Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 07:23

StillAwake schreef:
Nogmaals: kan iemand mij uitleggen wat precies hetgene is wat de directie tegen de borst stuit?

Dat kan niemand zo te lezen.
Het probleem van de directie is kortzichtigheid en het feit dat ze verstrikt zijn geraakt in het web van de velerlei aan het te hebben en willens en wetens willen houden aan de regeltjes om de regeltjes.
Het is een gegeven dat bij teveel aan regelgeving mensen over eieren gaan lopen en op den duur loopt dit stuk en is het niet meer houdbaar....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 19 sep 2018 07:37

MoesTuin schreef:Dat kan niemand zo te lezen.
Het probleem van de directie is kortzichtigheid en het feit dat ze verstrikt zijn geraakt in het web van de velerlei aan het te hebben en willens en wetens willen houden aan de regeltjes om de regeltjes.
Het is een gegeven dat bij teveel aan regelgeving mensen over eieren gaan lopen en op den duur loopt dit stuk en is het niet meer houdbaar....

Farizeïsme dus.
Extra regels inbouwen om maar te zorgen dat je niet eens in de buurt van de echte grens komt, maar daarmee de letter van de wet naleeft in plaats van de geest van diezelfde wet.

Farizeïsme (en dat hoeft niet altijd hypocrisie te zijn) is de refo-wereld daarin niet vreemd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 19 sep 2018 09:46

Chaya schreef:Precies! Maar dit is niet alleen in de refocultuur, dit gebeurt overal waar regels gesteld zijn. Men onderwerpt zich daar in eerste instantie aan en na verloop van tijd accepteert iemand het niet meer en wil zich daaruit ontworstelen.
Het liefst via de media, want die kunnen dan daar weer hun plasje over doen.
Als dit gebeurt in de voetballerij, is het precies andersom! Raar maar waar.
Ik heb jarenlang naast een bekende voetbaltrainer gewoond, als je praat over streng en regels, dan is de refocultuur daar niets bij.
Wie zich niet aan de regels hield, werd gestraft. Geschorst, op de bank gezet of zelfs ontslagen!


Tja, het gaat er om wat het fundament van die regels is. Op een christelijke school verwacht je dat God en Zijn Woord het fundament van de regels is. En als dat dan heel anders blijkt te zijn en men naar eigen inzicht allerlei wethes bedenkt snap ik wel dat mensen daar tegenaan looen. Want als je kijkt naar wat Bijbels gezien mag en waar God je roept en dan iets wil gaan doen en anderen blijken daar heel anders tegenaan te kijken, gaat dat toch een keer botsen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boanerges » 19 sep 2018 10:09

lekkerbek schreef:Ik denk dat deze leraar de mening van de directie had kunnen weten, of de directie nu gelijk heeft of niet. De manier waarop het volgens deze leraar is gebeurd begrijp ik ook niet als het echt zo gegaan is. Maar er zijn zoveel leraren op refoscholen geweest die om dit soort dingen ontslag hebben gekregen (nou ja, dingen waarvan je kunt weten dat de refo directies er niet achter staan), dat dit wel te voorzien was. De leerkracht had ook in t begin zijn plannen kunnen bespreken en kunnen kijken of hij in een iets andere vorm iets dergelijks had kunnen doen.
Wat ik opmerkelijk vind is dat heel veel mensen solliciteren in een refocultuur en dat als er iets tegen hun zin in gebeurt ze zich niet kunnen onderwerpen aan de reforegels. Het is niet altijd beter om in refowereld te werken. Het is ook goed om je licht te verspreiden in de wereld.


Er zijn in het arbeidsrecht geen Reforegels. Arbeidsrecht is arbeidsrecht. Een werkgever heeft geen invloed op de persoonlijke mening, voorkeur of uiting in het privédomein van de werknemer. Met andere woorden, de directie van de school heeft geen poot om op te staan. Natuurlijk kunnen ze aansturen op een arbeidsconflict en de arbeidsovereenkomst ontbinden. De rechter is daarin echter niet mals en zal áls hij het al toestaat een gepeperde ontslagvergoeding opleggen. Ik hoop maar dat de directie het zo bont niet zal maken. In 1 Korintiërs 6:1-8 draagt Paulus gelovigen op om elkaar niet voor de rechter te slepen. Als Christenen op een dergelijke manier laten zien dat zij niet in staat zijn om elkaar te vergeven en hun geschillen bij te leggen, dan is dat een toonbeeld van een geestelijke nederlaag. Waarom zou iemand een Christen willen worden als Christenen net zo veel problemen hebben als andere mensen en net zo min in staat zijn om ze op te lossen?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 19 sep 2018 12:35

StillAwake schreef:Dat klopt, maar dat ging om overtredingen die het spel (het "werk" van de speler) negatief beinvloeden.
Te laat komen op trainingen, blesseren van medespelers, transfersommen afdwingen door werkweigering en ondermijnen van het groepsproces zijn (als ik het even uit mijn hoofd doe, de afgelopen jaren ongeveer de enige redenen zijn geweest waarom voetballers uit de selectie gezet zijn.

Dat zijn redelijk onvergelijkelijke zaken met een leraar die juist wel hart voor de maatschappij en zijn leerlingen toont...

Nee, als je het belang en/of de goede naam van de club schaadt.
Dus dronken gezien zijn, of in een seksclub met een paar dames om de nek. Is ook privé!
Maar daar hebben ze echt geen boodschap aan. En dat komt vaker voor in bepaalde beroepen, denk dan aan politici. Onlangs nog eentje negatief in het nieuws.
Privéleven ja, maar toch in een glazen huis. En zo ook met deze docent en school.
Zij kunnen dit niet tolereren, omdat ze zich dan volstrekt ongeloofwaardig maken.
En zoals immer, komt dan de meeste kritiek uit de zogenaamde eigen achterban, die dat dus niet is, dat blijkt wel uit sommige reacties.
Ipv eens respect te tonen voor het houden van een rechte rug, moet er weer denigrerend over gedaan worden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 19 sep 2018 13:19

Chaya schreef:Nee, als je het belang en/of de goede naam van de club schaadt.
Dus dronken gezien zijn, of in een seksclub met een paar dames om de nek. Is ook privé!
zijn daar sporters om ontslagen? Zo goed volg ik het allemaal niet blijkbaar...
Chaya schreef:Maar daar hebben ze echt geen boodschap aan. En dat komt vaker voor in bepaalde beroepen, denk dan aan politici. Onlangs nog eentje negatief in het nieuws.
Privéleven ja, maar toch in een glazen huis.
Dat klopt, maar is dat daarmee goed te praten?
Chaya schreef: En zo ook met deze docent en school.
Zij kunnen dit niet tolereren, omdat ze zich dan volstrekt ongeloofwaardig maken.
Wat ze dus nu ook (of moet ik zeggen: JUIST) gedaan hebben. Nogmaals: geef mij eens 1 reden waarom dit niet getolereerd zou kunnen worden. Ik heb hem in dit topic nog niet langs zien komen.

Wel een hoop redenen waarom de school zich hiermee volstrekt ongeloofwaardig maakt.
Chaya schreef:En zoals immer, komt dan de meeste kritiek uit de zogenaamde eigen achterban, die dat dus niet is, dat blijkt wel uit sommige reacties.
Dus: als je (onderbouwde) kritiek hebt ben je ineens geen achterban meer? Ik veroordeel het gedrag van de school in dit specifieke geval, maar draag de school wel een warm hart toe. Grote kans zelfs dat ik, als ik daar in de buurt gewoond had, mijn kinderen op die school gehad zou hebben.

Ik vind het zelfs ronduit verdrietig hoe dit gaat. Omdat ik mijzelf als (potentiele) achterban zie wordt mij gevraagd op diverse plekken om deze keuze te verdedigen. En dat kan ik niet.
Chaya schreef:Ipv eens respect te tonen voor het houden van een rechte rug, moet er weer denigrerend over gedaan worden.

Een rechte rug is iets waar ik over het algemeen juist wel respect voor op kan brengen. Een rechte rug is echter niet te verwarren met "stijfkoppig eigen regels verzinnen en toepassen"
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 14:12

StillAwake schreef:Farizeïsme dus.
Extra regels inbouwen om maar te zorgen dat je niet eens in de buurt van de echte grens komt, maar daarmee de letter van de wet naleeft in plaats van de geest van diezelfde wet.

Farizeïsme (en dat hoeft niet altijd hypocrisie te zijn) is de refo-wereld daarin niet vreemd.

Nou...het verhaal wordt nog veel opmerkelijker want het zelfde schoolbestuur die de docent ontslaat stuurt hem en alle andere docenten een week later een brief met de oproep om een Cultuurpas(!!!!) (CJP pas) te bestellen :-k
Tja.... :-&

Laten we de betreffende docent zelf eens aan het woord laten.....

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 14:19

Onbewust voert de school hier eigenlijk nu een theaterstuk op....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 19 sep 2018 14:35

MoesTuin schreef:Nou...het verhaal wordt nog veel opmerkelijker want het zelfde schoolbestuur die de docent ontslaat stuurt hem en alle andere docenten een week later een brief met de oproep om een Cultuurpas(!!!!) (CJP pas) te bestellen

Soms is satire slechts een slap aftreksel van de werkelijkheid.
Als dit waar is (wat ik me gezien de overige standpunten niet kan voorstellen) krijgt de school het nooit meer uitgelegd.
Meten met twee maten.

"All animals are equal, but some animals are more equal than others".
Duidelijk wie het bestuur als "the most equal animal" ziet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 14:41

StillAwake schreef:Soms is satire slechts een slap aftreksel van de werkelijkheid.
Als dit waar is (wat ik me gezien de overige standpunten niet kan voorstellen) krijgt de school het nooit meer uitgelegd.
Meten met twee maten.

"All animals are equal, but some animals are more equal than others".
Duidelijk wie het bestuur als "the most equal animal" ziet...


T klopt van geen kanten.
Dit schoolbestuur is compleet verstrikt geraakt in het web van zijn eigen regels en komt hier niet (geloofwaardig) meer uit.

http://arjanvanessen.blogspot.com/?m=1

Zie bij 11 September het geschrevene in bovenstaande link....

Citaat van v Essen:

Soms is het leven theatraal. En liggen een lach en een traan dicht bij elkaar.
Op de eerste schooldag word ik ontslagen, omdat ik mijn levensverhaal in het theater ga vertellen. Een week later stuurt diezelfde werkgever mij het verzoek om een cultuurpas (CJP-pas) te bestellen.

Ik citeer: 'Om het gebruik van de cultuurpas binnen de school te stimuleren heeft de directie besloten om alle docenten in de gelegenheid te stellen een CJP pas te bestellen. De pas geeft je een brede keus uit aanbiedingen en kortingen op het gebied van kunst en cultuur, kleding, sportartikelen en tijdschriften.

Toch even neuzen op de CJP-site:

'CJP is voor cultuurliefhebbers. We organiseren culturele events en werken samen met culturele partners. Op die manier kunnen we korting geven op (film)festivals, concerten en theaters.'

En dan blijven onze niet-refobroeders en zusters zeggen dat we geen gevoel voor humor hebben. Misschien hebben we humor genoeg en huilen we te weinig. Dat laatste halen we snel in.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 19 sep 2018 16:05

StillAwake schreef:zijn daar sporters om ontslagen? Zo goed volg ik het allemaal niet blijkbaar...

Bij die - inmiddels ex- trainer - wel zeker hoor. Hij vertelde er weleens over als we in de tuin zaten.
In voetbal is discipline en gehoorzaamheid de key-word, ook al verdienen ze miljoenen en zijn het inmiddels mensen tot sterrenstatus verheven.
Zelfs aan de officiële dresscode mag niet eigenhandig gesleuteld worden.
StillAwake schreef:Dat klopt, maar is dat daarmee goed te praten?

Je kunt niet alles doen wat je zelf goeddunkt.
StillAwake schreef:Nogmaals: geef mij eens 1 reden waarom dit niet getolereerd zou kunnen worden.

Dat had ik al gezegd, in dat milieu wordt theater en bioscoop als werelds gezien, waar een christen niet hoort te zijn.
Vroeger werden het zelfs plaatsen van de duivel genoemd.
Nogmaals, als jij er persoonlijk niets van begrijpt, wil dat toch niet zeggen dat het onbegrijpelijk is?
Ik kan ook niet meer naar de bios en het theater.
Die CJP is in zoverre gebruikelijk, dat leerlingen daar ook mee naar het museum en andere culturele bezoeken kunnen brengen.
Zelfs als je op een seculier VWO zit, dan krijg je hem nl.ook, kun je het zo regelen dat je nooit naar een theaterstuk of musical toe hoeft, waar je niet heen kunt volgens je principes.
Bij mijn kinderen is dat heel goed gelukt.
StillAwake schreef:Een rechte rug is iets waar ik over het algemeen juist wel respect voor op kan brengen. Een rechte rug is echter niet te verwarren met "stijfkoppig eigen regels verzinnen en toepassen"

Die regels zijn lang geleden opgesteld en staan in de arbeidsvoorwaarden.
Die onderteken je als aankomend docent, vergeet dat niet!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 19 sep 2018 17:04

Chaya schreef:
Die regels zijn lang geleden opgesteld en staan in de arbeidsvoorwaarden.
Die onderteken je als aankomend docent, vergeet dat niet!

Ik denk dat je daar een goed punt mee hebt.
De regels zijn te lang geleden opgesteld en zelfs het schoolbestuur vergeet ze af en toe wel en af en toe niet

Citaat van v Essen hierbij is best wel schokkend;

Best bijzonder ook om reacties te zien veranderen.
In het begin zat er naast verontwaardiging de toon van het begrip.
Begrip dat theater en mijn school misschien wel een dingetje is.
Langzamerhand verandert deze toon in onbegrip nu overal ook de dubbelheid doorsijpelt.
Dat er in het voorjaar een theaterstuk opgevoerd is door een examenklas van onze school.
Als afstudeeropdracht.
Helemaal bizar wordt het, doordat de schoolleiding deze uitvoering heeft goedgekeurd en bijgewoond.
Dat dit toneelstuk opgevoerd is in het theater waar mijn prèmiere is, maakt het drama compleet.

Er is nog een overeenkomst.
Mijn stuk gaat over een levensverhaal.
De weg terug van de verloren zoon zeg maar.
Het theaterstuk van de genoemde klas behelst het verhaal van Orpheus die zijn verloren geliefde, de nimf Eurydice, uit het dodenrijk terughaalt.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 19 sep 2018 17:21

MoesTuin schreef:Ik denk dat je daar een goed punt mee hebt.
De regels zijn te lang geleden opgesteld en zelfs het schoolbestuur vergeet ze af en toe wel en af en toe niet

Citaat van v Essen hierbij is best wel schokkend;

Best bijzonder ook om reacties te zien veranderen.
In het begin zat er naast verontwaardiging de toon van het begrip.
Begrip dat theater en mijn school misschien wel een dingetje is.
Langzamerhand verandert deze toon in onbegrip nu overal ook de dubbelheid doorsijpelt.
Dat er in het voorjaar een theaterstuk opgevoerd is door een examenklas van onze school.
Als afstudeeropdracht.
Helemaal bizar wordt het, doordat de schoolleiding deze uitvoering heeft goedgekeurd en bijgewoond.
Dat dit toneelstuk opgevoerd is in het theater waar mijn prèmiere is, maakt het drama compleet.

Er is nog een overeenkomst.
Mijn stuk gaat over een levensverhaal.
De weg terug van de verloren zoon zeg maar.
Het theaterstuk van de genoemde klas behelst het verhaal van Orpheus die zijn verloren geliefde, de nimf Eurydice, uit het dodenrijk terughaalt.


Oei. Dat maakt het eea nog genânter.
Het lijkt dus iets persoonlijks te zijn richting van Essen. Hij moet eruit, das wel duidelijk.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 19 sep 2018 17:43

Yoshi schreef:
Kerk Amstelveen gaat op in vlammen: 'Dit is verschrikkelijk'


VIDEO/UPDATEIn de St. Urbanuskerk in Amstelveen heeft vanavond een grote brand gewoed. De brandweer is met veel materieel en personeel uitgerukt. Een groot deel van de kerk en het dak zijn vernield.

https://www.ad.nl/binnenland/kerk-amste ... ~acca3df8/

Tragisch, ik hoop dat er nog wat gered kan worden en dat de geloofsgemeenschap deze kerk weer op kan bouwen of elders een nieuw thuis vind.


Sint-Urbanuskerk door brand verwoest maar niet verloren

https://www.katholieknieuwsblad.nl/nieu ... t-verloren

Het zou mooi zijn als de kerk gerestaureerd kan worden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 19 sep 2018 17:58

MoesTuin schreef:Ik denk dat je daar een goed punt mee hebt.
De regels zijn te lang geleden opgesteld en zelfs het schoolbestuur vergeet ze af en toe wel en af en toe niet

Citaat van v Essen hierbij is best wel schokkend;

Best bijzonder ook om reacties te zien veranderen.
In het begin zat er naast verontwaardiging de toon van het begrip.
Begrip dat theater en mijn school misschien wel een dingetje is.
Langzamerhand verandert deze toon in onbegrip nu overal ook de dubbelheid doorsijpelt.
Dat er in het voorjaar een theaterstuk opgevoerd is door een examenklas van onze school.
Als afstudeeropdracht.
Helemaal bizar wordt het, doordat de schoolleiding deze uitvoering heeft goedgekeurd en bijgewoond.
Dat dit toneelstuk opgevoerd is in het theater waar mijn prèmiere is, maakt het drama compleet.

Er is nog een overeenkomst.
Mijn stuk gaat over een levensverhaal.
De weg terug van de verloren zoon zeg maar.
Het theaterstuk van de genoemde klas behelst het verhaal van Orpheus die zijn verloren geliefde, de nimf Eurydice, uit het dodenrijk terughaalt.


https://m.youtube.com/watch?v=6lErw7Z59DY


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten