Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 14:01

Chaya schreef:Het is een misvatting dat alle paren die onbeschermde seks met elkaar hebben, vaak een zwangerschapskans zullen hebben.
Ik heb gelezen dat de kwaliteit van het sperma bij de westerse man afneemt.


Dat laatste lijkt me zo'n typisch "Wee is ons"-verhaal en olie op het vuur voor iedereen die denkt dat "de buitenlanders" ons ons land zullen uitfokken.

En naarmate de vrouw ouder wordt, neemt haar vruchtbaarheid af. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.


Ja, maar om daar nu op te vertrouwen, het lijkt me dat je dan niet juist bezig bent.

In geval van abortus is het vaak: wel de lusten, maar niet de lasten. Ook weer, verdrietige uitzonderingen daargelaten.
Er is veel leed onder de zon, abortusklinieken zouden overbodig moeten zijn en sluiten.


Met dat laatste ben ik het eens. In een ideale wereld zouden er 0 abortussen worden uitgevoerd, is ieder kind door beide ouders gewenst en zijn die ouders in staat het kind op gepaste wijze te verwelkomen en op te voeden. De praktijk is echter wel wat weerbarstiger.

Wat betreft die eerste uitspraak (wel de lusten, niet de lasten), daar ben ik tijdens de campagne voor het referendum hier écht wel van genezen. Het is gewoon niet waar. Men doet net alsof abortussen alleen nodig zijn na een one-night-stand met een vreemde uit de kroeg. Nee, de meeste abortussen worden uitgevoerd op vrouwen die al moeder zijn, die getrouwd zijn; En tegen een minderjarige zeggen dat ze maar op de blaren moet zitten, dat vind ik ook niet bepaald reëel. In de kliniek in Liverpool, waar Ierse vrouwen heen moesten, daar komen dus ook 14, 15, 16-jarigen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 28 mei 2018 14:55

Wat me bij fanatieke voorstanders van abortus altijd opvalt is de volledige compassieloosheid met het kind, dat - linksom of rechtsom - gewoon kapotgemaakt wordt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2018 15:03

Mortlach schreef:Alleen is een spiraaltje zetten en hoef je daar niet meer aan te denken, dus 'onjuist gebruik' komt dan als het goed is niet voor. Dus dat 'mits goed uitgevoerd', dat behelst nogal wat.



Bron? Hoe vaak is 'vaak' precies? Niemand laat voor de lol een abortus uitvoeren, dus de suggestie die je lijkt te doen dat er 'vaak' mensen zijn die denken, ach, die pil is lastig, ik laat wel aborteren, zul je toch van wat onderbouwing moeten voorzien.



Het is natuurlijk helemaal prima wat jij en je gezin kiezen, dat meen ik oprecht. Het verschil is dat tot afgelopen week abortus hier in Ierland praktisch gezien totaal verboden was en dat er daadwerkelijk mensen aan zijn overleden. De foetus was niet levensvatbaar, maar had een hartslag, dus werd er net zo lang gewacht tot de moeder bezweek aan sepsis. Dat is écht gebeurd en daar moet je naar mijn idee wat mee als je 'hardliner' wilt zijn.



Ik zal eerlijk zeggen dat ik de termijn in NL ook erg lang vind. Maar met de 12 weken die ze hier in Ierland voorstellen, daar heb ik veel minder moeite mee.


Wat je beschrijft zijn extremen die inderdaad voorkomen moeten worden.

En nee, niemand die er bewust voor kiest om onvewenst zwanger te worden, maar ik denk dat het nog wel vaak voorlomt dat men de gok neemt. Twee mensen die elkaar ontmoeten en dan is er geen condoom voor handen... of de pil de afgelopen dagen vergeten... zeg dan maar eens: jammer dan, morgen is er weer een dag... dat leidt dan vaak toch tot niet veilige seks. En als het een eenmalige ontmoeting is is vervolgens de vrouw zwanger en de man al lang weer uit beeld verdwenen blijft de vrouw alleen met ongeboren kind achter... 75% van de vrouwen die de abortuskliniek verlaten krijgt advies over anticonceptiemiddelen mee.

Hier zijn cijfers te vinden: https://www.rutgers.nl/sites/rutgersnl/ ... icavet.pdf

En hier: https://cultuursensitievezorg.files.wor ... n-2015.pdf

Door meer en beter gebruik te maken van aticonceptiemiddelen kan het abortuscijfer wel een flink stuk worden verlaagd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 15:16

Marnix schreef:Wat je beschrijft zijn extremen die inderdaad voorkomen moeten worden.


Wat dus niet gaat als je 100% tegen abortus bent. Dan ben je dus voor situaties waar de moeder overlijdt aan kanker en de foetus in plaats van op 3 weken te worden geaborteerd, op 5 maanden wordt geaborteerd (wanneer het wél genoeg is ontwikkeld om allerlei zaken te kunnen voelen) en dat is op de een of andere manier beter volgens sommigen.

Of een foetus met Ancephalie (alleen klikken als je tegen onprettige plaatjes kunt) zo lang mogelijk in leven houden, ongeacht wat dat met de moeder en het gezin doet, dat lijkt het doel soms te zijn. Ongeboren leven wordt gefetisheerd en als het eenmaal geboren is, mag het doodvallen want niemand die dan voor deze mensen klaarstaat. (letterlijk citaat van de woordvoerster van de adoptieraad, dat ze in 25 jaar nog NOOIT iemand had meegemaakt die werd gesteund door de anti-abortuslui).

En nee, niemand die er bewust voor kiest om onvewenst zwanger te worden, maar ik denk dat het nog wel vaak voorlomt dat men de gok neemt. Twee mensen die elkaar ontmoeten en dan is er geen condoom voor handen... of de pil de afgelopen dagen vergeten... zeg dan maar eens: jammer dan, morgen is er weer een dag... dat leidt dan vaak toch tot niet veilige seks. En als het een eenmalige ontmoeting is is vervolgens de vrouw zwanger en de man al lang weer uit beeld verdwenen blijft de vrouw alleen met ongeboren kind achter... 75% van de vrouwen die de abortuskliniek verlaten krijgt advies over anticonceptiemiddelen mee.


Je zou hopen dat 100% dat advies mee krijgt.

Door meer en beter gebruik te maken van aticonceptiemiddelen kan het abortuscijfer wel een flink stuk worden verlaagd.


Inderdaad. Maar omdat de kerk hier nog veel te veel invloed heeft, is het daarmee triest gesteld. Sterker nog, voorbehoedsmiddelen zijn pas sinds 1980 jaar legaal en omdat de kerk de scholen runt, is de seksuele voorlichting om te huilen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2018 15:39

Mortlach schreef:Wat dus niet gaat als je 100% tegen abortus bent. Dan ben je dus voor situaties waar de moeder overlijdt aan kanker en de foetus in plaats van op 3 weken te worden geaborteerd, op 5 maanden wordt geaborteerd (wanneer het wél genoeg is ontwikkeld om allerlei zaken te kunnen voelen) en dat is op de een of andere manier beter volgens sommigen.

Of een foetus met Ancephalie (alleen klikken als je tegen onprettige plaatjes kunt) zo lang mogelijk in leven houden, ongeacht wat dat met de moeder en het gezin doet, dat lijkt het doel soms te zijn. Ongeboren leven wordt gefetisheerd en als het eenmaal geboren is, mag het doodvallen want niemand die dan voor deze mensen klaarstaat. (letterlijk citaat van de woordvoerster van de adoptieraad, dat ze in 25 jaar nog NOOIT iemand had meegemaakt die werd gesteund door de anti-abortuslui).



Je zou hopen dat 100% dat advies mee krijgt.



Inderdaad. Maar omdat de kerk hier nog veel te veel invloed heeft, is het daarmee triest gesteld. Sterker nog, voorbehoedsmiddelen zijn pas sinds 1980 jaar legaal en omdat de kerk de scholen runt, is de seksuele voorlichting om te huilen.


Ja, dat is een trieste zaak. En idd, als het leven van de moeder in gevaar is is het een heel andere zaak. Wat het advies betreft, logisch dat dat geen 100 procent is. Als iemand die niet seksueel actief is zwanger is na verkrachting kan je moeilijk zeggen: luister, als je anticonceptie goed gebruikt kan je dit prima voorkomen hoor. Zelfde wanneer je wel anticonceptie goed hebt gebruikt en toch zwanger bent geworden zonder dat dat aan jezelf te wijten is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 28 mei 2018 15:43

Sorry Mortlach, maar jij noemt hier de uitwassen om abortus te legaliseren.
Verreweg de meeste vrouwen komt het gewoon niet uit. Vanwege allerlei redenen. Te jong, one night stand, de verkering ging uit, geen kinderwens, te vroeg, geen geld.

Dan is er een categorie die het weloverwogen doet vanwege een aandoening, al dan niet ongeneeslijk of ernstig.
Maar diagnose Down syndroom is al genoeg, en dat vind ik verschrikkelijk. Alsof deze mensen er niet mogen zijn.

Ik heb ook een kind dat aan de voorwaarden van abortus had voldaan. Ik had het probleemloos mogen laten aborteren.
Geheel wettelijk. Want, je haalt je toch geen onnodig lijden en verdriet op de hals?

Maar ditzelfde vruchtje is nu een heel mooi en lief mens geworden, die volop van het leven geniet en mocht getuigen bij zijn belijdenis dat hij ALLES van de Heere verwacht.

Je kunt je probleem niet laten aborteren, de levenslange wroeging komt daarna (voor velen).

Ik heb al zoveel verhalen voorbij zien komen van ouders die een jong kindje moesten loslaten, vaak heel erg ziek, maar ze waren zo dankbaar dat ze het kindje hebben mogen vasthouden, koesteren, knuffelen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 15:45

Precies. Wat hier in Ierland dus het geval was; zo lang er een hartslag kon worden gedetecteerd, kon de moeder letterlijk doodvallen (wat dus ook regelmatig gebeurde). Over gebrek aan compassie gesproken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 15:53

Chaya schreef:Sorry Mortlach, maar jij noemt hier de uitwassen om abortus te legaliseren.
Verreweg de meeste vrouwen komt het gewoon niet uit. Vanwege allerlei redenen. Te jong, one night stand, de verkering ging uit, geen kinderwens, te vroeg, geen geld.


Sowieso allemaal legitieme redenen, als je het mij vraagt, en met dat 'verreweg' ben ik het niet eens. Het houdt een karikatuur in stand die de werkelijkheid geen recht doet - de meeste vrouwen die abortus laten plegen, zijn getrouwde met kinderen.

Dan is er een categorie die het weloverwogen doet vanwege een aandoening, al dan niet ongeneeslijk of ernstig.
Maar diagnose Down syndroom is al genoeg, en dat vind ik verschrikkelijk. Alsof deze mensen er niet mogen zijn.


Het is niet aan mij om te bepalen of iemand dat aan kan - ik heb het idee dat er hier in Nederland wat dat betreft gelukkig meer hulp en steun is dan hier in Ierland.

Ik heb ook een kind dat aan de voorwaarden van abortus had voldaan. Ik had het probleemloos mogen laten aborteren.
Geheel wettelijk. Want, je haalt je toch geen onnodig lijden en verdriet op de hals?

Maar ditzelfde vruchtje is nu een heel mooi en lief mens geworden, die volop van het leven geniet en mocht getuigen bij zijn belijdenis dat hij ALLES van de Heere verwacht.


Daar ben ik oprecht blij om. Voor hetzelfde geldt was het een leven lang ondraaglijk leed geweest.

Je kunt je probleem niet laten aborteren, de levenslange wroeging komt daarna (voor velen).


Ook weer zo'n stelling die nauwelijks onderbouwt kan worden; met die wroeging valt het vaak best wel mee, maar zelfs als dat niet zo is, tja, soms moet je kiezen uit verschillende kwaden en wie zegt je dan of je keuze de juiste was?

Ik heb al zoveel verhalen voorbij zien komen van ouders die een jong kindje moesten loslaten, vaak heel erg ziek, maar ze waren zo dankbaar dat ze het kindje hebben mogen vasthouden, koesteren, knuffelen.


Ik kan me heel goed voorstellen dat dat waardevol is, echt waar. Maar dat is echt heel wat anders dan de mensen die dat NIET willen ertoe dwingen. Dan heb ik het letterlijk over baby's waarbij na 2 maanden al duidelijk is dat ze de geboorte niet zullen overleven. Ga er maar aan staan, tegen iedereen die je op straat en in de kerk tegenkomt dat je zwanger bent van een baby die eigenlijk al dood is. Dat vind ik genadeloos hard.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 28 mei 2018 16:04

Mortlach schreef:Sowieso allemaal legitieme redenen, als je het mij vraagt, en met dat 'verreweg' ben ik het niet eens. Het houdt een karikatuur in stand die de werkelijkheid geen recht doet - de meeste vrouwen die abortus laten plegen, zijn getrouwde met kinderen.

Heb je daar cijfers van? Maar eigenlijk is dit nog veel erger. Een moeder die al kinderen heeft, laat een volgende doden.
Mortlach schreef:Het is niet aan mij om te bepalen of iemand dat aan kan - ik heb het idee dat er hier in Nederland wat dat betreft gelukkig meer hulp en steun is dan hier in Ierland.

Je hebt inmiddels zelf twee dochters, daar kan ook niets mee gebeuren, waardoor jullie 24/7 zorgen zullen moeten bieden. Dat doe je dan toch ook?
Mortlach schreef:met die wroeging valt het vaak best wel mee, maar zelfs als dat niet zo is, tja, soms moet je kiezen uit verschillende kwaden en wie zegt je dan of je keuze de juiste was?

Dat moet je vooraf doen!
Een moment van onbedachtzaamheid, maakt dat men jaren schreit.
Mortlach schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat dat waardevol is, echt waar. Maar dat is echt heel wat anders dan de mensen die dat NIET willen ertoe dwingen. Dan heb ik het letterlijk over baby's waarbij na 2 maanden al duidelijk is dat ze de geboorte niet zullen overleven. Ga er maar aan staan, tegen iedereen die je op straat en in de kerk tegenkomt dat je zwanger bent van een baby die eigenlijk al dood is. Dat vind ik genadeloos hard.

Dat is ook hard. Maar diagnose spierziekte na 3 maanden is net zo hard.
Het leven biedt geen garanties. Bij niemand. Ook al zijn al je kinderen op dit moment gezond en leuk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 16:23

Chaya schreef:Heb je daar cijfers van? Maar eigenlijk is dit nog veel erger. Een moeder die al kinderen heeft, laat een volgende doden.


Ik ga het voor je opzoeken. Zolang we maar afkomen van het beeld van vrouw als losbandige troela als ze een abortus kiest.

Je hebt inmiddels zelf twee dochters, daar kan ook niets mee gebeuren, waardoor jullie 24/7 zorgen zullen moeten bieden. Dat doe je dan toch ook?


Ja, maar ze moeten wel een veiligheidsgordel om en eten niet al te veel suiker.

Dat is ook hard. Maar diagnose spierziekte na 3 maanden is net zo hard.
Het leven biedt geen garanties. Bij niemand. Ook al zijn al je kinderen op dit moment gezond en leuk.


Nou, soms heb je wel garantie hoor: van een baby waarbij het hoofd niet ontwikkeld of de botten zo bros zijn dat de druk van de organen van de vrouw ze al breekt, laat staan wat er gebeurt als dat allemaal door het geboortekanaal moet worden geperst, daarvan kun je echt wel voorspellen hoe dat af gaat lopen.

Je kunt jouw standpunt dus echt niet zomaar gebruiken om tegen de mensen in de situatie die ik beschrijf "jammer dan, geen garantie" te zeggen. Daarmee laat je ze op vreselijke wijze in de kou staan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 16:31

Hier wat statistieken:

https://www.ifpa.ie/Hot-Topics/Abortion/Statistics

Van de 3200 Ierse abortussen in Engeland in 2016 (verbieden verplaatst het probleem dus alleen maar) ging het in 66 gevallen om minderjarigen, in ongeveer 1000 gevallen om vrouwen tussen de 18 en 24 (kans groot dat het niet om iemand gaat met een al bestaand gezin) en in de overige 2134 gevallen om vrouwen ouder dan 24 (kans groot dat het wél om iemand gaat met een bestaand gezin).

Maar het hele feit dat er een aparte categorie is voor "jonger dan 16" is voor mij al reden genoeg dat een ongezien verbod veel te radicaal is.


En wat betreft die wroeging:

However, the notion that most or all women experience regret, anxiety, depression, etc., after having an abortion is not just shaky conjecture but also, according to the highest-quality scientific evidence available, untrue. The American Psychological Association (APA) and the Johns Hopkins University have both carried out separate large-scale reviews of research on abortion and mental health. Both established that the large majority of women don’t regret having chosen abortion. Research by the HSE’s Crisis Pregnancy Programme in 2010 showed that 87% of women in Ireland who had an abortion said it was ‘the right outcome’ for them.

Significantly, restricting women’s access to abortion does provoke feelings of depression and anxiety and does increase the risk of suicide in pregnancy. This burden is merely exacerbated by the isolation and stigmatisation felt by those compelled to travel overseas for access to safe, legal abortion services.

‘Post-abortion syndrome’, a condition imagined and coined by American anti-choice campaigner Vincent Rue, is not recognised by any medical or psychological organisation.[1] ‘PAS’ is listed neither in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders nor the World Health Organization’sInternational Classification of Diseases, arguably the two most authoritative manuals that classify mental disorders. Why not? Because it doesn’t exist.


https://www.abortionrightscampaign.ie/2 ... 7/8-myths/

Let op, daarmee zeg ik nadrukkelijk NIET dat het iets is waar men lichtvaardig of achteloos mee om zou moeten gaan, enkel dat de gestelde geesteskwelling die tegenstanders graag willen zien in 87% van de gevallen achteraf niet optreedt. Hoe dat voor de beslissing is, daar zegt het artikel niets over.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor blijblij » 28 mei 2018 16:38


Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 16:38

Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar hoeveel kinderen er over een jaartje of 10 nodeloos zijn vermoord. Dat wil zeggen zonder dringende medische noodzaak. Als het een beetje op Nederland gaat lijken gaat het richting de getallen die het woord genocide bijna kunnen dragen.

Misschien tijd voor een abortus topic en het verplaatsen van een heleboel berichten?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2018 16:45

Yoshi schreef:Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar hoeveel kinderen er over een jaartje of 10 nodeloos zijn vermoord. Dat wil zeggen zonder dringende medische noodzaak. Als het een beetje op Nederland gaat lijken gaat het richting de getallen die het woord genocide bijna kunnen dragen.


Waarschijnlijk geen tot nauwelijks minder dan was gebeurd als het verbod op zijn plaats was gebleven. Als je tegen veilige, legale abortus bent, ben je immers voor onveilige, illegale abortus.

Misschien tijd voor een abortus topic en het verplaatsen van een heleboel berichten?


Kan, maar ik heb het meeste wat ik te zeggen had er wel over gezegd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 mei 2018 16:56

Mortlach schreef:Waarschijnlijk geen tot nauwelijks minder dan was gebeurd als het verbod op zijn plaats was gebleven. Als je tegen veilige, legale abortus bent, ben je immers voor onveilige, illegale abortus.

Je weet zelf ook dat dit een onzinredenering is. Er wijken per jaar 4.000 Ierse vrouwen uit naar GB voor abortus. Als het straks lekker makkelijk is zal dat aantal abortussen snel de 10.000 naderen (in Nederland is het 30.000 p/j) en daaroverheen gaan. Laten we even aannemen dat die 4.000 medisch noodzakelijk zijn (zal wel niet, maar goed) blijft over dat er straks waarschijnlijk zo'n 6.000 ongeboren gezonde baby's per jaar vermoord worden. Legale massamoord.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten