Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2018 15:44

elbert schreef:Als mensen mij met "zij" of "het" willen aanduiden, terwijl ik toch echt een "hij" ben, zal me dat een worst wezen. Dat zegt meer over hen dan over mij.


En het zal je verbazen, de meeste gendernonconforme mensen laten dit ook gewoon liggen hoor. Maar als de overheid nu ineens 'het' of 'zij' in jouw paspoort zou zetten als zijnde je geslacht, en elke keer dat jij wilt reizen (het vrije vervoer binnen de EU even daargelaten) sta je 10 minuten voor de marechausee uit te leggen dat het toch echt 'hij' zou moeten zijn, dan kan ik me voorstellen dat je dat wel de keel zou gaan uithangen.

Maar ik snap niet waarom zoiets in de wet zou moeten komen. Maar goed, ik hoor dan ook niet tot een "identificeerbare groep" die een "beschermende status" nodig heeft. Ik ben geen bedreigde soort mens, maar een individu.


Nee, inderdaad, en dat maakt het soms wel eens lastig om de ernst van de zaak op waarde te schatten. Het is dan ook niet voor niets de definitie van privilege: "iets is geen probleem omdat ik het persoonlijk niet als probleem ervaar, dus wat zeuren die anderen nou?"

Maar Social Justice Warriors (SJW's) delen de mensheid volgens hun ideologie in in "groepen", waarvan ze vinden dat die "beschermd" moeten worden. Ze werpen zich op als zelfbenoemde beschermers van die "groepen". Dat niet iedereen in zo'n groep zich door hen vertegenwoordigd voelt, doet daarbij blijkbaar niet ter zake.


Wat die lui willen moeten ze helemaal zelf weten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 07 feb 2018 15:47

Mortlach schreef:Wat die lui willen moeten ze helemaal zelf weten.
Tja, die lui zitten ook in het parlement en schrijven mede de wetten van het land.
Mortlach schreef:En het zal je verbazen, de meeste gendernonconforme mensen laten dit ook gewoon liggen hoor. Maar als de overheid nu ineens 'het' of 'zij' in jouw paspoort zou zetten als zijnde je geslacht, en elke keer dat jij wilt reizen (het vrije vervoer binnen de EU even daargelaten) sta je 10 minuten voor de marechausee uit te leggen dat het toch echt 'hij' zou moeten zijn, dan kan ik me voorstellen dat je dat wel de keel zou gaan uithangen.
Over mensen die mede de wetten van het land schrijven gesproken:
GroenLinks: sekse baby niet registreren bij aangifte
Maar als dat doorgaat, wil ik mijn burgerservicenummer dan ook niet op mijn paspoort. Ik ben per slot van rekening geen nummer.
Mortlach schreef:Het is dan ook niet voor niets de definitie van privilege
vanDale schreef:pri·vi·le·ge (het; o; meervoud: privileges) 1wettelijk toegestaan recht; = voorrecht
Niks mis mee dus.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2018 15:53

elbert schreef:Tja, die lui zitten ook in het parlement en schrijven mede de wetten van het land.


Het is zo'n nikszeggens label wat op iedereen die enigszins progressief is wordt geplakt. Verder kom je het alleen maar tegen op Twitter en Tumblr.

Over mensen die mede de wetten van het land schrijven gesproken:
GroenLinks: sekse baby niet registreren bij aangifte


Dat hoeft voor mij dan ook weer niet, zolang het maar gemakkelijk is (en weinig tot niks kost) om het later aan te passen.

Ga je verder nog wel even inhoudelijk in op mijn paspoortscenario?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2018 15:59

In Rotterdam zouden ze zeggen: ben ik nu zo zachies an nog de enigste normale hiero?
Ik hoorde van een stel dat hun kind (ze is nu dochter) een neutrale naam hebben gegeven, die zowel aan een jongen als aan een meisje gegeven wordt. Ze mag later zelf kiezen, stellen zij.
Wat een lariekoek.
Ik ken maar weinig ouders die hun dochter verbieden om met autootjes te spelen en in bomen te klimmen.
Of die hun zoontje verbieden om de haren van de Barbie te kammen of de poppenwagen van hem afpakken.
Mijn zoon reeg kraaltjes, urenlang, zijn zusje had die gekregen maar vond er niets aan. Zij zat intussen een verkeersplein te knutselen van de legoplaten.
Diezelfde zoon ging studeren en dat bleek een "vrouwenstudie" te zijn, terwijl dochter in een mannenbolwerk terecht kwam.
Gelukkig heb ik ook nog neutrale kinderen. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 07 feb 2018 16:00

Mortlach schreef:Het is zo'n nikszeggens label wat op iedereen die enigszins progressief is wordt geplakt.
Nee hoor, het kenmerk van SJW's is dat ze de samenleving opdelen in groepen die "bescherming nodig hebben" en dat ze zichzelf als beschermer opwerpen. Zo bezien zou je Geert Wilders ook een SJW kunnen noemen, omdat hij voor blanke Nederlanders opkomt. Het is dus niet beperkt tot linkse mensen, hoewel die er meestal ook toe gerekend kunnen worden.
Mortlach schreef:Ga je verder nog wel even inhoudelijk in op mijn paspoortscenario?
Waarom zou ik bij de marechaussee moeten uitleggen of ik een man of vrouw ben? Ze kijken even in de pas en laten me dan door. Dat geldt voor 99,9% van alle andere reizigers en de overige 0,1 % wordt om andere redenen aangesproken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2018 16:03

elbert schreef:Tja, die lui zitten ook in het parlement en schrijven mede de wetten van het land.
Over mensen die mede de wetten van het land schrijven gesproken:
GroenLinks: sekse baby niet registreren bij aangifte
Maar als dat doorgaat, wil ik mijn burgerservicenummer dan ook niet op mijn paspoort. Ik ben per slot van rekening geen nummer.


Het lijkt er bijna op dat onze progressieve vrienden willen, dat een traditionele man en een traditionele vrouw niet meer mogen bestaan. Mijn geslacht is een deel van mijn identiteit. Ik ben een man en ik ben uitermate gelukkig getrouwd met een echte vrouw. Heel klassiek. Heel traditioneel. Heel gezellig. Heel gelukkig.

En zo ken ik vrij veel mensen die ook heel gelukkig zijn met het feit dat ze ongestoord man of vrouw kunnen zijn. Een kleine minderheid vindt het fijn om een relatie met iemand van gelijk geslacht aan te gaan. Prima, is helemaal hun zaak, no woman no cry speel ik graag op het orgel, indien er een trouwdag volgt.

Het uitbannen van het geslacht is een "Ideologische Missgeburt" (nooit geweten dat ik ooit nog eens Jörg Haider zou citeren). Ook al is er een minimale minderheid die zich man noch vrouw voelt, de overgrote meerderheid van de mensheid voelt zich dat wel degelijk. Het is geen enkel probleem om in de trein met "Geachte reizigers" (hoewel reizigers mannelijk meervoud is) aangesproken te worden. Het is ideologische dwaasheid, het geslacht van een kindje niet te registreren. XY = man XX = vrouw. En als iemand later het idee krijgt, dat hij/zij toch iets anders is, dan kun je daar voor naar de huisarts en kan er een ombouwtraject worden ingezet. Prima dat dit vergoed wordt, mijn bril graag ook, maar dat terzijde.

De genderneutrale hype is vooral het speeltje van progressieve figuren die zelf bang zijn, dat ze discrimineren, maar feitelijk geen idee hebben wat ze aanrichten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2018 16:04

Chaya schreef:In Rotterdam zouden ze zeggen: ben ik nu zo zachies an nog de enigste normale hiero?
Ik hoorde van een stel dat hun kind (ze is nu dochter) een neutrale naam hebben gegeven, die zowel aan een jongen als aan een meisje gegeven wordt. Ze mag later zelf kiezen, stellen zij.
Wat een lariekoek.


Een goede vriend van mij heeft recent de naam laten veranderen van overduidelijk vrouwelijk naar iets neutraal en is daar dolgelukkig mee. Zo'n lariekoek is dat dus ook weer niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2018 16:06

elbert schreef:Nee hoor, het kenmerk van SJW's is dat ze de samenleving opdelen in groepen die "bescherming nodig hebben" en dat ze zichzelf als beschermer opwerpen. Zo bezien zou je Geert Wilders ook een SJW kunnen noemen, omdat hij voor blanke Nederlanders opkomt. Het is dus niet beperkt tot linkse mensen, hoewel die er meestal ook toe gerekend kunnen worden.


Ja, daaag! Als je nou geen serieuze argumenten meer hebt, kunnen we beter stoppen met dit gesprek.

Waarom zou ik bij de marechaussee moeten uitleggen of ik een man of vrouw ben? Ze kijken even in de pas en laten me dan door. Dat geldt voor 99,9% van alle andere reizigers en de overige 0,1 % wordt om andere redenen aangesproken.


Nee nee, er staat toch duidelijk 'zij' in je paspoort, en dat klopt niet met wat ze zien, dus ben jij niet wie je zegt dat je bent, of je paspoort is vals en laten ze je niet door (of met zo veel vertraging dat je je vlucht mist). Je kunt mijn scenario dat voor sommige mensen levensecht is niet zomaar afdoen met 'overkomt me toch nooit'.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2018 16:08

Mortlach schreef:Een goede vriend van mij heeft recent de naam laten veranderen van overduidelijk vrouwelijk naar iets neutraal en is daar dolgelukkig mee. Zo'n lariekoek is dat dus ook weer niet.

Als iemand dit zelf wil op volwassen leeftijd, is dat iets anders dan op voorhand al een kind met neutraliteit op te zadelen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2018 16:11

Chaya schreef:Als iemand dit zelf wil op volwassen leeftijd, is dat iets anders dan op voorhand al een kind met neutraliteit op te zadelen.


Inderdaad en het is over het algemeen een dermate kleine groep, dat het m.i. zinloos is, daar beleid op te formuleren. Je kunt als wetgever niet volledig op micro-niveau gaan opereren, omdat je dan een dermate oerwoud aan wet- en regelgeving creeëert, dat deze

a. niet meer te overzien is.
b. daardoor niet meer te handhaven is.
c. er hierdoor rechtsongelijk ontstaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2018 16:14

Chaya schreef:Als iemand dit zelf wil op volwassen leeftijd, is dat iets anders dan op voorhand al een kind met neutraliteit op te zadelen.


Het is dan ook een behoorlijke uitzondering. Het is jammer dat er altijd dit soort anekdotes wordt aangehaald (ik ken ze zelf ook hoor) en dat er dan net wordt gedaan alsof het allemaal kommer en kwel is en niet dat er gewoon in 99,9% van de gevallen (ook bij mijn eigen dochter, bijvoorbeeld) helemaal niet moeilijk over wordt gedaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 07 feb 2018 16:18

Mortlach schreef:Ja, daaag! Als je nou geen serieuze argumenten meer hebt, kunnen we beter stoppen met dit gesprek.
Dat is een serieus argument. Je hoeft alleen maar naar een partij als Bij1te kijken (of GroenLinks) en je ziet dit telkenmale terug in de voorstellen die ze hebben. Dit is ideologie. Dat ik daar anders over denk, is je inmiddels wel duidelijk.
Mortlach schreef:Nee nee, er staat toch duidelijk 'zij' in je paspoort, en dat klopt niet met wat ze zien, dus ben jij niet wie je zegt dat je bent, of je paspoort is vals en laten ze je niet door (of met zo veel vertraging dat je je vlucht mist). Je kunt mijn scenario dat voor sommige mensen levensecht is niet zomaar afdoen met 'overkomt me toch nooit'.
Sinds 2014 is het in Nederland mogelijk om een geslachtswijziging in je paspoort op te nemen zonder eerst naar de rechter te hoeven. Nu is alleen een verklaring van een deskundige nodig. In deze verklaring moet de conclusie staan dat de betrokkene er definitief van overtuigd is tot het andere geslacht te behoren. Dus als de personen in je scenario hiertegen aanlopen, is het niet zo moeilijk om hun paspoort aan te laten passen. Dus nee, in de praktijk hoeft het helemaal geen probleem te zijn. Voor niemand in Nederland.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2018 16:22

elbert schreef:Dat is een serieus argument. Je hoeft alleen maar naar een partij als Bij1te kijken (of GroenLinks) en je ziet dit telkenmale terug in de voorstellen die ze hebben. Dit is ideologie. Dat ik daar anders over denk, is je inmiddels wel duidelijk.


Dat is uiteraard prima, maar om Wilders nu onder de zogenaamde SJW te scharen is natuurlijk gewoon belachelijk.

Sinds 2014 is het mogelijk om een geslachtswijziging in je paspoort op te nemen zonder eerst naar de rechter te hoeven. Nu is alleen een verklaring van een deskundige nodig. In deze verklaring moet de conclusie staan dat de betrokkene er definitief van overtuigd is tot het andere geslacht te behoren. Dus als de personen in je scenario hiertegen aanlopen, is het niet zo moeilijk om hun paspoort aan te laten passen.

[/quote]

En hoe komt het dat dat nu mogelijk is? Omdat daar destijds dus een wetswijziging voor is doorgevoerd. Liep je toen ook zo te piepen dat je geen man meer mocht zijn? Ik neem dus aan dat je tegen deze praktijk bent, ook al heeft het op geen enkele manier impact op jouw leven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2018 16:27

elbert schreef:Dat is een serieus argument. Je hoeft alleen maar naar een partij als Bij1te kijken (of GroenLinks) en je ziet dit telkenmale terug in de voorstellen die ze hebben. Dit is ideologie. Dat ik daar anders over denk, is je inmiddels wel duidelijk.


Nu zal een partij als Bij1 weinig potten kunnen breken in de Nederlandse politiek. Er is continu gedoe in de eigen gelederen. GroenLinks is een partij die het bij verkiezingen soms aardig doet, soms niet, maar uiteindelijk vrijwel permanent aan de zijlijn staat, omdat deze partij niet de politieke moed bezit om daadwerkelijk te regeren. Jesse Klaver heeft inmiddels aangetoond, een politieke steekvlam te zijn: even fel vlammen, maar intussen weer teruggezakt tot het niveau van een kaars onder een korenmaat. Het gerommel bij FvD geeft aan, dat ook hier uiteindelijk niet veel van verwacht hoeft te worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 07 feb 2018 16:30

Mortlach schreef:Dat is uiteraard prima, maar om Wilders nu onder de zogenaamde SJW te scharen is natuurlijk gewoon belachelijk.
Zowel extreem-rechts als extreem-links bedienen zich van hetzelfde principe: de bevolking indelen in achtergestelde groepen die bescherming nodig hebben en zichzelf op te werpen als beschermer daarvan. Of je op beide het etiket SJW wilt plakken of alleen op extreem-links, is niet zo heel erg belangrijk. Ik vind de benadering van beide politieke richtingen fout. Want ze gebruiken allebei het foute principe.
Mortlach schreef:En hoe komt het dat dat nu mogelijk is? Omdat daar destijds dus een wetswijziging voor is doorgevoerd. Liep je toen ook zo te piepen dat je geen man meer mocht zijn? Ik neem dus aan dat je tegen deze praktijk bent, ook al heeft het op geen enkele manier impact op jouw leven.
Tegen welke praktijk zou ik precies zijn? Ik ben geen aanhanger van identiteitspolitiek, maar praktisch gezien heb ik geen bezwaar tegen de mogelijkheid tot wijzigen van je paspoort. Zo flexibel ben ik dan ook wel weer.
Optimatus schreef:Nu zal een partij als Bij1 weinig potten kunnen breken in de Nederlandse politiek.
Gelukkig niet. Ze hebben nu het modewoord intersectionaliteit overgenomen van de SJW beweging in Noord-Amerika. Feitelijk is dat een verdere opdeling van de maatschappij in (steeds kleinere) minderheidsgroepen. Consequent doorgeredeneerd zou men dan op individualisme uit moeten komen. Maar dan ben je opeens liberaal en dat kan natuurlijk ook weer niet. Les extremes se touchent. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten