Vraagje over Sint en Piet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Bambi » 19 nov 2014 17:25

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2014 17:31

Weet je, het is goed. Ik ga in dit topic niet verder met je in gesprek. Onze kijk op dezelfde feiten ligt zo ver uit elkaar dat daar niets goeds uit zal komen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Bambi » 19 nov 2014 17:43

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor jaapo » 19 nov 2014 17:56

Er begint een onfris briesje te waaien. En het briesje drijft ons verder weg van het eigenlijke onderwerp.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

maaarten

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor maaarten » 19 nov 2014 21:09

jaapo schreef:NATUURLIJK gelden al die argumenten, waaronder bijbelse, nu niet meer, als het over slaven en slavenhandel gaat. Dat deden onze gelovige voorvaderen wel, en ze dachten echt, dat ze daarmee gelovig waren. De bijbel gold als "bewijs". Nu is ons geloof ontwikkeld in een andere richting.
NATUURLIJK gelden al die argumenten tegen bijv. homo's nog WEL. Immers onze voorvaderen dachten, dat ze gelovig waren, als ze daarop wezen. De bijbel gold als "bewijs" . Voor velen is het geloof op dit punt NIET ontwikkeld in een andere richting.
Vinden jullie het erg raar, dat ik hier niks van snap?


Het is een beetje of-topic, maar gezien het feit dat je betoog het aan argumentatie en historische feiten om je beweringen over slavernij en homoseksualiteit en de parallellen tussen hoe christenen daarmee omgaan moet ontberen, verwondert het me niet zo veel dat je er niet zo veel van begrijpt.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor hettys » 19 nov 2014 21:49

Bambi schreef:Daarom verspreidde die Aids daar ook zo snel, omdat ze hard aan het werk waren in de hitte. :roll:


Alhoewel ik zelden zo'n onchristelijke reactie heb gezien wil ik er toch op antwoorden. Misschien om wat voorlichting te geven over de medemens in andere gebieden.

Waarom verspreid aids zich daar sneller? Niet omdat er meer aan seks gedaan wordt in elk geval. Wat dacht je van condoomgebruik en het verschil met europa?
En dan blijkt ook nog dat Europeanen sowieso beter beschermd zijn tegen aids dan afrikanen omdat het verwante pokkenvirus hier al heeft geheerst in het verleden.

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2004/ ... r-10454640

In Nederland ligt meteen de hele economie plat als het boven de 35 graden is. Dan gaan er geen kinderen meer langs de deuren maar liggen in het zwembad. Ze worden uit de zon gehouden vanwege het gevaar voor verbranding en zonnesteek. Mensen houden het niet uit op hun werk en gaan naar huis, De kranten staan vol van die ene hittegolf en wat die allemaal veroorzaakt. en dat dan het hele jaar door...

Denk je dat Afrikaanse mensen geen zonnesteek kunnen oplopen?

En misschien moet je eens onderzoeken hoe het met het drugsgebruik is onder de Afrikanen.
Schijnt dat je daar ook zo actief en gemotiveerd door wordt. :roll:


Welke Afrikanen? uit welk land? Gebruiken ze meer drugs dan hier in Europa denk je?

Jaapo schreef:Er begint een onfris briesje te waaien. En het briesje drijft ons verder weg van het eigenlijke onderwerp.


Een stinkend onchristelijk briesje. Bah.
Ook gif is geschapen.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor jaapo » 19 nov 2014 22:08

@maarten: het spijt me, maar uit je reactie blijkt, dat juist jij niets van mijn stuk begrijpt. Nog maar eens lezen en dan een uurtje nadenken. Lees maar, er staat niet wat er staat: een dichtregel, naar ik meen van Martinus Nijhoff.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Boerin » 19 nov 2014 22:53

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor mohamed » 19 nov 2014 23:02

Boerin schreef:http://m.youtube.com/?hl=nl&gl=NL#/watch?v=LbgYGQEkGCg

Ook deze link doet het niet.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Boerin » 19 nov 2014 23:09

mohamed schreef:Ook deze link doet het niet.

Oh stom, op m'n telefoon wel, heb m'n computer uitgeleend. Youtube
Domme Zwarte Piet geen discriminatie! Handen af van Sinterklaas! Koot en Bie
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor mohamed » 19 nov 2014 23:33

mohamed schreef:Ook deze link doet het niet.

Boerin schreef:Oh stom, op m'n telefoon wel, heb m'n computer uitgeleend. Youtube
Domme Zwarte Piet geen discriminatie! Handen af van Sinterklaas! Koot en Bie

https://www.youtube.com/watch?v=LbgYGQEkGCg

Wel lollig, maar helaas hebben negers geen humor. Als ze zichzelf niet zo serieus namen zouden ze kunnen lachen om Zwarte Piet.

Anoniem_89

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 nov 2014 00:06

mohamed schreef:Wel lollig, maar helaas hebben negers geen humor. Als ze zichzelf niet zo serieus namen zouden ze kunnen lachen om Zwarte Piet.

Enerzijds begrijp ik hen wel. Al snap ik niet waarom ze nu moeilijk doen en vroeger nooit.

Bambi

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Bambi » 20 nov 2014 01:00

[=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2014 09:54

Anoniem_89 schreef:Enerzijds begrijp ik hen wel. Al snap ik niet waarom ze nu moeilijk doen en vroeger nooit.


Omdat ze vroeger wisten dat er toch niet naar hen geluisterd zou worden? Sterker nog, ze waren misschien zelfs bang voor represailles zoals ontslag. Tegenwoordig is hun positie dusdanig verbeterd dat ze in ieder geval gehoord worden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vraagje over Sint en Piet

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2014 12:12

mohamed schreef:https://www.youtube.com/watch?v=LbgYGQEkGCg

Wel lollig, maar helaas hebben negers geen humor. Als ze zichzelf niet zo serieus namen zouden ze kunnen lachen om Zwarte Piet.


De donkergetinte mensen die ik ken hebben helemaal geen moeite met Zwarte Piet. Dus dat zal wel meevallen. Het is maar een klein clubje die er moeite mee heeft... en daarvan vermoed ik dat een deel er nooit moeite mee heeft gehad maar door de nieuwe discussie hebben besloten dat ze tegen zwarte piet zijn. ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten