(Geen) stille tocht maar kaarsje branden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor schelpje3 » 23 mei 2013 13:41

Spons: het is beter dat ik hier niet op reageer.
MissF zei in grote lijnen hetzelfde, ik had er echter een toevoeging bij en je gebruikt nu mijn reactie om op een ruzieachtige manier antwoord te geven, met spottende insinuaties. Dat doe je wel vaker heb ik gezien, dus...
Ik groet je.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor schaapje » 23 mei 2013 13:51

Straks zijn er nog waxine-licht-gooiers op het forum. 8)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor pol » 23 mei 2013 13:52

Ik ga niet helemaal op die discussie in, maar dat pannetje soep dat daar zo achteloos over gedaan wordt toch wel.
Mijn vader is 2,5 jaar geleden overleden, was wel vaak ziek, maar dit overlijden kwam toch erg onverwacht nog. Maar we hebben er 2 dagen zitten waken en met kerstavond overleden. Dan regel je van alles en de volgende ochtend kerst... gingen we weer naar mijn moeder. We komen daar mensen tegen,want die woont in een appartementencomplex, condoleren en gaan weer. Vervolgens weer mensen en die condoleren en die zeggen: wat erg... weet je, het is voor jullie ook zon moeilijke dag, we zorgen ervoor dat we om een uur of 1 iets lekkers brengen... En daar komen ze aan pan soep en wat worstebroodjes. Hartverwarmend en heel erg lekker.
Dus je kan iemand wel heel veel liefde geven door iets daadwerkelijks te geven.

maar het wordt zo een beetje erg ontopic....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor schelpje3 » 23 mei 2013 14:07

pol schreef:Ik ga niet helemaal op die discussie in, maar dat pannetje soep dat daar zo achteloos over gedaan wordt toch wel.
Mijn vader is 2,5 jaar geleden overleden, was wel vaak ziek, maar dit overlijden kwam toch erg onverwacht nog. Maar we hebben er 2 dagen zitten waken en met kerstavond overleden. Dan regel je van alles en de volgende ochtend kerst... gingen we weer naar mijn moeder. We komen daar mensen tegen,want die woont in een appartementencomplex, condoleren en gaan weer. Vervolgens weer mensen en die condoleren en die zeggen: wat erg... weet je, het is voor jullie ook zon moeilijke dag, we zorgen ervoor dat we om een uur of 1 iets lekkers brengen... En daar komen ze aan pan soep en wat worstebroodjes. Hartverwarmend en heel erg lekker.
Dus je kan iemand wel heel veel liefde geven door iets daadwerkelijks te geven.

maar het wordt zo een beetje erg ontopic....

Nee hoor het is niet off topic.
Het is immers GEEN stille tocht? :wink:
De moeder in kwestie, en al die andere rouwende ouders die hun kinderen hebben verloren door zinloos geweld, zijn meer gebaat met zorg en meeleven op de lange termijn.
Want dat hoor je vaak. Na 4 maanden lijkt alles "vergeten", slechts een enkeling die nog daadwerkelijk iets laat horen.
Zo'n stille tocht duurt een uurtje en dat is het dan. Natuurlijk is iedereen op zo'n moment verontwaardigd, boos, verdrietig, het is collectief verdriet.
Maar het leven gaat verder, zoals dat heet.
Toen ik de eerste keer met een warme maaltijd bij mensen voor de deur stond, voelde ik me eigenlijk best opgelaten. Maar het werd zo gewaardeerd, jaren later nog.
Dus heb ik er maar een gewoonte van gemaakt. :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor MissF » 23 mei 2013 14:11

Ik denk niet dat wat jij zei helemaal overeenkomt met mijn grote lijnen, Schelpje. Niet dat dat erg is, maar het gaat mij niet om loze zinnetjes, maar om dat 'denken aan', waar ik me niet bij kan voorstellen (dat is dus MIJN ervaring), dat het kan steunen. (maar nogmaals: als het voor een ander wel helpt, vind ik het prima om het wel te doen!)

Foto's neerzetten doe ik dus ook niet, van overleden personen, omdat het voor mij niks toevoegt. Toevallig hebben wij in het trapgat een foto wand, en daar zitten wel foto's tussen van opa's en oma's van mijn man die overleden zijn,maar die hangen tussen die van onze trouwdag, mijn familie, de kinderen, gewoon omdat we een familie wand hebben gemaakt, en daar horen opa en oma bij.

2 minuten stilte heb ik ook gezegd dat ik het niks toe vind voegen, i.s.t. wat Schelpje zegt.

Ook heb ik niks gezegd over vuilheid in ons etc, daar heb ik me niet aan gewaagd, want dat vind ik niet toepasselijk in dit topic.

Niet dat ik het helemaal met je oneens ben, Schelpje, maar het is voor zover ik kan lezen niet dat jij mijn grote lijnen hebt overgenomen :)

Ik ben het wel helemaal eens met praktische hulp, dát voegt mijns inziens juist veel toe.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor schelpje3 » 23 mei 2013 14:32

MissF schreef:Ik denk niet dat wat jij zei helemaal overeenkomt met mijn grote lijnen, Schelpje. Niet dat dat erg is, maar het gaat mij niet om loze zinnetjes, maar om dat 'denken aan', waar ik me niet bij kan voorstellen (dat is dus MIJN ervaring), dat het kan steunen. (maar nogmaals: als het voor een ander wel helpt, vind ik het prima om het wel te doen!)

Foto's neerzetten doe ik dus ook niet, van overleden personen, omdat het voor mij niks toevoegt. Toevallig hebben wij in het trapgat een foto wand, en daar zitten wel foto's tussen van opa's en oma's van mijn man die overleden zijn,maar die hangen tussen die van onze trouwdag, mijn familie, de kinderen, gewoon omdat we een familie wand hebben gemaakt, en daar horen opa en oma bij.

2 minuten stilte heb ik ook gezegd dat ik het niks toe vind voegen, i.s.t. wat Schelpje zegt.

Ook heb ik niks gezegd over vuilheid in ons etc, daar heb ik me niet aan gewaagd, want dat vind ik niet toepasselijk in dit topic.

Niet dat ik het helemaal met je oneens ben, Schelpje, maar het is voor zover ik kan lezen niet dat jij mijn grote lijnen hebt overgenomen :)

Ik ben het wel helemaal eens met praktische hulp, dát voegt mijns inziens juist veel toe.


Nee nee, dat zeg ik ook niet. Ik kan jouw gehele posting onderschrijven en heb daar iets aan toegevoegd, wat mijn persoonlijke mening is. :D
Ik dacht dat dat wel duidelijk was, maar kennelijk niet helemaal.
Ik hoop dat het bij deze rechtgezet is.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor Optimatus » 23 mei 2013 15:52

schaapje schreef:Straks zijn er nog waxine-licht-gooiers op het forum. 8)


Deze opmerking was in elk geval goed voor een daverende schaterlach hier in huis. Dank je wel ::lol:

Serieus: als die mensen het fijn vinden dat we een kaarsje branden, dan branden we toch een kaarsje? Gaat het nu om ons of om die mensen? Het zal me jeuken of dat nou Rooms, Bulgaars of Transatlantisch is. Die mensen gaan door de meest vreselijke tijd van hun leven en hier maken mensen zich druk om een kaarsje. Ik vind dat achtergrondgereutel (dank voor de term, JeeWee).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor boer » 23 mei 2013 17:31

schelpje3 schreef:Nee hoor het is niet off topic.
Het is immers GEEN stille tocht? :wink:
De moeder in kwestie, en al die andere rouwende ouders die hun kinderen hebben verloren door zinloos geweld, zijn meer gebaat met zorg en meeleven op de lange termijn.

Wie zegt dat die moeder niet een groot aandeel heeft in de schuldvraag?
Die vader moet (door haar?) wel tot grote wanhoop gedreven zijn en misschien heeft ze wel gedreigd dat hij zijn kids nooit meer zou mogen zien.
Er zijn zat vrouwen die het bloed (en geld) onder hun mans nagels vandaan halen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Mortlach » 23 mei 2013 17:41

Wauw... Er is een nieuwe diepte bereikt. Chapeaux, boer! Een hele prestatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor Spons » 23 mei 2013 18:27

schelpje3 schreef:Spons: het is beter dat ik hier niet op reageer.
MissF zei in grote lijnen hetzelfde, ik had er echter een toevoeging bij en je gebruikt nu mijn reactie om op een ruzieachtige manier antwoord te geven, met spottende insinuaties. Dat doe je wel vaker heb ik gezien, dus...
Ik groet je.


Ik spot niet , maar een foto kan wel en een lichtje niet, gaat toch niet om die foto of om dat waxinelichtje... maar om de gedachten die er achter ligt. En ja soms kan ik bewust even bot zijn, dan komt de boodschap over en ga je (hopelijk ) er over nadenken. Mijn inziens wordt er in de rechtse kerken te vaak als een gehoorzaam schoothondje gevolgd zonder te denken wat de eigen visie is en of dat zo wel is. Een stel is zwanger geraakt maar nog niet getrouwd, dat is ontzettend stom en hoogst ongelukkig. Dan kan je ze in de kerk volop naar de slachtbank brengen en ze openbaar schuld laten belijden... preken over de zonde en duivel... maar help je ze daar mee ? De kerkgangers hebben een pracht voorstelling gehad..kijk die en die eens ...zo slecht wat ze gedaan hebben. Schelpje ...als jij zo iets maar niet doet hoor (moeder tegen kind , als voorbeeld he ) Je kan ze ook intern er op aanspreken , en ondanks hun fout proberen ze te helpen op andere manieren want dat jonge stel is hun leven lang veroordeeld en zal zolang zij leven er aan herinnerd worden wat er fout is gegaan. En dat is een hele andere aanpak dan lopen te roepen met hel en verdoemenis, zondeval en an publiek nog even aan de schandpaal nagelen... Heksenjacht had je in de middeleeuwen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor schaapje » 23 mei 2013 18:59

Ik snap de hele discussie niet, waarom is het zo belangrijk te weten wie wel een kaars branden zal als dat gevraagd wordt en wie niet?

@Optimatus leuk dat er nog iemand humor heeft. :wink:

@Boer naast een refo-hater ook nog een vrouwen-hater? Je gebruikt behoorlijk wat inlegkunde om de vrouw zwart te maken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor Spons » 23 mei 2013 19:31

het ging er meer om dat er gezegd werd dat het branden van een kaarsje katholiek is, katholiek achtig , dat het branden van een paaskaars in de PKN al helemaal afvlakking is zonder na te denken over de gedachte die er achter een kaars branden zit.

Om maar eens een paar Bijbelteksten te citeren :

Lukas 11:33
En niemand, die een kaars ontsteekt, zet die in het verborgen, noch onder een koornmaat, maar op een kandelaar, opdat degenen, die inkomen, het licht zien mogen.

Mattheüs 6:22
De kaars des lichaams is het oog; indien dan uw oog eenvoudig is, zo zal uw gehele lichaam verlicht wezen;

4 Ezra 12:42
Want gij zijt alleen voor ons over uit alle volken als een druiftak van de wijngaard, en als een kaars in een duistere plaats, en als een haven, en een schip, dat uit het onweder ontkomen is.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor boer » 23 mei 2013 19:52

schaapje schreef:Ik snap de hele discussie niet, waarom is het zo belangrijk te weten wie wel een kaars branden zal als dat gevraagd wordt en wie niet?

@Optimatus leuk dat er nog iemand humor heeft. :wink:

@Boer naast een refo-hater ook nog een vrouwen-hater? Je gebruikt behoorlijk wat inlegkunde om de vrouw zwart te maken.


Veralgemeniseren maar.
Jouw woorden hoor, niet de mijne .

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: (Geen) stille tocht

Berichtdoor schaapje » 23 mei 2013 20:03

boer schreef:
Die vader moet (door haar?) wel tot grote wanhoop gedreven zijn en misschien heeft ze wel gedreigd dat hij zijn kids nooit meer zou mogen zien.

Er zijn zat vrouwen die het bloed (en geld) onder hun mans nagels vandaan halen.


De vader moet wel door haar tot grote wanhoop gedreven zijn?
Er zijn vrouwen zat die het bloed en geld onder hun mans nagels vandaan halen?

Veralgemeniseren?
Ik weet niet of je wat kranten gelezen hebt, of wat nieuws gehoord,....maar je schrijft er over of je bij voorbaat al weet hoe het wel zal zitten.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: (Geen) stille tocht maar kaarsje branden

Berichtdoor meribel » 24 mei 2013 08:14

@ boer, werkelijk??!!
Meen je nu te zeggen dat de moorden de schuld is van die vrouw?
Je hebt geen flauw idee wat daar heeft afgespeeld..



Als een man zijn kinderen misbruikt en hij zegt dat hij dat doet omdat zijn vrouw niet wil vrijen, geldt het zeker ook...



Onbegrijpelijke redeneringen........

Ja spoel het straatje van de man maar schoon ...klinkt herkenbaar


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten