Troonsafstand Koningin Beatrix

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor schelpje3 » 28 jan 2013 21:04

Lichtzwaard, neem jij nog een borrel.
We houden gelukkig, GODDANK, een Koningshuis.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor boer » 28 jan 2013 21:04

Lichtzwaard schreef:Als de NL regering vijf minuten politieke moed zou hebben kunnen nu de Republiek der Nederlanden weer herstellen ;200 jaar poppenkast is meer dan genoeg geweest =; =; =; =;


Eerst nog een feestje ter ere van prins Pils en mamma die nog wat werk doet voor de Bilderberg group

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Mortlach » 28 jan 2013 21:06

Het commentaar van de azijnzeikers is en blijft gelukkig heerlijk voorspelbaar.

Het zegt meer over de mensen die nog steeds beginnen over zijn studententijd (toch ook alweer 20! jaar geleden), dan over WimLex zelf. Ik kijk er wel naar uit en ik denk dat Koning Willem IV en Koningin Maxima het erg goed gaan doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Duschka » 28 jan 2013 21:11

Mortlach schreef:Ik kijk er wel naar uit en ik denk dat Koning Willem IV en Koningin Maxima het erg goed gaan doen.


Eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd. Maar goed, aan de andere kant... ik zou voor geen goud met ze willen ruilen en ik weet zeker dat ik er in elk geval NIET geschikt voor ben :D

In elk geval heb ik groot respect voor onze majesteit en de wijze waarop ze haar rol heeft vervuld.
Vond de aankondiging vanavond ook ontroerend.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor boer » 28 jan 2013 21:14

Mortlach schreef:Het commentaar van de azijnzeikers is en blijft gelukkig heerlijk voorspelbaar.

Het zegt meer over de mensen die nog steeds beginnen over zijn studententijd (toch ook alweer 20! jaar geleden), dan over WimLex zelf. Ik kijk er wel naar uit en ik denk dat Koning Willem IV en Koningin Maxima het erg goed gaan doen.


Ik moet altijd zo lachen om dat hele vol geprikte legerjasje met allerlei badges en onderscheidingen...ken je Vladimir Brezjnev nog?
Nee, dan pr Harry, die gaat tenminste echt naar Afghanistan.

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Bertiel » 28 jan 2013 21:17

vind het jammer dat het geen Willem 4 is geworden, voor de rest chapeau voor de koningin hoe ze het gedaan heeft!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor elbert » 28 jan 2013 21:37

boer schreef:Lichtzwaard: Als de NL regering vijf minuten politieke moed zou hebben kunnen nu de Republiek der Nederlanden weer herstellen ;200 jaar poppenkast is meer dan genoeg geweest =; =; =; =;

Eerst nog een feestje ter ere van prins Pils en mamma die nog wat werk doet voor de Bilderberg group
Ah, de Republiek der Nederlanden. Weten jullie daar iets van jongens?
Als je daar iets van zou weten, dan wist je ook dat in die Republiek de Oranjes meestal stadhouder waren.
Bertiel schreef:vind het jammer dat het geen Willem 4 is geworden,
Dat zou wel koninklijk klinken, maar die 3 mannelijke voorgangers zijn niet echt ideale voorbeelden. Wat dat betreft waren de vrouwen onberispelijker. Dus daarom is koning Willem-Alexander misschien wel beter.
Bertiel schreef:voor de rest chapeau voor de koningin hoe ze het gedaan heeft!
Daar sluit ik me graag bij aan. Ik hoop dat we net zo'n goede koning gaan krijgen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Faramir » 28 jan 2013 21:47

Dat Bea maar goed mag genieten van haar pensioen. En dat Wim-Lex maar een goede koning mag worden en leuke deals binnensleept bij handelsreizen. Van mij hoeft het overigens allemaal niet, maar het alternatief is ook niet zaligmakend.

Ik ben wel benieuwd of D66 nu ook de ruggengraat heeft om te ageren tegen de ceremonie in de kerk en de eed waarin God voorkomt.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Spons » 28 jan 2013 21:48

Lichtzwaard schreef:Als de NL regering vijf minuten politieke moed zou hebben kunnen nu de Republiek der Nederlanden weer herstellen ;200 jaar poppenkast is meer dan genoeg geweest =; =; =; =;



fijn dat er nog mensen zijn die een nuttige bijdrage leveren...ga lekker verhuizen als het je hier niet bevalt...

tip , enkele reis Siberië !!

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor boer » 28 jan 2013 21:51

elbert schreef:Ah, de Republiek der Nederlanden. Weten jullie daar iets van jongens?
Als je daar iets van zou weten, dan wist je ook dat in die Republiek de Oranjes meestal stadhouder waren.


ja daar ontwikkel je nog plaatsvervangende schaamte over, wat die allemaal hebben gedaan.

''In heel Europa werd met afschuw gereageerd op het nieuws van de wreedheid die Willem van Oranje's troepen aan de dag legden bij de inname van Roermond op 23 juli 1572. Nadat zij met geweld was ingenomen, werd de stad niet alleen geplunderd, maar ook werden vele van haar katholieke geestelijken waaronder 12 monniken van de kartuizerorde gruwelijk vermoord (de Martelaren van Roermond). De Prins was hiervan op de hoogte, maar greep niet in en veroordeelde de calvinistische daders ook later niet''.

om maar een detail te noemen.

Ik zie alleen het verschil tussen titel koning of stadhouder niet echt als relevant.

Faramir

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Faramir » 28 jan 2013 21:56

Spons schreef:fijn dat er nog mensen zijn die een nuttige bijdrage leveren...ga lekker verhuizen als het je hier niet bevalt...

tip , enkele reis Siberië !!

Want mensen die er een andere mening op nahouden moeten maar opbokken naar een ander land...... Vrijheid van meningsuiting, ooit van gehoord?

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Sjaak84 » 28 jan 2013 21:59

Lichtzwaard schreef:Als de NL regering vijf minuten politieke moed zou hebben kunnen nu de Republiek der Nederlanden weer herstellen ;200 jaar poppenkast is meer dan genoeg geweest =; =; =; =;


Wonderen bestaan, ik ben het een keer met je eens.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor mw » 28 jan 2013 22:09

Een bijzonder sterke vrouw die van een welverdiende rust mag gaan genieten!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor boer » 28 jan 2013 22:17

*verwijderd i.v.m. off topic*

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Optimatus » 29 jan 2013 00:22

Lichtzwaard schreef:Als de NL regering vijf minuten politieke moed zou hebben kunnen nu de Republiek der Nederlanden weer herstellen ;200 jaar poppenkast is meer dan genoeg geweest =; =; =; =;


De Republiek was natuurlijk een daverend succes. Daarom is zij ook zo roemloos ten onder gegaan toen er een paar Fransen binnen kwamen wandelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten