Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 19 sep 2018 18:49

MoesTuin schreef:Ik denk dat je daar een goed punt mee hebt.
De regels zijn te lang geleden opgesteld en zelfs het schoolbestuur vergeet ze af en toe wel en af en toe niet

Nou, zeker, zoals je in het andere topic al zei:

Er spoort niemand meer

Zegt de rail tegen de biels:
'Stop nu eens met dwarsliggen'.
'Wie, ik?' roept de biels verbaasd.
'Kijk naar jezelf; jij en die andere rail
zijn de enige twee die anders zijn.
Wij liggen allemaal hetzelfde.'
:roll:
Lekker selectief he, citrusboomkweker.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 19:24

Chaya schreef:Nou, zeker, zoals je in het andere topic al zei:

Er spoort niemand meer

Zegt de rail tegen de biels:
'Stop nu eens met dwarsliggen'.
'Wie, ik?' roept de biels verbaasd.
'Kijk naar jezelf; jij en die andere rail
zijn de enige twee die anders zijn.
Wij liggen allemaal hetzelfde.'
:roll:
Lekker selectief he, citrusboomkweker.


Ik begrijp en snap dat je het nu moeilijk vind om bij het onderwerp van deze casus te blijven omdat al je vergelijkingen tot nu toe mank gaan, zo ook deze weer. :-oo
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 19:27

pindas83 schreef:Oei. Dat maakt het eea nog genânter.
Het lijkt dus iets persoonlijks te zijn richting van Essen. Hij moet eruit, das wel duidelijk.

Zeker en dat is zeer triest. (en zeker niet de eerste keer dat dit voorkomt zeer helaas)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 19:37

MoesTuin schreef:
Citaat van v Essen


Mijn stuk gaat over een levensverhaal.
De weg terug van de verloren zoon zeg maar.
Het theaterstuk van de genoemde klas behelst het verhaal van Orpheus die zijn verloren geliefde, de nimf Eurydice, uit het dodenrijk terughaalt.

Overigens zit hier wel een heel groot pijn punt wat nu openbaar is gemaakt.
Een feit wat volop botst met de principes van de betreffende school en allen die op welke manier met deze school te maken hebben....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 19 sep 2018 20:16

Wel apart hoe iedereen reageert. Een prive persoon haalt uit naar de school (een rechtspersoon), de school kan en mag niet reageren omdat het een private aangelegenheid is vanwege de wettelijke regels die sinds dit jaar gelden met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens. Maar ja, het is een refo/christelijke school dus de persoon zal wel gelijk hebben en de school is fout.

Laat de rechter nu maar een uitspraak doen en dan wordt zichtbaar wie er gelijk heeft. Maar om nu al zo te roepen is zeer voorbarig.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2018 20:22

Speedy schreef:Maar om nu al zo te roepen is zeer voorbarig.

Wat is je mening over alle feiten die hier geplaatst zijn?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 19 sep 2018 20:24

Yoshi schreef:Wat is je mening over alle feiten die hier geplaatst zijn?


Op de feiten is al heel wat op af te dingen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2018 20:25

Speedy schreef:Op de feiten is al heel wat op af te dingen.

Ik ben benieuwd. Welke feiten betwijfel je?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 19 sep 2018 20:30

Yoshi schreef:Ik ben benieuwd. Welke feiten betwijfel je?


Het ligt er helemaal aan wat je onder 'feit' bestaat.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2018 20:40

Speedy schreef:Het ligt er helemaal aan wat je onder 'feit' bestaat.

Maak eerst eens een begin met het lijstje en dan kunnen we altijd nog de definitie van een feit bespreken. Ik ben benieuwd.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 19 sep 2018 20:42

Yoshi schreef:Maak eerst eens een begin met het lijstje en dan kunnen we altijd nog de definitie van een feit bespreken. Ik ben benieuwd.


Ik heb geen behoefte aan lijstjes, dat dat niet begrepen wordt laten de postings al duidelijk zien. Laat de rechter maar een duidelijk overzicht geven en bepalen wat feiten zijn.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2018 20:45

Speedy schreef:Ik heb geen behoefte aan lijstjes, dat dat niet begrepen wordt laten de postings al duidelijk zien. Laat de rechter maar een duidelijk overzicht geven en bepalen wat feiten zijn.

Dus eigenlijk kom je hier om de bijdragen van anderen te oormerken als voorbarig (terwijl in sommigen gewoon een opsomming van feiten staat) maar inhoudelijk durf je je vingers er vervolgens niet aan te branden. Ik vind daar wat van. :wink:

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 19 sep 2018 20:58

Yoshi schreef:Dus eigenlijk kom je hier om de bijdragen van anderen te oormerken als voorbarig (terwijl in sommigen gewoon een opsomming van feiten staat) maar inhoudelijk durf je je vingers er vervolgens niet aan te branden. Ik vind daar wat van. :wink:


Dat mag, gelukkig mag jij wat vinden en dat mag je dan weer terugbrengen naar de eigenaar.

Ik constateer n.a.v. een lading postings wat en dat typ ik neer.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 19 sep 2018 22:43

Speedy schreef:Op de feiten is al heel wat op af te dingen.


Wat dan precies? De feiten zijn toch vrij duidelijk? Er is geen reactie vanuit de school nog maar van Essen mag momenteel geen les geven. En dat heeft met de theatervoorstelling te maken. Wat valt er dan te discussieren over wat de feiten zijn? Die is vrij duidelijk. De vragen die er nog liggen is waarom men tegen is en tot deze maatregel is overgegaan
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 20 sep 2018 12:56

Marnix schreef:De vragen die er nog liggen is waarom men tegen is en tot deze maatregel is overgegaan
Ook op die vragen is al ruim en breed een antwoord. De school is tegen toneelspel als zodanig en verwacht ook van de leraren dat ze daar niet aan deelnemen. Over de achterliggende redenen zou je bijv. dit kunnen lezen: https://www.digibron.nl/search/detail/a ... -speelfilm
Daar kun je het mee eens of oneens zijn (persoonlijk vind ik dat men hier in dit geval veel te zwart/wit mee omspringt), maar de school staat daarmee wel in haar recht (volgens art. 23 van de grondwet) zolang ze daar consequent mee om gaat. Als de school daar niet consequent mee om gaat, dan zal de rechter de school wel op de vingers tikken. Ik lees dat de examenklas ook een toneelspel heeft opgevoerd, dus als dat zo is, geef ik de leraar een goede kans om een rechtszaak te winnen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten