Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 20 aug 2016 14:39

Boekenlezer schreef:Dat was mijn gedachte niet, toen ik die foto zag van die vrouw die in boerkini aan het zwemmen was. Ik kan me ook nog geen foto herinneren van een IS-er in boerkini.

Een boerkini en andere extreem vrouwonderdrukkende islamitische kleding is veelal onderdeel van het salafistische gedachtegoed. Hetzelfde salafistische gedachtegoed is is de brandstof voor IS. Zoals het nazisme de brandstof was voor nazi Duitsland. We zouden vandaag de dag ook niet accepteren dat iemand in nazi gala uniform naar de schouwburg gaat.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 20 aug 2016 14:55

Mortlach schreef:Blijkbaar is het in Syrië of Irak momenteel ook geen pretje.


Geen idee, ik kom daar nooit, maar zoals Yoshi al aangeeft zijn er alternatieven. Maar blijkbaar is een gespreid bedje in een land zonder moraal nog altijd beter dan zelf de kost verdienen in een islamitisch land.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 08 sep 2016 17:01

Hier snap ik helemaal niets van, maar blijkbaar zijn bepaalde mensen dermate briljant of sociaal vaardig dat ze de meest absurde dingen voor elkaar krijgen:
Vrouw trouwt met dochter en zoon
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor heintje » 08 sep 2016 17:47

En dit vind ik dan weer opmerkelijk!
http://www.nu.nl/wetenschap/4318652/ste ... tdekt.html

Sterrenkundigen hebben een sterrenhoop ontdekt waarin een bijzonder grote hoeveelheid zwarte gaten is ontstaan. Het gaat om enkele honderden zwarte gaten in een bolvormige sterrenhoop met de naam NGC 6101. Tot nu toe werd het voor onmogelijk gehouden dat één verzameling sterren zo veel zwarte gaten kon bevatten.
De hypothese wordt weerlegd door observatie en dus was de hypothese fout en wordt er bijgesteld. DAT heet leren en vooruitgang. De kosmoloog had uiteraard ook als dogma kunnen opstellen dat er maar enkele zwarte gaten in een sterrenhoop mogen voor komen.

Overigens werden zwarte gaten (VOORDAT ze gesignaleerd waren) voorspeld!

Wetenschap werkt!
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 08 sep 2016 17:50

Wetenschap werkt soms. Vaak genoeg gaat "de wetenschap" plat op zijn bek. Daar hoor ik echter nooit wat van van zelfbenoemde vrijdenkers.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor heintje » 08 sep 2016 18:03

En ook DAT is de kracht van wetenschap. Op de bek kunnen gaan! Niet vast blijven hangen in dogma's en geloofsovertuigingen en op autoriteiten blijven vertrouwen.

Wetenschap werkt! De rotte appels vallen vanzelf door de mand (zelfcorrigerend mechanisme).
En...er is zelfs een boek verschenen: https://www.amazon.com/Brilliant-Blunde ... 1491518758
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 10 sep 2016 13:50

heintje schreef:En ook DAT is de kracht van wetenschap. Op de bek kunnen gaan! Niet vast blijven hangen in dogma's en geloofsovertuigingen en op autoriteiten blijven vertrouwen.

Wetenschap werkt! De rotte appels vallen vanzelf door de mand (zelfcorrigerend mechanisme).
En...er is zelfs een boek verschenen: https://www.amazon.com/Brilliant-Blunde ... 1491518758

En dat betekent dan ook, dat je op grond van wetenschappelijke inzichten geen geloofsovertuiging op kunt bouwen, aangezien dingen altijd anders kunnen zijn dan je op een bepaald moment denkt. Toch klinkt je "wetenschap werkt!" mij in de oren als een basis voor je levensovertuiging. Zo van: 'ik heb een solide grond om op te bouwen!' Ik constateer een innerlijke tegenstrijdigheid.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor heintje » 10 sep 2016 14:18

Boekenlezer schreef:En dat betekent dan ook, dat je op grond van wetenschappelijke inzichten geen geloofsovertuiging op kunt bouwen, aangezien dingen altijd anders kunnen zijn dan je op een bepaald moment denkt. Toch klinkt je "wetenschap werkt!" mij in de oren als een basis voor je levensovertuiging. Zo van: 'ik heb een solide grond om op te bouwen!' Ik constateer een innerlijke tegenstrijdigheid.

Ik zou het een terecht "vertrouwen in" willen noemen. Als iemand meent dat mijn stelling (wetenschap werkt) niet klopt, dan lees ik dat graag. En dan geen betoog dat er rotte appels tussen zitten of dat wetenschap fouten maakt, maar een uitleg waarom we wetenschap (de wetenschappelijke methode) maar beter niet kunnen vertrouwen. Ik denk dat de levensovertuiging van ons allemaal voor een heel groot deel op deze methode (en de wetenschap zelf) gebaseerd is.
Waar ik moeite mee heb is dat deze visie alleen aangevallen wordt, als ze in strijd is met een geloofsovertuiging. Zelfs als de andere persoon geen kaas van de (wetenschappelijke) visie of theorie gegeten heeft. Dan overheerst ineens de geloofsovertuiging.
Maar zet deze 2 levensovertuigingen nu eens kritisch en eerlijk naast elkaar. Wie heeft dan de beste kennis-papieren?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 20 sep 2016 19:11

Zweedse kerk tegen steun aan vervolgde christenen. Reden: het zou moslims kunnen beledigen! :shock:

http://www.rd.nl/kerk-religie/zweedse-k ... -1.1127728
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 20 sep 2016 19:29

Er wordt opnieuw een tempel voor Baäl gebouwd in de VS:
http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/pla ... -1.1127676
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 21 sep 2016 11:29

Best mooi, eigenlijk. De barbaren van Isis blazen een stuk wereldhistorie op, en "wij" bouwen het gewoon opnieuw.

Ik neem niet aan dat er ineens horden Baalisten zullen opstaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mullog
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2016 13:21

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mullog » 21 sep 2016 12:48

Boekenlezer schreef:En dat betekent dan ook, dat je op grond van wetenschappelijke inzichten geen geloofsovertuiging op kunt bouwen, aangezien dingen altijd anders kunnen zijn dan je op een bepaald moment denkt. Toch klinkt je "wetenschap werkt!" mij in de oren als een basis voor je levensovertuiging. Zo van: 'ik heb een solide grond om op te bouwen!' Ik constateer een innerlijke tegenstrijdigheid.


Ik ga hier geen lans breken voor de ons helaas te vroeg ontvallen Heintje :( Maar ergens heeft hij wel een punt. Schiphol heeft in 2014 14 miljoen reizigers verwerkt. Dat zijn dus allemaal mensen die bereidt zijn om zichzelf in een metalen koker van A naar B te laten brengen zonder vaste grond onder hun voeten. Wereldwijd gaat het hierbij om een veelvoud van passagiers. Persoonlijk denk ik dat vertrouwen in de wetenschap (expliciet of impliciet) hier een grote rol in speelt.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 21 sep 2016 18:41

Mullog schreef:Ik ga hier geen lans breken voor de ons helaas te vroeg ontvallen Heintje :(

Hoe bedoel je 'ontvallen'? Ik weet nog van niets.

Mullog schreef:... Persoonlijk denk ik dat vertrouwen in de wetenschap (expliciet of impliciet) hier een grote rol in speelt.

Of gewoon het empirische gegeven dat een vliegreis in de regel goed verloopt, en dat het slechts in een héél enkel geval mis gaat.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mullog
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2016 13:21

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mullog » 22 sep 2016 08:23

Boekenlezer schreef:Hoe bedoel je 'ontvallen'? Ik weet nog van niets.


Voor zover mij bekend is hem wegens het zich niet houden aan de forum regels verdere toegang tot dit forum ontzegd.

Boekenlezer schreef:Of gewoon het empirische gegeven dat een vliegreis in de regel goed verloopt, en dat het slechts in een héél enkel geval mis gaat.


Dat empirische gegeven vindt zijn oorsprong in goed wetenschappelijk onderzoek en gedegen ingenieurs werk op het gebied van vliegtechniek alsmede een van de beste (zo niet de beste) op wetenschappelijk voet gestoelde veiligheidsprocedures. En dus niet op gokken of het doen van schietgebedjes voorafgaand aan start en landing, dan wel het houden van kerkdiensten tijdens de vlucht.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 28 sep 2016 17:40

Een opmerkelijk nieuwtje betreft het niet zozeer, maar waar moet ik het anders kwijt? Het is meer een bepaalde foto, die ik een paar keer gezien heb, en die ik even wil melden, omdat 'ie zo afschuwelijk is.

Afbeelding

Een fanatieke mohammedaan met een getrokken mes. Alsof 'ie dat mes maar al te graag in je lijf zou willen steken, of in je keel of zo. Wat mij betreft een pure horror-foto.
Als dàt de manier is waarop een bepaald geloof gestimuleerd moet worden...? 8-[

De artikelen waarbij ik deze foto tegenkwam:
Column: Houvast na een zomer van angst
IS richt zijn vizier op Belgische militairen
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten