Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor Faramir » 12 mei 2014 15:44

StillAwake schreef:Toch is de uitbuiting door Assad hiermee niet opgelost.

Zodra er weer stabiliteit in het land is kan er via diplomatieke weg wellicht wat gedaan worden. Niet meer door het westen overigens aangezien die gigantische blunders hebben gemaakt.
Daarnaast was/is Assad zo slecht nog niet. Ja, het is een dictator maar alle andere opties zijn een stuk minder plezant.
Het verlangen van de rebellen is hiermee niet weg.

Je bedoeld terroristen. Dat verlangen wordt steeds minder aangezien ze steeds meer verliezen. Dus over niet al te lange tijd zullen er nog maar weinig terroristen zijn. De meeste zullen ook teruggaan naar hun eigen land. Want er zit nogal wat import tussen.
Ik heb veel over Syrië gelezen, en weet echt niet meer wie nu de "good guys" zijn en wie de "bad guys".

Het is geen Disney film. Er zijn geen good guys in oorlog. Enkel gradaties in slecht.
Vooralsnog is bij mijn weten ook nog niet duidelijk of Pater Frans door de regering of door de rebellen gedood is...

Volgens mij was het al ontzettend duidelijk op het moment dat de jezuïeten zijn overlijden bekend maakten; de terroristen.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor rotterdam » 12 mei 2014 15:49

StillAwake schreef:
Vooralsnog is bij mijn weten ook nog niet duidelijk of Pater Frans door de regering of door de rebellen gedood is...



Strijders van het extremistische al-Nusrafront hebben Van der Lugt vermoord. Het Nusrafront is een vertakking van al-Qaeda.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor StillAwake » 12 mei 2014 17:27

OK, dat was me niet geheel duidelijk.
Ik had begrepen van een vriend van mij die in Syrië geweest is dat de schuldvraag behoorlijk ingewikkeld lag (zowel President/Dictator Assad als de rebellen/terroristen wilden van hem af).
Maar als de daders inmiddels bekend zijn ben ik gewoon fout voorgelicht/ingelicht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor elbert » 19 jul 2014 09:49

Terwijl in het Midden-Oosten de ogen weer op Israël en Gaza gericht zijn, vallen verreweg de meeste doden in Syrië, zo'n 310 op donderdag: http://nos.nl/artikel/676773-bloedige-s ... syrie.html en 1700 de afgelopen week: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28454655
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten