Stille Mars voor het leven

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor Mortlach » 06 dec 2013 11:30

benefietdiner schreef:MS (Multiple sclerose) erkent ook verder geen enkele geestelijke-gezondheidsprofessional, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is.


Volgens mij is MS dan ook geen geestelijke aandoening. :P

Maar goed, het is natuurlijk ook lastig toegeven dat christenen soms ook gewoon net echte mensen zijn die jokken om hun gelijk te halen. En helemaal als iemand dat dan bloot legt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor shrew » 06 dec 2013 15:23

Zijn die vrouwen dan welkom? Vrouwen die een abortus hebben gepleegd zijn toch moordenaars?

vind ik niet hoor voor de duidelijkheid.

Jvslooten

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor Jvslooten » 06 dec 2013 15:40

shrew schreef:Zijn die vrouwen dan welkom? Vrouwen die een abortus hebben gepleegd zijn toch moordenaars?
Ja, die zijn ook welkom. Voor iedereen is vergeving, weet je nog?;) Bovendien, als we het over moordenaars hebben dan denk ik daarbij eerder aan een samenleving die kwetsbare vrouwen tot zulke gruwelijkheden aanzet in het algemeen en aan abortusartsen in het bijzonder. De vrouwen zijn in veel gevallen zelf ook slachtoffer. Maar goed, dit is allemaal natuurlijk maar mijn -wellicht onbescheiden- mening.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor shrew » 06 dec 2013 16:27

Vergeving is heel mooi, maar moordenaars moeten wel eerst hun straf moeten uitzitten.

Als je abortus moord vindt, dan zijn deze vrouwen moordenaars.

Dat er toch (gelukkig) wat genuanceerder met deze vrouwen wordt omgegaan, is voor mij de bevestiging dat men het toch niet helemaal moord vindt.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor benefietdiner » 07 dec 2013 22:45

Terug van de stille mars voor het leven. Het dubbel aantal mensen als vorig jaar liep mee ongeveer 2000 schat ik. Heel erg mooi weer tijdens de mars, zelf de zon scheen af en toe terwijl het een regenachtige middag was. Het leek een goedkeurend knikje uit de hemel (maar dat is sentiment natuurlijk). Geen tegen bewegingen gezien die waren aangekondigd

Jvslooten

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor Jvslooten » 07 dec 2013 23:03

shrew schreef:Vergeving is heel mooi, maar moordenaars moeten wel eerst hun straf moeten uitzitten.

Als je abortus moord vindt, dan zijn deze vrouwen moordenaars.

Dat er toch (gelukkig) wat genuanceerder met deze vrouwen wordt omgegaan, is voor mij de bevestiging dat men het toch niet helemaal moord vindt.
Ik wil het je nog wel sterker vertellen hoor.. de Apostel Johannes schrijft: iedereen die zijn broeder haat is een moordenaar (1 Joh. 3:15). Johannes schrijft ons dat wij elkaar zouden moeten liefhebben (1 Joh. 3:10-11,14) en het leven van een ander hoger achten dan dat van onszelf (1 Joh. 3:16). Het gaat niet om straf of vergelding, alhoewel de overheid hiertoe het wettig recht heeft. Het zou beter zijn als men gewoon tot inkeer kwam en stopte met deze onterende praktijken. Overigs, er is ook nog een lichtpuntje in de duisternis: het aantal abortussen gaat in Nederland al sinds 2007 structureel omlaag.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Stille Mars voor het leven

Berichtdoor Mortlach » 07 dec 2013 23:15

ik ben blij dat de Mars een succes was, en dat meenik oprecht.

Wat dat laatste betreft, dat heeft misschien/vast te maken met de verbeterde seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen. Dat er een omgekeerd evenredig verband is tussen die zaken en het aantal abortussen staat zo goed als buiten kijf. Daarom begrijp ik dan de weerstand tegen seksuele voorlichting weer niet. Meer voorlichting / voorbehoedsmiddelen = minder abortussen. En vervolgens willen christenen mínder voorlichting/ voorbehoedsmiddelen.... Mij ontgaat die logica totaal.

Nou ja, niet totaal. Christenen willen dat mensen en vooral jongeren minder n$$$en en ze denken dat op deze manier af te dwingen. Met alle gevolgen van dien.

Als je dan toch zo tegen abortus bent, vraag je dan ook eens af waarom je dan ook tegen die condoomautomaat op school bent...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jvslooten

Re: Stille Mars voor het leven

Berichtdoor Jvslooten » 07 dec 2013 23:20

Mortlach schreef:Wat dat laatste betreft, dat heeft misschien/vast te maken met de verbeterde seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen.

Volgens de krant (RD) heeft het te maken met de daling van het totale aantal zwangerschappen enerzijds en de afname van het aantal vruchtbare vrouwen anderzijds. Het abortusratio in verhouding tot de levend geboren kindjes is stabiel, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Stille Mars voor het leven

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2013 10:17

Ach, goed. Maar dan gaat mijn punt nog steeds op voor andere landen waar het minder goed geregeld is met voorlichting en voorbehoedsmiddelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor shrew » 08 dec 2013 11:01

Jvslooten schreef: Ik wil het je nog wel sterker vertellen hoor.. de Apostel Johannes schrijft: iedereen die zijn broeder haat is een moordenaar (1 Joh. 3:15). Johannes schrijft ons dat wij elkaar zouden moeten liefhebben (1 Joh. 3:10-11,14) en het leven van een ander hoger achten dan dat van onszelf (1 Joh. 3:16). Het gaat niet om straf of vergelding, alhoewel de overheid hiertoe het wettig recht heeft. Het zou beter zijn als men gewoon tot inkeer kwam en stopte met deze onterende praktijken. Overigs, er is ook nog een lichtpuntje in de duisternis: het aantal abortussen gaat in Nederland al sinds 2007 structureel omlaag.



Ik geloof er niks van dat een christen iemand die zijn broeder haat, daadwerkelijk een moordenaar vindt.

Maar het maakt wel duidelijk waarom christenen zo snel iets moord noemen, want ja als dat al moord is. Toch weet ik zeker dat er anders gereageerd wordt op iemand die bekent dat hij iemand haat, dan op iemand die een moord opbiecht. Wederom een bevestiging dat ook christenen heus wel inzien dat haten en moorden toch niet hetzelfde zijn.

En hoezo gaat het niet om straffen, de hele Bijbel draait om de straf die je krijgt als je niet in God gelooft of niet doet wat HIJ wil.

Dat post-abortus trauma zou wel eens veroorzaakt kunnen worden dat bij deze vrouwen constant wordt verweten dat ze hun kind hebben vermoord.

Jvslooten

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor Jvslooten » 08 dec 2013 12:49

shrew schreef:Ik geloof er niks van dat een christen iemand die zijn broeder haat, daadwerkelijk een moordenaar vindt.
Daar kan ik mij weinig druk om maken. Als de 'christen' die zijn broeder haat zelf maar gaat beseffen dat hij een moordenaar is en daaropvolgend de haat uit zijn leven wegdoet om zich te houden aan het eerste grote gebod: heb uw naaste lief als uzelf!

shrew schreef:Toch weet ik zeker dat er anders gereageerd wordt op iemand die bekent dat hij iemand haat, dan op iemand die een moord opbiecht. Wederom een bevestiging dat ook christenen heus wel inzien dat haten en moorden toch niet hetzelfde zijn.
Christenen zijn ook maar gewoon mensen hoor.. :wink:

shrew schreef:En hoezo gaat het niet om straffen, de hele Bijbel draait om de straf die je krijgt als je niet in God gelooft of niet doet wat HIJ wil.
Nee hoor, daar gaat het niet om. God zegt: Ik heb geen behagen in de dood van een goddeloze, dus bekeer u en leef!

shrew schreef:Dat post-abortus trauma zou wel eens veroorzaakt kunnen worden dat bij deze vrouwen constant wordt verweten dat ze hun kind hebben vermoord.
Dat bestond toch helemaal niet, zei je? (Of was dat Mortlach?)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mars voor het leven (Gekke Bertje)

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2013 14:16

Jvslooten schreef:Dat bestond toch helemaal niet, zei je? (Of was dat Mortlach?)


Dat was ik, inderdaad. De tekst van het wiki-artikel dat ik aanhaalde wijst ook op onderzoek dat uitwijst dat het 'syndroom' soms wordt veroorzaakt door 'sociale factoren'. Grote kans dat ze daar precies dit mee bedoelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Stille Mars voor het leven

Berichtdoor mona » 08 dec 2016 22:14

Gaan er dit jaar nog mensen naar de Mars voor het Leven a.s. zaterdag?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten