De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Xenius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2014 13:41

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Xenius » 19 jul 2014 18:54

@ineke-kitty Gaat het wel goed met je?

Serieus

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 19 jul 2014 21:18

ineke-kitty schreef:Hubert

Ik "bestrijd" andere godsdiensten op grond van de Bijbel, en dat mag men extreem vinden, dat interesseert me niet.
De Islam is een valse godsdienst, en daar waarschuw ik voor, eveneens op grond van Gods Woord.


Zijn islamieten dan ook de vijand?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor moderngelovige » 19 jul 2014 21:36

Optimatus, lees deze en aanverwante topics maar eens helemaaal door; da's in ieder geval een avondje leesvoer.

Jezus zei: "Heb uw vijanden lief".....
Nu is dat voor ons moeilijk; ik moet ook verwijzen naar de gebeurtenissen van afgelopen donderdag.
Zoveel mensen, in één maal weg, wie kan deze "sepataristen" liefhebben?

Gaan we naar dit topic, dan weet ik zeker, dat God ook het Palestijnse volk gedenkt.
Zijn Zoon heeft het offer ook voor hun gebracht....
Die invalshoek mis ik nogal bij de starter van de topic.
Neemt niets weg dat de ideologie van hamas de vernietiging en verdrijving van het Israelische volk is.

Ineke-Kitty is nogal stil de laatste dagen dus ik hoop niet dat ze haar koffers gepakt heeft om daadwerkelijk de strijd aan te gaan met IS(IS).

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jul 2014 22:01

moderngelovige schreef:Jezus zei: "Heb uw vijanden lief".....
Nu is dat voor ons moeilijk; ik moet ook verwijzen naar de gebeurtenissen van afgelopen donderdag.
Zoveel mensen, in één maal weg, wie kan deze "sepataristen" liefhebben?

Daar noem je inderdaad een moeilijk punt. En dan moet ik zeggen, dat ik die separatisten nog tot daaraan toe vind (vanuit voor zover ik ze tot nu toe ken, en dat is nogal oppervlakkig uiteraard). Ze hebben een vliegtuig neergeschoten. Ik vind dat vooral een ongelofelijke klunzenstreek. Maar als ik zoiets moet vergeven, daar valt voor mij nog wel over te denken. Maar wat die ISIS-lui in Irak uitvreten, dat is wel zó verschrikkelijk! Dan praat je volgens mij toch wel over de allerextreemste misdaden ter wereld. En om dan het onderwerp vergeving te gaan bespreken...!
Wat als er een ISIS-strijder, die alles gedaan heeft wat God verboden heeft in naam van God(!), en wel op de misdadige manier van ISIS, tot bekering komt? Ik denk daarbij dan maar even aan de situatie dat hij opgepakt is en berecht. (Want anders maken de ISIS-lui korte metten met hem, omdat die van een dergelijke bekering natuurlijk niets moeten hebben.) Ik denk niet dat je dan hoeft te besluiten, dat de doodstraf dan maar ingetrokken moet worden. Als zijn bekering echt is, zal hij die ook willen ondergaan, omdat hij beseft dat hij die verdient om zijn daden. Blijft echter dan toch dat moeilijke onderwerp vergeving hangen... Hoe moet je daar dan in de praktijk wat mee?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 19 jul 2014 22:14

ISLAM KALIFAAT STELT CHRISTENEN ULTIMATUM: BEKEER, BETAAL, OF STERF.

Het Islamitisch Kalifaat, voorheen bekend als ISIS, heeft de christenen in de stad Mosul tot 21 september de tijd gegeven om aan de eisen van de jihadisten te voldoen.
Als ze willen blijven, dan moeten ze zich bekeren tot de Islam of de jizziyeh [ onderdanigheid] belasting betalen.
Weigeren ze dat, dan zullen ze worden onthoofd.

Het ultimatum van het Kalifaat verloopt op 21 september om 12.00 uur. 'Na deze deadline staat er niets anders tussen ons en hen als het zwaard', wordt in de officiele verklaring van de Islamisten gesteld.

Bron: Xander Nieuws

En dan wordt er gevraagd of het "wel goed met me gaat" . NEE dus, als ik zoiets walgelijks lees.
Elk mens, ongeacht of hij christen is, zou hier "niet goed" van worden.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor moderngelovige » 19 jul 2014 22:23

Goedenavond Ineke-Kitty
Forumleden maakten zich zorgen dat je weg was!!

Serieuze vragen zijn er voor je:
Wat betekent voor jou de tekst: "Hebt uw vijanden lief"?
Gedenkt God ook het Palestijnse volk?

Iets off-topic: de situatie in Oekraine > > zie betreffend topic.

Je ziet maar we kunnen niet meer zonder je! :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jul 2014 02:23

moderngelovige

vraag: Wat betekent voor jou de tekst "heb uw vijanden lief"?

De vraag zou moeten zijn: Wat versta je onder "uw vijanden"?
Wel, ten eerste: alle ideologieën /godsdiensten die in strijd zijn met Gods Woord, beschouw ik als mijn "vijanden", en daar behoort uiteraard de Islamitische godsdienst bij.

Persoonlijk geloof ik dat er maar EEN waarachtige Godsdienst is, en dat is de dienst aan de God van de Bijbel.

Wat betekent nu voor mij "heb uw vijanden lief?" .
Uiteraard kan ik [in mijn relatief veilige wereldje] makkelijk zeggen dat ik mijn vijanden lief heb, totdat ik met een potentiele vijand geconfronteerd wordt.
Wat weten wij daar nu over "mee" te praten?
Ik ben nooit opgepakt, gevangen gezet, gemarteld, aan zware kettingen geketend in een donkere vochtige onderaardse cel.
En dan heb ik het nog niet eens over openbare "terechtstellingen" zoals steniging en kruisiging vanwege mijn geloof in Christus Jezus.
Kortom, ik vind het bijzonder moeilijk om hier een eerlijk antwoord op te geven.



Vraag: Gedenkt God ook het Palestijnse volk?

Wel, de Blijde Boodschap van de Bijbel is uiteraard dat de Here Jezus Christus Zijn leven heeft gegeven voor de gehele mensheid, en DUS ook voor het Palestijnse volk.
Geen enkel volk is daarop een uitzondering.

Echter zal de individuele Palestijn, net als de Jood, of de heiden tot bekering dienen te komen in Christus Jezus, wil hij behouden worden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jul 2014 02:55

moderngelovige

Wat de situatie in Oekraine betreft:




Ik ben niet op de hoogte van het politieke "spelletje" wat meneer Poetin speelt m.b.t. Oekraine, dus kan ik daar geen uitspraak over doen.
Verder geloof ik dat elbert goed verwoordt wat er zich afspeelt in die contreien.
Meneer Rutte kan "roepen" wat hij wil, ik vermoed dat meneer Poetin zich daar niets van aantrekt. Het nietige Nederland, tegen het machtige imperium Rusland.

Overigens is de 27-jarige zoon van Dov Avnon [Ithamar] ook omgekomen.
Een Israelische jongeman, die [net als zijn vader] de Here Jezus Christus heeft aangenomen.
Hij is nu "thuis" in het hemels koninkrijk.

Enfin, Ezechiel 32:26 is duidelijk over het oordeel wat eveneens over Mesech [= Moskou] zal komen. Met Mesech wordt in de Bijbel Moskou bedoeld, en dat oordeel zal komen omdat ook Rusland in "het land der levenden" [= Israel] zal komen om het "schrik aan te brengen".
Laten we dus niet vergeten dat ook Rusland een vijand van Israel is.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 20 jul 2014 07:50

ineke-kitty schreef:ISLAM KALIFAAT STELT CHRISTENEN ULTIMATUM: BEKEER, BETAAL, OF STERF.

Het Islamitisch Kalifaat, voorheen bekend als ISIS, heeft de christenen in de stad Mosul tot 21 september de tijd gegeven om aan de eisen van de jihadisten te voldoen.
Als ze willen blijven, dan moeten ze zich bekeren tot de Islam of de jizziyeh [ onderdanigheid] belasting betalen.
Weigeren ze dat, dan zullen ze worden onthoofd.
.


De oude christelijke gemeenschap in Mosul is sinds zaterdag zo goed als vertrokken uit de Noord-Irakese stad. Radicale moslims hadden de christenen een ultimatum gesteld.

De christelijke gemeenschap leefde al bijna tweeduizend jaar in Mosul.

De Rooms katholieke bisschop uit Mosul zei dat de afgelopen dagen 150 christelijke families de stad verlaten hebben.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jul 2014 09:37

Beter vertrekken dan onthoofd worden door die barbaren.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor moderngelovige » 20 jul 2014 10:22

ineke-kitty schreef:Beter vertrekken dan onthoofd worden door die barbaren.


Beetje onverschillige reactie...
In deze spreek je je zelf wat tegen, volgens jou zijn alle islamieten hetzelfde.
Toch heeft het christelijk geloof in Mosul tot nu toe stand gehouden, al eeuwen lang tussen islamieten. Makkelijk zullen ze het niet gehad hebben...nu word hun leven bedreigd.
Wat is zelfs het "ultimatum" van IS waard?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 21 jul 2014 07:40

moderngelovige schreef:Toch heeft het christelijk geloof in Mosul tot nu toe stand gehouden, al eeuwen lang tussen islamieten. Makkelijk zullen ze het niet gehad hebben...nu word hun leven bedreigd.
Wat is zelfs het "ultimatum" van IS waard?


Moslims, christenen en Joden hebben duizenden jaren in vrede samen kunnen leven in Syrië.
Er zaten altijd christenen als minister in de regering.
Totdat de extremisten kwamen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jul 2014 11:51

Jul 20, 2014 by Robert Spencer:

CANADA: MUSLIM MOB CHANTING "KILL THE JEWS" ASSULTS SUPPORTERS OF ISRAEL.

Bron: Jihad Watch.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jul 2014 12:47

Faramir schreef:Ik heb het over moslim extremisten en dan heb ik in deze meer de haatbaarden voor me die hier in Nederland vertoeven. Over het algemeen zijn die slechts extremistisch in woorden en niet in daden.

De grens tussen hier en daar wordt nog wel eens overschreden.
Afgelopen weekend las ik dit artikel: 'Verheugt u, uw zoon is martelaar'
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Yael » 21 jul 2014 16:42

Optimatus schreef:
Zijn islamieten dan ook de vijand?


Het ligt eraan in welke context je dat bedoeld. Als ik kijk naar de praktijk, naar Isis, en andere terreurgroepen, jazeker dat is mijn vijand. Maar mijn moslimcollega's vanzelf niet.
Als moslims onderling elkaar al het licht in de ogen niet gunnen en de haat zo groot is, wat blijven wij christenen en joden dan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten