Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 29 aug 2017 14:05

Tante Pollewop schreef:Volgens mij was de opmerking van irmo bedoeld als grapje.. :roll:

Ik dacht, tante P heeft weer een opmerkelijk nieuwtje, maar nee. Dus nu heb ik het. :wink:
'Ik zit te huilen in de bus', twitterde de Britse Alex Andreou vanavond. De in Londen wonende acteur en schrijver was onderweg om een hulpbehoevende kat te adopteren. Halverwege de tocht kreeg hij echter een telefoontje dat hij weer mocht omdraaien. De reden: hij is homo.

http://www.ad.nl/buitenland/britse-alex ... s~a9b3e505
Heel raar nieuws dit. Je gelooft het bijna niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 29 aug 2017 14:08

En wat vinden jullie van deze trein? Eindelijk allemaal een zitplaats. :mrgreen:
Afbeelding

bron: De speld
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 29 aug 2017 14:12

Chaya schreef:En wat vinden jullie van deze trein? Eindelijk allemaal een zitplaats. :mrgreen:
Afbeelding

bron: De speld

Ideaal! Alleen moet je al bij Groningen gaan afdalen wil je bij Rotterdam op tijd bij de deur zijn...\

Bij nadere beschouwing: iedere verdieping heeft een eigen deur. Alleen de stations aanpassen, maar dat zijn de kosten niet ;-) #-o
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 aug 2017 14:21

Chaya schreef:Ik dacht, tante P heeft weer een opmerkelijk nieuwtje, maar nee. Dus nu heb ik het. :wink:
:wink:

Chaya schreef:'Ik zit te huilen in de bus', twitterde de Britse Alex Andreou vanavond. De in Londen wonende acteur en schrijver was onderweg om een hulpbehoevende kat te adopteren. Halverwege de tocht kreeg hij echter een telefoontje dat hij weer mocht omdraaien. De reden: hij is homo.

http://www.ad.nl/buitenland/britse-alex ... s~a9b3e505
Heel raar nieuws dit. Je gelooft het bijna niet.

Volslagen idioot inderdaad, je zou haast gaan twijfelen of dit echt is gebeurd. :shock:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2017 15:33

Ze laten het twittergesprek zien - kan ook vervalst zijn, maar dat is wel heel veel moeite voor niks.

Maar goed, als je je nog eens afvraagt waarom Gay Pride nog steeds nodig is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 29 aug 2017 15:45

Mortlach schreef:Maar goed, als je je nog eens afvraagt waarom Gay Pride nog steeds nodig is...

Dat vraag ik me nooit af, sterker nog, afschaffen die hap.
Gewoon meedraaien in de maatschappij en er is weinig aan de hand, m.u.v. een stel gekkies, maar die zoeken altijd een reden om iemand te meppen.
Wij hebben ons nog nooit afgevraagd - en ook in mijn wijde wijde omgeving niet - of iemand wel of geen homo is waar we iets kopen of aan verkopen, of naast ons komt wonen, of onze dokter is, of onze meester.
De irritatie komt vanwege dat rare gespring op boten, halfnaakt. Dat heeft niets met pride te maken, maar met aanstellerig opvallen.

Mensen die andere terecht op intolerantie, zijn vaak zelf ongewild ook intolerant.
Ik zag op het journaal demonstranten in Amerika, zij riepen leuzen als: wij tolereren geen nazi's, geen homohaters, geen.....
Daar moest ik stiekem wel om grinniken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2017 15:49

Chaya schreef:Dat vraag ik me nooit af, sterker nog, afschaffen die hap.
Gewoon meedraaien in de maatschappij en er is weinig aan de hand, m.u.v. een stel gekkies, maar die zoeken altijd een reden om iemand te meppen.


Of in dit geval geen kat mee te geven.

Wij hebben ons nog nooit afgevraagd - en ook in mijn wijde wijde omgeving niet - of iemand wel of geen homo is waar we iets kopen of aan verkopen, of naast ons komt wonen, of onze dokter is, of onze meester.
De irritatie komt vanwege dat rare gespring op boten, halfnaakt. Dat heeft niets met pride te maken, maar met aanstellerig opvallen.


Ja, als je je levenlang nooit hebt mogen opvallen, dan wil je wel eens uit de band springen met de houding "Kijk, ik besta!"

Mensen die andere terecht op intolerantie, zijn vaak zelf ongewild ook intolerant.
Ik zag op het journaal demonstranten in Amerika, zij riepen leuzen als: wij tolereren geen nazi's, geen homohaters, geen.....
Daar moest ik stiekem wel om grinniken.


Die 'beweging' die daar gaande is, dat "Alt-right", daar begrijp ik echt geen barst van. Maar goed, ik heb dan ook wel eens een boek over de Holocaust gelezen en zij blijkbaar niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 29 aug 2017 15:54

Mortlach schreef:Of in dit geval geen kat mee te geven.

Ik kreeg ook weleens op het laatste moment een kat niet mee, ik had hem al betaald notabene! Totdat mevrouw hoorde dat ik er al 2 had, was zo zielig voor die kleine. ](*,)
Mortlach schreef:a, als je je levenlang nooit hebt mogen opvallen, dan wil je wel eens uit de band springen met de houding "Kijk, ik besta!"

Nou ja, Mortlach, sorry hoor, maar zo zit niet iedereen in elkaar. En spring dan lekker op de boulevard van Scheveningen of bij een concert met Armin van Buuren. Maar vervuil die grachten niet met zn allen.
Mortlach schreef:Die 'beweging' die daar gaande is, dat "Alt-right", daar begrijp ik echt geen barst van.

Nee, ik dus ook niet. :wink:
Ik vind het wel grappig dom als iemand zegt heeeeeel tolerant te zijn, maar vervolgens allerlei groeperingen het land uit wil knikkeren.
Hoe naar ook, maar als je zegt tolerant te zijn, zul je die Nazi's dus ook moeten tolereren. Niet alleen de sympathieke mensen dus.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2017 16:04

Chaya schreef:Nou ja, Mortlach, sorry hoor, maar zo zit niet iedereen in elkaar.


Maar genoeg mensen wel.

En spring dan lekker op de boulevard van Scheveningen of bij een concert met Armin van Buuren. Maar vervuil die grachten niet met zn allen.


Tegen dat concert zouden er vast ook een paar christenen protesteren. En ik wist niet dat jij in Amsterdam aan de grachten woonde. In dat geval heb je recht van klagen ja...

Nee, ik dus ook niet. :wink:
Ik vind het wel grappig dom als iemand zegt heeeeeel tolerant te zijn, maar vervolgens allerlei groeperingen het land uit wil knikkeren.
Hoe naar ook, maar als je zegt tolerant te zijn, zul je die Nazi's dus ook moeten tolereren. Niet alleen de sympathieke mensen dus.


Ja, dat is een lastige; hoe bestrijd je op juiste wijze bijzonder onaangenaam gedachtengoed. En dan met name in een situatie waarin je als minderheid je leven niet eens zeker bent. Want we hebben het nu dus wel over mensen die letterlijk oproepen tot geweld tegen zwarte en Latino-amerikanen (en Joden, uiteraard). Die tolerantie heeft dus echt wel grenzen. Maar goed, een van die laatste demonstraties bestond uit 30 man Neo-nazi met 10.000 man tegendemonstranten om hen heen die hen stonden uit te jouwen. Zo'n vaart zal dat dus wel niet lopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 aug 2017 20:06

Wat betreft de Canal Parade: provoceren is ook een instrument om emancipatie te bevorderen of aandacht te genereren.

Christenen doen ook wel eens aan provocatie, bijvoorbeeld onlangs een actie bij een anti-abortusprotest met plastic foetussen.

Terug naar de Gay Pride: zelf ben ik niet van de botenparade. Er zijn echter tal van andere activiteiten tijdens de pride-week. En sommige daarvan, waaronder de gaypride-kerkdienst zijn echt de moeite waard.

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 26 sep 2017 16:36

Dan denk je alles gehad te hebben, maar nee, het kan altijd nog gekker

https://twitter.com/AJEnglish/status/912013774340497408

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 29 sep 2017 11:45

Respect voor dhr van der Staay (SGP)
ook de humor ondanks dit vreselijke onderwerp, maar hij maakt zijn punt en overtuiging zeer duidelijk hierin.

onderwerp: Kees van der Staaij en Marike van der Velden over datingsite Rich Meet Beautiful | Pauw 27 september

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2017 14:27

Op zich kon ik me redelijk in zijn standpunt vinden, tot hij "Je schoonheid weggeven" zei. Gelukkig zijn de geslachtsorganen van een vrouw zelfreinigend.

En verder alsof alle 20-jarigen zo 'kwetsbaar' zijn.... :roll:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor dalethvav » 29 sep 2017 14:32

Prostitutie een normaal beroep zoals hier beweerd wordt? Kom nou.
Ik zou het gezicht van de vader wel eens willen zien wanneer zijn dochter thuis komt met: "He pa, ik wou effe zeggen dat ik mijn beroepskeuze gemaakt heb. Ik ga een opleiding doen om prostituee te worden, want dat is een normaal beroep tegenwoordig. Leuk he?"
En dan pa, omdát het natuurlijk een normaal beroep is: "Leuk dat je daarvoor kiest. Wij betalen je opleiding wel."
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 29 sep 2017 14:57

Het gaat om de goede gesprekken en het gezelschap, beweren zij.
Net zoals mensen zeggen die dat blad kopen met blote dames erin, ik koop het voor de goede interviews hoor.
dalethvav schreef:Prostitutie een normaal beroep zoals hier beweerd wordt? Kom nou.

Ik denk dat er maar heel weinig vrouwen zijn die hier geheel vrijwillig en met liefde voor het vak (wat een statement) voor gekozen hebben.
Prostitutie is van oudsher een bron van misdaad, onderdrukking, leugens, verdriet, verslaving.
Zolang er viespeuken zijn, zullen er vrouwen achter de ramen staan.
Afschuwelijk als je je verdiept wat die vrouwen moeten doorstaan. En dat voor een handjevol geld, wat ze w.s. nog deels aan hun pooier moeten geven.
Mortlach schreef:Gelukkig zijn de geslachtsorganen van een vrouw zelfreinigend.

Ik heb nog nooit gehoord dat een SOA spontaan geneest.
Afgezien nog van andere, onschuldiger aandoeningen, die je op kunt lopen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten