Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 02 mei 2018 10:35

Yoshi schreef:Dat is aan de lokale afdelingen om te bepalen lijkt mij zo. D66 acht ik niet minder verwerpelijk dan de PVV, eerder meer.

In mijn ogen is het inderdaad van dezelfde orde.
Verschil is dat D66 wel een betrouwbare partner is in die zin dat ze hun beloftes over het algemeen nakomen.
En daar wil het bij de PVV nogal eens aan schorten.

Principieel zie ik echter geen verschil tussen een samenwerking met de PVV en een samenwerking met D66.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 02 mei 2018 11:18

Schijnt dat het in Den Helder ook een heel probleem speelt die coalitie en onderhandelingen, ook de veelheid aan partijen .
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/30/hi ... s-a1601382

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 mei 2018 17:51

Trump verdient Nobelprijs voor vrede ... :-k
https://www.groene.nl/artikel/een-nobelprijs-voor-trump

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 17:56

Rechter verbied 'demonstratie' op 4 mei 20:00 uur op de Dam in Amsterdam.
Uitschot is alsnog voornemens om te gaan schreeuwen tijdens de nationale dodenherdenking. Molukse Ajax hooligans, enkele motorclubs en veteranen accepteren dit niet en zeggen present te zijn om de 'orde te handhaven'.

https://www.ad.nl/binnenland/rechter-ve ... ~a091def5/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2018 18:34

Yoshi schreef:Rechter verbied 'demonstratie' op 4 mei 20:00 uur op de Dam in Amsterdam.
Uitschot is alsnog voornemens om te gaan schreeuwen tijdens de nationale dodenherdenking. Molukse Ajax hooligans, enkele motorclubs en veteranen accepteren dit niet en zeggen present te zijn om de 'orde te handhaven'.

https://www.ad.nl/binnenland/rechter-ve ... ~a091def5/


Waar protesteren die minkukels eigenlijk precies tegen? Ik heb het allemaal niet zo gevolgd.

Edit: artikeltje even gelezen. was wat ik al dacht

"Ze menen dat 'oorlogsmisdadigers worden herdacht', omdat dus ook de Nederlandse militairen die sneuvelden tijdens de oorlog tegen onafhankelijkheidsstrijders in het toenmalige Nederlands-Indië worden herdacht."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 03 mei 2018 22:08


Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 09 mei 2018 12:18



Dat krijg je als je kinderen achter de computer vandaan haalt en ze in de buitenlucht loslaat. [-X

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 15 mei 2018 12:18


coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 23 mei 2018 13:35


Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2018 14:03

https://liveblog.irishtimes.com/d171962 ... dum-count/

Het ziet er naar uit dat de Ierse bevolking massaal heeft gestemd voor de verwijdering van het 8ste amendement van de grondwet, waarin wordt gesteld dat de bescherming van het ongeboren leven gelijk is aan dat van de moeder. De voorlopige uitslag is dat 70% van de Ieren dit geschrapt willen zien om ruimte te maken voor de mogelijkheid de zwangerschap af te breken als de gezondheid en het leven van de moeder in gevaar is.

Voor dat iedereen meteen in de kramp schiet van "abortus zijn we absoluut op tegen!"; na een tijdje de verhalen van vrouwen te hebben gelezen, zelf een zwangerschap meegemaakt waar alles gelukkig wél goed ging en levend met de angst dat als mijn vrouw of dochters zwanger zouden raken, we letterlijk aan ons lot zouden worden overgelaten, hier even een beschrijving van wat er gebeurt als je abortus verbiedt;

- Een vrouw met gezin en kind krijgt te horen dat ze zwanger is, maar ook dat ze baarmoederhalskanker heeft. Omdat ze zwanger is, is behandelen onmogelijk - het is enkel hopen dat de kanker niet zo aggressief is dat ze eraan zal overlijden voordat de foetus levensvatbaar is maar de artsen vermoeden dat ze dat niet zal halen!.

- Een vrouw krijgt te horen dat het kindje dat ze dolgraag wilde hebben, anencephalie heeft, waar de schedel niet ontwikkelt. Het kind heeft 0% kans buiten de baarmoeder te overleven. Maar het hartje klopt, dus de zwangerschap afbreken mag niet van de grondwet. Dus 9 maanden lang mensen die zien dat je zwanger bent en je feliciteren, ernaar vragen, heb je al een kleur voor de kinderkamer? (ja, zwart!). Als je 8 maanden zwanger bent bij de begrafenisondernemer een kistje gaan uitzoeken. Dat lijkt me een nachtmerrie die ik niemand toewens.

- Kinderen van 14 jaar die zelfmoord plegen omdat ze zwanger zijn en geen kant op kunnen.

- De gevangenisstraf voor de vrouw die een zwangerschap afbreekt, is langer dan voor de verkrachter die haar bezwangerde, als die laatste uberhaupt al zou worden gestraft.

De lijst met ellende die dit amendement heeft aangericht, is eindeloos. Als je de verhalen wilt lezen, er is een facebookgroep genaamd In Her Shoes https://www.facebook.com/RepealTheEighth/ Ik raad iedereen echt aan een paar verhalen te pakken en te lezen.

Maar gelukkig komt daar nu een einde aan, zodra de definitieve uitslag bekend is, kan de regering verstandige, mededogende wetgeving instellen waardoor de keuze voor 10 ierse vrouwen en kinderen per dag niet langer enkel naar het buitenland reizen, een misdadiger worden of de dood hoeft te zijn. En daar, hoop ik oprecht, kunnen we allemaal blij om zijn.

edit: volgens de officiële statistieken zijn er vorig jaar in Ierland 25 wettige abortussen uitgevoerd waar er sprake was van direct levensgevaar voor de moeder (dat betekent in de praktijk dat de moeder binnen 10 minuten zal overlijden als er niet wordt ingegrepen) en ongeveer 3500 Ieren reisden naar Liverpool om de abortus daar te laten uitvoeren. Over hoeveel mensen illegaal abortuspillen via het internet hebben besteld, zijn geen cijfers, voor zover ik weet. Het ironische is dat de verwachting is dat het aantal abortussen in Ierland zal dalen nu dat amendement wordt geschrapt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 26 mei 2018 16:44

En als je abortus voor die scheidende gevallen toestaat maar al dan niet bewust goed afkadert heb je de situatie zoals in Nederland. 30.000 abortussen waarvan veruit de meesten geen enkele scheidende noodzaak hebben.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2018 16:57

Yoshi schreef:En als je abortus voor die scheidende gevallen toestaat maar al dan niet bewust goed afkadert heb je de situatie zoals in Nederland. 30.000 abortussen waarvan veruit de meesten geen enkele scheidende noodzaak hebben.


De geplande wetgeving staat abortus tot 12 weken toe "on demand" en daarna tot 6 maanden alleen wanneer de gezondheid/het leven van de moeder in gevaar is, na 6 maanden is de baby levensvatbaar (vraag alleen niet hoe). Wat dat betreft dus nog steeds een stuk strenger dan in Nederland. Persoonlijk vind ik het een voldoende reden als de vrouw (of het kind!) voor zichzelf bepaalt dat ze niet klaar is om (eventueel weer) moeder te worden, naast alle diep ellendige gevallen.

Het is ook niet zo nu abortus niet meer is verboden, dat er ineens meer abortussen zullen plaatsvinden - immers, de Ierse abortussen vinden tot nu toe plaats in Liverpool. Alleen de vrouwen in de wanhopige situatie dat ze zelfs die reis niet kunnen betalen, die abortussen worden met de huidige grondwet voorkomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 26 mei 2018 17:05

Je zal over een jaartje of 10 zien dat de kaders steeds verder opgerekt zijn en dat er duizenden en duizenden ongeboren baby's, waaronder levensvatbare, vermoord worden. Het begint altijd voor die schrijnende gevallen en wordt daarna grof misbruikt door mensen die de cultuur van de dood omarmen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 26 mei 2018 17:15

Yoshi schreef:Je zal over een jaartje of 10 zien dat de kaders steeds verder opgerekt zijn en dat er duizenden en duizenden ongeboren baby's, waaronder levensvatbare, vermoord worden. Het begint altijd voor die schrijnende gevallen en wordt daarna grof misbruikt door mensen die de cultuur van de dood omarmen.


Tja, zoals ik al zei heb ik hier gezien wat het andere uiterste met mensen doet en dat vind ik persoonlijke vele malen afschuwelijker. Je doet het nu net voorkomen alsof mensen uit gemak even voor een abortus kiezen, zo van "hé, het is vrijdag, ik heb zin in een abortus" en dat is een handig vooroordeel als je tegen abortus bent; maar nee, de situaties zijn veel vaker tragischer dan we denken en soms zijn mensen er ook gewoon echt nog niet klaar voor (bijvoorbeeld wanneer ze zelf nog kind zijn).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 26 mei 2018 22:07

Je weet dat als je gemeenschap hebt met elkaar dat er een kans is dat een kind wordt verwekt, met misbruik is misschien iets een ander verhaal
Alsnog is het moord, voor je eigen plezier (op vrijwillige basis gemeenschap gehad) moet je dan ook de consequenties ervaren, er zijn ook voorbeelden van mensen die later een mooie betekenis hebben gehad voor de maatschappij ( denk maar aan een beroemde schilder, ben even naam van kwijt)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten