Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Katlheen » 17 nov 2017 15:02

Inmiddels heeft het kinderfeestje de nodige pijn veroorzaakt bij veel volwassen getinte medelanders. Het is goed dat zwarte piet wordt afgeschaft! Maar als we sinterklaas volledig afschaffen (achterhaald feestje waarbij het alleen maar gaat om cadeautjes en andere materiële zaken), dan zouden we progressie boeken als volk. Waarom zouden we zo'n feest nog in stand willen houden? Kinderen moeten we dit niet meer aandoen. Complete idioterie. Bij mijn vrouw op school is het verboden om tot een week voor 5 december het over die man te hebben. Die kinderen stuiteren de hele klas door. (speciaal basisonderwijs). Mijn eigen kinderen zitten al vol spanning voor een fictief figuur en zijn alleen nog maar bezig met cadeaus.

Nee, afschaffen die handel. Of we gaan het aanpassen aan deze moderne tijd. Zwarte piet volledig afschaffen, en sinterklaas laten uitbeelden door een lesbische negerin. Dan kan ik me er nog wel in vinden.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 17 nov 2017 15:16

Het gaat ze niet omdat die pieten zwart zijn, ze willen gewoon iets hebben om over te zeuren
Dat blijkt hier wel uit. Zijn ze niet zwart, dan komen ze met een ander excuus

https://nos.nl/artikel/2202055-nieuwe-s ... elgat.html

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 17 nov 2017 15:22

Kende iemand dit verhaal al?
Dit werd niet eens in geschiedenis lessen gegeven op de christelijke school
En dat is het verschil denk ik, wij leren om niet te zeuren, maar door te gaan
En als christen weet je ook wat gediscrimineerd worden betekent in de huidige tijd
Maar als je dit leest, wow, dus de nakomelingen van de slavendrijvers, die onze christelijk voorouders gebruikt hebben, gebruiken nu weer ons voor de bijstand
Geen haan die daar naar kraait, alleen mensen die ook wat zoeken om te zeuren

https://www.historischnieuwsblad.nl/nl/ ... schat.html

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 22 nov 2017 15:33

Op zich heb ik geen moeite met veranderingen, maar het is nu een minderheid die zijn mening door de strot van de meerderheid stampt. Dat staat me erg tegen. Het idee van een roetveegpiet vind ik, gezien zijn intieme relatie met de schoorsteen, helemaal niet verkeerd. Maar het is de manier waarop deze veranderingen tot stand komen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen een optocht gaan vestoren als er veel kinderen rondlopen en het is ook niet de bedoeling dat mensen een snelweg blokkeren met ongelukken als gevolg.

En er zijn mensen die er zodanig van in de war raken dat ze eigenlijk rijp zijn voor de psycholoog.

Dus iets minder huilen over popjes en fictieve figuren, iets minder snelwegen blokkeren, iets minder haatmail op social media en iets minder demonstreren bij kinderfeestjes en iets meer op een normale toon in gesprek gaan en dit jaarlijks terugkerend ritueel kan eindelijk op de schroothoop.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2017 14:01

Afbeelding

Wat hebben wij toch een fitte energieke premier.
Dat dit nog kan in Nederland, dat vind ik toch positief nieuws.
Hij heeft nog steeds mijn sympathie.
Ik zou dolgraag eens een vorkje met hem willen prikken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor pindas83 » 25 nov 2017 15:44

Chaya schreef:Afbeelding

Wat hebben wij toch een fitte energieke premier.
Dat dit nog kan in Nederland, dat vind ik toch positief nieuws.
Hij heeft nog steeds mijn sympathie.
Ik zou dolgraag eens een vorkje met hem willen prikken.


Oh Chaya, ik wist niet dat je zo gecharmeerd was van Rutte. Je weet dat hij geen CGK-er is hè?!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2017 16:04

pindas83 schreef:Oh Chaya, ik wist niet dat je zo gecharmeerd was van Rutte. Je weet dat hij geen CGK-er is hè?!

Jazeker.
Maar je hoeft niet persé een CGKer te zijn om vriendjes met me te worden hoor. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor MoesTuin » 25 nov 2017 16:53

Chaya schreef:Jazeker.
Maar je hoeft niet persé een CGKer te zijn om vriendjes met me te worden hoor. :wink:


Ah....dat biedt weer openingen ::)) ::))


https://m.youtube.com/watch?v=pn6UChJFpIU
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Regeerakkoord 2017 Kabinet Rutte III == Wat vinden we ervan?

Berichtdoor MoesTuin » 25 nov 2017 16:56

Chaya schreef:Afbeelding

Wat hebben wij toch een fitte energieke premier.
Dat dit nog kan in Nederland, dat vind ik toch positief nieuws.
Hij heeft nog steeds mijn sympathie.
Ik zou dolgraag eens een vorkje met hem willen prikken.


Heerlijk eeeejjj....

Je kan ook de bus nemen tegenwoordig met een andere VVD-er

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1333064 ... nthousiast
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 05 dec 2017 09:51

We eten plastic, we ademen plastic en het regent plastic
Minuscule stukjes plastic vergiftigen ons leefmilieu meer en meer. De microplastics vormen nu al een serieuze bedreiging voor ons drinkwater. Het nieuwe kabinet kondigt maatregelen aan, maar komen die niet te laat?

Gesealde komkommers, winkeltasjes, fleecetruien; plastic is overal. Volgens de Amerikaanse Universiteit van Georgia is er in de afgelopen 65 jaar 8,3 miljard ton van het materiaal gemaakt, waarvan ongeveer de helft de afgelopen dertien jaar. Bijna 80 procent van het plastic belandt op de vuilnisbelt of in het milieu.

Het bekendst is inmiddels de 'plastic soep' in de zeeën en oceanen; de chemische bouillon waarin plastic flessen, rietjes, doppen, ballonnen, stukjes touw en andere gebruiksvoorwerpen de soepballen en vermicelli zijn. Per dag komt volgens de Plastic Soup Foundation 22 miljoen kilo nieuw plastic in de oceaan terecht.

Als het daarbij bleef, zou de ramp nog enigszins te overzien zijn, omdat (grote) stukken plastic zich in theorie makkelijk laten vangen. Veel ongrijpbaarder, en dus gevaarlijker, zijn de micro- en nanoplastics. Die ontstaan als de grotere stukken plastic langzaam uit elkaar vallen in het water, en steeds kleiner worden.

bron: AD.nl

Fijnstof, microdeeltjes, nanodeeltjes, we worden bedreigd door dingen die met het blote oog niet zichtbaar zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 05 dec 2017 10:11

Chaya schreef:Fijnstof, microdeeltjes, nanodeeltjes, we worden bedreigd door dingen die met het blote oog niet zichtbaar zijn.


Ach, dat is toch van alle tijden, alleen was het vroeger de bacterieën/virussen die pest, pokken en lepra veroorzaken :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 05 dec 2017 10:29

Mortlach schreef:Ach, dat is toch van alle tijden, alleen was het vroeger de bacterieën/virussen die pest, pokken en lepra veroorzaken :wink:

Ja zo kun je het wel relativeren natuurlijk.
Maar toch klinkt dit op de één of andere manier veel onheilspellender en zo onbeheersbaar.
Er is nu een "stofzuiger" uitgevonden die plastic soep gaat opvissen uit de oceaan, maar dat is slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Hier in de regio Dordrecht speelt een probleem met de chemische stof Gen X.
Het zit in het drinkwater, in de grond, mensen mogen geen groente uit eigen tuin eten, het zit in de lucht.
Gen X is een stof die gebruikt wordt bij het maken van teflon.
Dat zit o.m. ook in de pannen.
Maar.... het is veilig hoor, is de verzekering.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 05 dec 2017 10:39

Chaya schreef:Ja zo kun je het wel relativeren natuurlijk.
Maar toch klinkt dit op de één of andere manier veel onheilspellender en zo onbeheersbaar.


Het kan dat je dat zo ervaart en daar wil ik niets aan afdoen. Je moet alleen niet vergeten dat de huidige situatie alleen onbeheersbaar is omdat we die ziekten die ik noemde tegenwoordig wél kunnen beheersen (en uitroeien). Ik vermoed dat de gemiddelde europeaan ten tijde van de grote epidemieën dat als behoorlijk onheilspellend hebben ervaren.


Er is nu een "stofzuiger" uitgevonden die plastic soep gaat opvissen uit de oceaan, maar dat is slechts een druppel op de gloeiende plaat.


Gelukkig werkt het niet homeopatisch dan :-)

Hier in de regio Dordrecht speelt een probleem met de chemische stof Gen X.
Het zit in het drinkwater, in de grond, mensen mogen geen groente uit eigen tuin eten, het zit in de lucht.
Gen X is een stof die gebruikt wordt bij het maken van teflon.
Dat zit o.m. ook in de pannen.
Maar.... het is veilig hoor, is de verzekering.


GenX is blijkbaar een productieproces en geen stof (https://nl.wikipedia.org/wiki/GenX_(technologie)) ik had er nog niet van gehoord. Het is uiteraard wel belangrijk dat producenten transparant zijn in hun processen en dat we erop mogen vertrouwen dat producten veilig zijn. Wat ik zo op die wiki lees, is dat behoorlijk zorgenbarend, moet ik eerlijk zeggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2017 16:43

Hoe veilig zijn al die E-nummers waar tegen wordt gewaarschuwd? Goed, ik schuif ze ook naar binnen, maar in hoeverre is je voedsel nou echt veilig? Er gaat geen maand voorbij of er is wel weer ergens een voedselschandaal.

Ik verheug me altijd over de oogst uit de moestuin, maar die is uiteraard niet afdoende om een heel jaar van te eten.

Wel een record-oogst aan appels en dat in een slecht appeljaar.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 23 dec 2017 11:19

Twee Ierse heteroseksuele mannen getrouwd om belastingaanslag te voorkomen
Ach ja, waarom ook niet? Een homohuwelijk is toch maar een surrogaathuwelijk, een door mensen bedachte kunstmatigheid, dus kun je het hier ook wel prima voor gebruiken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten