Zwanger na verkrachting, de wil van God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Samanthi

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Samanthi » 31 dec 2012 09:26

Ongelofelijk hoe moeiteloos iemand die zichzelf christen noemt in één adem abortus veroordeelt omdat het ongeboren leven bescherming verdient, en de afschaffing van de doodstraf betreurt... blijkbaar is het "geboren leven" een stuk minder waard om beschermd te worden.


Even ongelofelijk hoe iemand tegen de doodstraf is en abortus, lees onschuligde kinderenmoord, goedkeurd

Samanthi

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Samanthi » 31 dec 2012 09:30

Dat mag je vinden. Vanuit de armstoel is het altijd makkelijk zeggen dat anderen iets niet mogen/zouden moeten doen...


Helaas niet vanuit armstoel, maar van heel dichtbij, we kozen voor het leven, achteraf was het niet nodig, maar we hadden de keuze vo overtuiging gemaakt.

Gebruikersavatar
kees61
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 17 jan 2005 02:32
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor kees61 » 31 dec 2012 11:01

Wim2600 schreef:Ongelofelijk hoe moeiteloos iemand die zichzelf christen noemt in één adem abortus veroordeelt omdat het ongeboren leven bescherming verdient, en de afschaffing van de doodstraf betreurt... blijkbaar is het "geboren leven" een stuk minder waard om beschermd te worden.

Oh, maar geboren leven is net zoveel waard hoor.
Het is toch raar dat we wel de 10 geboden handhaven in onze wet, maar niet de straffen die God daarbij beval?
Vind jij dan niet dat misdaad gestraft mag worden? Dat is de taak van de overheid, niet van mij. Met die straffen moet de samenleving gezuiverd worden van wetsovertreders, zo simpel is dat. En slachtoffers zien dan ook dat er rechtvaardigheid gebeurt.
Maar als je niet wilt dat een verkrachter gedood wordt, dan is er nog wel een andere passende straf te bedenken hoor. Bind verkrachter vast, pak tang, knip ballen af, gooi ballen weg, klaar.

En op de vraag van jeewee of God het zo bedoeld heeft, denk ik dat ik toch moet zeggen dat een verkrachting niet Gods bedoeling is, anders had Hij daar geen straf voor bevolen, maar God heeft het wel toegelaten dat het gebeurde.
Ik denk dat een rechtvaardige straf al veel goed doet. Ik ben geen meisje dat verkracht kan worden en ik kan alleen vanaf de zijlijn beoordelen hoe erg het is om verkracht te worden, maar ik kan me er iets van voorstellen. En ik kan me zeer goed voorstellen hoe een rechtvaardige straf de pijn al kan verlichten. En ook hoe straffen die werkelijk worden uitgevoerd, een ander kan weerhouden van het plegen van een misdaad.
En een kindje dat eenmaal in de maak is, is een kindje. Zoek maar bij de afbeeldingen bij google naar "fetus 10 weeks" om te zien hoe een feutus er dan uitziet. Een arts dat zoiets aborteert is gewoon een slager die zelf uit deze wereld geaborteerd zou moeten worden. Het is toch verschrikkelijk om zo'n kindje in wording uit de baarmoeder te plukken. Bah!
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Katlheen » 31 dec 2012 11:22

Wellicht naiëf van mij, maar is de morning after pill geen optie? Als een verkrachte vrouw dit inneemt na verkrachting, wordt veel extra leed wellicht weggenomen. Niet dat je dan easy je leven weer oppakt, maar om na een verkrachting als vrouw ook nog voor het dilemma te staan om een eventuele zwangerschap uit te dragen, wordt dan weggenomen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
kees61
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 17 jan 2005 02:32
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor kees61 » 31 dec 2012 12:12

Katlheen schreef:Wellicht naiëf van mij, maar is de morning after pill geen optie? Als een verkrachte vrouw dit inneemt na verkrachting, wordt veel extra leed wellicht weggenomen. Niet dat je dan easy je leven weer oppakt, maar om na een verkrachting als vrouw ook nog voor het dilemma te staan om een eventuele zwangerschap uit te dragen, wordt dan weggenomen.

Ja dat lijkt me wel een middel om te proberen, maar het werkt niet altijd voor 100% lees ik. Het maakt de kans op een zwangerschap nog wat kleiner dan normaal. En dan lees ik nog over een ander middel, iets met een koperspiraal, dat zou voor 99% helpen. Maar ja van koperspiralen heb ik ook geen verstand. Misschien zit zoiets in een machine die ik heb maar wat de dokter daarmee moet, geen idee.
Maar zo'n behandeling moet je wel direct beginnen anders is het te laat.
Ik kan me voorstellen dat er gevallen zijn waarbij een meisje een voorval pas te laat meldt. Omdat ze zich schaamt misschien.
Ik ken een vrouw die tot haar 12e jaar jaren door haar broer verkracht is, maar ze wist er geen raad mee en durfde het aan niemand te vertellen. Wat als ze nou zwanger was gemaakt? En zo zullen er nog wel meer gevallen zijn. Laatst nog in het nieuws van een vader die zijn dochter misbruikte en ineens werd zomaar een kindje geboren.
Het meisje kan daar niets aan doen en die moet je alle hulp geven die er is. De dader moet je hoe dan ook straffen, pil of geen pil.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor meribel » 31 dec 2012 12:29

JeeWee schreef:Ik las dat de Amerikaanse politicus Richard Mourdock voor opschudding heeft gezorgd met zijn mening over abortus. In een debat dinsdag zei hij dat 'zelfs als het leven begint met de verschrikkelijke gebeurtenis als verkrachting, dan is dat iets wat God zo heeft bedoeld'.

Ik sta hier best van te kijken. Later zei Mourdock wel dat hij bedoelde dat God het leven creëert, niet dat God verkrachting voorstaat.

Maar wat moet je er mee? heeft God een leven bedoeld dat uit verkrachting is ontstaan?


ik denk dat je verder terug moet naar de bron; dat God geen leven bedoeld heeft voor ons bevlekt met zonden. Maar dat is iets waar we zelf voor kiezen.

De vraag of God de meest verschrikkelijke gebeurtenissen soms bedoeld of voorziet?
Er zijn in de bijbel voorbeelden van rampen en de meest afgrijselijke gebeurtenissen die welzeker zijn 'bedoeling' waren. De vernietiging van Sodom en Gomorra, ballingschap van de Joden of heel veel andere zaken.
Om het bij kerst te houden ( ok ben een beetje laat )
maar lees dit;

16 Toen Herodes begreep dat hij door de magiërs misleid was, werd hij verschrikkelijk kwaad, en afgaande op het tijdstip dat hij van de magiërs had gehoord, gaf hij opdracht om in Betlehem en de wijde omgeving alle jongetjes van twee jaar en jonger om te brengen. 17 Zo ging in vervulling wat gezegd is door de profeet Jeremia: 18 ‘Er klonk een stem in Rama, luid wenend en klagend. Rachel beweende haar kinderen en wilde niet worden getroost, want ze zijn er niet meer.’

een afgrijselijke gebeurtenis; en tegelijk een vervulling van een profetie. Je kind zal maar vermoord worden ter vervulling van een profetie?!
Je kind zal maar geboren worden ten gevolge van een verkrachting.

Het is allemaal afgrijselijk en verschrikkelijk net als de hele wereld waar we in leven. Maar je kan niet zeggen; God doe er wat aan. Want dat heeft Hij gedaan! Jazeker! En nu is voor iedereen de keus wil ik in deze wereld wonen of onderdaan zijn van het Koninkrijk waar Jezus regeert.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 dec 2012 12:38

Men kan God beter buiten de verkrachtingen laten daar verkrachtingen het gevolg is van het kwaad in de mens zelf en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Mortlach » 31 dec 2012 13:56

Katlheen schreef:Wellicht naiëf van mij, maar is de morning after pill geen optie? Als een verkrachte vrouw dit inneemt na verkrachting, wordt veel extra leed wellicht weggenomen. Niet dat je dan easy je leven weer oppakt, maar om na een verkrachting als vrouw ook nog voor het dilemma te staan om een eventuele zwangerschap uit te dragen, wordt dan weggenomen.


mag niet, want de eicel is immers al bevrucht en is 'dus' al een kind, een persoon die je niet zomaar mag vermoorden....

Daarbij moet je dan ook nog eens als net-verkracht slachtoffer de helderheid van geest hebben om zo'n pil aan te vragen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 dec 2012 13:59

Leuk deze draad maar de enige die echt stem in het kapittel heeft is nog altijd de verkrachte vrouw en hen om haar heen kunnen haar alleen maar bij staan en steunen zowel pastoraal als vriendschappelijk en medisch enz
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Mortlach » 31 dec 2012 14:14

kees61 schreef:Oh, maar geboren leven is net zoveel waard hoor.
Het is toch raar dat we wel de 10 geboden handhaven in onze wet, maar niet de straffen die God daarbij beval?


Gelukkig maar een aantal van die geboden en niet allemaal :-)

Vind jij dan niet dat misdaad gestraft mag worden? Dat is de taak van de overheid, niet van mij. Met die straffen moet de samenleving gezuiverd worden van wetsovertreders, zo simpel is dat. En slachtoffers zien dan ook dat er rechtvaardigheid gebeurt.


Lekker makkelijk, dan kleeft het bloed niet aan jouw handen natuurlijk... Ik heb geen zin om elke 4 jaar te stemmen wie er NAMENS MIJ die eerste steen mag gaan werpen.

Maar als je niet wilt dat een verkrachter gedood wordt, dan is er nog wel een andere passende straf te bedenken hoor. Bind verkrachter vast, pak tang, knip ballen af, gooi ballen weg, klaar.


Verkrachting gaat niet om seks, verkrachting gaat om macht en controle. Dat kun je ook willen uitoefenen zonder ballen.

En ik kan me zeer goed voorstellen hoe een rechtvaardige straf de pijn al kan verlichten. En ook hoe straffen die werkelijk worden uitgevoerd, een ander kan weerhouden van het plegen van een misdaad.


Zat statistieken die aangeven dat straf geen invloed heeft op misdaad. Kijk naar Amerika. Doodstraf en lange gevangenisstraffen zijn daar doodnormaal, en de misdaad tiert welig.

En een kindje dat eenmaal in de maak is, is een kindje.


http://www.sciencephoto.com/image/44522 ... EM-SPL.jpg
Geen kindje...


http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/ ... ng_egg.jpg
Wel een kindje...

Een arts dat zoiets aborteert is gewoon een slager die zelf uit deze wereld geaborteerd zou moeten worden.


Gelukkig maar dat er christenen zijn om aanslagen te plegen op abortusklinieken en -artsen dan...

Het is toch verschrikkelijk om zo'n kindje in wording uit de baarmoeder te plukken. Bah!


Inderdaad. Dat is inderdaad verschrikkelijk. Niemand doet dat voor zijn lol. Het is een moeilijke, tere kwestie van leed tegen leed afwegen, en ik zal niemand het nadragen dat de de ene keus boven de andere stellen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Samanthi

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Samanthi » 31 dec 2012 17:31

Goed, inderdaad. Dit was niet erg netjes, maar dit onderwerp gaat mij nauw aan het hart.


Aanvaard, mortlach, 8>)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Pcrtje » 01 jan 2013 15:19

kees61 schreef:Ik dacht dat een verkrachter vroeger gestenigd werd of er werd op een andere manier gezorgd dat hij niet verder meer leefde. Dat is al voor een deel gerechtigheid. Dat dat niet meer gebeurt zorgt al voor veel narigheid. We zijn gewoon te soft geworden.
Is het je wel eens opgevallen dat de Bijbel in de wetten spreekt over het doden van de man én de vrouw wanneer er overspel is gepleegd? En dat dan maar mét het eventueel verwekte leven erbij was?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
kees61
Sergeant
Sergeant
Berichten: 379
Lid geworden op: 17 jan 2005 02:32
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor kees61 » 02 jan 2013 13:51

Pcrtje schreef:Is het je wel eens opgevallen dat de Bijbel in de wetten spreekt over het doden van de man én de vrouw wanneer er overspel is gepleegd? En dat dan maar mét het eventueel verwekte leven erbij was?
Lees het topic en Deuteronomium 22 eens en zeg dan nog eens wat je bedoelt.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Mortlach » 02 jan 2013 14:02

kees61 schreef:Lees het topic en Deuteronomium 22 eens en zeg dan nog eens wat je bedoelt.



Pak dan meteen Numeri 5: 11-28 mee ...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mevrouwref
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:30

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Mevrouwref » 28 jul 2015 20:08

Dit is een beetje een oud topic, maar ik kwam hier via zoeken op terecht.

Ik heb een heel mooi kindje, niet door een verkrachting maar de zwangerschap is wel ontstaan uit misbruik. Ik begreep eerst alle emotionele gevolgen die het voor me had niet. Totdat ik leerde dat de emotionele gevolgen van misbruik en verkrachting overeenkomen. Het is zwaar, je zit in een achtbaan. Vertrouwen in de wereld, in mensen, in jezelf is weg. Ik wist niet meer goed wie ik was of wie ik zou (moeten/ willen) worden. Het is een enorme strijd. Nog steeds. Maar van mijn kind hou ik zielsveel. Mijn kindje zien lachen is het mooiste in mijn leven wat ik ooit heb mogen zien. Terwijl de ervaring van door iemand gewoon maar gebruikt te zijn het meest vreselijke is uit mijn leven.

Ik heb de opmerkingen ook gekregen hoor, dat ik mijn kindje toch "gewoon" had kunnen aborteren. Tja, ze weten niet beter. Maar natuurlijk doet het mij pijn dat mensen zeggen dat je kind beter dood had kunnen zijn. Of als ik lees dat je natuurlijk niet van zo'n kind kan houden. Teksten als "kind van een verkrachter" en dergelijke zijn zo stigmatiserend! Wat nou kind van? Kind van zijn/ haar moeder zul je bedoelen. Kind van God. Niet van een ziek persoon.

Zijn de slechte dingen de wil van God? Ik geloof van niet. Sterker ik weet dat Hij slecht gedrag niet wil. En ik weet dat Hij elk mens wel wil. Stel je voor dat kinderen die uit misbruik/ verkrachting voortkomen niet wil? Ongewenst door mensen is 1 ding, maar door God? Nee gelukkig niet. Mijn kind is door mij gewenst maar ook door zijn Vader (let op hoofdletter V).

Door de zonde is er veel ellende in de wereld. De zonde heeft de verwekker gedreven. En helaas kiest deze verwekker ervoor om vast te blijven houden aan zijn zondige leven en wijst hij Jezus openlijk af. Er is geen berouw of inzicht. Dat vind ik verdrietig, voor mij en mijn kind. Maar mijn kind kan er niks aan doen.

Er komt een moment dat ik moet vertellen dat de verwekker in de greep van de zonde verkeerd(e). Maar ik kan die zonde wel in het grote perspectief plaatsen voor mijn kind. En nog belangrijker is dat ik mijn kind kan vertellen dat (ongeacht de omstandigheden van ontstaan van zwangerschap) het bestaan van mijn kind wel degelijk de bedoeling was en geen ongeluk of ongewenste gebeurtenis en dat als het niet uit deze gebuertenis was ontstaan dan weet ik zeker dat het uit een andere gebeurtenis zou ontstaan.

hiermee wil ik niemand veroordelen die voor een abortus kiest. Maar ik wil wel een nuance aanbrengen in een discussie waarin het lijkt alsof er maar twee kanten zijn: aan de ene kant dat je het kind natuurlijk niet wil en zo snel mogelijk aborteren wil, en aan de andere kant dat je het kind natuurlijk niet wil maar niet mag aborteren van je geloof. Het lijkt er zo op alsof deze mensen sowieso als ongewenst en "een probleem" worden beschouwd.

En nogmaals, ik voer een enorme strijd. Dit is de meest ingrijpende ervaring uit mijn leven. Alles staat op z'n kop. Ik lijd. En ik heb geen idee wat de toekomst brengen gaat voor ons. Maar mijn kind is prachtig en waardevol. Ik weet dat er een doel is en een reden dat het er is. Het is een mensje dat evengoed talenten heeft meegekregen om hier op deze wereld in te zetten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten

cron