Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 07 mei 2014 12:44

Bambi: " Jij bent in mijn ogen, alleen maar een goedgelovige ziel die erin trapt"

Dat mag je vinden, maar haal daar dan geen tekst bij die suggereert dat mensen die waarschuwen voor het gevaar van de Islam, zich zouden laten leiden door boze geesten.
DAT is buiten alle proporties, en het maakt niet uit of je daar mij, of anderen mee wil "aanspreken".

Ik ben bovendien geen " goedgelovige ziel die erin trapt" maar iemand die zich baseert op het feit dat de Islam een groot gevaar betekent voor onze Westerse maatschappij, en dat kan je "onder de mat vegen" , door dat feit te negeren, of te erkennen .
Kies zelf maar.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 07 mei 2014 12:46

ineke-kitty schreef:Bambi: " Jij bent in mijn ogen, alleen maar een goedgelovige ziel die erin trapt"

Dat mag je vinden, maar haal daar dan geen tekst bij die suggereert dat mensen die waarschuwen voor het gevaar van de Islam, zich zouden laten leiden door boze geesten.
DAT is buiten alle proporties, en het maakt niet uit of je daar mij, of anderen mee wil "aanspreken".

Ik ben bovendien geen " goedgelovige ziel die erin trapt" maar iemand die zich baseert op het feit dat de Islam een groot gevaar betekent voor onze Westerse maatschappij, en dat kan je "onder de mat vegen" , door dat feit te negeren, of te erkennen .
Kies zelf maar.

Heb jij wel eens moslims gesproken, ken je deze mensen en hun beweegredenen?
Niet alle moslims hangen de extreme vorm van de Islam aan die jij als enige uitingsvorm van deze religie lijkt te zien namelijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bambi

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Bambi » 07 mei 2014 12:51

ineke-kitty schreef:Bambi: " Jij bent in mijn ogen, alleen maar een goedgelovige ziel die erin trapt"

Dat mag je vinden, maar haal daar dan geen tekst bij die suggereert dat mensen die waarschuwen voor het gevaar van de Islam, zich zouden laten leiden door boze geesten.
DAT is buiten alle proporties, en het maakt niet uit of je daar mij, of anderen mee wil "aanspreken".

Ik ben bovendien geen " goedgelovige ziel die erin trapt" maar iemand die zich baseert op het feit dat de Islam een groot gevaar betekent voor onze Westerse maatschappij, en dat kan je "onder de mat vegen" , door dat feit te negeren, of te erkennen .
Kies zelf maar.

Het is niet de Islam die het gevaar is, maar de mens, die de Islam gebruikt voor zijn eigen verknipte machtswellust.
Begon daar alle ellende in het Paradijs ook niet mee, dat de mens graag meer macht wilde?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 07 mei 2014 12:57

Bambi: " het is niet de Islam die het gevaar is"

Heb jij de Koran wel eens gelezen, waarin aan ALLE Moslims wordt opgeroepen tot de 'heilige oorlog' ?

Ga dat eerst eens doen, voordat je de Islam bagatelliseert als " geen gevaar" zijnde.

Anoniem_89

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 mei 2014 13:09

ineke-kitty schreef:Bambi: " het is niet de Islam die het gevaar is"

Heb jij de Koran wel eens gelezen, waarin aan ALLE Moslims wordt opgeroepen tot de 'heilige oorlog' ?

Ga dat eerst eens doen, voordat je de Islam bagatelliseert als " geen gevaar" zijnde.


Efeze 6:12 al gelezen? :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Als het echt zo erg is moedig ik je aan om bij de moskee te gaan evangeliseren. :)

Bambi

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Bambi » 07 mei 2014 13:14

ineke-kitty schreef:Bambi: " het is niet de Islam die het gevaar is"

Heb jij de Koran wel eens gelezen, waarin aan ALLE Moslims wordt opgeroepen tot de 'heilige oorlog' ?

Ga dat eerst eens doen, voordat je de Islam bagatelliseert als " geen gevaar" zijnde.

Vind je het dan niet opvallend, dat in de westerse wereld, meestal alleen de moslims daar gehoor aan geven die al een crimineel verleden hebben?
Die zelf dus al vinden, dat ze overal boven verheven zijn?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor StillAwake » 07 mei 2014 13:14

ineke-kitty schreef:Bambi: " het is niet de Islam die het gevaar is"

Heb jij de Koran wel eens gelezen, waarin aan ALLE Moslims wordt opgeroepen tot de 'heilige oorlog' ?

Ga dat eerst eens doen, voordat je de Islam bagatelliseert als " geen gevaar" zijnde.

Ja, ik heb de Koran gelezen.
Ja, ik heb de Islam bestudeerd.
En inderdaad staan dergelijke teksten erin, net zoals deze in het oude testament staan.
De Ku Klux Klan neemt dat wél serieus, de rest van het christendom niet.
De Taliban neemt zaken serieus die de rest van de islamitische wereld niet serieus neemt.
Maar mijn vraag blijft staan: Heb jij wel eens moslims gesproken over hun drijfveren en levensovertuiging?
Of roep je alleen maar wat je van Wilders hoort na en heb jij door zijn ogen de Koran gelezen (ik neem tenminste aan dat je, omdat je er zo'n uitgesproken mening over hebt, dit boek gelezen hebt)?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 07 mei 2014 13:17

anoniem: " Efeze 6:12 al gelezen? als het zo erg is moedig ik je aan bij de moskee te gaan evangeliseren"


Ik begrijp werkelijk niet waarom Efeze 6:12 nu weer op moet duiken in dit verband, en de discussie over evangeliseren bij de moskee hebben we al gehad.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 07 mei 2014 13:24

StillAwake

Mijn vraag was niet aan jou gesteld, maar aan Bambi.

Wat betreft mijn "visie" op de Islam heeft niets van doen met wat de heer Wilders zegt, maar op Bijbelse gronden, wat ik al eerder heb uitgelegd.
Ik ga niet in herhalingen vervallen, door dat nog eens uit te moeten leggen.

Overigens op je vraag of ikzelf de Koran heb bestudeerd, heb ik eveneens al uitgebreid behandeld in het topic " De opmars van de Islam".

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 07 mei 2014 13:37

johannes1 schreef:Kunnen we weer lief doen tegen elkaar. En alleen inhoudelijk reageren op elkaar.

Interessant voorstel.
Wellicht kan dit topic gewoon op slot en kunnen de vele deelonderwerpen die besproken worden en nu feitelijk offtopic zijn eventueel een nieuw topic krijgen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor hettys » 07 mei 2014 20:56

ineke-kitty schreef:StillAwake

Mijn vraag was niet aan jou gesteld, maar aan Bambi.

Wat betreft mijn "visie" op de Islam heeft niets van doen met wat de heer Wilders zegt, maar op Bijbelse gronden, wat ik al eerder heb uitgelegd.
Ik ga niet in herhalingen vervallen, door dat nog eens uit te moeten leggen.

Overigens op je vraag of ikzelf de Koran heb bestudeerd, heb ik eveneens al uitgebreid behandeld in het topic " De opmars van de Islam".


Als jij zo graag Islamofobisch wil zijn, moet je zelf weten. maar gebruik dan wel betrouwbare bronnen. Anders kom je een beetje slecht over, laat ik zeggen onbetrouwbaar. Je snapt hopelijk zelf ook nog wel dat mensen je als gek gaan verslijten als je de hele tijd misinformatie verspreidt.

Dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Dit even als tip.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 07 mei 2014 21:21

hettys

Ik heb jouw "tip" niet nodig.

Anoniem_89

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 mei 2014 21:36

ineke-kitty schreef:hettys

Ik heb jouw "tip" niet nodig.


Je zou eens moeten weten hoe je op anderen overkomt.
Hettys bedoelde het allemaal goed.
Maar kennelijk gaat leren van elkaar voor jou niet op.

Ik zou haast denken dat jouw leven perfect moet zijn.
Perfect in de zin van dat je nooit te maken hebt met (geestelijke) strijd.

Je hebt er wel mee te maken, maar dat ga je toch wel ontkennen.
En mocht je het niet ontkennen..
Waarom doe je dan niks met wat Hettys zegt?

Volgens mij haat je moslims gewoon en probeer je het hier van je af te schrijven.
Ja haat is een erg woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor JeeWee » 07 mei 2014 21:38

ineke-kitty schreef:Ik heb jouw "tip" niet nodig.


Jij hebt kennelijk niks nodig, maar ooit aan gedacht dat de meeste mensen hier jouw gedreutel ovre de islam zat zijn?
Je dramt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor hettys » 07 mei 2014 21:40

ineke-kitty schreef:hettys

Ik heb jouw "tip" niet nodig.


Okee. Dan ga ik ervan uit dat je in het vervolg geen valse informatie verspreid.
Ook gif is geschapen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten