Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jun 2017 12:26

Tante Pollewop schreef:Als ik deze i.m.o. te letterlijke interpretatie van het begin van Genesis oké zou vinden...

Ik ga er niet vanuit dat er in Genesis maar wat onzin staat beschreven.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jun 2017 12:29

De koeien moeten er ook al aan geloven:
Iedere koe is er een teveel, ook een biologische koe
Koe-onvriendelijke teksten worden daarbij niet geschuwd. Ik dacht dat het milieuprobleem, waar het CO2-probleem deel van uitmaakt, veroorzaakt werd door mensen, door hun gemakzuchtige en luxueuze levensstijl. Maar blijkbaar zijn er meer 'honden' te vinden om te slaan, met de huidige CO2-hype. Als de natuur zelf blijkt bij te dragen aan het probleem, moet daar blijkbaar ook al ingegrepen worden. :?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 10 jun 2017 17:04

Boekenlezer schreef:aar blijkbaar zijn er meer 'honden' te vinden om te slaan, met de huidige CO2-hype.


Een Nederlandse koe produceert meer CO2 dan een Duitse of andere Europese koe.,,,
Als een Nederlandse koe over de landsgrens gaat, wordt zij in één klap een stuk schoner.
Hoe is het mogelijk he? Dat noem ik nou een opmerkelijk nieuwtje :wink:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 12 jun 2017 14:52

In het geval van een koe gaat het vooral om CH4 (methaan). Ze (hoe zeg ik dat netjes?)... flatuleren teveel volgens de klimaatreligieuzen. 8)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor blijblij » 13 jun 2017 08:30

elbert schreef:In het geval van een koe gaat het vooral om CH4 (methaan). Ze (hoe zeg ik dat netjes?)... flatuleren teveel volgens de klimaatreligieuzen. 8)

en ze zijn geradicaliceerd ;)
http://www.volkskrant.nl/buitenland/sch ... ~a3585177/

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 13 jun 2017 09:55

blijblij schreef:en ze zijn geradicaliceerd
http://www.volkskrant.nl/buitenland/sch ... ~a3585177/


Dat was vast een dichte stal zonder ventilatie, waarvan de koeien dachten: daar zullen we zelf dan wel voor zorgen! :wink:
Ja het is uniek wat een koe allemaal kan produceren....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 jun 2017 08:58

Opmerkelijk is de manier waarop dit besluit van het Duitse parlement tot stand kwam.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor de passant » 30 jun 2017 12:35

Tante Pollewop schreef:Opmerkelijk is de manier waarop dit besluit van het Duitse parlement tot stand kwam.


Opmerkelijk is inderdaad het goede woord http://nieuws.tpo.nl/2017/06/30/duitsla ... orgevoerd/

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 jun 2017 13:03

Tjonge, wat een negativiteit. Typisch voor TPO.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 01 jul 2017 17:43

Tante Pollewop schreef:Opmerkelijk is de manier waarop dit besluit van het Duitse parlement tot stand kwam.

Diep triest. Maar helaas te verwachten en zelfs onontkoombaar. De wetteloze mens moet immers openbaar worden. (I Thessalonicenzen 2:3-4)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 jul 2017 09:08

Boekenlezer schreef:Diep triest. Maar helaas te verwachten en zelfs onontkoombaar. De wetteloze mens moet immers openbaar worden. (I Thessalonicenzen 2:3-4)


Wetteloos? Er moest juist een wet voor worden aangenomen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 03 jul 2017 09:12

Boekenlezer schreef:Diep triest. Maar helaas te verwachten en zelfs onontkoombaar. De wetteloze mens moet immers openbaar worden. (I Thessalonicenzen 2:3-4)

Diep triest? Er was al een samenlevingscontract mogelijk, alleen de naam van de verbintenis (en bepaalde rechten) zijn nu veranderd, maar het is niet zo dat er nu pas homorelaties komen in Duitsland.

En om dat meteen aan wetteloosheid op te hangen...
Ik neem aan dat jijzelf nimmer een met je volle verstand een beslissing neemt die door een ander niet als onbijbels gezien wordt?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2017 11:36

Uit het RD van 4/7 ; Gereformeerden op één lijn met Rome over rechtvaardiging

Gereformeerde kerken wereldwijd ondertekenen woensdag in het Duitse Wittenberg een gemeenschappelijke verklaring over een van de kernpunten van de Reformatie, de rechtvaardigingsleer. In 1999 ondertekende Lutheranen en rooms-katholieken reeds een gezamenlijke verklaring hier over.

Dus ? wat nu ? hoe verder ?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 01 aug 2017 20:06

„Eerst bidden, dan op sociale media plaatsen”

Bij gesprekken over het geloof op sociale media gaan veel christenen zich te buiten aan het oordelen en veroordelen van de ander.
Dat stelde Jürgen Werth, oud-voorzitter van de Duitse Evangelische Alliantie, zaterdag tijdens de jaarlijkse conferentie van deze organisatie in Bad Blankenburg, in de Duitse deelstaat Thüringen.

Werth stelt dat veel gesprekken op sociale media te scherp zijn. „De toon van sommige theologische discussies op sociale media tart elke beschrijving. Dat komt doordat men elkaar niet in de ogen kan kijken.”

Hij vraagt iedereen die op sociale media met de ander in gesprek wil over geloofsvragen, eerst in gebed te gaan, vervolgens de ander lief te hebben en pas daarna te gaan schrijven.

Werth: „Wie eerst bidt, moet zijn gedachten bij God bekendmaken. Wie liefheeft, oordeelt en veroordeelt niet.”

https://www.rd.nl/kerk-religie/eerst-bi ... -1.1419408
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 aug 2017 15:14

Opmerkelijk: ’Bekeerde’ EO-homo datet weer met jongens
Ik kan me herinneren dat ik destijds zei: eens zien hoe die jongen er over 3 jaar over denkt.

Het is geen goed idee om iemand van 19 die van het ene extreme in het andere vervalt op een podium te zetten en als voorbeeld te stellen, zeker niet als voorbeeld voor andere kwetsbare jongeren in christelijk Nederland. [-X


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten