Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 11 jun 2018 16:14

Afbeelding
Deze foto staat op RD.nl

Waarom willen deze mensen er allemaal bij aanwezig zijn? Telkens als ik nieuws voorbij zie komen (werkelijk alle details worden getwitterd) lopen de rillingen over mijn rug.
Ik denk voortdurend aan de familie van Anne, wat moet er door hen heengaan als ze dit horen?
Die vent is knettergek, het gaat toch niet gebeuren dat ie over een jaar of 10 weer vrij rond loopt he?
Wat is een mens toch tot alles in staat, als hij geheel is overgeleverd in de handen van de satan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 11 jun 2018 16:34

Wat een onmens! “Ik heb dit gedaan om wraak te nemen op de politie.”
Wat een lafaard, dan maar een weerloos meisje grijpen? Misselijkmakend!

Daar zijn wel gepaste straffen voor, maar de gutmenschen weigerden signalen in het verleden te stellen. Wellicht is de dader geen onbekende bij het gerecht, maar je mag niet luidop zeggen dat het systeem criminelen pampert en slachtoffers natrapt.
De politie collaboreert rustig verder met de onmensen en zwijgt terwijl ze het laag loon incasseert. De ziel voor een almoes verkocht.

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 13 jun 2018 18:39

Beschonken allochtonen slaan dakloze dood in Brussel, maar moeten niet naar gevangenis.

Als de zwerver Yassin heette en de dader Bert was het natuurlijk levenslang en een witte mars tegen racisme.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/besc ... ~a24e8e43/

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 21 jun 2018 23:20


Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 27 jun 2018 09:16

"Dit kan niet", dacht Johan Muurlink toen hij zag hoe zijn zoontje brood deelde met een klasgenootje. "Hoe kan het dat kinderen zonder een boterham op school zitten?"

Johan besloot na twee nachten piekeren zelf de handen uit de mouwen te steken. Na een oproep op Facebook kreeg hij dozen vol beleg. In buurthuis Irene smeert Johan nu elke week honderden boterhammen voor meerdere scholen in Bloemhof.
De gemeente Rotterdam heeft ook lucht gekregen van het initiatief. Trainees van de gemeente helpen Johan met het oprichten van een stichting.

Eén op de vier kinderen in Rotterdam groeit op in armoede, zei het CBS eerder dit jaar. Een deel daarvan gaat zonder ontbijt of lunch naar school.
bron: Rijnmond.nl

Je vraagt je dan af, kunnen deze ouders geen ontbijt betalen, of is het puur gemakzucht?
Want in de klas bij mijn kinderen zaten ook kinderen die standaard niet ontbeten, omdat er geen tijd voor was. Zij namen dan een boterham mee om in het speelkwartier op te eten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 27 jun 2018 10:01

@chaya

Je vraagt je dan af, kunnen deze ouders geen ontbijt betalen, of is het puur gemakzucht?



Beiden.
Er zijn uiteraard diverse mensen die maar amper kunnen rondkomen van het geld dat zij ontvangen.
Dit heeft diverse oorzaken.
Wat wel heel vaak naar voren komt is dat een situatie verergerd als er een scheiding in het geding is.
Vaak - niet iedereen hoor, voordat ik daar weer op gecorrigeerd wordt - wil de vader geen alimentatie betalen. ( misschien een moeder ook wel niet )
Dan heeft de moeder of vader die de zorg van de kinderen op zich neemt dus een groot financieel probleem.
Dit is maar 1 voorbeeld.

Gemakzucht.
O ja, het is ook zo heel vaak gemakzucht.
De kinderen willen liever 15 min langer op bed liggen dan die tijd benutten voor een ontbijt.
En vaak ( zie ik in mijn plaatsje ) gaat men bij de Hema of Bakker Bart zitten om daar hun "ontbijt" te nuttigen.
Kan gezond zijn!!
Maar als men er dan een blikje cola of sinas bij drinkt of een roombroodje , tompouce, of warm saucijzenbroodje eet, vraag ik mij af in hoeverre men gezond bezig is.

Ik kan wel meer voorbeelden opsommen maar ik denk dat een ieder daar zelf wel een invulling op kan geven.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 27 jun 2018 11:55

Kwart Nederlanders gaat niet op vakantie, vooral vanwege kosten.

Dit vind ik eerlijk gezegd nogal schrikbarend veel.
Natuurlijk wist ik dat er een grote groep mensen is dat geen geld heeft om op vakantie te kunnen, maar zoveel, dat wist ik niet.
Onderzoek van het Nibud geeft aan dat vorig jaar 42% van de thuis blijvers aangaf dat de vakantie te duur was, nu is dat 54%.
Mensen gebruiken het geld om schulden af te lossen of om voor de aankoop van iets groots, te denken valt aan een auto, een tv of koelkast, e.e.
Wat ik vooral erg jammer vind is dat de kinderen er vaak de dupe van zijn.
Leg het maar eens uit.
De " hele buurt" gaat op vakantie en jij kunt niet op vakantie.
Of, bijna iedereen gaat naar het buitenland en jij mag 1x naar een "goedkoop" pretpark.
En dan kom je op de eerste dag van het nieuwe schooljaar op school en begint men met een klasgesprek waarbij gevraagd wordt:" wat heb jij gedaan op vakantie?"
En vorig jaar heeft onze regering ook weer wat extra belasting geheven over het vakantiegeld, dan wordt de soep al snel dun.
Jammer, dat het zover is gekomen in NL.
Ieder kind, elke volwassene heeft m.i recht op een weekje er tussenuit.
Als ik terug denk aan mijn jeugd, dan kan mij mij heel goed voorstellen wat niet op vakantie kunnen gaan is.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 27 jun 2018 12:18

@Elburger.
Vakantie is geen plicht, maar een verworven recht intussen.
Mensen steken zich vaak in de schulden om mee te doen met de massa, weekje wintersport, zomervakantie, weekendje weg.
Het is heel gewoon om een weekendje Barcelona te boeken, wat velen dan ook doen.
Wij hadden het vroeger thuis ook niet altijd breed ivm ziekte van mijn vader.
Maar ze zochten naar creatieve oplossingen, die weinig of geen geld kostten.
We gingen logeren bij een tante en oom, een dag naar het strand en daar een ijsje te mogen kopen, was al een feest.
Je kunt met iemand je huis ruilen, je aanbieden als oppas voor de huisdieren, dan kost het meestal niks of heel weinig.

Wist je dat er ook mensen zijn die geen behoefte hebben om op vakantie te gaan? Of zoveel heimwee hebben dat het juist elk jaar een stressfactor voor hen is?
Ik ga dit jaar ook niet, vorig jaar ben ik ook niet geweest. Ik heb de laatste tijd een beetje pech met mn huisdieren, zodat het vakantiegeld (en meer) naar de dierenarts gaat, zodat hij lekker op vakantie kan. :mrgreen:
Gekheid hoor. Ik heb ook geïnvesteerd in een nieuwe auto, daar heb ik elke dag plezier van. Een vakantie is een paar dagen en dan is het weer voorbij.
Ik heb het toevallig met een aantal buren besproken, in ons rijtje is er een gezin dat 2 weken naar Griekenland gaat, en eentje die gaat fietsen in Frankrijk (in zn eentje). De rest is aan het verbouwen, heeft de caravan juist verkocht, moet een operatie ondergaan. Dus hier is het zeker geen hot item.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor naamloos » 27 jun 2018 12:45

elburger schreef:Kwart Nederlanders gaat niet op vakantie, vooral vanwege kosten.

Dit vind ik eerlijk gezegd nogal schrikbarend veel.
Natuurlijk wist ik dat er een grote groep mensen is dat geen geld heeft om op vakantie te kunnen, maar zoveel, dat wist ik niet.
Onderzoek van het Nibud geeft aan dat vorig jaar 42% van de thuis blijvers aangaf dat de vakantie te duur was, nu is dat 54%.
Mensen gebruiken het geld om schulden af te lossen of om voor de aankoop van iets groots, te denken valt aan een auto, een tv of koelkast, e.e.
Wat ik vooral erg jammer vind is dat de kinderen er vaak de dupe van zijn.
Leg het maar eens uit.
De " hele buurt" gaat op vakantie en jij kunt niet op vakantie.
Of, bijna iedereen gaat naar het buitenland en jij mag 1x naar een "goedkoop" pretpark.
En dan kom je op de eerste dag van het nieuwe schooljaar op school en begint men met een klasgesprek waarbij gevraagd wordt:" wat heb jij gedaan op vakantie?"
En vorig jaar heeft onze regering ook weer wat extra belasting geheven over het vakantiegeld, dan wordt de soep al snel dun.
Jammer, dat het zover is gekomen in NL.
Ieder kind, elke volwassene heeft m.i recht op een weekje er tussenuit.
Als ik terug denk aan mijn jeugd, dan kan mij mij heel goed voorstellen wat niet op vakantie kunnen gaan is.
Oh, nou ja ... ik ben ook 1 van die mensen die vroeger nooit op vakantie gingen.
Het rotste vond ik, wanneer de school weer begon, we altijd een een opstel moesten schrijven over de vakantie.
Verder weinig tot geen last van gehad, wat je niet kent mis je ook níet.
Nu verkeer ik in de situatie dat we 2 x per jaar op vakantie gaan. (voor mij hoeft het niet zo nodig)
Eigenlijk vind ik dat veel meer schrikbarend dan helemaal niet op vakantie gaan.
Altijd zit ik te denken aan mensen die amper eten hebben, de hele dag 16 tot 18 uur per dag uitgebuit worden enzo. Bovendien is het ook slecht voor het millieu.
Maar goed, behalve een paar weken genieten is toerisme ook een bron van inkomsten.
En er speelt vast nog meer waar ik even zo snel even niet aan denk.
Ik vind dat we helemaal geen "recht" op luxe hebben zo lang er mensen zijn die de meest basale dingen van het leven ontberen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 27 jun 2018 15:18

naamloos schreef:Oh, nou ja ... ik ben ook 1 van die mensen die vroeger nooit op vakantie gingen.
Het rotste vond ik, wanneer de school weer begon, we altijd een een opstel moesten schrijven over de vakantie.
Verder weinig tot geen last van gehad, wat je niet kent mis je ook níet.
Nu verkeer ik in de situatie dat we 2 x per jaar op vakantie gaan. (voor mij hoeft het niet zo nodig)
Eigenlijk vind ik dat veel meer schrikbarend dan helemaal niet op vakantie gaan.
Altijd zit ik te denken aan mensen die amper eten hebben, de hele dag 16 tot 18 uur per dag uitgebuit worden enzo. Bovendien is het ook slecht voor het millieu.
Maar goed, behalve een paar weken genieten is toerisme ook een bron van inkomsten.
En er speelt vast nog meer waar ik even zo snel even niet aan denk.
Ik vind dat we helemaal geen "recht" op luxe hebben zo lang er mensen zijn die de meest basale dingen van het leven ontberen.


Op vakantie gaan hoeft van mij ook nooit zo... Ik vind het wel erg dat veel mensen het niet kunnen betalen, je hebt er toch bepaalde stichtingen voor, die huisjes opkopen waar armere gezinnen in kunnen gaan ?
Ik vind het wel erg hoor, elk jaar gaat het ´beter´met nederland maar er moet wel bezuinigd worden omdat....

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 27 jun 2018 19:10

Geytenbeekje schreef

Ik vind het wel erg hoor, elk jaar gaat het ´beter´met nederland maar er moet wel bezuinigd worden omdat....


Het gaat beter met NL.
Is dat zo?
Of profiteert er maar een gedeelte van de toegenomen welvaart van de laatste 2 jaren.
Nu praat ik over vanaf na de laatste crisis he!
Ja, het klopt, men kreeg er vorig jaar 1 á 2 % bij, qua loon en uitkering.
Mensen met een AOW kregen er niets bij, uitzonderingen daar gelaten.
Nou, nu moet je niet gaan zeuren, Elburger, men kreeg toch een paar euro per maand meer.
Als men geluk had zelfs wel 10 euro.
Zo zeg, wat zijn veel mensen daar mee geholpen.
Want wat men aan de ene kant geeft kan men aan de andere kant dubbel en dwars weer op moeten hoesten.
Denk aan de zorgpremie, het uitkleden van de zorg.
Denk aan de bekastingen, o ja, vorig jaar ook de vakantiegeld belasting die zomaar weer omhoog ging waardoor men als burger weer iets minder overhield.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Echter.
Als men ons die 1 a'2 5 niet gegeven had, waren wij burgers nog slechter af.
Want alles wordt duurder.

Gaat het beter met Nederland?
Ja!
Profiteert iedere Nederlander ervan?
Nee, volgens mij niet.
Maar ach, eigenlijk mogen wij Nederlanders helemaal niet klagen.
Kijk om je heen, in Nederland en daarbuiten en je ziet alom dat wij het hier heel goed hebben.

Nog even dit.
Ga maar vast sparen, als het financieel kan, want GASLOOS Nederland komt eraan.
Kost volgens de laatste cijfers, afhankelijk van hoe goed jouw huis energie zuinig is, tussen de 12000 euro en 32000 euro.
Kan ik dat betalen?
Kunt u dat betalen?
Wie wordt er beter van?
O , dat weet ik wel, onze mede Nederlanders in Groningen, en dat gun ik ze van harte.
Wie nog meer?
Ooooo, het rijk en al die installateurs bedrijven en een ieder die zonnepanelen verkoopt en elektrische cv ketels/warmtepompen, windmolens en wat al niet meer.

Vroeger hadden wij een kolenkachel, maar dat mag ook al niet meer, eigenlijk want dat vervuilt ook.
Nu zijn paletkachels een rage, maar nu al is bekent dat die ook enorm vervuilend zijn.
Dat wordt dus ook aanbanden gelegd tzt.

Als ik het zo bekijk, kan ik over een x aantal jaren dus ook niet meer op vakantie.
Pech gehad, en ik vind het niet zo erg.
Vakantie wordt weer een bovenmodaal iets, niet voor jan met de pet, of jan met de pet moet maar weer een tentje kopen en naar Hoek van Holland op vakantie gaan.
nIETS MIS MEE, MAAR IK / WIJ? ZIJN ZO VERWEND HE?!

Mee eens.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 29 jun 2018 15:58

https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/goog ... visie.html

Dit kan toch niet waar zijn. Wat een aanfluiting.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Katlheen » 29 jun 2018 18:41

HAHAHAHAaaa, krijgen ze dan ook gelijk 50% korting als ze het veld op komen lopen? :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 30 jun 2018 07:23

Yoshi schreef

https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/goog ... visie.html

Dit kan toch niet waar zijn. Wat een aanfluiting.
Omhoog


Geloof het maar.
Het zou mij niet verbazen dat men bijv de sponsorrechten zou geven aan iets/iemand waarvan satan de naam draagt.
Geld doet alles met een mens.
Met veel mensen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 30 jun 2018 09:03

Ik las het ook en dacht hetzelfde.
Wat een vreemde combinatie krijg je zo. :lol:
Niet dat ik het volg, maar aangezien het HOT news is deze weken, beginnen de kranten met allerlei nieuwsfeiten rondom het voetbal.
En hebben we dit doorworsteld, volgt tennis en wielrennen. Dat volg ik ook niet.
Het is allemaal zo tijdelijk. En onbegrijpelijk dat een acute hartstilstand die jonge mensen treft, doodsoorzaak nummer 1 is bij de sporten zoals voetbal en wielrennen. Zo gezond is het dus helemaal niet. De Bijbel zegt dat het geen nut heeft.
Lichaamsbeweging is goed, maar sportverdwazing slecht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten