Zuid-Afrika

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor Faramir » 06 jul 2014 10:14

mohamed schreef:De foto's liegen er niet om.

De cijfers uit overheidsrapporten en alle andere bronnen die Wikipedia geeft ook niet. Maar goed, het heeft natuurlijk volslagen geen zin om daarover in gesprek te gaan met iemand die denkt dat een reisprogramma een realistischer beeld geeft dan tientallen officiële rapporten en onderzoeken. Mensen die de jaarlijkse verkrachting van een half miljoen mensen weg denken te strepen tegenover het bekladden van een huis van 1 pedo. Waar hebben we het dan over? Gesprek is dan compleet zinloos.

Edit: Dat blijkt ook wel weer aan gezien een half miljoen verkrachtingen op jaarbasis in Zuid-Afrika nu gepareerd wordt met emigratiecijfers uit Nederland.
Laatst gewijzigd door Faramir op 06 jul 2014 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 10:33

Faramir schreef:De cijfers uit overheidsrapporten en alle andere bronnen die Wikipedia geeft ook niet.


Afbeelding

Hier een ''overheidsrapportje'' voor je.
130.000 emigranten per jaar.
Wat moet Nederland toch een fijn land zijn...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor Katlheen » 06 jul 2014 13:08

Ach, laten we dan de cijfers er even volledig bij pakken:

http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=27&c=sf&l=en

En Nederland:
http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=27&c=nl&l=en

In Nederland komen er mensen bij, in Zuid Afrika gaan er meer mensen weg dan dat er bij komen. Analyse toont verder aan dat het vooral de jongere kansrijke generatie is die wegtrekt uit Zuid Afrika. Wat rest is een kansloze zwarte klasse en een blanke klasse welke bestaat uit mensen die niet weg kunnen (bejaarden) en een enkeling die tegen beter in, blijft.

De 130.000 mensen die jaarlijks dit land verlaten, bestaat uit een groot deel van mensen die terug gaan naar hun thuisland, zoals Turkije en Marokko. En 3 azijnzeikerds voor wie niets goed genoeg is :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 13:39

Katlheen schreef:
In Nederland komen er mensen bij, in Zuid Afrika gaan er meer mensen weg dan dat er bij komen. Analyse toont verder aan dat het vooral de jongere kansrijke generatie is die wegtrekt uit Zuid Afrika. Wat rest is een kansloze zwarte klasse en een blanke klasse welke bestaat uit mensen die niet weg kunnen (bejaarden) en een enkeling die tegen beter in, blijft.

De 130.000 mensen die jaarlijks dit land verlaten, bestaat uit een groot deel van mensen die terug gaan naar hun thuisland, zoals Turkije en Marokko. En 3 azijnzeikerds voor wie niets goed genoeg is :mrgreen:


Waar vinden we die analyze?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor rotterdam » 06 jul 2014 15:26

mealybug schreef:Waar vinden we die analyze?


Flip van Dijke heeft het keurig op een rijtje gezet ;

http://www.flipvandyke.nl/2013/02/loopt ... emigratie/

Wat blijkt MB praat als een kip zonder kop de Telegraaf na.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 15:37

rotterdam schreef:
Flip van Dijke heeft het keurig op een rijtje gezet ;

http://www.flipvandyke.nl/2013/02/loopt ... emigratie/

Wat blijkt MB praat als een kip zonder kop de Telegraaf na.

Het enige wat ik deed was een grafiek van het CBS neerzetten.
Ben je een beetje overspannen aan het raken?

Hier dan een grafiek van je welgerespekteerde flipje:


Afbeelding

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 19:38

Katlheen schreef:De 130.000 mensen die jaarlijks dit land verlaten, bestaat uit een groot deel van mensen die terug gaan naar hun thuisland, zoals Turkije en Marokko. En 3 azijnzeikerds voor wie niets goed genoeg is :mrgreen:

O ja, ik was even vergeten dat onder de noemer ''nederlander'' alles en iedereen die destijds een Nederlands paspoort uitgereikt kreeg van de paarse Sinterklaasregering, door kan gaan.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1555129W/

Anoniem_89

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 jul 2014 21:11

mealybug, volgens mij ben je niet bepaald op de hoogte van het corrupte CBS..
Cijfers verdraaien enz.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 22:25

Anoniem_89 schreef:mealybug, volgens mij ben je niet bepaald op de hoogte van het corrupte CBS..
Cijfers verdraaien enz.


LOOOL, dat je door een stel leugenaars geregeerd wordt was me lang terug al duidelijk.
Over diesel en brandstof gesproken, hebben jullie dat ''kwartje van Kok'' ooit nog teruggekregen ? hysterisch-smile ... of laat iedereen alles nog steeds maar over zijn kant gaan?

mohamed

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mohamed » 06 jul 2014 23:07

Beste Mealybug, dat jij in Zuid-Afrika woont geeft je meer recht van spreken dan een buitenlander, de realiteit is dat het te boek staat als een gevaarlijk continent. Als je niet neergeschoten wordt in de stad, dan word je in het wild wel aangesproken door een leeuw. Dat beeld schetst de media. Wellicht onterecht, dat weet jij beter dan ik.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor meribel » 06 jul 2014 23:24

Ach zo is het niet in zuid afrika, ik ben er wel geweest...dat je op elke hoek wordt neergeschoten zeggen ze ook over rotterdam.
Maar dat mealybug het voordoet als het paradijs en nederland als de hel...dat is natuurlijk ook gewoon zijn negatieve ervaringen met nederland en positieve ervaring met zuid afrika.
Het is toch altijd gekleurd.
Ik zou nederland nooit willen verlaten en belangrijkste reden is omdat mijn ouders en familie er woont..ik zou niet zonder ze kunnen...ik voel richting mijn ouders ook nog een bepaalde verantwoording dat ik voor ze wil kunnen zorgen zodra dat nodig is.....maar niet iedereen zit in die situatie.
De natuur is prachtig in zuid afrika maar de kleinschaligheid in nederland vind ík weer fijner.
Zo bekijkt iedereen de situatie van een andere kant.

Het lijkt in dit topic net een wedloop wie het andere land het meest zwart kan maken. Mealybug post negatieve berichten over nederland om aan te tonen dat het dáár beter is, en andersom wordt weer gepost waarom het daar crimineel is en het hier beter is.

Misschien kunnen we de strijdbijl begraven en niet elkaars land afzeiken...daar schiet toch niemand wat mee op...maar accepteren dat je je eigen land het fijnst vind...nou, daarom woon je er ook.

(Of misschien is er een land wat we met elkaar kunnen afzeiken.?..de vs bijvoorbeeld.?..gezamelijke vijanden dat verbroedert nog weleens.)

Anoniem_89

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 jul 2014 23:26

mealybug schreef:LOOOL, dat je door een stel leugenaars geregeerd wordt was me lang terug al duidelijk.
Over diesel en brandstof gesproken, hebben jullie dat ''kwartje van Kok'' ooit nog teruggekregen ? hysterisch-smile ... of laat iedereen alles nog steeds maar over zijn kant gaan?


Nee die krijgen we niet terug joh!
Ze nemen hier alleen maar in dit land.

Mensen klagen snel over andere landen waar de zorg slecht is (oostblok).
Zelf wassen ze hier de ouderen een week of wat niet,
heeft ivo opastelten gelogen over een paar bonnetjes met Cees H.
Staat hier.

Wat hebben we toch een gerespecteerde 'volksvertegenwoordigers'.

En het nieuws en kranten maar positief schrijven over de overheid, ook vlak voor de verkiezingen..
Hoezo persvrijheid? Corrupte bende met hun vriendjespolitiek!
En dan hadden we het nog niet over Plasterk die gelogen heeft over dat de VS ons land afgeluisterd zou hebben, nee hij heeft keihard gelogen, de AIVD heeft ons afgeluisterd.

Oh ook een leuk nieuwsberichtje;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2195 ... pje__.html

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mealybug » 06 jul 2014 23:44

Anoniem_89 schreef:Nee die krijgen we niet terug joh!
Ze nemen hier alleen maar in dit land.

Mensen klagen snel over andere landen waar de zorg slecht is (oostblok).
Zelf wassen ze hier de ouderen een week of wat niet,
heeft ivo opastelten gelogen over een paar bonnetjes met Cees H.
Staat hier.

Wat hebben we toch een gerespecteerde 'volksvertegenwoordigers'.

En het nieuws en kranten maar positief schrijven over de overheid, ook vlak voor de verkiezingen..
Hoezo persvrijheid? Corrupte bende met hun vriendjespolitiek!
En dan hadden we het nog niet over Plasterk die gelogen heeft over dat de VS ons land afgeluisterd zou hebben, nee hij heeft keihard gelogen, de AIVD heeft ons afgeluisterd.

Oh ook een leuk nieuwsberichtje;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2195 ... pje__.html


Pas dus maar goed op voor Big Brother!!

mohamed

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor mohamed » 06 jul 2014 23:46

meribel schreef:(Of misschien is er een land wat we met elkaar kunnen afzeiken.?..de vs bijvoorbeeld.?..gezamelijke vijanden dat verbroedert nog weleens.)

:lol: :mrgreen:

Nee, geen kwaad woord over de VS hoor, want daar wil ik nog eens naartoe!

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zuid-Afrika

Berichtdoor jamillah » 07 jul 2014 00:06

Of je nou in Zuid-Afrika woont of in Nederland, we zijn op doorreis dacht ik.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten