Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 10:58

Geert Wilders vroeg gisteren tijdens een verkiezingsbijeenkomst van de PVV aan de zaal of de aanwezigen minder Marokkanen willen. Het publiek beantwoorde dat met een juichend “minder, minder”. “Dan gaan we dat regelen”, zei Wilders toen.

Nu is het wél waar dat veel Marokkanen een dubbel paspoort hebben en dat deze groep nogal oververtegenwoordigd is in de criminaliteit.
Toch krijg ik hier een naar gevoel bij.

Hoe zien anderen dat? De refo-wereld staat immers ook bekend als enigszins islamofoob...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
fri
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 jan 2014 21:16

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor fri » 20 mar 2014 11:32

Ik denk/hoop dat hij het bedoeld heeft dat immigratie verminderd wordt.
Ikzelf, best altijd wel kritisch over immigranten, ben geschrokken van deze uitspraak.
Hij valt namelijk ook heel verkeerd te interpreteren.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 11:34

fri schreef:Ik denk/hoop dat hij het bedoeld heeft dat immigratie verminderd wordt.
Ikzelf, best altijd wel kritisch over immigranten, ben geschrokken van deze uitspraak.
Hij valt namelijk ook heel verkeerd te interpreteren.

Hij heeft inderdaad gezegd dat hij kritischer wil worden op immigratie uit islamitische landen, en criminelen met een dubbel paspoort wil uitzetten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

maaarten

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor maaarten » 20 mar 2014 11:47

Criminelen met een dubbel paspoort het land uitzetten.

Tja, dat gaat dus vooral om Marokkaanse jochies die in NL geboren zijn, denk ik zo? Onzinnige maatregel dus.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 11:53

maaarten schreef:Criminelen met een dubbel paspoort het land uitzetten.

Tja, dat gaat dus vooral om Marokkaanse jochies die in NL geboren zijn, denk ik zo? Onzinnige maatregel dus.

Toch wordt Wilders na dergelijke uitspraken toegejuicht...
Wel ben ik met Wilders eens dat dat dubbele paspoort wel maakt dat uitzetting mogelijk is.
Ook als die jochies hier geboren zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor hettys » 20 mar 2014 12:01

Geert Wilders speelt in op het onderbuikgevoel van domme mensen, en dit soort uitspraken hebben een averechtse werking als je criminaliteit wilt verminderen. Het is een schande dat zoiets in Nederland gebeurd.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 12:03

hettys schreef:Geert Wilders speelt in op het onderbuikgevoel van domme mensen, en dit soort uitspraken hebben een averechtse werking als je criminaliteit wilt verminderen. Het is een schande dat zoiets in Nederland gebeurd.

Toch weegt de stem van een domme man in Nederland net zo zwaar als die van een professor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

maaarten

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor maaarten » 20 mar 2014 12:04

StillAwake schreef:Toch wordt Wilders na dergelijke uitspraken toegejuicht...
Wel ben ik met Wilders eens dat dat dubbele paspoort wel maakt dat uitzetting mogelijk is.
Ook als die jochies hier geboren zijn.



Maar ze kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet afstaan. De Marokkaanse regering doet dat gewoon niet. Die Marokkanen kunnen helemaal geen bewuste keus maken voor wel of geen Marokkaanse nationaliteit naast hun Nederlandse. Dat maakt die maatregel zo onzinnig.

Die Marokkaanse jochies hebben in Marokko nog minder te zoeken dan in NL.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 12:11

maaarten schreef:Maar ze kunnen hun Marokkaanse nationaliteit niet afstaan. De Marokkaanse regering doet dat gewoon niet. Die Marokkanen kunnen helemaal geen bewuste keus maken voor wel of geen Marokkaanse nationaliteit naast hun Nederlandse. Dat maakt die maatregel zo onzinnig.

Die Marokkaanse jochies hebben in Marokko nog minder te zoeken dan in NL.

Een kind van Marokkaanse ouders kan de Marokkaanse nationaliteit niet afstaan, maar deze ouders hadden er wél voor kunnen kiezen hun kind niet bij de Marokkaanse autoriteiten op te geven.
In die zin is de dubbele nationaliteit een keuze, zij het niet de keuze van de eigenaar van die dubbele nationaliteit.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2014 12:23

StillAwake schreef:Toch weegt de stem van een domme man in Nederland net zo zwaar als die van een professor...


En dat is tegelijkertijd het gevaar van democratie. Hitler was ook best populair onder het volk.....

Ik hoop dat Wilders vervolgd wordt voor zijn uitspraak. Eerder werd hij vrijgesproken voor iets dergelijks omdat hij het over een religieuze stroming had, de Islam... en niet over een bevolkingsgroep. Dat ligt nu anders.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 12:28

Marnix schreef:En dat is tegelijkertijd het gevaar van democratie. Hitler was ook best populair onder het volk.....

Ik hoop dat Wilders vervolgd wordt voor zijn uitspraak. Eerder werd hij vrijgesproken voor iets dergelijks omdat hij het over een religieuze stroming had, de Islam... en niet over een bevolkingsgroep. Dat ligt nu anders.

Ik vermoed dat Wilders echt wel uitgezocht heeft of dit juridisch gezien gezegd mag worden.
Ik hoop ook dat hij ervoor vervolgd wordt, maar denk dat zijn opmerking wél mag.
Hij legt namelijk in de volgende zin uit wat hij wil, minder immigratie en uitzetting van criminelen met een dubbel paspoort.
En die laatste zaken zijn in Nederland niet verboden om te roepen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor elbert » 20 mar 2014 12:30

StillAwake schreef:Geert Wilders vroeg gisteren tijdens een verkiezingsbijeenkomst van de PVV aan de zaal of de aanwezigen minder Marokkanen willen. Het publiek beantwoorde dat met een juichend “minder, minder”. “Dan gaan we dat regelen”, zei Wilders toen.
Dit is puur racisme en haatzaaierij en heeft dus een grote kans op een succesvolle juridische vervolging.
Hier was geen sprake van "criminele Marokkanen" of zo (trouwens, waarom alleen Marokkanen dan?), maar alleen "Marokkanen". Dat is racisme.
En dan kan Wilders vervolgens tegen een journalist wel zeggen dat hij daar criminele Marokkanen mee bedoelt, maar dat is nauwelijks geloofwaardig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2014 12:32

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 12:33

elbert schreef:De vraag die Wilders stelde: "willen jullie meer of minder Marokkanen?", met als antwoord van de PVV aanhang "minder, minder, minder" en Wilders antwoord: "dan gaan we dat regelen", is puur racisme en haatzaaierij en heeft dus een grote kans op een succesvolle juridische vervolging.
Hier was geen sprake van "criminele Marokkanen" of zo (trouwens, waarom alleen Marokkanen dan?), maar puur Marokkanen. Dat is racisme.

Toch is het in steden als Gouda en Den Haag wél zo dat een bijzonder groot gedeelte van de overlast door Marokkaanse groepen wordt veroorzaakt.
Of Wilders daar een antwoord op is/heeft is een vraag, maar dat deze overlast door veel andere politici wordt verzwegen is ook niet de juiste weg.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 12:36

Marnix schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/22409002/__Aangifte_Wilders_nu_kansrijk__.html

Dat riepen ze de vorige keer ook.
Toen bleek de rechter daar toch niet in mee te gaan.
Begrijp me goed, van mij mogen ze hem vastzetten, maar ik denk niet dat dat met deze opmerking gaat lukken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten