Het grote WK voetbal 2014 topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2014 11:40

Faramir schreef:. Dus jij kan het niet waarderen dat de algemene leefomstandigheden zeer verbeterd worden voor de bevolking aldaar. Evengoed kan je het niet waarderen dat er in Nederland in vogelaarwijken hele blokken tegen de vlakte gaan en dat bewoners compensatie krijgen en een andere woonruimte krijgen? In de nabijgelegen stad hier is zo'n gigantisch project waar tientallen flats tegen de vlakte zijn gegaan om plaats te maken voor rijtjeswoningen en plantsoen. En de wijk gaat er erg op vooruit. De meeste bewoners van die flats vonden het overigens minder leuk omdat die nu elders wonen waar ze duurder uit zijn. Toch was de vernieuwing nodig.


Ik heb het over de situatie in Brazilie en in al die andere landen waar hele krottenwijken moeste wijken voor voetbal. Met dat in mijn achterhoofd kan ik niet genieten van een potje voetbal. Ik vind voetbal echt leuk om naar te kijken (een van de weinige sporten die ik echt leuk vind).

Wat hield je tegen om met de niet voetballiefhebbers wel de bijbelkringavond te houden of om het een dag te verzetten?


Wat denk je zelf? Dat we daar niet op gekomen waren? :wink:

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 01 jun 2014 11:44

Evelien schreef:Ik heb het over de situatie in Brazilie en in al die andere landen waar hele krottenwijken moeste wijken voor voetbal. Met dat in mijn achterhoofd kan ik niet genieten van een potje voetbal. Ik vind voetbal echt leuk om naar te kijken (een van de weinige sporten die ik echt leuk vind).

Dus jij kan het niet waarderen dat de leefomstandigheden in zo'n krottenwijk verbeterd wordt en dat de leefomstandigheden van de mensen die elders (in de wijk) moeten gaan wonen ook verbeterd worden.
Bijzonder.
Wat denk je zelf? Dat we daar niet op gekomen waren? :wink:

Wat is het probleem dan?

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Wim2600 » 01 jun 2014 14:50

Ben niet zo'n voetbalfan, maar voor een EK of WK waarvoor de Rode Duivels zich hebben kunnen plaatsen maak ik wel een uitzondering (zo vaak is België er immers niet bij...).

Maar ik heb al gezien dat onze eerste wedstrijd op een dinsdag om 18uur gespeeld wordt, dus daarvan ga ik hoogstens het einde meepikken want dan ben ik nog niet thuis van m'n werk. De tweede wedstrijd is op een zondag, dus die kan ik sowieso zien, en de derde op een donderdag om 22uur, dus dan zit ik ook voor de TV. Weliswaar zonder "juichpak", zelfs niet eentje in zwart-geel-rood. ;)

Heb trouwens gezien dat Oranje en de Rode Duivels elkaar pas ten vroegste in de halve finales kunnen tegenkomen... ik wens het beide ploegen toe (al supporter ik dan natuurlijk wel voor de Belgen!).

Trouwens, ik bedenk me net: goed dat we hier in België geen "bible belt" hebben... je kan hier geen winkel meer binnenstappen of de duivels vliegen je om de oren, in alle vormen en maten. En alle merken pikken een graantje mee... van duivelse biertjes en duivelse worst tot petit fours met een marsepeinen drietandje erop, alles zit in een rood voetbaljasje. Nu ja, ik stoor me er niet aan, vind het best grappig dat we als Belgen eindelijk ook een beetje trots durven zijn op onze nationale ploeg.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor meribel » 01 jun 2014 16:33

schelpje3 schreef:[
Inderdaad, en daar zullen we ook eens verantwoording voor moeten afleggen, wat wij gedaan hebben met onze kostbare genadetijd.
Er is vast wel, nee zijn, diverse voetbalfora waar je je frustratie kunt uiten, dan wel je vreugde kunt delen.
Maar een CHRISTELIJK forum zou toch een andere boodschap moeten hebben?




Als je oprecht vind dat over voetbal praten niet iets is wat je in genadetijd mag doen, dan snap ik oprecht niet dat je dit topic aanklikt, doorleest en een reactie plaatst.
En ongetwijfeld mijn reactie nu ook leest.



Verder heeft dit forum volgens mij helemaal geen boodschap,
Het zijn gewoon mensen, gelovig en ongelovig, die graag met elkaar over diverse, voornamelijk geloofszaken, praten.

Maar er is ook een kopje actualiteit en politiek.

En het wk ís nu eenmaal actueel. :D

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor moderngelovige » 01 jun 2014 23:00

Actualiteit is het maar of de refos zich nu allemaal met 2 kratten bier in een oranje juichpak achter de nieuwe gebogen flatscreen (laatste trend) zetten, daarbij tegen moeders de vrouw schreeuwen: Kop dicht het begint zo, doe mij nog een biertje en zet de frituur aan.... dat waag ik toch te betwijfelen.

Maar mocht Spreeuw hier incognito naar de kroeg op een groot scherm willen kijken dan ben ik wel genegen hem te begeleiden inclusief enige nazorg.
Levert ook zo maar voor aantal jaren forumstof op. :mrgreen:

Anoniem_89

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 jun 2014 23:08

Evelien schreef:Niet alleen dat.
Wat dacht je van die sloppenwijk die voor voetbal geruimd moesten worden? Oke, mensen hebben zelf daar hun huisje/onderkomen gemaakt (illegaal?).
Kan je dan nog wel genieten van zo'n potje voetbal? Ik niet (meer).

Dat is inderdaad erg en dat wist ik niet.
Ik volg ook niet altijd het nieuws.. :roll:



In het verleden is er wel eens een bijbelkringavond komen te vervallen omdat Nederland moet voetballen. Je mag eerlijk weten ik vond het gewoon triest dat een voetbalwedstrijd voor ging dan een bijbelkringavond.

Ook wel jammer, als het verplaatst had kunnen worden, oké, maar overslaan..

en ja ik wijk af (van het onderwerp) ik weet het, maar dan nog niet te spreken over al dat eerlijke voedsel, kleding, spullen (Die (som) gemaakt worden door kinderen of volwassenen in een bizarre toestanden).

De kleding die wij dragen wordt ook in Aziatische landen gemaakt voor een hongerloon.
Ene kan niet goed, andere kant hebben ze zo toch tenminste IETS aan inkomsten..


mealybug schreef:Criminele bende is het.
http://www.elsevier.nl/Sport/nieuws/201 ... -1533449W/


Zulke idioten zouden ze er gelijk uit moeten gooien.
Wie ervoor getekend heeft dat het daar plaats zou vinden.. :frown:


moderngelovige schreef:Actualiteit is het maar of de refos zich nu allemaal met 2 kratten bier in een oranje juichpak achter de nieuwe gebogen flatscreen (laatste trend) zetten, daarbij tegen moeders de vrouw schreeuwen: Kop dicht het begint zo, doe mij nog een biertje en zet de frituur aan.... dat waag ik toch te betwijfelen.

Maar mocht Spreeuw hier incognito naar de kroeg op een groot scherm willen kijken dan ben ik wel genegen hem te begeleiden inclusief enige nazorg.
Levert ook zo maar voor aantal jaren forumstof op. :mrgreen:

:schaterlach:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor mw » 01 jun 2014 23:18

Leefomstandigheden verbeteren? Hoe verbeteren die dan?

Het krotje waarin men woonde is weggevaagd. Je zusje/broertje/neefje/nichtje/buurjongen is wellicht een van de 4000 kinderen die verdwenen zijn en over een aantal weken kijkt met tegen een paar legen stadions aan.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/10/er- ... kets-2014/
http://m.dichtbij.nl/west-friesland/artikel/3431244/-
http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... k-stoppen/
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2014 08:12

mw schreef:Leefomstandigheden verbeteren? Hoe verbeteren die dan?

Het krotje waarin men woonde is weggevaagd.

Zoals je ongetwijfeld als welingelicht persoon zal weten is zowel het leger als politie met ongekende schoonveegacties hele gebieden schoon.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... m-WK.dhtml

Mensen die moesten verhuizen hebben dat overigens gecompenseerd gekregen.

Je zusje/broertje/neefje/nichtje/buurjongen is wellicht een van de 4000 kinderen die verdwenen zijn en over een aantal weken kijkt met tegen een paar legen stadions aan.

Met die lege stadions gaat men vast wel wat doen waar ook de lokale bevolking profijt van zal hebben. Dat er kinderen vermist zijn moet eerst nader onderzocht worden. Daar kunnen nu simpelweg nog geen uitspraken over gedaan worden laat staan met een beschuldigende vinger wijzen naar het WK.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor mw » 02 jun 2014 08:30

Zou je het kunnen onderbouwen en doorverwijzen naar een bron bijvoorbeeld? Misschien ga ik dan wel geloven dat er voor het WK geen bloed vloeit.

Inderdaad weet ik dat er meerdere schoonveegacties plaatsvinden. Die zijn ook niet van de laatste maand. Het gebeurd onder de noemer: de strijd tegen de drugsbendes, maar laten we eerlijk zijn. Hoe graag wil Brazilië dat de WK toeristen straks zien dat er vele mensen op vuilisbelten leven? Ze gaan liever met bulldozer over hun schamele bezittingen heen...

En de stadions voor andere doeleinden gebruiken? Werd in Zuid-Afrika ook gezegd. Wat gebeurd er nu mee?
en natuurlijk, als nederlander geloof ik pas dat er 4000 kinderen zijn verdwenen als het onderzocht is. Uiteraard na het WK :-$ ](*,)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Faramir

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2014 08:45

mw schreef:Zou je het kunnen onderbouwen en doorverwijzen naar een bron bijvoorbeeld? Misschien ga ik dan wel geloven dat er voor het WK geen bloed vloeit.

Heb jij een gezaghebbende en goed onderbouwde bron voor de moord op 4000 mensen om het WK te houden.
Inderdaad weet ik dat er meerdere schoonveegacties plaatsvinden. Die zijn ook niet van de laatste maand. Het gebeurd onder de noemer: de strijd tegen de drugsbendes, maar laten we eerlijk zijn. Hoe graag wil Brazilië dat de WK toeristen straks zien dat er vele mensen op vuilisbelten leven? Ze gaan liever met bulldozer over hun schamele bezittingen heen...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... k-op.dhtml

Niet alles is koek en ei, maar de bewoners hebben ruim op tijd te horen gekregen dat hun huizen gesloopt werden en hebben huizen aangeboden gekregen. Zo'n beetje zoals het in Nederland ook gebeurd in vogelaarwijken.

Jij doet nu net of ze op een zonnige ochtend opeens tientallen bulldozers voor de wijk stonden zonder enige waarschuwing vooraf en de mensen moesten rennen voor hun leven met enkel de bezittingen die ze op dat moment zo vlug bij elkaar konden grijpen in in de handen konden houden. Dat is een vals beeld.

En de stadions voor andere doeleinden gebruiken? Werd in Zuid-Afrika ook gezegd. Wat gebeurd er nu mee?

Ik zou het niet weten. Maar Zuid-Afrika is geen Brazilië. Er zijn in Brazilië meer dan genoeg voetbalclubs die gebruik kunnen maken van de stadions die gebouwd zijn.

en natuurlijk, als nederlander geloof ik pas dat er 4000 kinderen zijn verdwenen als het onderzocht is. Uiteraard na het WK :-$ ](*,)

Wat heeft je nationaliteit daarmee te maken?
Ikzelf ga in ieder geval niet mee in de hysterie van de dag en wil over het algemeen feitelijke gegevens die ook gecontroleerd zijn alvorens ik mij een oordeel vorm.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2014 09:44

Evelien schreef:
Ik heb het over de situatie in Brazilie en in al die andere landen waar hele krottenwijken moeste wijken voor voetbal. Met dat in mijn achterhoofd kan ik niet genieten van een potje voetbal. Ik vind voetbal echt leuk om naar te kijken (een van de weinige sporten die ik echt leuk vind).

Ik ook Evelien, maar dan bij de zaterdagamateurs. :D Dan gaat het alleen om de sportiviteit, het winnen.
Als je zag met welke asobakken knulletjes, net uit de pampers, aan kwamen rijden vorige week :shock: De auto van de echtgenote van de bondscoach, ook niet bepaald een oostblokmerk, zag er opeens heel eenvoudig uit.
Intussen kleurt alles oranje in de straten. Op zich vind ik het wel gezellig, het is net een koningsmaand.
En ik kreeg 3 schattige minihamstertjes. Eén van de katten vond het meteen een leuk speeltje. :mrgreen:

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor moderngelovige » 02 jun 2014 11:02

Maar bij die zaterdagamateur(tje)s loopt het tegenwoordig al zo vaak mis, Schelpje
Ouders die hun kroost ophitsen, de taal die uitgeslagen wordt. Het gedrag in het veld.
Maak je dat wel eens mee?
Kun je er wat tegen doen?
Ik heb 2 dochters die geen interesse hebben in de aktieve voetbalsport. (gelukkig)
Om de hele zaterdag hier bij de plaatselijke voetbalvereniging door te brengen met alle gewauwel wat daarom heen hoort; ik lust best een biertje; kijk ook voetbal op tv, voel me niet beter, ma la dat maar zitten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2014 11:30

moderngelovige schreef:Maar bij die zaterdagamateur(tje)s loopt het tegenwoordig al zo vaak mis, Schelpje
Ouders die hun kroost ophitsen, de taal die uitgeslagen wordt. Het gedrag in het veld.
Maak je dat wel eens mee?
Kun je er wat tegen doen?
Ik heb 2 dochters die geen interesse hebben in de aktieve voetbalsport. (gelukkig)
Om de hele zaterdag hier bij de plaatselijke voetbalvereniging door te brengen met alle gewauwel wat daarom heen hoort; ik lust best een biertje; kijk ook voetbal op tv, voel me niet beter, ma la dat maar zitten.

Ik kijk af en toe naar de 18plussers M.G. :wink: En mijn andere zoon speelt zaalvoetbal, dat gaat er veel vriendelijker aan toe, regels zijn strenger, er mag beslist geen lijfelijk contact zijn!
En hij huurt met een vriendengroep steeds een zaal, dus dan is zoiets helemaal niet aan de orde.

Vroeger op (lagere)schoolvoetbaltournooien wel, dan hoorde je ouders schreeuwen, niet normaal. :-& Maar dat bestrafte de meester dan. :D

Ik hoorde trouwens vanmorgen op de radio dat er op veel sportclubs, zelfs hockey!, ontzettend gepest wordt. Kinderen buitengesloten, uitgescholden.
Ik denk dat in de eerste plaats de trainer tijdens de trainingen, heel streng moet optreden. Absoluut geen scheldwoord tolereren en al helemaal geen vuil spel.
Als je een oude voetbalwedstrijd bekijkt, jaren 60/70, zie je dat er ook wel een pootje wordt gelicht. Maar het ging toen nog niet om zulke grote belangen.
Als je weet dat er nu uitslagen gemanipuleerd moeten worden door spelers, dan is het logisch dat er vaak keihard wordt gespeeld, letterlijk. Of doelpunten worden goedgekeurd, die eigenlijk afgekeurd hadden moeten worden (of andersom). Dat roept agressie op.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor blijblij » 02 jun 2014 13:05

moderngelovige schreef:Maatschappelijke verruwing doet me wel degelijk wat, maar moet ik het op gaan zoeken?
Denk jij dat het anno 2014 nog leuk is om een stadion te gaan zitten?
Als je niet oppast heb je vuurwerk, een stadionstoel of een lading evenementenbier in je nek...
prettige wedstrijd!
Voorbeeldje: Roda JC degradeert en vervolgens worden technische staf en spelers bedreigd door "fans".


Dan moet je wel heel erg niet oppassen... Ik ga jaarlijks ongeveer een keer of tien naar een wedstrijd van Ajax, maar ik heb nog nooit vuurwerk in mijn buurt gezien, noch bier of een stoel in mijn nek gehad. Maar goed, als er in 5 van de 50 vakken idioten dan is het natuurlijk overal een chaos. :roll:

@schelpje: Ja, in 1974 ging het er een stuk vriendelijker aan toe http://www.youtube.com/watch?v=cfuD282WiWM

en doelpunten wel/niet goedkeuren is ook al zo oud als de weg naar Rome, een scheidsrechter kan namelijk niet alles zien. Zo werd Engeland in 1966 wereldkampioen na een bal die niet achter de lijn is geweest.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor schelpje3 » 02 jun 2014 13:32

blijblij schreef:
@schelpje: Ja, in 1974 ging het er een stuk vriendelijker aan toe http://www.youtube.com/watch?v=cfuD282WiWM

en doelpunten wel/niet goedkeuren is ook al zo oud als de weg naar Rome, een scheidsrechter kan namelijk niet alles zien. Zo werd Engeland in 1966 wereldkampioen na een bal die niet achter de lijn is geweest.

Dat zei ik niet! Ik zie dat er toen ook pootje werd gelicht, zelfs gespuugd, maar de belangen waren niet zo groot als nu.
Er loopt nu een onderzoek naar de FIFA, vanwege de toewijzing van de kampioenschappen in 2022. Het is een rapport van duizenden pagina's!
Dit is toch niet te geloven. Het is een publiek geheim dat de voorzitter op zijn stoel zit vastgelijmd, het wordt de voetbalmaffia genoemd en het kan maar doorgaan.
Van dat geld kun je een prachtige stad bouwen in Brazilië, waar alle daklozen onderdak kunnen vinden!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten