Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 14 jun 2016 14:06

Mortlach schreef:Nee, jullie schreeuwen om aandacht als je op zondagmorgen met die gekke hoedjes naar je kerk gaat. Maar goed, als je wel de behoefte zou hebben dat te doen, dan zou ik je geen strobreed in weg leggen hoor. Behouden vaart!

Mortlach, de knuffel-atheïst van refoweb. Zeggen ze...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 14:07

Weet je wat het is? Heb je zelf ook door dat je onredelijke eisen stelt aan homo's?

Een homo wil gewoon gezellig mensen leren kennen met het oog op een relatie. Dus gaat hij naar Tante Jans om de hoek. Daar treft hij een leuke andere homo waar het mee klikt en op een gegeven moment wordt er gezoend. "Ho, dat kan niet! Dat is uitdagend gedrag en de hetero-gasten storen zich eraan."

Dus begint de homo zijn eigen café waar iedereen in principe welkom is, maar waar duidelijk is dat homo's veilig zichzelf kunnen zijn. "Ho, dat kan niet! Jullie zonderen je af!"

Zeg me eens, beste Chaya, waar moet de homo nu naar toe?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 14:14

Mortlach schreef:Maar het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als de homo's niet zo hard zouden schreeuwen; dan zouden wij gewoon net weer kunnen doen alsof ze niet bestaan.

Ik doe mijn boodschappen bij hen, ik heb me onder een medische behandeling gesteld bij hen, ik praat met hen, ik lach met hen, drink soms koffie met hen.
Het zijn net gewone mensen Mortlach. :wink:
Mortlach schreef:Als je een jong stel, man-vrouw zou zien die samen hun pasgeboren kindje vertroetelen, dan is dat schattig. Als het twee mannen zouden zijn, dan zou het ongepast of uitdagend zijn, heb ik zo het idee.

Ik kijk nergens meer van op en maak er ook geen opmerking over, nadat ik een keertje aan een opa (dacht ik) had gevraagd: is dat uw kleinzoon?
Het bleek zijn "2e leg - zo zeggen ze dat hier in de omgeving - te zijn".
Mortlach schreef:Dat doet er dan ook niet toe. Iemand wordt niet gedefinieerd door zijn/haar seksuele voorkeuren.

Nee precies! Moeten we het er dan continue over hebben of eerst onderzoeken wat iemand's aard of voorkeur is?

Een huis dat al enige tijd te koop stond in onze straat is nu verkocht en daar blijkt een lesbisch stel in te komen wonen.
De ene is ontzettend vriendelijk, groet altijd, aait de poes als die op het stoepje zit, maar de ander groet nooit terug en kijkt bar chagrijnig.
Dus na een aantal keren niet terug gegroet te zijn, ben ik maar gestopt.
Heeft dat te maken met haar geaardheid? Nee helemaal niet. Maar dat wordt misschien wel gedacht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 14:15

Chaya schreef:Je praat toch niet een hele avond over je seksleven als homo?
Wat is dan het verschil met een leuke avond in een algemene kroeg of bij de kookclub?
...
Ga gewoon met elkaar om, drink een biertje met iemand omdat hij je laat lachen en niet omdat hij wel of niet homo is.


En in de ideale wereld zou dat zo werken. Dus nu zit je gezellig op je kookclubje en omdat er een wijntje is gedronken, wordt er eventjes over seks gepraat. Kan het homostel dan meepraten? Worden er dan mensen onpasselijk? Ik noem geen namen, maar er zijn forumleden die direct hun jas zouden pakken en zouden vertrekken om nooit meer terug te komen.

Als je in de kroeg zit en je ziet een jong (18-19) stel (m/v) stiekem zoenen; dan denk je "ach, de prille liefde." Denk je dat ook als het twee jongens of twee meiden zouden zijn? Als het antwoord 'Nee' is, dan weet je dus PRECIES waarom die speciale uitgaansgelegenheden zo belangrijk zijn.

Niet omdat ze de hele avond over seks willen praten, maar omdat we over seks (en liefde, en relaties) willen KUNNEN praten, net als op die kookclub.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2016 14:19

Chaya schreef:Ik doe mijn boodschappen bij hen, ik heb me onder een medische behandeling gesteld bij hen, ik praat met hen, ik lach met hen, drink soms koffie met hen.
Het zijn net gewone mensen Mortlach. :wink:


Ik ben oprecht blij dat van je te horen. Het is allemaal zo kwaad nog niet, al is de toon soms scherp. Het gaat me aan het hart.


Nee precies! Moeten we het er dan continue over hebben of eerst onderzoeken wat iemand's aard of voorkeur is?


Nee, uiteraard niet. Er zijn alleen doodnormale handelingen (hand in hand lopen, je partner een zoen geven, dat soort dingen) waaruit het vrij duidelijk blijkt. De ene groep heeft de vrijheid om dit te doen wél, en de ander niet.

Een huis dat al enige tijd te koop stond in onze straat is nu verkocht en daar blijkt een lesbisch stel in te komen wonen.
De ene is ontzettend vriendelijk, groet altijd, aait de poes als die op het stoepje zit, maar de ander groet nooit terug en kijkt bar chagrijnig.
Dus na een aantal keren niet terug gegroet te zijn, ben ik maar gestopt.
Heeft dat te maken met haar geaardheid? Nee helemaal niet. Maar dat wordt misschien wel gedacht.


Wat je zei: het zijn wat dat betreft net echte mensen. Misschien ontdooit ze nog eens. Ik hoop het.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor meribel » 14 jun 2016 14:48

Chaya schreef:[
Het probleem is dat het dan een kooravond voor homo's moet worden, of een homo-biljartvereniging.
DAAR ligt het probleem.
Vroeger was alles opgedeeld in hokjes, een gereformeerde zaterdagmiddagvoetbalver. een roomse zondagsclub, christelijke gymnastiekvereniging,
"rooie" turnclub enzovoorts.
Daar wilden we vanaf.
Je praat toch niet een hele avond over je seksleven als homo?
Wat is dan het verschil met een leuke avond in een algemene kroeg of bij de kookclub?
Ik vind het net zo'n gezeur eigenlijk als die zwartepietendiscussie.
Ga gewoon met elkaar om, drink een biertje met iemand omdat hij je laat lachen en niet omdat hij wel of niet homo is.



ja daar wilden we vanaf, echter is er hier pas een reformatorische peuterspeelzaal geopend ( ja echt ! )

en ik ken echt geen kooravonden voor homo's alleen, of scholen of verenigingen maar wel voor christenen hoor ( en dan soms nog alleen specifieke ook )

Een kroeg vind ik overigens het meest begrijpelijk, dat is de plek om niet alleen gezellig een biertje te drinken maar ook waar je hoopt iemand te ontmoeten.
Net zoals christenen elkaar ontmoette vroeger op het gereformeerde zeilkamp, de soos, of tegenwoordig op christianmatch of funkyfish.

Neliz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 aug 2015 10:40

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Neliz » 14 jun 2016 15:20

Zeg Chaya,

Ik krijg bijna het gevoel dat we het aan onszelf te wijten hebben. Die rare homo's ook.

Lieverd, ik verberg nooit wie ik ben. Of ik in een gemengde bar ben, maakt niets uit. Maar wel hoor ik dat er daar over me gepraat wordt als ik mijn vriends hand vast houd, of hem een aai over zijn baard geef of een kus op z'n mond. En dat is in het beste geval. Op straat En op het strand ben ik bespuugd, nageroepen. Op het werk zelfs bedreigd.
wanneer ik in een homobar ben, voel ik me echt veilig. Geen gedachten dat ik wordt aangestaard. Geen angst dat me iets zal overkomen.

En dit jaar sta ik trots op de pride. En inderdaad, het is in your face. Maar voor geen moment wil ik terug de kast in, of hoeven te verbergen dat ik homo ben. En samen met jou kijk ik er naar uit dat er een dag komt waarop ik weet dat ik overal geaccepteerd wordt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 15:47

Neliz schreef:Zeg Chaya,
Ik krijg bijna het gevoel dat we het aan onszelf te wijten hebben. Die rare homo's ook.

Ha Neliz,
Als ik heel eerlijk moet zijn, ja soms is dat wel het geval. Dan maakt het mij op zich niets uit of 2 mannen of een jongen en een meisje zich misdragen. Sommige handelingen moet je binnenshuis doen en niet tentoonstellen voor publiek.
Maar dit zeggen veel homo's zelf ook, dus dat is niet mijn exclusieve mening.
Neliz schreef:Op straat En op het strand ben ik bespuugd, nageroepen. Op het werk zelfs bedreigd.

Dat lijkt me heel akelig. Ik begrijp dit soort nare a sociale reacties nooit.
Ik vind het nogal middeleeuws en primitief.
Neliz schreef:wanneer ik in een homobar ben, voel ik me echt veilig. Geen gedachten dat ik wordt aangestaard. Geen angst dat me iets zal overkomen

Nou, dat is na afgelopen zondag niet zo zeker meer.
Neliz schreef:En dit jaar sta ik trots op de pride. En inderdaad, het is in your face. Maar voor geen moment wil ik terug de kast in, of hoeven te verbergen dat ik homo ben

Niet letterlijk, want ik sta niet aan de kade.
Je hoeft van mij de kast niet in, maar ik zie het niet voor me als je in een roze string met een veer erin of in zo'n strak leren pak staat.
Sorry, maar dat vind ik walgelijk. En ik zie ook niet in dat dit de saamhorigheid zou bevorderen, integendeel.
Het heeft ook met goede smaak te maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jun 2016 16:26

Yoshi schreef:Waar Mortlach nog een punt heeft ga jij zo te zien over lijken om anderen een hak te zetten.

Wie bedoel je met "jij"? (Jouw reactie komt van hier).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 14 jun 2016 17:26

Mortlach schreef:Voor alle mensen die zich afvragen waar die jaarlijkse Gay Pride nou precies voor nodig is: hiervoor dus. Voor een wereld waarin je gewoon homo kunt zijn zonder het risico te lopen dat je dat het leven kost.

Dus van de Gay Pride worden alle homohaters lievertjes. Ik ben zelf nog niet erg overtuigd van het oorzakelijke verband.
Daarnaast begrijp ik niet waarom zo'n onfrisse bedoening als homoseksualiteit op een dergelijke openlijke en welhaast exhibitionistische wijze geëtaleerd zou moeten worden.
Dat gezegd hebbende mag de islam wat mij betreft van de kaart geveegd worden. (Ik begrijp dat de schutter dat geloof toegedaan was, dus benoem ik die voor de compleetheid ook maar gelijk.) Met name de radicale dan, waaronder IS. Die is helemaal om uit te roeien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 14 jun 2016 17:33

Boekenlezer schreef:Wie bedoel je met "jij"? (Jouw reactie komt van hier).

Heintje bedoel ik daarmee. Maar de crew was er goed snel bij.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 14 jun 2016 17:34

Ik zie ook niet zo waar een gay-pride goed voor is in deze. Ongetwijfeld een leuk feestje voor de liefhebbers maar de acceptatie van homoseksualiteit stijgt daar echt niet door. Eerder het tegenovergestelde denk ik.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 jun 2016 17:37

Boekenlezer schreef:Daarnaast begrijp ik niet waarom zo'n onfrisse bedoening als homoseksualiteit op een dergelijke openlijke en welhaast exhibitionistische wijze geëtaleerd zou moeten worden.

Ik begrijp niet waarom jij je onfrisse ideeën over homoseksualiteit zo openlijk moet etaleren. Heb eens wat meer respect voor je naaste.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 jun 2016 18:04

Chaya schreef:Ik had net een gesprek met een homo-echtpaar in een winkel. De winkel is van hen en zij hekelen die homocultuurtjes.
Dat heeft niets te maken met jezelf kunnen zijn.
De homo's hier zeiden: ze moeten een bom gooien op de grachten als ze met die boten erdoor heen varen. Dat zijn nichten die aandacht willen trekken.
Zij erkennen dat dit meer fout dan goed doet, want het wordt elk jaar uitdagender.
Als je geaccepteerd wilt worden, wie je ook bent, bij welke subcultuur je ook hoort, het werkt tegen je als je zo hard en gekleurd schreeuwt.
Verreweg de meeste mensen leven gewoon vreedzaam naast elkaar, een enkeling die het verpest voor de rest.

Lekker verdraagzaam van dat homo echtpaar in die winkel. :shock:
Als het niet hun kopje thee is, prima. Maar waarom dan gelijk op het feestje van een ander sch..ten?

En wie verpest het nu eigenlijk? De homo die hand in hand met zijn vriend loopt? De lesbienne die haar vriendin een knuffel geeft? Of degene die daarover een opmerking over meent te moeten maken, of denkt te moeten schelden?
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 14 jun 2016 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2016 19:37

Het wordt een beetje ingewikkeld tante P.
Homo's die het niet met je eens zijn, een schutter die zelf de homoclub bezocht heeft, bleek uit het nieuws.
Wie verpest wat precies dan?
Tante Pollewop schreef:Lekker verdraagzaal van dat homo echtpaar in die winkel.

Het zijn werkelijk schatten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten