Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 02 jun 2018 16:24

Tip voor al de Huurders onder ons (met gluurverhoging, inkomensafhankelijke huurverhoging)
Er is veel geld terug te krijgen, maar daar moet je wel even voor gaan zitten indien het voor je van toepassing is.

Zie: https://www.woonbond.nl/nieuws/belastin ... -vergoeden

Wil je het bedrag van over 2013 terug krijgen moet je snel handelen, uiterlijk voor 1 Juli 2018 (ivm verjaring na 5 jaar)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2018 20:27

Yoshi schreef:Waarom zou je überhaupt als evangelist een privéjet moeten hebben? Laat staan een splinternieuwe en een 2e.
Dat een ezeltje vandaag de dag wat ongemakkelijk en langzaam is kan ik mij voorstellen, maar als je dan toch ergens heen moet wat ver weg is kan je toch ook gewoon een lijnvlucht nemen.


Maar dan getuig je weer niet van de grootsheid van God, waarschijnlijk. En ja, veel van dat soort evangelisten wonen in de VS, Korea en Japan, geloof ik, maar de wanhopigste mensen die het meeste geven wonen dan weer in de Filipijnen of Cambodja of iets dergelijks. Schijnt best goed te betalen, zo'n baantje als welvaartsevangelist én lekker belastingvrij natuurlijk!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 06 jun 2018 15:42

Ik ben zo kwaad om die ouders die hun zoon het huis uit hebben getrapt. Die jongen heeft psychische problemen. Mag zijn kind alleen zien met supervision en daar zijn ze te beroerd voor om dat te regelen. 2 personen in zo'n aso groot huis en zoon mag er niet eens bij.

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 08 jun 2018 09:29

Pegida mag vandaag niet demonstreren in Den Haag omdat de salafistische moskee met geweld dreigde.
Capituleren ofzo?

Dus Den Haag geeft hiermee toe dat ze de veiligheid niet langer kan garanderen en zich al reeds overgaf aan de vijand?
Wat gaan ze met dat radicalisme doen?

Pegida gaat toch op haar grondrechten staan en daarvoor zal men natuurlijk wel manschappen kunnen inzetten. Die dan wellicht diezelfde avond op iftar gaan in de radicale moskee waarin ene agent zijn schoenen uitschopt om te buigen voor Allah.

Zo kan het dus ook:

De Oostenrijkse conservatieve bondskanselier Sebastian Kurz kondigde vandaag aan dat zijn land verschillende door buitenlandse fondsen gefinancierde imams zal uitwijzen en zeven moskeeën zal sluiten. Daarmee wil hij de “politieke islam” bestrijden.


https://www.hln.be/nieuws/buitenland/oo ... ~a1326364/

Hup EU hup! Werk aan de winkel. Sluiten die handel, rekening blokkeren, geld opeisen en uitwijzen naar land van herkomst! We zijn in oorlog he!

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor dalethvav » 08 jun 2018 12:00

Een verhelderend en mooi interview met voormalig lid van de hofstadgroep Jason W. in het NIW.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 08 jun 2018 13:47

dalethvav schreef:Een verhelderend en mooi interview met voormalig lid van de hofstadgroep Jason W. in het NIW.

Als iets te mooi klinkt om waar te kunnen zijn is dat vaak ook zo.
Ik hou mijn vraagtekens bij deze jongen.

Hij zegt overigens wel ware dingen, maar zijn ware bedoeling kan ik niet peilen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 08 jun 2018 17:19

Bruno schreef:Pegida mag vandaag niet demonstreren in Den Haag omdat de salafistische moskee met geweld dreigde.
Capituleren ofzo?

Dus Den Haag geeft hiermee toe dat ze de veiligheid niet langer kan garanderen en zich al reeds overgaf aan de vijand?
Wat gaan ze met dat radicalisme doen?

Pegida gaat toch op haar grondrechten staan en daarvoor zal men natuurlijk wel manschappen kunnen inzetten. Die dan wellicht diezelfde avond op iftar gaan in de radicale moskee waarin ene agent zijn schoenen uitschopt om te buigen voor Allah.

Zo kan het dus ook:

De Oostenrijkse conservatieve bondskanselier Sebastian Kurz kondigde vandaag aan dat zijn land verschillende door buitenlandse fondsen gefinancierde imams zal uitwijzen en zeven moskeeën zal sluiten. Daarmee wil hij de “politieke islam” bestrijden.


https://www.hln.be/nieuws/buitenland/oo ... ~a1326364/

Hup EU hup! Werk aan de winkel. Sluiten die handel, rekening blokkeren, geld opeisen en uitwijzen naar land van herkomst! We zijn in oorlog he!


Volgens mij is dat tegen de grondwet omdat iedereen zijn idealen moet kunnen vertellen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2018 17:45

Geytenbeekje schreef:Volgens mij is dat tegen de grondwet omdat iedereen zijn idealen moet kunnen vertellen


Geen idee hoe dat met de grondwet van Oostenrijk zit, maar hier zitten er echt wel grenzen aan die vrijheid van meningsuiting, bijvoorbeeld wanneer het neerkomt op haatzaaien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 08 jun 2018 17:59

Geytenbeekje schreef:Volgens mij is dat tegen de grondwet omdat iedereen zijn idealen moet kunnen vertellen


nee, want dezelfde wet begrenst de vrijheid van meningsuiting. Beledigen, haatzaaien, anderen beperken... mag niet.


Vrijheid van meningsuiting is NIET zeggen wat je maar wil. Dit is zo'n beetje de grootste vergissing die tegenwoordig gemaakt wordt.
Jouw vrijheid eindigt waar je de ander zijn wettelijk recht, wettelijke status en positie met de voeten gaat treden.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 08 jun 2018 19:27

Het geheel verbieden van financiering van moskeeën vanuit ‘onvrije landen’ is volgens het Nederlandse kabinet niet mogelijk omdat dit indruist tegen de vrijheid van godsdienst. Ook zou een dergelijk verbod makkelijk te omzeilen zijn door het geld eerst over te maken naar een ander westers land en van daaruit pas naar de Nederlandse moskee. In Oostenrijk is buitenlandse financiering vanaf 2015 wel verboden en is toen tevens vastgelegd dat imams in het Duits moeten preken. (In oostenrijk dus wel verboden) Dat laatste voorkomt dat telkens voor een paar jaar imams vanuit het buitenland kunnen worden ingevlogen die, zoals PVDA-Kamerlid Lilianne Ploumen dat uitdrukte, ‘giftige ideeën’ verkondigen.

Een stukje uit de Groene Amsterdammer

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 08 jun 2018 21:56

Ja dat ik voorstander ben om de godsdienstvrijheid af te schaffen op zijn minst te beperken is hier geen geheim he.
Waarom mag Nederland na deze reportage hopelijk ook duidelijk zijn? Men kan zien wat daar gerpedikt wordt he, en dat is dan de officiele versie he. Er zit nog veel meer achter.
Met de zomervakantie gaan veel moslimgezinnen naar buitenland om de hufaad te plegen, een besnijdenis.

Wie weet hier nu echt waar we voor staan he? Enkele jaren geleden ging ik daar ver in. Ik keek achter iedere deur waar ik kijken kon, ... Het is een invasie, geen migratie.
De islam hun profeet zijn profetie is dan ook Europa te veroveren. Christus waarschuwde hiervoor.

Wat ik dan meer dan erg vind is dat Koerden zo moeilijk binnen geraken, maar jihadisten hier vrij spel krijgen. Zelfs over en weer kunnen reizen om hier kinderen te baren en terug te keren. Na alle aanslagen kan een verkrachter nog steeds Nazi Duitsland ontvluchten onder een valse naam. Komaan mensen??!!!!

Als Salafisme beschermd wordt onder de godsdienstvrijheid maar onze verzetsverenigingen in hun vrijheid van meningsuiting beperkt worden (tot zelfs opgesloten worden en geplaatst tussen deze invasieve haji’s in de cel) kenmerkt toch het hele verhaal? Zelfs de terrorismewetten zijn gebruikt om een reporter tegen te houden verslag te geven aan de buitenwereld over wat er allemaal in de UK gebeurt. Maar haatimams krijgen overal vrij spel.
Zijn we niet gewoon te laf om op te treden? En indien zo, dat die mensen dan zwijgen, een stap achteruit nemen en de mensen die de moed hebben er wat aan te doen niet langer meer tegenhouden?

Kjken de mensen hier nog naar de wereld buiten hun avondjournaal?

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 10 jun 2018 07:06

GEEN WOORDEN MAAR DADEN !!!

Europa verzamelt zich in Londen! FREE TOMMY!

Opmerkelijk nieuwtje: We gaan er tussen lopen. Dit is geschiedenis dat we niet kunnen missen!
Lekker zingen door de Europese straten. Oohhh Tommy Tommy!!! Tommy Tommy Tommy Tommy Robinson!

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 08:28

Dan hoor je het eens van een moslim zelf, burgemeester van Rotterdam, Aboutaleb.


De burgemeester zei het te betreuren dat anti-islamgroep Pegida uiteindelijk hun boodschap niet heeft kunnen uiten. "Dat de boodschap niet geuit is, is eerder een teken van intolerantie dan een teken van overwinning", aldus Aboutaleb.

“Het ging er zo ver aan toe dat de Turkse minister van Europese zaken mij de les ging lezen over mijn islamitische identiteit. Het gaat heel ver dat een staat, heel ver weg, de burgemeester van Rotterdam de les komt lezen over hoe de Nederlandse wet in elkaar steekt en hoe ik die moet toepassen”, aldus Aboutaleb.


https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ro ... ~a5ee253e/

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 11 jun 2018 08:49

Dus eerst veracht je een man enkel om zijn geloof en als hij wat zegt wat je uitkomt dan gebruik je zijn woorden als slagwapen. Discutabel.

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 14:14

Yoshi schreef:Dus eerst veracht je een man enkel om zijn geloof en als hij wat zegt wat je uitkomt dan gebruik je zijn woorden als slagwapen. Discutabel.


Ik veracht niemand om het geloof. Wel veracht ik het geloof. Het is een oorlogsdoctrine met een onuitputbare veroveringsdrang.

Ik wou maar tonen dat die man (een moslim) hetzelfde als mij zei. Is dat nu ook een totalitaire racistische xenofoob omdat hij de Nederlandse identiteit wil beschermen? Of ben jij het door jihadisten te beschermen die je eigen wetten, normen en waarden tegen jezelf gaan keren?
Rara...

Een bbq met varken is overigens niet giftig. Dat hij dat wel zo ziet getuigd hoe groot de verschillen nog zijn. Schapenvlees is veelal vetter dan varken. Varken is bij veel stukken lager in cholesterol.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten