Oplossing voor het Palestijnenprobleem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Cornelius » 05 mei 2014 19:31

Waarom grijpt Israël zijn kans niet? Volgens mij is de oplossing binnen handbereik: http://demeningvanevert.blogspot.nl/2014/05/oplossing-voor-het-palestijnenprobleem.html.
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor dalethvav » 06 mei 2014 09:16

Ik zou zeggen: Als het zo eenvoudig is, vertaal het in het Engels en mail het naar Kerry; Bibi en Abbas.
Of is deze blogspot wellicht toch een uitermate amateuristische symplificatie van het M.O.-probleem?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Arco » 06 mei 2014 09:46

Het aangedragen idee in het blog heb ik eerder gehoord. Nu Abbas zichzelf buitenspel zou willen zetten, ook al lijkt het mij sterk, geeft te denken. Netanjahu (wat een prachtige naam) heeft een voorstel gedaan om de Joodse identiteit van de staat Israël per wet vast te stellen. Kan je negatief over zijn, maar als beide zaken gebeuren, dan is het grote probleem opgelost.

Israël heeft grote potentie voor economische ontwikkeling, Arabieren (Palestijnen) hebben grote werkloosheid.
Israël heeft gelijke rechten voor haar burgers, Arabieren hebben al zeven jaar niet meer gestemd, terwijl het termijn van president Abbas vier jaar is.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2014 09:50

Alleen al bij het lezen van het woord 'Palestijnenprobleem' lopen de rillingen me over de rug, zeker zo kort na 4 mei, waar we onder andere de slachtoffers van het 'Jodenprobleem' herdachten.

En verder is het natuurlijk heerlijk naïef. Zij zijn het probleem, niet wij. Zij!

uit het artikel:

De enigen die dit ideaalbeeld in de weg staan zijn uiteindelijk de Arabische fanatici die met hun onbegrijpelijk buitenproportionele jodenhaat velen in ieder land in het Midden-Oosten en daarbuiten ophitsen dit niet toe te staan.

De auteur lijkt te vergeten dat er ook een behoorlijke groep Joden/Zionisten is die het liefst zelf ook zouden teruggrijpen naar de jaren '30/'40 van de vorige eeuw om hun probleem op te lossen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2014 09:51

Arco schreef:Israël heeft grote potentie voor economische ontwikkeling, Arabieren (Palestijnen) hebben grote werkloosheid.


Joh, en hoe zou dat nou komen? Misschien omdat Israël de Palestijnen economisch isoleert?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Arco » 06 mei 2014 09:55

Mortlach schreef:Joh, en hoe zou dat nou komen? Misschien omdat Israël de Palestijnen economisch isoleert?


Is dat zo?

Wie schiet er rakketten? Wie verspreidt er haat en terreur? Wat staat er in de beginselen van Hamas en de PLO? De vernietiging van wie?

Trouwens, door producten uit de 'nederzettingen' te weren wordt juist Palestijnen geraakt. Die werken daar, tenminste als die producten verkocht worden...


Een veel betere oplossing is deze:
https://www.youtube.com/watch?v=uIEeiDjdUuU
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor ben db bd » 06 mei 2014 09:58

@ Cornelius, m.i. is het antwoord op uw vraag best reeds algemeen bekend hoor.

Weet u, wij vergeten dat allemaal altijd graag, maar hier zal het op dezelfde manier toe gaan als wat in Israël voorgesteld is. Maar de Joden snappen het 'grapje'.

Khadaffi heeft ooit al eens de uitspraak gedaan dat hun (moslims) baarmoeders Europa zullen veroveren. Dat was een heel sterke tekst van hem!! Daar is hij nu postuum op een ontstellende manier gelijk mee aan het krijgen. Ik las eens - en haal dat op de fora ook wel graag aan - dat wij autochtonen in Europa een gemiddeld geboortecijfer hebben van 1,3, in Nederland ook. U weet dan ben je aan het uitsterven, omdat het onder de twee is.
De moslims hebben echter een geboortecijfer van 8,1 las ik. Mij lijkt dat wel erg hoog, maar ik kan dat niet weerleggen, dus erken ik de mogelijkheid.
Samen met de ongeremde instroom van nieuwe moslims en de zelf-islamisering van Europa - zie bijv. http://xandernieuws.punt.nl/home - kan een simpel mens al uitrekenen dat wij binnen 20 jaar een kalifaat zullen zijn.

Nou, in Israël is het percentage moslims al vele malen hoger dan bij ons, dus zou je er bijna 'je adem op in kunnen houden' eer de moslims de meerderheid zullen hebben en Israël langs democratische weg (de helft + 1) zal eindigen om een Joodse staat te zijn.

Daarom was het ook niet zo heel erg dom van Israël om Gaza zelfstandig te maken, want daarmee zetten ze (ik geloof) 1,2 miljoen moslims buiten de deur voor een betrekkelijk gering territoriaal offer.
(het ontgaat ons niet, dat de bevolkingsdichtheid in Gaza bijna 10x zo hoog is als bij ons, toch?)

Met Judea en Samaria ligt dat minder gunstig, maar dreigend gaat het daar ook een keer worden, daarom wil Israël wel iets doen.
Met de Joodse nederzettingen (een idioot woord in je eigen land natuurlijk!) op de 'Westbank' wil men de Joodse positie territoriaal nog wat bijstellen, net als in Jeruzalem, de stad Gods; Zijn Sion !!, waar de Messias spoedig terug zal komen!!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Boerin » 06 mei 2014 10:06

Cornelius schreef:Waarom grijpt Israël zijn kans niet? Volgens mij is de oplossing binnen handbereik: http://demeningvanevert.blogspot.nl/2014/05/oplossing-voor-het-palestijnenprobleem.html.

Als er een Mandela figuur opstaat staat er. Een Mahdi figuur die vrede sluit met Israel, zodat ze samen in Jeruzalem kunnen aanbidden met de tempel en moskee naast elkaar. Zou kunnen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor ben db bd » 06 mei 2014 10:28

Boerin snapt het wel helemaal hè lui ?!

De Mahdi-figuur, de 12e imam, past helemaal congruent op onze antichrist, welke zich in de tempel zal nestelen om te tonen dat hij een god is. Dat past ook nog eens helemaal op het wereld-kalifaat waarvan een 'blind paard' kan zien dat het in galop op ons afkomt.

Over in galop gesproken; kennen we de eerste onheils-ruiter op het witte paard uit Openbaring nog, met die boog? (onze gereformeerde leer wil daar tot genoegen van de duivel graag de overwinnende Christus in zien, maar die komt pas in hoofdstuk 19 hoor!) Zo dicht bij komt het allemaal reeds !!

Ja, dan zal die moskee er nog naast staan ook natuurlijk (heb ik niet aan gedacht).

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2014 10:35

Arco schreef:Is dat zo?

Wie schiet er raketten? Wie verspreidt er haat en terreur? Wat staat er in de beginselen van Hamas en de PLO? De vernietiging van wie?

Trouwens, door producten uit de 'nederzettingen' te weren wordt juist Palestijnen geraakt. Die werken daar, tenminste als die producten verkocht worden...


Een veel betere oplossing is deze:
https://www.youtube.com/watch?v=uIEeiDjdUuU


Ik zeg niet dat er onder de Palestijnen geen groepen zijn die de problemen alleen maar groter maken. Ik zeg enkel dat als je uitgaat van een 'Ons treft geen blaam'-houding, je dit probleem nooit zult oplossen.

Misschien zou het beter zijn als de Palestijnen zich zouden beperken tot geweldloos verzet, maar hoe realistisch is die gedachte? Als er ineens een volk in Nederland zou worden geplant die de boel volledig overnemen en de autochtonen verbannen naar de buitenprovincies, dan zouden wij toch ook in opstand komen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor Pcrtje » 06 mei 2014 10:36

*Op verzoek verwijderd.*
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 05 jan 2019 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor dalethvav » 06 mei 2014 11:47

Bij elke oplossing die er aangedragen wordt, wordt er m.i. steeds en steeds en steeds weer opnieuw voorbij gegaan aan de kern van het probleem.
Of je het wilt of niet, of je het erkent of niet, dat maakt niet uit, het feit bestaat en er omheen kun je niet: Zolang binnen de islam vastgehouden wordt aan het principe van het verdelen van de wereld in een "Dar al Islam" en een "Dar al Harb", zal het Arabisch-Israëlisch conflict (waarvan de Palestijnen helaas het slachtoffer zijn) niet opgelost kunnen worden
En nee, dé islam is hier geen generaliseren, bovengenoemd principe is een mainstream principe binnen de islam. Vraag de eerste de beste moslim in je omgeving maar eens om uit te leggen wat dit principe inhoudt.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor ineke-kitty » 06 mei 2014 14:02

"Palestijnen" is gewoon een verzamelnaam voor Arabieren, en de Palestijnen/Filistijnen hebben geen vaste woon of verblijfplaats volgens de Bijbel.
Ze horen dus niet bij de 70 volkeren die in Gen. 10 genoemd worden.
Zij bezetten dus onrechtmatig het land Israel.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor dalethvav » 06 mei 2014 14:28

ineke-kitty schreef:"Palestijnen" is gewoon een verzamelnaam voor Arabieren, en de Palestijnen/Filistijnen hebben geen vaste woon of verblijfplaats volgens de Bijbel.
Ze horen dus niet bij de 70 volkeren die in Gen. 10 genoemd worden.
Zij bezetten dus onrechtmatig het land Israel.

Palestijnen van nu hebben niets van doen met de Filistijnen uit de tijd van het O.T.
Palestijnen van nu zijn, zoals je terecht opmerkte, Arabieren.
De Filistijnen uit de tijd van het O.T. waren vermoedelijk een zeevarend volk, afkomstig van Kafthor (Kreta/Cyprus??), zie Jer. 47:4 en Amos 9:7.
Overigens zou het, je redenering doortrekkend, betekenen dat Palestijnen nergens zouden kunnen wonen. Uiteraard is dat natuurlijk ook niet waar. God gunt iedereen een plekje onder de zon.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Oplossing voor het Palestijnenprobleem

Berichtdoor rotterdam » 06 mei 2014 14:32

ineke-kitty schreef:"Palestijnen" is gewoon een verzamelnaam voor Arabieren, en de Palestijnen/Filistijnen hebben geen vaste woon of verblijfplaats volgens de Bijbel.
Ze horen dus niet bij de 70 volkeren die in Gen. 10 genoemd worden.
Zij bezetten dus onrechtmatig het land Israel.


Ik ben bang dat dit argument geen stand houdt in de algemene vergadering van de V.N. #-o


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 87 gasten