Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 27 aug 2013 20:00

Optimatus schreef:Eigenlijk zouden de Arabische staten eens iets moeten doen in plaats van het Westen.

Precies altijd maar weer die ras-gebaseerde arrogantie dat onze moraal hoger staat.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 27 aug 2013 22:38

En Amerika, van alle landen, die deze hoge moraal moet gaan implementeren?
:-& :-& :-&

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor Yael » 27 aug 2013 22:46

elbert schreef:Ingrijpen door de VS en andere landen (dat nu waarschijnlijk lijkt) zal waarschijnlijk neerkomen op 1 a 2 dagen van aanvallen met kruisraketten en misschien B2 bommenwerpers. (zie de Washington Post hierover).
Het doel van zo'n campagne is om het regime van Assad af te schrikken om nog eens chemische wapens te gebruiken. Doet dit regime dat toch, dan riskeert het een nederlaag in de burgeroorlog door heviger bombardementen.
Dat is de boodschap die de VS aan het regime wil sturen.

mealybug schreef:En daaarna breekt vast de vrede uit.
Een soort Nagasaki / Hiroshima effect?


Als het westen verstandig is houden ze zich buiten deze oorlog. Het is afschuwelijk wat daar in Syrië gebeurd, maar wat wil het westen daar aan veranderen met bombardementen? (Voorlopig wordt er alleen gepraat..) Het is een wespennest en het zal meer vragen dan alleen vanuit de lucht, of vanuit de zee beschietingen uit te voeren. Waarom zouden we een WO III riskeren?
Iedergeval spannende dagen, ook voor Israël.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor Yael » 27 aug 2013 22:49

Optimatus schreef:Eigenlijk zouden de Arabische staten eens iets moeten doen in plaats van het Westen.


Die laten dat liever aan het westen over, kunnen ze daarna hun gal weer spuien over Amerika.

@Mealybug: waarom zo haatdragend naar de VS toe?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 27 aug 2013 22:56

Yael schreef:
Die laten dat liever aan het westen over, kunnen ze daarna hun gal weer spuien over Amerika.

@Mealybug: waarom zo haatdragend naar de VS toe?


Omdat er geen land is wat hypocrieter is.
500.000 misvormde kinderen lopen er rond in Vietnam door agent orange, de amerikaanse chemische wapens, en nog bijna 500.000 stierven erdoor.
Wat zijn de positieve resultaten van al hun bloedvergieten in Irak en Afghanistan?
En nu dit weer.
91% van de Amerikanen wil geen bemoeienis met Syrie en toch moet en zal de wapenindustrie weer omzet maken.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor rotterdam » 28 aug 2013 07:22

[/quote] Die laten dat liever aan het westen over, kunnen ze daarna hun gal weer spuien over Amerika.[/quote]

De president en zijn leger wordt gesteund door Iran, Irak en de Hezbollah.
De opstandelingen door Saoedi, Turkije en Al Qaida gefinancierd met oliedollars uit Qatar.

Het maakt helemaal niet uit wie we steunen - onze vlag wordt hoe dan ook verbrand.

Syrië heeft (had) 23 miljoen inwoners, ruim 9 miljoen zijn christenen, druzen, koerden, alawieten en sjiieten. Deze groepen staan achter de president.
Wie zegt mij dat de meerderheid van de Syriërs achter de opstandelingen staat ?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor Katlheen » 28 aug 2013 11:33

Als ik Amerikaan was zou ik zeggen: "zoek het inderdaad allemaal maar lekker uit. Wij bemoeien ons nergens meer mee, want goed doe je het nooit. Laten anderen maar doodgaan voor de vrijheid van een ander."

@mealybug: omdat de USA hypocriet is mogen ze niet ingrijpen? Doe jij het dan wel? Of blijf je aan de zijlijn lekker makkelijk uit de heup schieten? Als je het over hypocriet wilt hebben, er werden heel hard psalmen gezongen door de roomblanke bewoners van Zuid-Afrika, terwijl hun zwarte broeder niet welkom was.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 28 aug 2013 12:04

Katlheen schreef:Als ik Amerikaan was zou ik zeggen: "zoek het inderdaad allemaal maar lekker uit. Wij bemoeien ons nergens meer mee, want goed doe je het nooit. Laten anderen maar doodgaan voor de vrijheid van een ander."

@mealybug: omdat de USA hypocriet is mogen ze niet ingrijpen? Doe jij het dan wel? Of blijf je aan de zijlijn lekker makkelijk uit de heup schieten? Als je het over hypocriet wilt hebben, er werden heel hard psalmen gezongen door de roomblanke bewoners van Zuid-Afrika, terwijl hun zwarte broeder niet welkom was.


ja ja.
Ik heb pas zelf nog gepost dat de uitvinder van Apartheid een gereformeerde Nederlander was, Hendrik Verwoerd.
Staat er in jullie volkslied ook niet iets over ''van vreemde smetten vrij"" trouwens?
Maar nu vereenzelvig je mij met mensen waar ik helemaal niets maar dan ook niets mee te maken heb.
Net als Obama, die misschien ingrijpt terwijl de meeste amerikanen daar tegen zijn.
Maar goed, als je de nobelprijs voor de vrede al krijgt voordat je begonnen bent aan je werk..... :lol:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 12:43

Volgens mij vond hij dat laatste zelf ook vrij gênant, weigeren was ook weer not-done.

Maar de Nobelprijs voor de Europese unie?


Jongens dat ding stelt niets voor, ze hebben geen idee wat ze ermee moeten.



@syrie, ingrijpen, ik weer het niet, wat brengt het? Welke kan moet je steunen dan? Nee de regering is corrupt maar de opstandelingen zijn ook niet schoon toch?......en als derde partij inmengen, zou toch helemaal van de gekke zijn?

Kunnen we niet bij de grens gaan staan en alle vluchtelingen gewoon echt goed opvangen en een nieuw leven bieden en daar ons geld aan besteden. Verder er buiten blijven.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 28 aug 2013 21:18

meribel schreef:Volgens mij vond hij dat laatste zelf ook vrij gênant, weigeren was ook weer not-done.

Maar de Nobelprijs voor de Europese unie?


Jongens dat ding stelt niets voor, ze hebben geen idee wat ze ermee moeten.



@syrie, ingrijpen, ik weer het niet, wat brengt het? Welke kan moet je steunen dan? Nee de regering is corrupt maar de opstandelingen zijn ook niet schoon toch?......en als derde partij inmengen, zou toch helemaal van de gekke zijn?

Kunnen we niet bij de grens gaan staan en alle vluchtelingen gewoon echt goed opvangen en een nieuw leven bieden en daar ons geld aan besteden. Verder er buiten blijven.

Als God zegt te zullen strijden voor zijn volk als vanouds tegen de volkeren rondom hen, kunnen wij dat echt niet tegenhouden, lijkt me

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor schelpje3 » 28 aug 2013 21:21

meribel schreef:
Kunnen we niet bij de grens gaan staan en alle vluchtelingen gewoon echt goed opvangen en een nieuw leven bieden en daar ons geld aan besteden. Verder er buiten blijven.

Welja, we bouwen nog gewoon een paar tentenkampen erbij en bezuinigen nog een extra miljard.
Moet te doen zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 21:33

Wat bedoel je schelpje?



En wat bedoel jij mealybug?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 28 aug 2013 21:39

schelpje3 schreef:Welja, we bouwen nog gewoon een paar tentenkampen erbij en bezuinigen nog een extra miljard.
Moet te doen zijn.


Da's toch net iets meer naastenliefde dan het aan een paar kruisraketten besteden, niet?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor mealybug » 28 aug 2013 21:41

meribel schreef:


En wat bedoel jij mealybug?

Dat de tijd gekomen lijkt te zijn, dat alle volkeren die Israel de laatste paar decennia belaagd, aangevallen, bang gemaakt en bedreigd hebben hun vergelding daarvoor gaan ontvangen.
"... wie u aanraakt, raakt Zijn oogappel aan." (Zacharia 2:8, HSV2010)
Laatst gewijzigd door mealybug op 28 aug 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Doet het jou nog wat, al die doden in Syrië?

Berichtdoor meribel » 28 aug 2013 21:43

Je bedoelt, de oorlog in syrie en situatie in palestina en egypte is een straf van God omdat ze israel belaagd hebben?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 84 gasten