Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 22 nov 2016 14:07

Tante Pollewop schreef:Opmerkelijk: Dit bericht over een 24-jarige man uit Voorthuizen die veroordeeld is voor ontucht met 3 jongens, waarvan er 2 nog geen 12 jaar waren.

Ik heb het zo te doen met die jongens. Op Rechtspraak.nl las ik dit: Onduidelijk is nog hoeveel schade dit op lange termijn zal veroorzaken. De ervaring leert dat deze schade vaak ernstig kan zijn. Het is maar de vraag in hoeverre deze jongens een verder normale en ongestoorde ontwikkeling in hun eigen seksualiteit kunnen en zullen hebben.

Er gaat zoveel verdriet en drama schuil achter zo'n bericht.

Ook op rechtspraak.nl:
Uit de rapporten die over de man zijn opgemaakt, blijkt dat er sprake is van een identiteitsprobleem. Dit probleem is onder andere veroorzaakt door een sociaal isolement, omdat de man bij zijn moeder wilde blijven om haar te beschermen tegen zijn vader. Ook is de seksuele geaardheid van de man afgekeurd door zijn ouders en de gemeenschap vanwege zijn strenge religieuze achtergrond. Vanuit de onderdrukking van allerlei gevoelens en behoeftes is er bij de man sprake geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag naar jongens toe.

Ook hier moet ik van huilen.


Inderdaad en dit is nog maar 1 zaak en hoeveel zijn er nog meer?

Verschrikkelijk
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Johan100 » 22 nov 2016 15:24

Tante Pollewop schreef:Opmerkelijk: Dit bericht over een 24-jarige man uit Voorthuizen die veroordeeld is voor ontucht met 3 jongens, waarvan er 2 nog geen 12 jaar waren.

Ik heb het zo te doen met die jongens. Op Rechtspraak.nl las ik dit: Onduidelijk is nog hoeveel schade dit op lange termijn zal veroorzaken. De ervaring leert dat deze schade vaak ernstig kan zijn. Het is maar de vraag in hoeverre deze jongens een verder normale en ongestoorde ontwikkeling in hun eigen seksualiteit kunnen en zullen hebben.

Er gaat zoveel verdriet en drama schuil achter zo'n bericht.

Ook op rechtspraak.nl:
Uit de rapporten die over de man zijn opgemaakt, blijkt dat er sprake is van een identiteitsprobleem. Dit probleem is onder andere veroorzaakt door een sociaal isolement, omdat de man bij zijn moeder wilde blijven om haar te beschermen tegen zijn vader. Ook is de seksuele geaardheid van de man afgekeurd door zijn ouders en de gemeenschap vanwege zijn strenge religieuze achtergrond. Vanuit de onderdrukking van allerlei gevoelens en behoeftes is er bij de man sprake geweest van seksueel grensoverschrijdend gedrag naar jongens toe.

Ook hier moet ik van huilen.


Ik vind het ook een triest bericht. Vooral voor de slachtoffers, waar de gevolgen zeer ernstig voor zijn maar ook wel voor de dader gezien zijn achtergrond.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 26 nov 2016 15:08

...vanwege zijn strenge religieuze achtergrond. ...

(Het gaat me even niet om wie dit citeert. Vandaar dat ik de naam weglaat.)
Een beetje een zijspoortje. Maar "streng religieus", "streng gelovig", het zijn termen die ik vaker lees. (Ik kwam het bijvoorbeeld onlangs ook nog tegen in dit boek, als typering van Erdogans vader. Je zou een waslijst van voorbeelden kunnen maken.) Ze klinken mij zo kil en afstandelijk in de oren. Het is naar mijn gevoel zoiets van: een bepaalde groep wegzetten als nogal vreemd en verknipt. "Wij zijn niet zo, maar je hebt van die anderen, die zo raar denken." Die ondertoon zit er voor mij in. Of beter nog: "Het is daar zo ontzettend benauwd." De seculier, die aan het woord is, die er met bevreemding van buitenaf naar kijkt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 nov 2016 16:32

Boekenlezer schreef:(Het gaat me even niet om wie dit citeert. Vandaar dat ik de naam weglaat.)
Een beetje een zijspoortje. Maar "streng religieus", "streng gelovig", het zijn termen die ik vaker lees. (Ik kwam het bijvoorbeeld onlangs ook nog tegen in dit boek, als typering van Erdogans vader. Je zou een waslijst van voorbeelden kunnen maken.) Ze klinken mij zo kil en afstandelijk in de oren. Het is naar mijn gevoel zoiets van: een bepaalde groep wegzetten als nogal vreemd en verknipt. "Wij zijn niet zo, maar je hebt van die anderen, die zo raar denken." Die ondertoon zit er voor mij in. Of beter nog: "Het is daar zo ontzettend benauwd." De seculier, die aan het woord is, die er met bevreemding van buitenaf naar kijkt.

Het komt op mij over als een weergave van de feiten.
Er wordt verder ook geen kwalificatie gegeven.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 26 nov 2016 19:28

Tante Pollewop schreef:Het komt op mij over als een weergave van de feiten.
Er wordt verder ook geen kwalificatie gegeven.

'Streng' kun je volgens mij best een kwalificatie noemen.
Verder is 'streng' een subjectief beleefd iets. Wat de een streng vindt, vindt de ander niet streng. En het is natuurlijk een relatief begrip, net als klein en groot.

Overigens is de taal die na "Ook op rechtspraak.nl:" volgt, op het woordje 'streng' na, verder wel als feitelijk te typeren.
Dit zou een wat neutralere verwoording zijn:
    Ook is de seksuele geaardheid van de man afgekeurd door zijn ouders en de gemeenschap vanwege hun geloof.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 nov 2016 21:35

Of de religieuze gemeenschap en het geloof van zijn ouders nu streng waren of niet, het heeft blijkbaar mede geleid tot een identiteitsprobleem bij die man.

En dat is een trieste zaak. Overigens krijg ik als ik de uitspraak lees het idee dat het gezin sowieso niet erg sterk was in communicatie en problemen herkennen.
Zowel de vader als de moeder en de zus van de dader hebben de dader wel eens betrapt. Toch kon het misbruik nog doorgaan. Er zullen dus vast meerdere oorzaken zijn voor het identiteitsprobleem van de dader, en niet alleen de al dan niet streng gelovige ouders en gemeenschap.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 26 nov 2016 22:57

Ik vond dit wel opmerkelijk:
Peter Jan Rens vraagt Virginia van Eck ten huwelijk
Nou is een huwelijksaanzoek natuurlijk op zich niet zo opmerkelijk. Maar toen ik de foto bekeek, dacht ik: 'die man ziet er overduidelijk een stuk ouder uit dan die vrouw.' En dat blijkt verderop ook wel. Hij is 66 jaar. Zo op het uiterlijk vanaf de foto schatte ik die vrouw ergens in de dertig, maar verderop in het artikel staat een leeftijd van slechts 23 jaar vermeld! :shock:
Dus dat zou een verschil zijn van 43 jaar?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2016 00:40

Boekenlezer schreef:Ik vond dit wel opmerkelijk:
Peter Jan Rens vraagt Virginia van Eck ten huwelijk
Nou is een huwelijksaanzoek natuurlijk op zich niet zo opmerkelijk. Maar toen ik de foto bekeek, dacht ik: 'die man ziet er overduidelijk een stuk ouder uit dan die vrouw.' En dat blijkt verderop ook wel. Hij is 66 jaar. Zo op het uiterlijk vanaf de foto schatte ik die vrouw ergens in de dertig, maar verderop in het artikel staat een leeftijd van slechts 23 jaar vermeld! :shock:
Dus dat zou een verschil zijn van 43 jaar?

Het had haar opa kunnen zijn.

Ik had op die leeftijd geen vent van 66 gemoeten. Dat is een onappetijtelijk idee, als je zo jong bent. Die zaten toendertijd trouwens al in het bejaardenhuis. :(old

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 28 nov 2016 12:11

Bambi schreef: Dat is een onappetijtelijk idee, als je zo jong bent. Die zaten toendertijd trouwens al in het bejaardenhuis.


het eerste is niet zo, dat vind jij
het tweede is overigens onzin

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2016 14:37

hans0166 schreef:[

het eerste is niet zo, dat vind jij
het tweede is overigens onzin

Ook goeiemiddag

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 28 nov 2016 15:17

Bambi schreef:Het had haar opa kunnen zijn.

Ik had op die leeftijd geen vent van 66 gemoeten. Dat is een onappetijtelijk idee, als je zo jong bent. Die zaten toendertijd trouwens al in het bejaardenhuis. :(old

Daar kan ik mij genoeg bij voorstellen, dat je dat een onaantrekkelijk idee vond. Al ben ik dan een man. Dat is misschien anders. Maar als bijvoorbeeld twintigjarige dacht ik absoluut niet aan vrouwen van boven de veertig of zo. En een dame van zestig hoefde bij mij helemaal niets te verwachten. (Dat laatste is overigens nog steeds zo.) Maar dat kwam ook nooit voor, dat ik daarmee geconfronteerd werd.

Maar goed, relaties met grote leeftijdsverschillen. Het komt op zich wel voor. En je hoort er verschillende dingen over. De ene keurt het nogal af als ongezond en onverstandig. Terwijl een ander er veel positiever/genuanceerder over spreekt. (Neem bijvoorbeeld de relatie-expert in deze video's: leeftijdsverschil en oudere mannen.) De meningen verschillen blijkbaar nogal.
Alleen hoor ik hier niet echt over verschillen van ruim veertig jaar, waarbij de man al dik in de zestig is. Mij lijkt dat ook geen wenselijk toekomstideaal. Wat dat betreft heeft dit artikel voor mij iets van: ik hoop niet dat het qua leeftijdsverschil ooit zó uit de hand loopt bij mij.
Als jongen van ongeveer twintig dacht ik, dat degenen die op je vallen wel in de buurt van je eigen leeftijd zullen zitten. Bijvoorbeeld, een man van in de veertig, en een vrouw van ook in de veertig die dat wel wat vindt. Maar nu ik dat ben, merk ik dat dat toch wat anders zit. In de zin van: het spectrum is beduidend breder. Vrijgezelle dames van bijvoorbeeld in de twintig reageren bepaald niet op me alsof ze vies van me zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 nov 2016 16:14

Wat hebben anderen met de relaties van deze twee mensen te maken? Mensen mogen hun leven en hun relaties inrichten zoals dat hun goed dunkt, zolang zij daar niemand mee schaden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Cicero » 28 nov 2016 17:11

Zeker.

't is bovendien vrij simpel: de dikte van de portomonnee laat vaak het leeftijdsverschil als sneeuw voor de zon verdwijnen. En dat geldt beide kanten op.

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2016 18:08

Tante Pollewop schreef:Wat hebben anderen met de relaties van deze twee mensen te maken? Mensen mogen hun leven en hun relaties inrichten zoals dat hun goed dunkt, zolang zij daar niemand mee schaden.


Alles wat in de krant staat mag je over praten en een mening over hebben.
Das heel normaal, trouwens.
We verbieden het ze toch niet, maar zeggen wat we er zelf van vinden.
Net als jij dat weer doet met onze reaktie :mrgreen:

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2016 18:12

Boekenlezer schreef: Wat dat betreft heeft dit artikel voor mij iets van: ik hoop niet dat het qua leeftijdsverschil ooit zó uit de hand loopt bij mij.
Als jongen van ongeveer twintig dacht ik, dat degenen die op je vallen wel in de buurt van je eigen leeftijd zullen zitten. Bijvoorbeeld, een man van in de veertig, en een vrouw van ook in de veertig die dat wel wat vindt. Maar nu ik dat ben, merk ik dat dat toch wat anders zit. In de zin van: het spectrum is beduidend breder. Vrijgezelle dames van bijvoorbeeld in de twintig reageren bepaald niet op me alsof ze vies van me zijn.

Maar rustig afwachten, je weet nooit wat er nog voor je bestemd is ;)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten