Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 09 feb 2018 14:54

elbert schreef:Als je als Afrikaan (of iemand uit Jamaica, zoals Usain Bolt) goed kan hardlopen, is dat enkel en alleen omdat die verdraaide westerse kolonialen je een auto hebben onthouden waardoor je veel moest lopen (ik noem maar iets geks) en niet omdat je verdraaid goede genen daarvoor hebt.
Maar dat is suf, want het is meestal een multivariabel verhaal: talent, persoonlijke voorkeur en het vermogen om die in te zetten/te verwezenlijken.

Nou, daar denk ik ook vaak aan. De marathon wordt vaak gewonnen door een broodmagere man uit een Afrikaans land. Je zou hem je laatste boterham geven, zo "slecht" zie hij er meestal uit.
En vraag ik me ook af, hoe komt het toch dat het hardlopen hen zo moeiteloos af gaat> Terwijl wij - de Hollanders - door weer en wind naar school moesten fietsen. Daarom zijn we misschien zo goed in die sport. Al is dat tegenwoordig wel versluierd geraakt door de doping.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 09 feb 2018 16:10

Er is dan ook niemand die zegt dat genen geen enkele rol spelen. Er is inderdaad een bepaalde groep Afrikanen die dankzij hun genetische opmaak een voordeel hebben bij marathonlopen. Maar dat dan veralgemeniseren tot het idee dat mannen genetisch nu eenmaal beter zijn in leiding geven en vrouwen vooral goed zijn in voor kinderen zorgen (want kijk maar, de maatschappelijke opmaak bewijst het), is behoorlijk kort door de bocht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 09 feb 2018 18:03

Chaya schreef:Nou, daar denk ik ook vaak aan. De marathon wordt vaak gewonnen door een broodmagere man uit een Afrikaans land. Je zou hem je laatste boterham geven, zo "slecht" zie hij er meestal uit.
En vraag ik me ook af, hoe komt het toch dat het hardlopen hen zo moeiteloos af gaat> Terwijl wij - de Hollanders - door weer en wind naar school moesten fietsen. Daarom zijn we misschien zo goed in die sport. Al is dat tegenwoordig wel versluierd geraakt door de doping.


Oost-Afrikanen hebben als het op voeten en benen aankomt, een bepaalde bouw, die past bij nomadenvolkeren met vee. Kijk maar naar de Massaï of de Tutsi's. Daarentegen hebben West-Afrikanen weer eerder een lichaamsbouw die past bij een krachtige, maar kortdurende actie. Dat vooral Afro-Amerikanen en Afro-Caribische mensen uitblinken in de korte afstandsprints, is mede een gevolg van de slavernij. Doordat alleen de sterksten deze ellende overleefden, is de toch al krachtige lichaamsbouw nog dominanter geworden.

(Niet zelf bedacht, een paar jaar terug ergens gelezen, ik meen in NRC Handelsblad)

Wat betreft wielrennen: vooral de Belgen zijn er goed in, Nederlanders zijn beter in schaatsen. Wist je overigens dat vooral katholieke landen wielrennen een warm hart toedragen?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 10 feb 2018 09:34

Optimatus schreef:
Wist je overigens dat vooral katholieke landen wielrennen een warm hart toedragen?


Mooi dat er toch iets goeds vandaan kan komen hè?! :wink:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2018 09:47

Ik ben verzot op Italië en Oostenrijk :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Katlheen » 10 feb 2018 11:17

#MeToo :mrgreen: Oh ja, en Zwitserland natuurlijk.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 10 feb 2018 11:52

Optimatus schreef:Wat betreft wielrennen: vooral de Belgen zijn er goed in, Nederlanders zijn beter in schaatsen. Wist je overigens dat vooral katholieke landen wielrennen een warm hart toedragen?

Nee dat wist ik niet. Maar is dat toeval? Heeft het een onderliggende reden?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2018 11:53

Ik heb echt geen flauw idee, ik heb het ook maar ergens gelezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2018 11:58

Fiets op bovenleiding = elektrische fiets?

https://nos.nl/artikel/2216247-fiets-in ... lisme.html
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 22 feb 2018 09:01

Een stukje kleitablet met daarop een zegel zou zomaar eens van de profeet Jesaja geweest kunnen zijn: https://www.timesofisrael.com/in-find-o ... unearthed/
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 22 feb 2018 10:33

elbert schreef:Een stukje kleitablet met daarop een zegel zou zomaar eens van de profeet Jesaja geweest kunnen zijn: https://www.timesofisrael.com/in-find-o ... unearthed/


misschien toch wel een beetje raar, een eigendomszegel "van Jesaja; beroep profeet" ...sorry... gaat er bij mij toch niet helemaal in.
Kan het me op geen enkele manier voorstellen dat één van de jesaja schrijvers zich zo noemt op een zegel

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 22 feb 2018 15:25

Jesaja was toch altijd wat aan de nederige kant ? (Ik bedoel het niet on-eerbiedig)

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 27 feb 2018 11:01

De dochter van dhr. Blokhuis is overleden op 18 jarige leeftijd

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 27 feb 2018 14:53

Vijf van de dertig onderzochte huisjes zijn van Center Parcs. Ook Landal, Roompot, Hogenboom, Molecaten en andere vakantieparken krijgen er ongenadig van langs van de Consumentenbond. „Het is bar en boos met overal viezigheid. Bah”, luidt de keiharde conclusie. Er is volgens de onderzoekers niets verbeterd ten opzichte van vijf jaar geleden.


Daaruit blijkt dat de helft van de vakantiehuisjes in Nederland smerig en onhygiënisch is, vol met schimmel, stof, haren, poepbacteriën, lichaamsvochten en beestjes. Oorzaak is volgens de Bond de slechte eindschoonmaak, die in de knel kan komen door uitbuiting van personeel en de hoge werkdruk. Daardoor wordt de schoonmaak vaak afgeraffeld, is de indruk.

Telegraaf.nl

Wat betaal je momenteel extra voor de schoonmaak, weet iemand dit?
Mijn zusje zat vorig jaar between two jobs en dacht, dan ga ik een paar maanden huisjes schoonmaken.
Ze kwam er snel van terug!
Het moest in zo'n moordend recordtempo en als ze protesteerde of toch te lang door ging, werd er loon ingehouden.
Het moest psssst psssst met de spuitbus, lapje er langs, stofzuiger en klaar, 20 minuten had ze.
Dus het verbaast ons helemaal niet!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 27 feb 2018 15:09

Chaya schreef:


Wat betaal je momenteel extra voor de schoonmaak, weet iemand dit?
Mijn zusje zat vorig jaar between two jobs en dacht, dan ga ik een paar maanden huisjes schoonmaken.
Ze kwam er snel van terug!
Het moest in zo'n moordend recordtempo en als ze protesteerde of toch te lang door ging, werd er loon ingehouden.
Het moest psssst psssst met de spuitbus, lapje er langs, stofzuiger en klaar, 20 minuten had ze.
Dus het verbaast ons helemaal niet!!


Wij gingen nog weleens naar Roompot (de nieuwste parken)
Je betaalde 65 euro waarborg en liet je het netjes schoon achter kreeg je de 65 euro terug.
Dat was altijd spannend....maar we kregen het altijd terug.
Center Parcs moest je zelf veeg schoon achterlaten.

Tja...we dachten maar nooit te ver hierover na.
Stel je eens voor dat je wist wie de nacht ervoor in je bed had geslapen en wat daar allemaal wel niet in had voorgevallen.
Of aan de ontbijttafel waar je heerlijk bruncht....maar waar de vorige gasten hun kind zijn poepluier op verschoonde....
Enz..... :roll: :lol:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten