens jou, al praktisch veroordeeld zijn. Dat is dat dan en klaar is Benefietfiner!
Zelfreflectie is jou kennelijk vreemd, je begeeft je dagelijks in de anti-christelijke wereld en savonds kom je terug in de "veilige bevindelijke haven"?
Hoe anders was Jezus die juist het contact zocht met tollenaars, zondaars en bedelaars.
De afloop daarvan staat niet altijd duidelijk omschreven. Wat heeft de sameritaanse vrouw gedaan met de woorden van Jezus?
Wie is en zijn eigenlijk jouw "naasten" Benefietdiner??

Ik zet trouwens niet "bevolkingsgroepen" weg hooguit systemen.
Dit is eigenlijk ingegeven door wat er pakweg 30 jaar geleden vanaf de kansels in de gereformeerde gezindte werd gepredikt.
Het antwoord van J.W. van Slooten onderken ik wel, te gemakkelijk wordt dit een wijzen naar...
Tevens begrip voor de antwoorden van Mortlach en Faramir: wordt er wel eens niet te makkelijk een excuus gezocht om het etiket anti-christ te plakken?

Ineke-Kitty, jouw reactie is nogal stellig en gaat nogal ver. 30 jaar geleden werd Openbaringen dan weer anders uitgelegd: van moslim-extremisme had nauwelijks iemand gehoord.
Dat vind ik het gevaar aan het 1:1 toepassen van Bijbelteksten. (Mijn mening hoor)

Niemand hoor ik over "de mammon"?? Is de hang naar materialisme en meer meer meer....ook geen groot gevaar?

Kleine zijsprong: Spreeuw stelde pas in een topic: We leveren in donkere bange tijden met verwijzing naar de zonden en verschrikkingen van deze tijd.
Mijn tegenvraag was: Waren er vroegere betere tijden dan?; hij heeft het tot nog toe niet beantwoord..wat dat betreft is Spreeuw wat "vluchtig" :D
Hoe denken jullie daarover?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jun 2014 12:30

Ik verwijs daarom maar weer eens [ opnieuw] naar de Psalmen 83:3-9, 13 en 18,19.

Deze Psalmen hebben duidelijke aanrakingspunten met de situatie van nu.

" Want zie, Uw vijanden tieren, Uw haters steken het hoofd op.
Zij smeden een listige aanslag tegen Uw volk en beraadslagen tegen Uw beschermelingen.
Zij zeggen: " Komt laten wij hen als volk verdelgen, zodat aan de naam van Israel niet meer wordt gedacht.
Want zij hebben eensgezind beraadslaagd; tegen U een verbond gesloten:
De tenten van Edom en de ISMAELIETEN, Moab en de Hagarenen, Gebal, Ammon en Amalek, Filistea en de inwoners van Tyrus.
Zelfs Assur heeft zich bij hen gevoegd, zij zijn de zonen van Lot tot steun......
Wij willen in bezit nemen de woonsteden van God......".

Nogmaals mijn commentaar waarbij ik aansluiting bij de huidige situatie zoek:

* " Uw vijanden". Het betreft hier allemaal Islamitische volkeren. Zij zijn volgelingen van de
godheid van de Islam en dus automatisch vijanden van de God van Israel.

* Zij "beraadslagen en smeden listige aanslagen". Dat doen die landen al meer dan 60 jaar
tegen Israel. Het oude "vredesplan" van Saoedi-Arabie, is het laatste voorbeeld van zo'n
"listige aanslag".

* De volgende plaatsen en volken die in deze Psalm worden genoemd zijn:
- Tyrus....... daar zit de Hezbollah
- Filistea...... staat model voor de Hamas in Gaza en de andere Palestijnse terreurgroepen.
- Ismaelieten en Hagarenen..... staan voor andere Arabische volken
- Edom en Moab.... wonen nu in Jordanie.

* Wat willen dien volken?
" Laten wij hen als volk verdelgen"...... Israel van de kaart vegen.
"Wij willen in bezit nemen de woonsteden van God" .... Volgens de Islam is Palestina Islamitisch grondgebied en moet Jeruzalem de hoofdstad worden van de Mahdi.
Duidelijk wordt weer dat het hier gaat om een godsdienstoorlog, en in wezen is het een slag om het komende Koninkrijk van de Heer.

En zoals gezegd in Zacharia 12:2, waar voorzegd wordt dat "alle volken in het rond" [ alle volken romdom Israel dus] tegen Juda en Jeruzalem oorlog zullen voeren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor JeeWee » 11 jun 2014 12:38

ineke-kitty schreef:Ik verwijs daarom maar weer eens [opnieuw] naar ....


En jawel hoor daar komen [opnieuw] de moslims en [opnieuw] de palestijnen en [opnieuw] Hezbollah en [opnieuw] alle andere Arabische stokpaardjes...

Ja ja, daar is ineke-kitty [opnieuw]

Ik liep eens met een diepgelovige rabbijn. We hadden aardige gesprekken. Totdat ik begon over Jezus als Gods zoon. Hij spuugde op de grond en siste me toe: "God hééft geen zoon"!

Kijk, dát is de antichrist, de ontkenner van Christus. Zomaar in het uitverkoren volk van God.
Die antichrist zit dichterbij dan je denkt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor moderngelovige » 11 jun 2014 12:42

Daarvoor weer naar topic: de opmars van.............

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jun 2014 13:01

Het goede nieuws is, dat het Joodse volk in de toekomst tot bekering zal komen, als de Heer Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg bij Zijn wederkomst.


Ik citeer nu uit de volgende Psalmen [Psalm 80:3, 60:8-10 en 13, 108:8-10 en 13:

"Wek Uw sterkte op voor Efraïm, Benjamin en Manasse en kom tot onze verlossing"
"God heeft gesproken in Zijn heiligdom"
"Ik wil juichen, Ik wil Sichem verdelen, het dal van Sukkoth uitmeten"
"Mij behoort Gilead en Mij behoort Manasse, Efraïm is de schutse van Mijn hoofd, Juda is Mijn heersersstaf. Moab is Mijn wasbekken, op Edom werp Ik mijn schoen, over Filistea juich Ik... bied ons hulp tegen de tegenstander, want mensenhulp is ijdel.
Met God zullen wij kloeke daden doen....".

Weer even de genoemde plaatsen aanduiden:
a. Sichem is het huidige Nabloes, een plaats die momenteel onder Palestijns beheer valt.
b. Gilead en [ half] Manasse is ongeveer de Golan hoogvlakte.
c. Efraïm en Juda beslaat ongeveer het gebied waar men nu die Palestijnse staat wil vestigen.
d. Filistea is uiteraard Gaza. Zo noemt men ook de zogenaamde Westbank dat volgens de
hele wereld een Palestijnse staat moet worden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor JeeWee » 11 jun 2014 13:34

@ ineke-kitty:
Als ik nu een topic open over het geslachtsleven van de meikever, kom je dan ook met de Islam aan?
Je hebt het nergens anders over!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Faramir » 11 jun 2014 13:42

JeeWee schreef:@ ineke-kitty:
Als ik nu een topic open over het geslachtsleven van de meikever, kom je dan ook met de Islam aan?
Je hebt het nergens anders over!

Ik denk dat ze nog uit de kast moet komen en zich daarom zo afzet.

Lock&Stock

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2014 14:01

ineke-kitty schreef:De draak is de antichrist


Ok, wie belt in dat geval Bilbo Baggins?!

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Marloes1g » 11 jun 2014 14:29

Duidelijk geval van Islam fobie.
Bij hele dagen achter de laptop krijg je dat.
JeeWee regel eens een leuk reisje.
Naar Z.Afrika misschien? :D


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten