De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor naamloos » 24 mei 2016 18:34

Ik denk dat de anti-christ een Jood zal zijn, want Jezus zegt: Ik ben gekomen in den Naam Mijns Vaders, en gij neemt Mij niet aan; zo een ander komt in zijn eigen naam, dien zult gij aannemen.
Het is niet redeljk te veronderstellen dat de Joden iemand als Messias zullen erkennen die zelf geen Jood is.
Anti betekent hier in de plaats van: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Antichrist
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor mona » 24 mei 2016 19:38

1 Joh. 4 : 2: En alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van de antichrist, welke geest u gehoord hebt dat komen zal, en die nu al in de wereld is.
mona schreef:En aangezien de islam niet belijdt dat Christus in het vlees gekomen is, is het wel een antichrist.
hans0166 schreef:de Joden geloven dat ook niet.


Nee dat is waar, maar toch staat het zo in 1 Johannes 4.
Johannes waarschuwt de gelovigen voor valse profeten die een dwaalleer brengen nl, dat Christus niet een mens geworden is.
De gelovigen moeten van Johannes de geesten beproeven of ze uit God zijn, en als de leer die gebracht wordt niet belijdt dat Christus in het vlees is gekomen, dan is het de geest van de antichrist.
De Joden geloven wel in God maar loochenen Zijn menswording. Zolang zij dit blijven doen, leven zij onder de geest van de antichrist.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor rotterdam » 25 mei 2016 07:06

mona schreef:En aangezien de islam niet belijdt dat Christus in het vlees gekomen is, is het wel een antichrist.

De Joden geloven wel in God maar loochenen Zijn menswording. Zolang zij dit blijven doen, leven zij onder de geest van de antichrist.


Ik begrijp het verschil niet.

De islam is een antichrist maar de Joden leven onder de geest van de antichrist.

Waarom dit onderscheid ?

onesimoes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 okt 2015 09:34
Contacteer:

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor onesimoes » 25 mei 2016 12:13

mona schreef:En aangezien de islam niet belijdt dat Christus in het vlees gekomen is, is het wel een antichrist.
Nee dat is waar, maar toch staat het zo in 1 Johannes 4.
Johannes waarschuwt de gelovigen voor valse profeten die een dwaalleer brengen nl, dat Christus niet een mens geworden is.
De gelovigen moeten van Johannes de geesten beproeven of ze uit God zijn, en als de leer die gebracht wordt niet belijdt dat Christus in het vlees is gekomen, dan is het de geest van de antichrist.
De Joden geloven wel in God maar loochenen Zijn menswording. Zolang zij dit blijven doen, leven zij onder de geest van de antichrist.


De god van niet-christelijke Joden en de god van de islam is beiden niet de Vader van de Zoon. God zonder Jezus, gaat niet door als halve waarheid, want wie de Zoon niet heeft, heeft ook de Vader niet.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Johan100 » 25 mei 2016 16:49

rotterdam schreef:
Ik begrijp het verschil niet.

De islam is een antichrist maar de Joden leven onder de geest van de antichrist.

Waarom dit onderscheid ?


Omdat het van tweeën één is.
Of je erkent Jezus Christus tot vergeving van zonden of niet.
Niet wedergeboren vallen we in de categorie dat we niet de Geest van Christus hebben en dus slaaf zijn van de zonden. Wetticisme en eigengerechtigheid oprichten vallen daar ook onder.
Of we het voelen of niet. Begrijp je?
Wel wat karig verwoord overigens
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor rotterdam » 25 mei 2016 17:13

Johan100 schreef:
Omdat het van tweeën één is.
Of je erkent Jezus Christus tot vergeving van zonden of niet.
Niet wedergeboren vallen we in de categorie dat we niet de Geest van Christus hebben en dus slaaf zijn van de zonden. Wetticisme en eigengerechtigheid oprichten vallen daar ook onder.
Of we het voelen of niet. Begrijp je?
Wel wat karig verwoord overigens


Sorry maar ik begrijp het nog steeds niet.

De Islam is de anti-christ en de Joden niet ?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Johan100 » 25 mei 2016 17:40

Misschien dat mona het anders uit kan leggen..

rotterdam schreef:
De Islam is de anti-christ en de Joden niet ?

Dat weet ik niet..
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor mona » 25 mei 2016 18:13

rotterdam schreef:De islam is een antichrist maar de Joden leven onder de geest van de antichrist.
Waarom dit onderscheid ?


Ik zie pas bij het nalezen dat ik inderdaad een onderscheid heb gemaakt.
In mijn laatste reactie heb ik de woorden van Johannes aangehouden, die zegt:
“Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist, waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is. ” (1 Joh 4:2,3)


Ik vind daarom de vraag van Rotterdam best een goede:
Is er verschil tussen een antichrist zijn of leven onder de geest van de antichrist?
Of is het leven onder de geest nu, en komt er een menselijke antichrist later?
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/221 ... -de-joden/
Mij lijkt dat het leven onder de macht van de antichrist het leven onder de macht van de satan is, die allerlei dwaalleer verspreid, en dit doet hij al zo lang hij op aarde is.
Als je Gods Geest niet hebt om de dingen te kunnen onderscheiden, zul je meegezogen worden, dat is wat Johannes zegt.
Dat geldt voor de Joden die niet in de Messias geloven, en ook voor moslims en humanisten.
Men leeft onder de geest van de antichrist.
Geldt dat niet voor alle onbekeerden? Ook voor kerkmensen die diep in hun hart Christus afwijzen?
Omdat de wederhouder wordt weggenomen zal de geestelijke heerschappij van de antichrist meer en meer toenemen (2 Thess 2 vers 7)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor JohannesHermanus » 25 mei 2016 22:08

naamloos schreef:Ik denk dat de anti-christ een Jood zal zijn

Zal mij niet verbazen. Het tweede beest dat uit de aarde zal opkomen.
Laatst gewijzigd door JohannesHermanus op 25 mei 2016 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor JohannesHermanus » 25 mei 2016 22:32

mona schreef:Is er verschil tussen een antichrist zijn of leven onder de geest van de antichrist?

Een antichrist is m.i. iemand die zich profileert als Jezus, een valse leraar dus. Zijn volgelingen leven dan onder de geest van de antichrist, waaronder de joden dan ook vallen. Ze verwachten immers die valse Jezus. Hoewel een antichrist ook onder invloed staat van de antichristelijke geest en die geest dat is satan. Per saldo zullen ze, bij volharding en naar alle waarschijnlijkheid, op dezelfde plek uitkomen: de hel. En die teller loopt al.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor gravo » 26 mei 2016 00:31

Weet je, van al dat hijgerige gedoe over de antichrist en van al die keiharde oordelen over moslims en/of joden (sic) word ik van de weeromstuit alleen maar héél oecumenisch.

Wie zijn wij om God in te kapselen in onze eigen kring, in onze eigen gedachten en in onze eigen vertrouwde wereld?
Welke rechtvaardiging hebben wij om God de pas af te snijden, door zeker te weten waar Hij wel en waar Hij niet werkt?
Waarom voelen wij ons altijd zo tevreden met onszelf en waarom kapittelen wij iedereen die een andere geloofsopvoeding heeft gehad zo makkelijk met termen als antichrist?
Hoe stellen wij ons de belofte van God eigenlijk voor als we lezen dat de kennis van de Heer de hele aarde zal vervullen?

Als ik al die afbrand-verhalen hoor over andere gelovigen, dan wordt die Bijbelse belofte tot een lachertje gemaakt. Tot een loze belofte.
Kennelijk kan God in de ogen van de antichrist-obsessievelingen niet tegen Zijn tegenstander op.
Vol ontzag kijken wij op tegen de almachtige Antichrist die alles zal vermalen en vermorzelen.
En intussen neemt ons vertrouwen in God daarmee natuurlijk af.
"Het gaat mis jongens, helemaal mis".
Is dat ons geloof?
Brengen wij God de lof en eer, wanneer we zo in de weer zijn met de duivel en zijn trawanten?
Wie is onze Meester eigenlijk, als onze mond daar zo van over loopt?
Waar is ons hart vol van?

Toch maar weer even de profeet (Jes. 55) met deze troostende woorden:

8 Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.
9 Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.
10 Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter;
11 Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende.


Daar heb ik dan wel weer vertrouwen in.

Keep the faith (i.p.v. al die interessantdoenerij over dood, hel of antichrist, waar wij dan van onder de indruk zouden moeten raken).

Liever oecumenisch (al dan niet abrahamitisch) dan in het apocalyptische spokenhuis geraken van de huilerige, huiverige ongelovige, angstvallige en daarmee afvallige christenen. Broekpissers.

Ik laat het maar aan God over. Dan wordt het vast beter dan wat deze scheldpartij op moslims en joden oplevert.
Sowieso...de antichrist, dáár gaan we ons toch niet over opwinden?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor mona » 26 mei 2016 06:46

gravo schreef:Sowieso...de antichrist, dáár gaan we ons toch niet over opwinden?
Nee natuurlijk niet. Paulus en Johannes deden dat ook niet. Gewoon overslaan en net doen of het niet bestaat. :mrgreen:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor naamloos » 26 mei 2016 07:50

gravo schreef:Weet je, van al dat hijgerige gedoe over de antichrist en van al die keiharde oordelen over moslims en/of joden (sic) word ik van de weeromstuit alleen maar héél oecumenisch.

Wie zijn wij om God in te kapselen in onze eigen kring, in onze eigen gedachten en in onze eigen vertrouwde wereld?
Welke rechtvaardiging hebben wij om God de pas af te snijden, door zeker te weten waar Hij wel en waar Hij niet werkt?
Waarom voelen wij ons altijd zo tevreden met onszelf en waarom kapittelen wij iedereen die een andere geloofsopvoeding heeft gehad zo makkelijk met termen als antichrist?
Weet je, van dat hijgerige gedoe van jou als het over de eindtijd gaat vraag ik me af uit welke geest dát komt.
Wie ben jij om anderen in te kapselen in je eigen interpretatie van de Bijbel, of anders worden hen allerlei onheilige motieven toegedichtl
God kunnen wij echt niet beperken hoor, welke interpretatie je er ook op na houd.
Jij interpreteert de Bijbel anders dan ik, dikke prima. Ik zal je daarom geen enkel kwaad motief in je schoenen schuiven.
gravo schreef:Hoe stellen wij ons de belofte van God eigenlijk voor als we lezen dat de kennis van de Heer de hele aarde zal vervullen?
Effe geduld hebben. Als Jezus terug komt om de 1000 jaren te regeren, dán zal de kenneis van de Heer de hele aarde vervullen.
gravo schreef:Als ik al die afbrand-verhalen hoor over andere gelovigen, dan wordt die Bijbelse belofte tot een lachertje gemaakt. Tot een loze belofte.
Kennelijk kan God in de ogen van de antichrist-obsessievelingen niet tegen Zijn tegenstander op.
Vol ontzag kijken wij op tegen de almachtige Antichrist die alles zal vermalen en vermorzelen.
En intussen neemt ons vertrouwen in God daarmee natuurlijk af.
"Het gaat mis jongens, helemaal mis".
Is dat ons geloof?
Brengen wij God de lof en eer, wanneer we zo in de weer zijn met de duivel en zijn trawanten?
Wie is onze Meester eigenlijk, als onze mond daar zo van over loopt?
Waar is ons hart vol van?
Tja knul, dat is precies wat jij doet. Andere gelovigen afbranden omdat ze een aantal dingen uit de Bijbel anders begrijpen dan jij.
gravo schreef:Keep the faith (i.p.v. al die interessantdoenerij over dood, hel of antichrist, waar wij dan van onder de indruk zouden moeten raken).

Liever oecumenisch (al dan niet abrahamitisch) dan in het apocalyptische spokenhuis geraken van de huilerige, huiverige ongelovige, angstvallige en daarmee afvallige christenen. Broekpissers.
Wel, als het interessant genoeg is om in de Bijbel te worden opgenomen dan is het voor mij ook interessant genoeg om het serieus te nemen.
En volgens mij is er maar één die het leuk vind als het niet serieus genomen wordt: de duvel. :mrgreen:
En al die bijvoeglijke naamwoorden ... kerelkerel, wie denk je wel dat je bent? Ga eens rap van Gods stoel af.
gravo schreef:Ik laat het maar aan God over. Dan wordt het vast beter dan wat deze scheldpartij op moslims en joden oplevert.
Sowieso...de antichrist, dáár gaan we ons toch niet over opwinden?
Deed je dat maar.
Eigenlijk zie ik alleen jou maar schelden en je opwinden.

Hoe het allemaal werkelijk zal gaan, wel de tijd zal het leren. Intussen hou ik het bij mijn eigen interpretatie, en jij bij de jouwe.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor JohannesHermanus » 26 mei 2016 11:06

gravo schreef:Weet je, van al dat hijgerige gedoe over de antichrist en van al die keiharde oordelen over moslims en/of joden (sic) word ik van de weeromstuit alleen maar héél oecumenisch.

Niet anderen de schuld geven van uw keuze.

gravo schreef:Sowieso...de antichrist, dáár gaan we ons toch niet over opwinden?

Volgens mij bent u degene die zich opwind.

gravo schreef:Broekpissers.

Vleesetende steen.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor de passant » 26 mei 2016 11:17

gravo schreef:Weet je, van al dat hijgerige gedoe over de antichrist en van al die keiharde oordelen over moslims en/of joden (sic) word ik van de weeromstuit alleen maar héél oecumenisch.

Wie zijn wij om God in te kapselen in onze eigen kring, in onze eigen gedachten en in onze eigen vertrouwde wereld?
Welke rechtvaardiging hebben wij om God de pas af te snijden, door zeker te weten waar Hij wel en waar Hij niet werkt?
Waarom voelen wij ons altijd zo tevreden met onszelf en waarom kapittelen wij iedereen die een andere geloofsopvoeding heeft gehad zo makkelijk met termen als antichrist?
Hoe stellen wij ons de belofte van God eigenlijk voor als we lezen dat de kennis van de Heer de hele aarde zal vervullen?

Als ik al die afbrand-verhalen hoor over andere gelovigen, dan wordt die Bijbelse belofte tot een lachertje gemaakt. Tot een loze belofte.
Kennelijk kan God in de ogen van de antichrist-obsessievelingen niet tegen Zijn tegenstander op.
Vol ontzag kijken wij op tegen de almachtige Antichrist die alles zal vermalen en vermorzelen.
En intussen neemt ons vertrouwen in God daarmee natuurlijk af.
"Het gaat mis jongens, helemaal mis".
Is dat ons geloof?
Brengen wij God de lof en eer, wanneer we zo in de weer zijn met de duivel en zijn trawanten?
Wie is onze Meester eigenlijk, als onze mond daar zo van over loopt?
Waar is ons hart vol van?

Toch maar weer even de profeet (Jes. 55) met deze troostende woorden:

8 Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.
9 Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.
10 Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter;
11 Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende.


Daar heb ik dan wel weer vertrouwen in.

Keep the faith (i.p.v. al die interessantdoenerij over dood, hel of antichrist, waar wij dan van onder de indruk zouden moeten raken).

Liever oecumenisch (al dan niet abrahamitisch) dan in het apocalyptische spokenhuis geraken van de huilerige, huiverige ongelovige, angstvallige en daarmee afvallige christenen. Broekpissers.

Ik laat het maar aan God over. Dan wordt het vast beter dan wat deze scheldpartij op moslims en joden oplevert.
Sowieso...de antichrist, dáár gaan we ons toch niet over opwinden?

gravo


Helemaal mee eens =D> =D> =D>


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten