(Geen) stille tocht maar kaarsje branden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Kvinna » 24 mei 2013 08:39

Het is niet gezegd dat de vrouw geen schuld heeft waar het gaat over de scheiding en de problemen daar omheen. Vaak is het wel: waar twee kijven, hebben twee schuld.
Maar wat de vader nu gedaan heeft, kun je beslist niet de vrouw aanwrijven. Zelfs al zou ze een kenau en kreng zijn, dan nog blijf je van je kinderen af. Wat hij nu heeft gedaan is zo verschrikkelijk erg, zo doelbewust gemeen, daar is geen verontschuldiging voor.
Het is inderdaad een bekende manoeuvre: het slachtoffer de schuld geven. Niet zo netjes van boer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2013 09:04

Een menselijke rechter kan er niet meer aan te pas komen, wat vaak voor veel mensen onverteerbaar is.
Maar hij zal zich voor de Hemelse Rechter moeten verantwoorden.
Als je daaraan denkt, huiver je.
Het zal hem eeuwig aanklagen.

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor hieke » 24 mei 2013 12:26

De echte slachtoffers zijn hier natuurlijk de jongetjes. Vreselijk dat twee volwassenen zo egoïstisch zijn dat ze jarenlang blijven strijden, ookal zien ze wat dit met hun kinderen doet. Jezelf niet opzij kunnen en willen zetten voor de ander, een teken van deze tijd, met fatale gevolgen.

Wanneer ik, kort na de bekendmaking van de vondst van de kinderen, op de Facebook pagina van moeder lees: oke, Jeroen, jijhebt gewonnen.....Walgelijk! Nee, geen enkele strijd is zo'n offer waard. Arme moeder, die de rest aan haar leven met dit schuldgevoel moet leven. Dit drama, wat al jaren duurde en nu zijn trieste climax heeft bereikt, was niet nodig geweest, wanneer men slechts had gekeken naar het belang van de kinderen, ipv naar eigen winst of verlies.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2013 12:49

Stond dat er echt op Hieke? :shock:
Ik hoorde wel dat moeder iets geplaatst had wat later verwijderd was, maar ik wist niet wat precies.
Wat akelig, misschien in een opwelling geschreven?

Ik denk nog steeds aan de angst die de jongetjes gevoeld moeten hebben. Bij je vader zou de veiligste plek op aarde moeten zijn, voor een kind.
Je komt er gewoon niet over uitgedacht.
Ik hoorde een "rouwdeskundige" antwoorden, op de vraag of moeder hier wel overheen kan komen?
Ja hoor dat kan, omdat het leven doorgaat.
Het moet verwerkt worden, heel veel over gesproken worden, maar in principe ligt er nog een leven voor moeder.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Memmem » 24 mei 2013 12:56

Als het echt waar is wat hieke schrijft is moeder ook verantwoordelijk voor dit drama. Oke, zij heeft niemand letterlijk gedood maar ook over de rug van hun kinderen alleen maar willen winnen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Katlheen » 24 mei 2013 13:21

Het klopt wat die moeder had geschreven op facebook.

Er staat een heel artikel in de Elsevier van deze week, over deze kwestie. De hele waarheid zal wel nooit boven tafel komen, maar er waren aanwijzingen dat er toch echt heel wat speelde.

Blijft staan dat je als vader je kinderen gewoon nooit wat aandoet. Als je dan zo nodig in een vechtscheiding wil zitten, doe elkaar dan wat aan, en niet de kinderen....(niet dat dat zo geweldig is, maar je snapt me wel).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Spons » 24 mei 2013 13:39

meribel schreef:@ boer, werkelijk??!!
Meen je nu te zeggen dat de moorden de schuld is van die vrouw?
Je hebt geen flauw idee wat daar heeft afgespeeld..



Als een man zijn kinderen misbruikt en hij zegt dat hij dat doet omdat zijn vrouw niet wil vrijen, geldt het zeker ook...



Onbegrijpelijke redeneringen........

Ja spoel het straatje van de man maar schoon ...klinkt herkenbaar


Sorry alsof de vrouw altijd netjes is nergens schuld aan heeft, bv bij vreemd gaan. is de vrouw die de man toelaat toch ook fout, nee de man heeft het dan gedaan...

Wat de man heeft gedaan is zo ontzettend fout maar bij een scheiding heeft een vrouw ook schuld hoor... waar rook is is vuur en waar er twee ... vul maar aan...

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Sjaak84 » 24 mei 2013 18:38

Niet om flauw te doen maar, wat heeft een stille tocht voor nut? Er zijn er al zoveel gehouden en echt geholpen heeft het niet....

boer schreef:Wie zegt dat die moeder niet een groot aandeel heeft in de schuldvraag?
Die vader moet (door haar?) wel tot grote wanhoop gedreven zijn en misschien heeft ze wel gedreigd dat hij zijn kids nooit meer zou mogen zien.
Er zijn zat vrouwen die het bloed (en geld) onder hun mans nagels vandaan halen.


Je kan er beter een nieuw topic over openen aangezien dit off-topic is.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor pol » 24 mei 2013 19:11

Ik vind het wat en hoe over die moeder nu niet iets om een topic over te openen... gooien met modder want niemand weet wat er is gebeurd en hoe het is gegaan...

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Sjaak84 » 24 mei 2013 20:22

pol schreef:Ik vind het wat en hoe over die moeder nu niet iets om een topic over te openen... gooien met modder want niemand weet wat er is gebeurd en hoe het is gegaan...


Dat is waar, niemand weet wat er precies is gebeurd bij de moeder en de vader van die 2 kinderen. Maar ik ben wel van mening dat het familierecht in Nederland vrij krom is. Misschien daar een topic over openen?
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Optimatus » 24 mei 2013 21:44

Er zijn twee kinderen gruwelijk vermoord.

Het lijkt erop dat de ouders na een vechtscheiding elkaar hebben besmeurd met verwijten en ook na de scheiding een conflict hebben uitgevochten.

De vader is dood.

Op Refoweb wordt het gevecht tussen de ouders nog eens dunnetjes overgedaan, zonder dat ook maar één gebruiker van Refoweb alle details kent.

Beschamend.

Laten we terugkeren naar de eerste regel uit deze bijdrage:

Er zijn twee kinderen gruwelijk vermoord.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2013 21:53

pol schreef:Ik vind het wat en hoe over die moeder nu niet iets om een topic over te openen... gooien met modder want niemand weet wat er is gebeurd en hoe het is gegaan...

Ik opende het topic met deze vragen:
Op NOS.nl staat dit bericht te lezen:
Er komt definitief geen stille tocht voor de vermoorde broers Ruben en Julian. De familie van de kinderen wil dat liever niet. Dat heeft de gemeente Zeist vanmiddag bekendgemaakt.

De familie zou in plaats daarvan graag zien dat mensen zondagavond een kaarsje voor hun raam branden. Dat zou tussen 19.00 uur en 20.00 uur moeten gebeuren.

Deze manier van herdenken sluit aan bij 'Wereldlichtjesdag'. Op de tweede zondag in december worden overleden kinderen herdacht. De familie vindt dat een mooie manier om ook Ruben en Julian te herdenken.

Zouden jullie, als dit je gevraagd wordt, een kaarsje neerzetten voor je raam?
Ik kende het begrip "wereldlichtjesdag" eerlijk gezegd niet.

Ik vind het best bijzonder om te lezen dat een stille tocht niet gewenst is, noch het oplaten van ballonnen.
Pol: ik heb dus niet de intentie gehad om het over het hoe of wat van de moeder te hebben!!!
Ik betreur het als er volgens jou met modder is gegooid.
Het ging mij meer om de begrippen:
stille tocht en
wereldlichtjesdag, die laatste kende ik dus niet.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor pol » 25 mei 2013 06:02

Schelpje als je goed oplet zie je dat ik reageer op iemand anders en niet op het topic van stille tochten en kaarsjes.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor schelpje3 » 25 mei 2013 10:22

pol schreef:Schelpje als je goed oplet zie je dat ik reageer op iemand anders en niet op het topic van stille tochten en kaarsjes.

O gelukkig, omdat je zei dat je het niet iets vindt om een topic over te openen.
Maar zo gaat het vaak he, je begint bij A, voorts kabbelt het halve alfabet verder...
Pol, fijn dat je het even rechtgezet hebt. :D

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Spons » 25 mei 2013 11:12

en dat is logisch omdat dingen in elkaar verweven zijn, of vragen oproepen als je ergens over praat.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten