Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Boekenlezer » 02 feb 2015 11:57

VS overwegen wapenleveranties aan Oekraïne

Oei, moet je dat willen?! Dit lijkt mij gevaarlijk. Zo kies je wel héél duidelijk partij.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor johannes1 » 02 feb 2015 12:25

beide kiezen partij
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor ben db bd » 02 feb 2015 13:59

jammer, jammer, jammer!
Wat zijn dat toch duivelse machten welke mensen zo dodelijk agressief doen zijn!
En dat noemen ze dan leugenachtig verdedigingswapens. Zo heette ons ministerie vroeger tenminste nog wél eerlijk ministerie van oorlog. Want dát maken ze!!

Wat een schandelijke macht hebben de hyper-rijken in Amerika toch, met hun financiële belangen in de wapenindustrie. Wat een vernietiging zal er weer op gang worden gebracht door die super-schoften, waar zij alléén weer nog méér rijker van zullen worden: oorlogs-leningen verstrekken, wapens verkopen en ooit wederopbouw financieren voor weer hoge rentebedragen, als die tijd ooit nog komt, wat zeer te betwijfelen is.
(omdat de rentepercentages door het inmiddels overmatig vele gecreëerde geld nu het nulpunt moeten naderen, wegens onbetaalbaarheid, moeten er natuurlijk weer 'boten los gemaakt' worden. Daarvoor is oorlogje maken natuurlijk de lucratiefste manier.)

Hoe diep moeten we in slaap gesukkeld zijn om hierin geen apocalyptische tijden te ontwaren?
Iedereen weet toch dat het nucleaire arsenaal van Rusland (en ook dat van Amerika) oneindig vele malen te groot is om echt oorlog mee te kunnen maken?!
(en er is toch niemand welke zich met zulk een duivelse macht aan een ander gewonnen geeft?)
Waar las ik van die (bewezen) ziener welke heel lang vóór het atoomtijdperk reeds voorzegde dat de 3e wereldoorlog in het echt maar 12 minuten zal duren?

Waarom schijnheilig de vazalregering in Kiev de grove aanval te laten openen op de door de (van oorsprong Russische) burgers aldaar gesteunde Russische belangen in Oost-Oekraïne en een 'straatvechter' als Poetin zo tot op het bot te provoceren?
Bidt maar of de Heere Zelf die satanische machten nog in bedwang (aan de ketting) wilt houden.
Maar van de leugenachtige, zo aan de financiële elite onderworpen politiek verwacht ik helemaal niks meer hoor!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Boekenlezer » 04 feb 2015 11:04

VS vinden meer wapens niet het antwoord op crisis Oekraïne
Dit is er dan uitgekomen. Dus dat valt dan mee.
Nee, ik dacht al: de herleefde koude oorlog tussen oost en west lijkt aardig op weg om een hete oorlog te worden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor johannes1 » 04 feb 2015 12:33

Waarom schijnheilig de vazalregering in Kiev de grove aanval te laten openen op de door de (van oorsprong Russische) burgers aldaar gesteunde Russische belangen in Oost-Oekraïne en een 'straatvechter' als Poetin zo tot op het bot te provoceren?
Bidt maar of de Heere Zelf die satanische machten nog in bedwang (aan de ketting) wilt houden.
Maar van de leugenachtige, zo aan de financiële elite onderworpen politiek verwacht ik helemaal niks meer hoor!

Je verdraait de feiten wel hoor. Het is juist Rusland en poetin die de aanval hebben geopend. Hoe komen die seperatisten anders aan dat zware wapentuig. Ik heb die niet in mijn schuur liggen hoor. Dat in het verleden veel russen naar andere landen zijn gestuurd wil nog niet zeggen dat zij zomaar aanspraak kunnen maken op een land.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor ben db bd » 05 feb 2015 12:34

ja t.o.v. wat we in de mainstreammedia lezen verdraai ik de feiten, johannes.
Maar ik lees altijd graag de informatie van Xandernieuws en daar herken ik zo vreselijk veel waarheid in altijd. Net zoals bij de berichtgeving over Israël en haar vijanden. Net als inzake de snelle islamisering van Europa.
Dan lees ik hoe de corrupte marionettenregering in Kiev aan de macht is gekomen op volkomen ondemocratische wijze. Hoe de bevolking van de Krim democratisch in overweldigende meerderheid voor aansluiting bij Rusland koos, waar wij afpakken door Rusland van maken.
Ook een referendum in Oost Oekraïne zou zeker tot afscheiding leiden.
Natuurlijk zijn er volksverhuizingen geweest in het verleden, maar om te zeggen dat die gestuurd zijn; 'vooruit jongens, gaan', dat behoort m.i. weer bij de westerse valse berichtgeving.

Zo heb ik ook wel eens gelezen over de onnatuurlijke grensvorming, maar dat heb ik niet onthouden hoe dat precies zat hoor. In Afrika geeft dat natuurlijk ook regelmatig stammenoorlogen. Zo ben ik blij dat Noord- en Zuid-Soedan nu zijn gescheiden, ook al blijft het daar hommeles. Dat zou volgens deskundigen waar ik in geloof ook voor Oekraïne de oplossing kunnen zijn, zonder dat daar een wereldoorlog uit voortkomt. Samen delen, volgens natuurlijke grenzen, i.p.v. duivels vernietigen. Je zou die grenzen zelfs door referenda in alle plaatsen kunnen vaststellen; welke meerderheid is er? En waar verandert die?

Nee johannes, ik geloof al lang niet meer in het Amerika van Obama, net als zijn meeste landgenoten inmiddels, zo weten we. En het hoog spel dat hij ons nu met veel bravoure naar het immer zo gevaarlijke Rusland met zijn enorm atoomarsenaal laat spelen: doodeng en oeoerdom !!
Johannes, als wij de toestand in de wereld naast onze Bijbelse profetieën leggen, dan weten we dat we duivelse tijden in aan het gaan zijn. Dat komt niet doordat de Heere God dat reeds duizenden jaren terug wist en dat het daarom 'moet geschieden', zoals we in het eerste vers van Openbaring lezen.
Dat komt omdat de verdorven mensheid daar nú voor kiest, ook in Oekraïne.

Laat me ons tot slot nog eens even goed naar de beelden van de door bommen en granaten verwoeste armoedige huizen in Oost Oekraïne laten kijken, zoals die naar ons toekomen. Walgelijk om te zien en die zielige bevolking te horen jammeren. Wordt dat door de separatisten gedaan? Zeggen de mensen dat? Wat voor doel zouden de separatisten dan kunnen hebben? Hun eigen bevolking tegen zich in het harnas jagen? Maar daar zijn de media toch ook niet eerlijk over?

En waarom zal er nooit een eerlijke rapportage komen over de schuldvraag van het neergehaalde vliegtuig? We nemen daar nog een jaartje extra voor om het goed uit te zoeken? Die kwijtgeraakte Portugese verkeersleider die z'n mond voorbij praatte, wist het de eerste dag al hoor!
Nee, laten we maar stoppen, want heel onze achterbakse politiek, heel de Europese (want nationaal denken moet je ook niet meer willen, verkocht waren we al lang!) is om te huilen.
Kan dat wel nog op Refoweb eerlijk worden erkend?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2015 12:36

ben db bd schreef:ja t.o.v. wat we in de mainstreammedia lezen verdraai ik de feiten, johannes.
Maar ik lees altijd graag de informatie van Xandernieuws en daar herken ik zo vreselijk veel waarheid in altijd. Net zoals bij de berichtgeving over Israël en haar vijanden. Net als inzake de snelle islamisering van Europa.
Dan lees ik hoe de corrupte marionettenregering in Kiev aan de macht is gekomen op volkomen ondemocratische wijze. Hoe de bevolking van de Krim democratisch in overweldigende meerderheid voor aansluiting bij Rusland koos, waar wij afpakken door Rusland van maken.
Ook een referendum in Oost Oekraïne zou zeker tot afscheiding leiden.
Natuurlijk zijn er volksverhuizingen geweest in het verleden, maar om te zeggen dat die gestuurd zijn; 'vooruit jongens, gaan', dat behoort m.i. weer bij de westerse valse berichtgeving.

Zo heb ik ook wel eens gelezen over de onnatuurlijke grensvorming, maar dat heb ik niet onthouden hoe dat precies zat hoor. In Afrika geeft dat natuurlijk ook regelmatig stammenoorlogen. Zo ben ik blij dat Noord- en Zuid-Soedan nu zijn gescheiden, ook al blijft het daar hommeles. Dat zou volgens deskundigen waar ik in geloof ook voor Oekraïne de oplossing kunnen zijn, zonder dat daar een wereldoorlog uit voortkomt. Samen delen, volgens natuurlijke grenzen, i.p.v. duivels vernietigen. Je zou die grenzen zelfs door referenda in alle plaatsen kunnen vaststellen; welke meerderheid is er? En waar verandert die?

Nee johannes, ik geloof al lang niet meer in het Amerika van Obama, net als zijn meeste landgenoten inmiddels, zo weten we. En het hoog spel dat hij ons nu met veel bravoure naar het immer zo gevaarlijke Rusland met zijn enorm atoomarsenaal laat spelen: doodeng en oeoerdom !!
Johannes, als wij de toestand in de wereld naast onze Bijbelse profetieën leggen, dan weten we dat we duivelse tijden in aan het gaan zijn. Dat komt niet doordat de Heere God dat reeds duizenden jaren terug wist en dat het daarom 'moet geschieden', zoals we in het eerste vers van Openbaring lezen.
Dat komt omdat de verdorven mensheid daar nú voor kiest, ook in Oekraïne.

Laat me ons tot slot nog eens even goed naar de beelden van de door bommen en granaten verwoeste armoedige huizen in Oost Oekraïne laten kijken, zoals die naar ons toekomen. Walgelijk om te zien en die zielige bevolking te horen jammeren. Wordt dat door de separatisten gedaan? Zeggen de mensen dat? Wat voor doel zouden de separatisten dan kunnen hebben? Hun eigen bevolking tegen zich in het harnas jagen? Maar daar zijn de media toch ook niet eerlijk over?

En waarom zal er nooit een eerlijke rapportage komen over de schuldvraag van het neergehaalde vliegtuig? We nemen daar nog een jaartje extra voor om het goed uit te zoeken? Die kwijtgeraakte Portugese verkeersleider die z'n mond voorbij praatte, wist het de eerste dag al hoor!
Nee, laten we maar stoppen, want heel onze achterbakse politiek, heel de Europese (want nationaal denken moet je ook niet meer willen, verkocht waren we al lang!) is om te huilen.
Kan dat wel nog op Refoweb eerlijk worden erkend?

Een korreltje zout bij de mainstream-media is inderdaad niet onnodig en onterecht.
Een korreltje zout bij Xandernieuws is aan de andere kant dan weer ruimschoots onvoldoende.
al het zout wat bij ons in de supermarkt staat zou nog niet genoeg zijn om die site te relativeren...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor ben db bd » 05 feb 2015 14:25

Een korreltje zout bij Xandernieuws is aan de andere kant dan weer ruimschoots onvoldoende.
al het zout wat bij ons in de supermarkt staat zou nog niet genoeg zijn om die site te relativeren...

ja, zo heb ik het ook lang gedacht; 'zó erg is het niet'.
Totdat ik leerde dat de mainstreammedia het belang van het grote geld vertegenwoordigen, waar ze het eigendom van zijn en dat Xandernieuws alles schrijft wat eigenlijk niet gezegd mag worden.
En natuurlijk komt dat oneindig veel eenzijdiger over als alles wat lijkt van de media.
Maar beide berichtgevingen tegen elkaar in in ogenschouw nemend, verbeeld ik mij dat we zo een uitstekend beeld van de werkelijkheid bekomen. En als we de geest van Xander waarin voor ons gevoel wordt geschreven even niet meetellen (als subjectief) doch alleen de genoemde feiten willen erkennen, waar steeds openlijk man en paard, tijd en plaats worden genoemd, heeft u dan wel eens het gevoel dat hij iets liegt? Dat heb ik nooit zo ervaren, meen ik en ik ben best al oud ..... dus ervaren in beoordelen, hoop ik. ('t was ook nog eens m'n vak)
Het is toch altijd zo in het leven dat je de zaken van twee kanten moet willen bekijken?

En voor mij moeten we oppassen dat we ons niet moeten laten verleiden om als 99% van de media zus zegt en alleen Xandernieuws zo er bij sleept, dat hij dan maar voor 1% gelijk krijgt, want juist die voor mij essentiële informatie kan het totaalbeeld grotelijks beïnvloeden, toch?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2015 15:05

ben db bd schreef:ja, zo heb ik het ook lang gedacht; 'zó erg is het niet'.
Totdat ik leerde dat de mainstreammedia het belang van het grote geld vertegenwoordigen, waar ze het eigendom van zijn en dat Xandernieuws alles schrijft wat eigenlijk niet gezegd mag worden.
En natuurlijk komt dat oneindig veel eenzijdiger over als alles wat lijkt van de media.
Maar beide berichtgevingen tegen elkaar in in ogenschouw nemend, verbeeld ik mij dat we zo een uitstekend beeld van de werkelijkheid bekomen. En als we de geest van Xander waarin voor ons gevoel wordt geschreven even niet meetellen (als subjectief) doch alleen de genoemde feiten willen erkennen, waar steeds openlijk man en paard, tijd en plaats worden genoemd, heeft u dan wel eens het gevoel dat hij iets liegt? Dat heb ik nooit zo ervaren, meen ik en ik ben best al oud ..... dus ervaren in beoordelen, hoop ik. ('t was ook nog eens m'n vak)
Het is toch altijd zo in het leven dat je de zaken van twee kanten moet willen bekijken?

En voor mij moeten we oppassen dat we ons niet moeten laten verleiden om als 99% van de media zus zegt en alleen Xandernieuws zo er bij sleept, dat hij dan maar voor 1% gelijk krijgt, want juist die voor mij essentiële informatie kan het totaalbeeld grotelijks beïnvloeden, toch?

Xandernieuws heeft al te vaak mensen tot de antichrist en het Beest uit Openbaringen benoemd.
Niet dat dat altijd om "lieve jongens" ging, maar tot nog toe is nog alle keren gebleken dat deze mensen NIET de antichrist waren die de wereldheerschappij in de eindtijd overneemt.
Ik zeg niet dat ze met onjuiste informatie komen (wel met gekleurde informatie, maar wél dat de interpretatie van feiten wel eens te ver gaat.
Maar, toegegeven, de NOS is ook niet bepaald onafhankelijk.
Weet je waarom niet? Onafhankelijk nieuws bestaat niet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor ben db bd » 05 feb 2015 21:34

zo denk ik dat we aardig bij elkaar komen mijnheer SA.
Dat Xander vaak te ver gaat met gevolginterpretatie van eenzijdig gekleurde feiten, dat deel ik wel met u.
Dat komt omdat de twee kanten van een zaak doorgaans tegengericht zijn. En zijn die krachten even groot dan is de resultante nul, zo leerden we vroeger op school. Dan gebeurt er dus niks, terwijl als de tegenkracht niet actief zou zijn het resultaat binnen de kortste keer wel gigantisch zou zijn uiteraard.
(zo kan gebed als kracht Gods ook zoveel goed doen !!)

Daarom is touwtrekken in de politiek ook zo vermoeiend, ook in Oekraïne, waar beide partijen straks, oneindige versterking aan kunnen laten rukken. En omdat ik techneut van opleiding ben en resultanten van niks niet economisch vind, denk ik dan: als ze nou eens beginnen met de zich reeds onafhankelijke volksrepublieken noemende delen Donetsk en Loegansk als verloren te beschouwen voor Kiev en daar niet meer om te vechten, bloed de oorlog dan niet dood? Heel veel later kunnen ze zich dan eens beraden over een regeling, waar nu te veel verhitting voor is. Daarom werd er in Minsk ook niets met praten bereikt, zoals ik las en begreep.

Deze oorlog kost Rusland heel veel, vooral wellicht indirect middels sancties, maar gaat de Navolanden straks ook goud kosten als wij ons mee laten trekken met Amerika. Dat gun ik gewoon de financiële elite (hoog boven de banksters) niet. Wie wel?

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor de passant » 08 feb 2015 17:51

Misschien ter opheldering, Thomas von der Dunk heeft meestal ijzersterke analyses, zo ook deze

http://www.volkskrant.nl/dossier-thomas ... ~a3847136/

xander kan je beter links laten liggen , is een onruststoker en paniekzaaier.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor elbert » 11 feb 2015 09:59

Boekenlezer schreef:Nee, ik dacht al: de herleefde koude oorlog tussen oost en west lijkt aardig op weg om een hete oorlog te worden.
De meeste voor de hand liggende parallel lijkt me die van de Korea-, Vietnam en Afghanistanoorlogen te zijn: proxy conflicten waarbij de grootmachten dus indirect met elkaar in conflict waren.
De Russen zitten hier trouwens tot hun nek toe in: er zitten duizenden Russische soldaten in de Oekraïne (en niet alleen de Krim) met dito moderne wapens.
Dat de Amerikanen spelen met de gedachte van wapenleveranties, is dus zo vreemd nog niet. Het is te vergelijken met de wapenleveranties die ze in de jaren 80 aan de Afghanen deden in hun strijd tegen de Sovjets. Economische sancties alleen maken de kosten voor Moskou blijkbaar nog niet hoog genoeg om er belang bij te hebben om de oorlog te stoppen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor Arco » 11 feb 2015 16:10

Het leveren van wapens aan de Afghanen mag dan geholpen hebben om de Sovjets uit dat land te krijgen. Het land zelf was er uiteindelijk niet mee geholpen: de taliban.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor BladeStraight » 11 feb 2015 21:56

ben db bd schreef:
Wat zijn dat toch duivelse machten welke mensen zo dodelijk agressief doen zijn!


Niet zozeer duivelse machten als wel onze eigen aard.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 02:21

Ben db bd schreef:


Wat zijn dat toch duivelse machten welke mensen zo dodelijk agressief doen zijn!

Dat vind ik een gevaarlijke gedachte aangezien er in de bijbel genoeg agressieve dodelijke uitspattingen beschreven staan welke zeker niet allemaal voortkwamen uit de duivelse machten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten