Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 mar 2017 10:57

Dit is best wel beroerd nieuws:
'Flexibel dienstverband leidt vaker niet tot een vaste baan'
Lekkere maatschappij heb je zo, ahum! :-& :-s
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 apr 2017 08:30

Het was dit weekend weer eens zo ver: mishandeling van homo's.

Mede naar aanleiding daarvan heeft het COC nu een brief gestuurd aan de informateur.
In dit bericht staat:
"Volgens Ineke is het aantal aangiften van geweld tegen homo's in de afgelopen jaren toegenomen van 400 in 2009 naar bijna 600 in 2015. Volgens de COC-voorzitter zijn er maar negen daders veroordeeld."

Ik vind dit schokkend. Ik weet niet precies wat het het normale aandeel geweldplegers is dat wordt veroordeeld, maar ik vind dit schrikbarend weinig.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 03 apr 2017 09:54

Ik vond het ook schokkend nieuws.
Met een betonschaar, waarom ga je daar sowieso mee op stap?? Waren het vermeende inbrekers?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 apr 2017 10:46

Chaya schreef:Ik vond het ook schokkend nieuws.
Met een betonschaar, waarom ga je daar sowieso mee op stap?? Waren het vermeende inbrekers?


Fietsen jatten denk ik. Zeker op dat tijdstip.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor dalethvav » 04 apr 2017 09:31

Het moet niet veel gekker worden:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/02/ov ... 3-a1552942

Zijn we op academisch niveau al zover weggezakt?
Susan kan beter cursussen "hoe wordt ik een dhimmi" gaan geven.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Memmem » 04 apr 2017 19:53

Tante Pollewop schreef:Het was dit weekend weer eens zo ver: mishandeling van homo's.

Mede naar aanleiding daarvan heeft het COC nu een brief gestuurd aan de informateur.
In dit bericht staat:
"Volgens Ineke is het aantal aangiften van geweld tegen homo's in de afgelopen jaren toegenomen van 400 in 2009 naar bijna 600 in 2015. Volgens de COC-voorzitter zijn er maar negen daders veroordeeld."

Ik vind dit schokkend. Ik weet niet precies wat het het normale aandeel geweldplegers is dat wordt veroordeeld, maar ik vind dit schrikbarend weinig.

Het schijnt toch iets anders te liggen:[url] http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... f-aangifte
[/url]

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 apr 2017 09:05

Ik heb het gelezen. Volgens het homostel ligt dat weer anders. Zie hier.

En als je naar het 'doelsaldo' kijkt: tand door de lip tegenover een gescheurde lip, 4 tanden eruit en 1 tand gebroken plus blauwe plekken, dan weet ik wel van welke kant het meeste geweld kwam.
Ook vraag ik me af of je zoveel schade kunt toebrengen met een vuist. Dus een betonschaar of een ander voorwerp lijkt mij niet vergezocht.

Maar zoals Ellie Lust maandagavond bij Pauw aangaf: Al is een pannenkoek nog zo dun, hij heeft altijd twee kanten. En het is van belang dat dit goed wordt uitgezocht door de politie.

Ondertussen blijft nog steeds staan dat er in de afgelopen jaren maar 9 daders zijn veroordeeld terwijl er zo'n 1000 aangiften waren.
De maatschappelijke verontwaardiging lijkt mij daarom niet overbodig.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 05 apr 2017 10:35

Tante Pollewop schreef:De maatschappelijke verontwaardiging lijkt mij daarom niet overbodig.


probleem is dat het ook niet meer is dan dat ... men plakt een mooi regenboogje over de FB foto en gaat weer over naar de orde van de dag, morgen is er weer iets anders om boos om te worden ....

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 apr 2017 10:58

Precies, en daarom zijn zaken als roze / regenboog stembusakkoorden nodig om ook daadwerkelijke actie te bewerkstelligen vanuit de overheid.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 apr 2017 19:50

Nu.nl meldt in dit bericht dat de aangifte die door de advocaat van de vermoedelijke daders werd aangekondigd nog helemaal niet is binnengekomen bij het OM.
Dat geeft te denken.

De verdachte van 20 blijkt niets met de zaak te maken te hebben en is vrij gelaten. Er zitten nu nog jongens van 14 en 16 jaar vast. Morgen worden zij voorgeleid en wordt bepaald of hun voorarrest verlengd wordt met 2 weken.
Blijkbaar is er genoeg reden om ze vast te houden, anders zouden de vermoedelijke daders, zeker van deze leeftijd, allang op vrije voeten zijn.

De advocaat van de slachtoffers zit vanavond bij Pauw zag ik net.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 14:50

Memmem schreef:
Het schijnt toch iets anders te liggen:[url] http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... f-aangifte
[/url]

Ja inderdaad, gelijk moord en brand schreeuwen als er een homo wordt geslagen, die waarschijnlijk vies lopen te doen op straat, terwijl er geeneens zeker is wie is begonnen. Maar ach, het zijn een paar 'zielige' homo's, dus lekker in de slachtofferrol schieten gelijk, maar ondertussen..
Als een homo iemand slaat of onheus bejegend hoor je ze niet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Prisma23 » 14 apr 2017 16:14

Johan100 schreef:... die waarschijnlijk vies lopen te doen op straat...


kijk nu wordt het echt interessant! Wat bedoel je? Heb je bewijzen of zo? Foto's zouden ideaal zijn. Kunnen wij je wellicht helpen met het bashen van lgbt's!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Memmem » 14 apr 2017 16:33

Hoe ze erbij gelopen hebben doet er niet toe. Ws is het een ordinaire uitgaansruzie geweest. En toevallig waren er 2 homo's bij betrokken die aangeven dat het om hun geaardheid is geweest.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 14 apr 2017 17:47

Johan100 schreef: omdat ik volgens jou die vieze viespeukerij moet verdragen.

Houd je commentaar dus maar lekker voor jezelf.


ja inderdaad verdragen.. zonder morren.. niet alleen voor posters hier, maar ook volgens de nederlandse wet, alwaar je je als onderdaan hebt te onderwerpen.
Ongehoorzaamheid aan het gezag wat boven je gesteld is, is niet toegestaan.


en ach... commentaar voor je houden is een beetje zinloos op een forum.. doe jij ook niet.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 apr 2017 19:36

Memmem schreef:Hoe ze erbij gelopen hebben doet er niet toe. Ws is het een ordinaire uitgaansruzie geweest. En toevallig waren er 2 homo's bij betrokken die aangeven dat het om hun geaardheid is geweest.

Negeren van de werkelijkheid is in refoland tot op de dag van vandaag de normaalste zaak van de wereld. Dat blijkt maar weer.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron