De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Pcrtje » 11 jun 2014 15:34

Het moge toch overduidelijk zijn dat Luther en Calvijn de antichrist zijn?
"Een libelle zweeft over het water..."

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Katlheen » 11 jun 2014 16:38

Ik zie de anti-christ dagelijks, zodra ik de deur uitloop.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor moderngelovige » 11 jun 2014 16:50

Het is het standpunt van Ineke-Kitty... ik ben het niet eens, maar respecteer het wel(!)
Mss kun je eens toelichten beste I-K waarom je er zo over denkt.
Ik ben nog steeds huiverig over dat overzetten van de door jou genoemde psalmen!

groet,

MG

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jun 2014 17:13

moderngelovige

Niemand hoeft het met mij eens te zijn, en ik geef slechts een scenario weer vanuit deze Psalmen, die uiteraard profetisch bedoeld zijn in verband met de toekomstige dingen.
De lezer krijgt zo bewust een stevige "plank" in handen om mij daarmee op m'n hoofd te slaan.

Dat de toestand in Israel op buitengewone gespannen voet staat, kan iedereen gewoon volgen.
Israel weet dat het eerste doel Israel zal zijn. Dat vereist de Islamitische eschatologie en is voor de gelovige Moslim een voorbereiding en voorteken voor de komst van de Mahdi.
Israel weet ook dat de wereld geen hand zal uitsteken om Israel te redden.

Er is nog veel meer aan de hand. Hezbollah, de voorhoede van Syrie en Iran, heeft nu driemaal zoveel [ ongeveer 40.000] raketten dan voor de Libanonoorlog. Hamas zal zich vanuit Gaza graag bij een nieuwe Hezbollahoorlog aansluiten. Syrie heeft een enorme legermacht opgebouwd, vlakbij de Golanhoogte.
Ik heb dit feit gewoon naast enkele profetische Psalmen gelegd, en mijn eigen conclusie daaruit genomen.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor moderngelovige » 11 jun 2014 17:26

Tuurlijk is het een kruitvat.
Aan de andere kant zal Bashar Assad wel uitkijken, hij weet dat de gevolgen fataal zullen zijn.
De rare tegenstelling was en is er dat toen het Assad-regime 100% in control was het eigenlijk rustiger was. En nogmaals dit zijn geen "lieverdjes"; de Syrische geheime dienst is berucht en gevreesd en heeft vele misdaden gepleegd.
Israel heeft mss nog liever met vijand Assad te doen dan met de ongecontroleerde fanatici die met zelfmoordaanslagen allahs hemelse paradijs denken te verdienen...

Zie je trouwens geen bedreigingen om je heen in het dagelijkse leven, want we borduren hier voor op het islam-topic.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jun 2014 17:35

moderngelovige

Nee, ik zie niet direct bedreigingen om mij heen in het dagelijkse leven, en ik ben daar ook niet bang voor.
Ik ben ervan overtuigd, dat voordat de antichrist zich openbaar zal maken, de Gemeente zal worden weggenomen van deze aarde.

Echter ben ik er ook van overtuigd, dat het Westen niet zal ontkomen aan de bedreiging van de komende regering van de antichrist. Voor degenen die niet behoren tot het Lichaam van Christus Jezus, en ongehoorzaam blijven aan wat Gods Woord daarover leert, zal het dan te laat zijn.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor rotterdam » 11 jun 2014 18:11

ineke-kitty schreef:Er is nog veel meer aan de hand. Hezbollah, de voorhoede van Syrie en Iran, heeft nu driemaal zoveel [ ongeveer 40.000] raketten dan voor de Libanonoorlog. Hamas zal zich vanuit Gaza graag bij een nieuwe Hezbollahoorlog aansluiten. Syrie heeft een enorme legermacht opgebouwd, vlakbij de Golanhoogte.
Ik heb dit feit gewoon naast enkele profetische Psalmen gelegd, en mijn eigen conclusie daaruit genomen.


Dat het een bende is in het Midden Oosten is duidelijk.
Politiek gezien gooit u de hele mikmak hier door elkaar.

Hamas zijn soennieten en worden financieel gesteund door m.n Saoedi Arabië en de golfstaten.
Hezbollah zijn sjiieten en krijgen steun vanuit Iran.
In Syrië vecht de Hezbollah aan de kant van de regering van Assad tegen de opstandelingen die gesteund worden door Hamas.
Hezbollah is dus zeker niet de voorhoede van Syrië.
Sterker nog in Beiroet beschieten partijen elkander dagelijks.

Van die grote legermacht van Syrië aan de Golan is weinig meer over, ze hebben wel iets anders aan het hoofd dan Israël aanvallen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jun 2014 18:21

"Politiek" gezien, is het EEN pot nat bij elkaar, en dat zal straks ook blijken als men met z'n allen Israel zal aanvallen.

Het Israelische leger bereidt zich dan ook voor op een oorlog op tenminste drie fronten.
Ik heb de volkeren reeds benoemd die vijanden van Israel zijn, en dat staat gewoon in de Bijbel.
Het gaat allemaal om Islamitische volken.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor rotterdam » 11 jun 2014 18:22

moderngelovige schreef:Tuurlijk is het een kruitvat.
Aan de andere kant zal Bashar Assad wel uitkijken, hij weet dat de gevolgen fataal zullen zijn.
De rare tegenstelling was en is er dat toen het Assad-regime 100% in control was het eigenlijk rustiger was. En nogmaals dit zijn geen "lieverdjes"; de Syrische geheime dienst is berucht en gevreesd en heeft vele misdaden gepleegd.
Israel heeft mss nog liever met vijand Assad te doen dan met de ongecontroleerde fanatici die met zelfmoordaanslagen allahs hemelse paradijs denken te verdienen...

Zie je trouwens geen bedreigingen om je heen in het dagelijkse leven, want we borduren hier voor op het islam-topic.


Assad is een Alawiet - Alawieten zijn een afsplitsing van de sjiieten en als minderheid eeuwenlang vervolgd door soennitische islamitische heersers.

Politiek-sociaal zijn de alawieten tegenwoordig veelal seculier en gemoderniseerd, met name bij de jeugd van deze minderheid treft men een meer liberale levenshouding aan dan binnen de soennitische moslimmeerderheid in Syrië gebruikelijk. Alawieten hebben vrijheid van Godsdienst hoog in het vaandel.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor rotterdam » 11 jun 2014 18:24

ineke-kitty schreef:"Politiek" gezien, is het EEN pot nat bij elkaar, en dat zal straks ook blijken als men met z'n allen Israel zal aanvallen.

Het Israelische leger bereidt zich dan ook voor op een oorlog op tenminste drie fronten.
Ik heb de volkeren reeds benoemd die vijanden van Israel zijn, en dat staat gewoon in de Bijbel.
Het gaat allemaal om Islamitische volken.


U begrijpt er geen snars van. ](*,)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor mealybug » 11 jun 2014 18:37

Marloes1g schreef:Duidelijk geval van Islam fobie.
Bij hele dagen achter de laptop krijg je dat.
JeeWee regel eens een leuk reisje.
Naar Z.Afrika misschien? :D

Blijf zitten waar je ''gesteld bent''.. :mrgreen:

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor hettys » 11 jun 2014 19:35

De term antichrist gaat volgens mij over mensen in de tijd van Johannes die geloofden dat Jezus niet lichamelijk op aarde was geweest: 'in het vlees' . Dat waren de gnostici. Johannes waarschuwde daarvoor, want blijkbaar zaaiden ze verwarring onder gelovigen.

“Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist, waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is. ” (1 Joh 4:2,3)

De term antichrist gaat dus niet op voor de Islam, want die weten ook wel dat Jezus in het vlees is gekomen. Hetzelfde geldt voor de RK.

als je persé 2000 jaar later nog de antichrist wil vinden waar Johannes het over had, dan moet je zoeken bij mensen die geloven dat Jezus alleen geestelijk aanwezig was geweest.
Ook gif is geschapen.

DeKerstSlang
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 mei 2014 09:56

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor DeKerstSlang » 23 jun 2014 14:51

Gewoon iemand die christus wilt verwijderen uit de geschiedenis,cultuur en traditie lijkt mij :-k .

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor hettys » 23 jun 2014 18:32

DeKerstSlang schreef:Gewoon iemand die christus wilt verwijderen uit de geschiedenis,cultuur en traditie lijkt mij :-k .

En wereldheerser wordt, vanuit Gods tempel die voorlopig nog niet bestaat, en dan kan niemand meer iets kopen of verkopen zonder het getal van het beest op voorhoofd of arm. En dan hebben we een hoop ellende schijnt het, en we speculeren nu al duizenden jaren over wie dat zal zijn. Er zijn zelf mensen die het zeker weten maar ook dat is al die jaren al zo.
Ook gif is geschapen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De anti-christ, wie en wat zijn dat dan?

Berichtdoor Chaya » 24 mei 2016 10:28

Aan het einde van de geschiedenis komt er een persoonlijke antichrist. Hij spreekt lastertaal tegen God en meent de tijden en de wet te kunnen veranderen. Een bepaalde tijd krijgt hij daartoe ook de macht. Dat stelde dr. R. van Kooten maandag­avond in de derde Ankerlezing, die gehouden werd in de Westerkerk te Gouda.

Was er iemand aanwezig bij deze lezing?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten