Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 17:11

Yoshi schreef:Je weet zelf ook dat dit een onzinredenering is. Er wijken per jaar 4.000 Ierse vrouwen uit naar GB voor abortus. Als het straks lekker makkelijk is zal dat aantal abortussen snel de 10.000 naderen (in Nederland is het 30.000 p/j) en daaroverheen gaan. Laten we even aannemen dat die 4.000 medisch noodzakelijk zijn (zal wel niet, maar goed) blijft over dat er straks waarschijnlijk zo'n 6.000 ongeboren gezonde baby's per jaar vermoord worden. Legale massamoord.


De voorbeelden laten echter vaker zien dat waar abortus legaal is, het abortuscijfer daalt, niet toeneemt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 17:13

Mortlach schreef:De voorbeelden laten echter vaker zien dat waar abortus legaal is, het abortuscijfer daalt, niet toeneemt.

De propaganda van de cultuur des doods zal dat ongetwijfeld laten zien ja.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 17:21

Yoshi schreef:De propaganda van de cultuur des doods zal dat ongetwijfeld laten zien ja.


Ik heb steeds het idee dat je daarmee de Katholieke kerk bedoelt. Ben je bekend met wat er zich in Tuam heeft afgespeeld?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 17:39

Mortlach schreef:Ik heb steeds het idee dat je daarmee de Katholieke kerk bedoelt. Ben je bekend met wat er zich in Tuam heeft afgespeeld?

Jazeker, vrij goed ook. Niet enkel de mediahype maar ook daarna oa door schrijfsels van de amateur historicus die het op het spoor kwam. En ik weet ook hoe media er mee aan de haal gegaan is en een volstrekt verkeerd beeld heeft neergezet. Waarvoor oa AP later excuus heeft aangeboden. Ik heb daarna mij ook ingelezen over de erbarmelijke omstandigheden waarin de nonnen hun werk moesten proberen te doen in een land wat in verval was.

Mochten de nonnen overigens schuldig zijn aan wat jij ze te laste legt dan zullen ze ongetwijfeld branden in de hel. God is rechtvaardig en maakt daarin geen onderscheid. Maar je rechtvaardigt massamoord nu dus omdat een ander het ook deed. Waarvan akte.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 18:39

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/rech ... 6769.lynkx

Zou de rechter enig idee hebben wat hij/zij hiermee veroorzaakt? Hoeveel belastinggeld dit gaat kosten indien het doorgevoerd wordt? Wat er aan internationale afspraken gemaakt moet worden?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 20:06

Nederland volgt wat dat betreft Duitsland toch gewoon - daar kan dit sinds een paar maanden ook. Ik heb een zeer goede vriend(in) daar die niet-binair is en dat nu kan reflecteren in het paspoort.

En hoezo belastinggeld? Volgens mij betaal je gewoon voor een paspoort en een extra selectievakje invoeren in de computersystemen zal toch ook wel meevallen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 20:15

Mortlach schreef:En hoezo belastinggeld? Volgens mij betaal je gewoon voor een paspoort en een extra selectievakje invoeren in de computersystemen zal toch ook wel meevallen?

Zou je denken? Dit moet door vele systemen aangepast worden terwijl vele systemen helemaal niet berekend zijn op zo'n aanpassing. Dat zijn letterlijk tientallen zo niet een paar honderd programma's. Met koppelingen met nog meer programma's, waardoor hele ketens doorlopen moeten worden om de kwaliteit te garanderen. Dit zou zo maar eens een paar miljoen kunnen kosten aan IT manuren. En het wordt helemaal leuk als er dan mutaties mogelijk moeten zijn met terugwerkende kracht. En het houdt niet op met dat ene veld, die ene optie. Als je dan toch iets aan gaat passen dan kan je het evengoed generiek gaan maken (vast niet alle systemen kunnen daarmee omgaan en zullen dus vervroegd vervangen moeten worden) om het beter bestendigd te maken tegen toekomstige wijzigingen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 20:23

Yoshi schreef:Zou je denken? Dit moet door vele systemen aangepast worden terwijl vele systemen helemaal niet berekend zijn op zo'n aanpassing. Dat zijn letterlijk tientallen zo niet een paar honderd programma's. Met koppelingen met nog meer programma's, waardoor hele ketens doorlopen moeten worden om de kwaliteit te garanderen. Dit zou zo maar eens een paar miljoen kunnen kosten aan IT manuren. En het wordt helemaal leuk als er dan mutaties mogelijk moeten zijn met terugwerkende kracht. En het houdt niet op met dat ene veld, die ene optie. Als je dan toch iets aan gaat passen dan kan je het evengoed generiek gaan maken (vast niet alle systemen kunnen daarmee omgaan en zullen dus vervroegd vervangen moeten worden) om het beter bestendigd te maken tegen toekomstige wijzigingen.


Tja, een niet insignificant deel van je bevolking zich 'thuis' laten voelen, dat is toch ook wat waard. Die paar miljoen weten ze wel ergens te vinden door het hoofd van de UWV geen gouden toilet te geven of iets dergelijks. :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 29 mei 2018 08:08

https://www.christianpost.com/news/pros ... it-224401/

Welvaarts-evangelist vraagt om $54 miljoen voor tweede privéjet!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 29 mei 2018 19:51

Mortlach schreef:https://www.christianpost.com/news/prosperity-preacher-jesse-duplantis-seeks-donations-54m-private-jet-god-wants-him-to-have-it-224401/

Welvaarts-evangelist vraagt om $54 miljoen voor tweede privéjet!


Wat aan manipulator.... bah. En dan God voor zijn karretje van begeerte spannen...

You see the face on the TV screen
Coming at you every Sunday
See that face on the billboard
That man is me
On the cover of the magazine
There's no question why I'm smiling
You buy a piece of paradise
You buy a piece of me
I'll get you everything you wanted
I'll get you everything you need
Don't need to believe in hereafter
Just believe in me
'Cause Jesus he knows me
And he knows I'm right
I've been talking to Jesus all my life
Oh yes he knows me
And he knows I'm right
And he's been telling me
Everything is alright
I believe in the family
With my ever loving wife beside me
But she don't know about my girlfriend
Or the man I met last night
Do you believe in god
'Cause that's what I'm selling
And if you want to get to heaven
I'll see you right
You won't…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2018 06:38

Mortlach schreef:Waarschijnlijk geen tot nauwelijks minder dan was gebeurd als het verbod op zijn plaats was gebleven. Als je tegen veilige, legale abortus bent, ben je immers voor onveilige, illegale abortus.



Kan, maar ik heb het meeste wat ik te zeggen had er wel over gezegd.


Mooie reactie van Gert-Jan Segers op facebook:

Zo’n tweederde van de Ierse kiezers stemde vorige week in een referendum voor legalisering van abortus. De meeste Nederlandse reacties die ik voorbij zag komen, wekten de stellige indruk dat Ierland een grote stap voorwaarts heeft gezet in de gang der beschaving. Op Twitter las ik vooral vreugde en euforie. De filmpjes over Ierse vrouwen die speciaal uit de diaspora naar Ierland waren gekomen om te kunnen stemmen voor de bevrijding van de vrouwen in hun moederland waren meestal ‘ontroerend’.

Het werd me weer eens duidelijk dat in onze contreien abortus niet eens meer een dilemma is. Abortus is een heilig recht en het lijkt soms zelfs een taboe geworden om er kritische kanttekeningen bij te plaatsen. En toch ga ik dat doen.

Ook de NOS deed verslag van de campagne voorafgaand aan het Ierse referendum. Maar het item was minstens zo veelzeggend over Nederland als over de Ierse verhoudingen. In het item vertelde eerst een vrouw dat ze in verwachting was geweest van een ernstig gehandicapt kind dat spoedig na de geboorte zou sterven, maar dat het verboden was haar zwangerschap af te breken.

Na dit schrijnende verhaal kwam een oudere vrouw op straat aan het woord die volstond met de mededeling dat ze christen was en dus tegen abortus. In de Nederlandse kijk op de zaak heeft de vrouw die een abortus wil daar een goede reden voor en alleen een premoderne gelovige haalt het nog in haar hoofd dat die vrouw te beletten. Dit item was een bevestiging van ons overzichtelijke wereldbeeld. Verder nadenken was niet nodig en tweederde van de Ieren bevestigde daarna ook nog eens ons gelijk.

Toch ergerde dat item me. Allereerst verbaast het voorbeeld me, omdat ik zelf geen christelijke ethicus ken die in het genoemde geval een vrouw zou adviseren haar hopeloze zwangerschap ten koste van alles uit te dragen. Om helemaal nog maar te zwijgen van het in de Ierse pro-choice campagne gebruikte voorbeeld van een vrouw die vanwege een geweigerde abortus zelfs was overleden. Nog een keer, ik ken geen christelijke ethicus die in zo’n situatie een vrouw zou laten sterven.

Een grotere reden voor mijn ergernis is dat de tegenstelling in het item buitengewoon simplistisch was. Alsof elke abortus alleen maar het voorkomen van verdriet is. En alsof bezwaren ertegen alleen maar voortkomen uit religieuze regels en een religieuze overtuiging waarin die regels belangrijker zijn dan de medemens. Jezus zou wel raad weten met dat soort religieuze overtuigingen..

De belangrijkste reden voor mijn gemengde gevoelens bij de Nederlandse euforie is dat de uitslag van het Ierse referendum de weg baant voor hele andere soorten abortussen dan de in het NOS-item genoemde. In ons land vinden jaarlijks ruim 30.000 abortussen plaats en als reden wordt in bijna de helft van de gevallen financiën genoemd.

Andere belangrijke redenen zijn het gebrek aan geschikte woonruimte en het feit dat de partner het kind niet wil. Kortom, het merendeel van abortussen in Nederland vindt plaats als gevolg van omstandigheden waar wij heel goed wat aan zouden kunnen doen. We kunnen aankomende moeders helpen met geld, met woonruimte en we kunnen ook familieleden ondersteunen. Als we het willen.

Daar komt bij dat in een derde van de gevallen een abortus een herhaalde ingreep is. Daar is een goed gesprek over anticonceptie nodig en ook daar is hulp meer dan gewenst. En we kunnen die verlenen, als we het maar willen. Daarom is het niet meer dan terecht dat het kabinet 53 miljoen euro uittrekt voor preventie van en ondersteuning en zorg bij onbedoelde zwangerschap.

Abortus is ook geen gewone medische ingreep. Het is voor veel vrouwen een fysiek en mentaal belastende behandeling en het is daarbij het beëindigen van beginnend leven, van een soms al kloppend hartje. Ik schrijf dit niet op om al mentaal belaste vrouwen nog zwaarder te belasten. Ik schrijf het op omdat dit de beladen werkelijkheid is. Met enige schroom dus.

Hoezeer we dit beginnende leven ook kunnen reduceren tot ‘een vruchtje’ of ‘een klompje cellen’, het is in veel gevallen meer dan dat. En dat maakt een abortus op z’n minst een dilemma. Een pijnlijke, ethisch beladen keus tussen de wil van de moeder en het leven van het kind, tussen het zelfbeschikkingsrecht van de een en de waarde van het beginnende leven van de ander.

Wat je ethische overtuiging ook is, we zouden elkaar toch altijd moeten kunnen vinden in een ruimhartig aanbod van hulp aan vrouwen met een ongewenste zwangerschap, zodat materiële zaken als geld en woonruimte geen belemmering zijn voor een keus om een nog ongeboren kind geboren te laten worden. En wat je keuze bij dit buitengewoon indringende ethische dilemma ook is, er past in ieder geval geen euforie bij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2018 08:42

Marnix schreef:Toch ergerde dat item me. Allereerst verbaast het voorbeeld me, omdat ik zelf geen christelijke ethicus ken die in het genoemde geval een vrouw zou adviseren haar hopeloze zwangerschap ten koste van alles uit te dragen. Om helemaal nog maar te zwijgen van het in de Ierse pro-choice campagne gebruikte voorbeeld van een vrouw die vanwege een geweigerde abortus zelfs was overleden. Nog een keer, ik ken geen christelijke ethicus die in zo’n situatie een vrouw zou laten sterven.


Laat die christelijke ethici dan een solliciteren naar banen binnen de kerk en de overheid. We hadden ze goed kunnen gebruiken.

Een grotere reden voor mijn ergernis is dat de tegenstelling in het item buitengewoon simplistisch was. Alsof elke abortus alleen maar het voorkomen van verdriet is. En alsof bezwaren ertegen alleen maar voortkomen uit religieuze regels en een religieuze overtuiging waarin die regels belangrijker zijn dan de medemens. Jezus zou wel raad weten met dat soort religieuze overtuigingen..


Vind je het heel gek dat het soms toch wel zo op mensen overkomt? Tegen Savita Halappanavar, die vrouw die eind 2012 inderdaad is overleden omdat een abortus werd geweigerd werd door een zuster gezegd "Ierland is een katholiek land, hier doen wij dat niet". Zo wordt het wel heel moeilijk je aan de indruk te ontrekken dat het inderdaad om religieuze regeltjes gaat.

De belangrijkste reden voor mijn gemengde gevoelens bij de Nederlandse euforie is dat de uitslag van het Ierse referendum de weg baant voor hele andere soorten abortussen dan de in het NOS-item genoemde. In ons land vinden jaarlijks ruim 30.000 abortussen plaats en als reden wordt in bijna de helft van de gevallen financiën genoemd.


Ja, een kind krijgen en opvoeden is duur en ik kan mij zeer goed voorstellen dat als je de middelen niet hebt om rond te komen, dat het idee van een extra kind - hoe gewenst ook - dan wanhopig maakt. Want daar denk ik dan aan, dat een gezin niet langer het geld heeft om iedereen van de basisbehoeften (voedsel, kleding, onderdak, GWL) te voorzien en niet direct aan iemand die dan de nieuwste iPhone niet langer kan betalen; dat is nogal een verschil.

Maar sowieso is er een sterke correlatie tussen het abortuscijfer en armoede. Lijkt me een goede plek om naar te kijken als je het aantal abortussen wilt laten dalen (en dat willen we allemaal!)

Andere belangrijke redenen zijn het gebrek aan geschikte woonruimte en het feit dat de partner het kind niet wil. Kortom, het merendeel van abortussen in Nederland vindt plaats als gevolg van omstandigheden waar wij heel goed wat aan zouden kunnen doen. We kunnen aankomende moeders helpen met geld, met woonruimte en we kunnen ook familieleden ondersteunen. Als we het willen.


Inderdaad, met meer steun zou er een hoop voorkomen kunnen worden.

Daar komt bij dat in een derde van de gevallen een abortus een herhaalde ingreep is. Daar is een goed gesprek over anticonceptie nodig en ook daar is hulp meer dan gewenst. En we kunnen die verlenen, als we het maar willen. Daarom is het niet meer dan terecht dat het kabinet 53 miljoen euro uittrekt voor preventie van en ondersteuning en zorg bij onbedoelde zwangerschap.


Oké, maar als iemand een abortus heeft als ze 15 jaar is en dan 20 jaar later weer een omdat ze alleenstaand en straatarm is; dan is dat dus technisch gezien een herhaalde ingreep maar zegt dat echt niet zo veel. Wederom wordt subtiel de suggestie gewekt dat het gaat om vrouwen die bij wijze van spreken elk jaar een abortus laten plegen - misschien bestaan die mensen ook, dat weet ik niet, maar ik geloof geen moment dat dat een eerlijke afspiegeling is van de werkelijkheid.

Hoezeer we dit beginnende leven ook kunnen reduceren tot ‘een vruchtje’ of ‘een klompje cellen’, het is in veel gevallen meer dan dat. En dat maakt een abortus op z’n minst een dilemma. Een pijnlijke, ethisch beladen keus tussen de wil van de moeder en het leven van het kind, tussen het zelfbeschikkingsrecht van de een en de waarde van het beginnende leven van de ander.

Wat je ethische overtuiging ook is, we zouden elkaar toch altijd moeten kunnen vinden in een ruimhartig aanbod van hulp aan vrouwen met een ongewenste zwangerschap, zodat materiële zaken als geld en woonruimte geen belemmering zijn voor een keus om een nog ongeboren kind geboren te laten worden.


Dat hoop ik ook. Helaas lijkt het er bijzonder vaak op dat de aandacht van de Nee-stemmers zich enkel uitstrekt tot de geboorte. Daarvoor is het leven heilig en moet het koste wat kost worden beschermd, en daarna mag het letterlijk doodvallen en mag het vooral niet te veel belastinggeld kosten. Je kunt je hopelijk voorstellen dat dat gevoel steekt.

Verder is het hele debat een goed voorbeeld van het Overton-venster principe.

En wat je keuze bij dit buitengewoon indringende ethische dilemma ook is, er past in ieder geval geen euforie bij.


Dat laatste weet ik zo net nog niet. Het moment dat je de status van tweederangs burger verliest, dat je niet meer slechts een broedmachine bent; dat je niet meer bang hoeft te zijn dat je dochter of jezelf na een verkrachting zwanger wordt; dat je meer rechten hebt dan een lijk; daar mag je van mij best blij mee zijn. Vrouwen hebben sowieso wel abortussen; de politici bepalen alleen hoe veilig ze worden uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 31 mei 2018 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 31 mei 2018 09:39

"Tv prediker vraagt 58 miljoen dollar voor privejet omdat God het wil"
Waarom mensen nog naar dit soort charlatans luisteren, is me een raadsel. :shock:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2018 10:05

elbert schreef:"Tv prediker vraagt 58 miljoen dollar voor privejet omdat God het wil"
Waarom mensen nog naar dit soort charlatans luisteren, is me een raadsel. :shock:


Haha, de NOS-redactie leest blijkbaar ook Reddit, maar dan met een paar dagen vertraging :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2018 10:25

Asus komt met speciaal moederbord voor Ontginnen van Cryptovaluta

Met ruimte voor 20 GPU's (Graphical Processor Units) die het meest geschikt zijn om cryptovaluta te ontginnen. Zal je een aardige stroomrekening opleveren, vermoed ik zo. Ik geloof dat wereldwijd Bitcoin-mijnwerkers jaarlijks net zo veel stroom verbruiken als de Republiek Ierland (toevallig net waar ik woon)m 0,1% van de wereldwijde stroomproductie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten