Zwanger na verkrachting, de wil van God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Chaya » 29 jul 2015 14:18

Mevrouwref schreef:
En nogmaals, ik voer een enorme strijd. Dit is de meest ingrijpende ervaring uit mijn leven. Alles staat op z'n kop. Ik lijd. En ik heb geen idee wat de toekomst brengen gaat voor ons. Maar mijn kind is prachtig en waardevol. Ik weet dat er een doel is en een reden dat het er is. Het is een mensje dat evengoed talenten heeft meegekregen om hier op deze wereld in te zetten.

Tjonge, mevrouwref, wat een verdrietig verhaal!
Ik wens je heel veel sterkte voor de toekomst.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor BladeStraight » 28 aug 2015 23:37

Mortlach schreef:Als je er op tijd bij bent is het nog geen kindje. Een blastocyst is geen kind.


Als je niks doet is het wel een kind, dus je beeindigd gewoon een leven van een mens, die zonder jouw ingrijpen geboren zou worden.

Wim2600 schreef:
Ongelofelijk hoe moeiteloos iemand die zichzelf christen noemt in één adem abortus veroordeelt omdat het ongeboren leven bescherming verdient, en de afschaffing van de doodstraf betreurt... blijkbaar is het "geboren leven" een stuk minder waard om beschermd te worden.


De doodstraf is een straf voor een misdaad die iemand begaat, een ongeboren kind is onschuldig.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 10 okt 2015 13:24


De doodstraf is een straf voor een misdaad die iemand begaat, een ongeboren kind is onschuldig.

Ik ga er even vanuit dat je Christen ben, als ik er naast zit laat het me maar weten. Je geloofd in een God die stelt dat ieder mens uit zonde is geboren, en dat ieder mens dus bij voorbaat als schuldig is. Maar je stelt dat een ongeboren kind onschuldig is? Waarom beledig je je God dan door hem tegen te spreken? Als je letterlijk geloofd dat de "schuld" pas begint bij de geboorte, dan is het juist goed om voor de geboorte het kind te laten wegnemen, op die manier blijft het een onschuldig kind.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Chaya » 10 okt 2015 13:52

IRHuman schreef:Ik ga er even vanuit dat je Christen ben, als ik er naast zit laat het me maar weten. Je geloofd in een God die stelt dat ieder mens uit zonde is geboren, en dat ieder mens dus bij voorbaat als schuldig is. Maar je stelt dat een ongeboren kind onschuldig is? Waarom beledig je je God dan door hem tegen te spreken? Als je letterlijk geloofd dat de "schuld" pas begint bij de geboorte, dan is het juist goed om voor de geboorte het kind te laten wegnemen, op die manier blijft het een onschuldig kind.

BS is christen, maar komt hier niet dagelijks.
En hij is de laatste die God zou beledigen, neem dat maar van mij aan.
Een kind heeft vanaf de bevruchting een ziel, dus wegnemen zodat het een onschuldig kind blijft, kan niet.
Christenen geloven dat God hen al kende vóór die tijd:
Mijn gebeente was voor U niet verholen, als ik in het verborgene gemaakt ben, [en] als een borduursel gewrocht ben, in de nederste delen der aarde.

Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.

Het is wat ouderwets Nederlands, maar ik denk dat je het wel zult begrijpen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 10 okt 2015 20:07

Chaya schreef:BS is christen, maar komt hier niet dagelijks.
En hij is de laatste die God zou beledigen, neem dat maar van mij aan.

Maar het vreemde is het volgende; Als je de wereld ervaart als God's wereld. Waar God de creator is en met alles een reden heeft en/of een doel. Waarin God alles weet en alles bepaald, etc. Hoe kun je dan spreken over verkrachting in de eerste plaats?

Dat is wat ik eerder bedoelde met [i]"Wat mij wel boeit is dat er zoveel mensen zijn die religie aanhangen maar vaak alleen als het ze uitkomt."[/i]
Aan de ene kant zegt hij dus "God heeft overal een bedoeling mee, etc" maar aan de andere kant spreekt je over verkrachting, en is zn argument. "Het ongeboren kind is onschuldig".

God's wegen zijn ondoorgrondelijk toch? Wellicht wil God dat de vrouw zwanger wordt, maar de vrouw werkt niet echt mee en doet niet dr best om zwanger te raken. Als je geloofd dat God overal en bedoeling mee heeft, dan is de enige die daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de ongewenste zwangerschap/verkrachting is dan God.

Hij maakt de vrouw zwanger door haar te laten verkrachten door de verkrachter. Dat is het gevolg van een wereld waarin God overal een bedoeling mee heeft namelijk. Vervolgens nadat God de vrouw heeft laten zwanger maken door verkrachting, zegt God ook nog eens dat het kind zodra het geboren is schuldig is aan het uit zonde geboren zijn.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2015 13:49

IRHuman schreef:Maar het vreemde is het volgende; Als je de wereld ervaart als God's wereld. Waar God de creator is en met alles een reden heeft en/of een doel. Waarin God alles weet en alles bepaald, etc. Hoe kun je dan spreken over verkrachting in de eerste plaats?

Dat is wat ik eerder bedoelde met [i]"Wat mij wel boeit is dat er zoveel mensen zijn die religie aanhangen maar vaak alleen als het ze uitkomt."[/i]
Aan de ene kant zegt hij dus "God heeft overal een bedoeling mee, etc" maar aan de andere kant spreekt je over verkrachting, en is zn argument. "Het ongeboren kind is onschuldig".

God's wegen zijn ondoorgrondelijk toch? Wellicht wil God dat de vrouw zwanger wordt, maar de vrouw werkt niet echt mee en doet niet dr best om zwanger te raken. Als je geloofd dat God overal en bedoeling mee heeft, dan is de enige die daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de ongewenste zwangerschap/verkrachting is dan God.

Hij maakt de vrouw zwanger door haar te laten verkrachten door de verkrachter. Dat is het gevolg van een wereld waarin God overal een bedoeling mee heeft namelijk. Vervolgens nadat God de vrouw heeft laten zwanger maken door verkrachting, zegt God ook nog eens dat het kind zodra het geboren is schuldig is aan het uit zonde geboren zijn.

God is geen auteur van de zonde!
Na de zondeval is het kwaad in de wereld gekomen en dat kun je zien, als je om je heen kijkt.
God heeft geen bedoeling met een verkrachting.
En ieder kind wordt in zonde ontvangen en geboren, zegt de Bijbel, dus dan maakt het niet uit of het kindje uit liefde dan wel door verkrachting geboren is. M.a.w. het is in God's ogen een kostbaar nieuw leven.

We mogen de zaak niet omdraaien IRH. De mens doet kwaad, God is volmaakt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 12 okt 2015 17:57

Chaya schreef:God is geen auteur van de zonde!

Niet? God is toch de schepper van alles? Of is de almachtigheid van God gebonden aan dingen waar hij geen macht over heeft?
Na de zondeval is het kwaad in de wereld gekomen en dat kun je zien, als je om je heen kijkt.

Wat kan ik zien? Kwaad bij de mens? Nou ja, ik zie dat mensen elkaar veel ellende aan doen ja. Maar daar zie ik nergens ook maar enige aanleiding om die zondeval theorie aan te nemen. Maar als je er van uitgaat dat die God er is, en die laat die mens lekker bezig met elkaar de meest verschrikkelijke dingen aandoen(veelal uit zijn naam overigens) en hij laat ze hun gang gaan en grijpt niet in?
God heeft geen bedoeling met een verkrachting.

Hoe weet jij dat? Kan jij God begrijpen. Doorzie jij zijn ondoorgrondelijke wegen en concludeer je daaruit dat God's wegen wel doorgrondelijk zijn?
En ieder kind wordt in zonde ontvangen en geboren, zegt de Bijbel, dus dan maakt het niet uit of het kindje uit liefde dan wel door verkrachting geboren is. M.a.w. het is in God's ogen een kostbaar nieuw leven.
Die vervolgens door God's niet ingrijpen opgroeid in een sadistische wereld vol met oorlog, geweld, kanker, etc, etc.

Tsja, ik zou wel iets meer mijn best doen om kostbaar nieuw leven daarvoor te beschermen hoor. Het probleem is, de Bijbel zegt allemaal prachtige simplistische dingen, maar er zit geen enkele logica in.

We mogen de zaak niet omdraaien IRH. De mens doet kwaad, God is volmaakt.

De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor pindas83 » 12 okt 2015 18:47

Er wordt inderdaad meer dan eens gesteld dat God overal een bedoeling mee zou hebben. Of anders gezegd, dit zo stuurt.
Echter, aan de keuzevrijheid die wij mensen hebben wordt dan voorbij gegaan.
Er is dus veel leed in de wereld wat (in)direct door onze foute keuzes wordt veroorzaakt.
Maar evenmin als ik mijn ouders niet verantwoordelijk kan houden voor een ongelukkige keuze, kan ik God de schuld geven hiervan.
Ja, het kan wel maar wat brengt mij dat? Is het probleem dan weg? Denk het niet!

Onze Heiland wil ons het goede geven, en het slechte (door onze keuzes) wil Hij ten goede keren.

Mag ik vragen IRhuman: Geloof jij überhaupt niet in God, of alleen niet zoals hij in bijbel tot ons spreekt? En wat geloof je dan wèl? Gewoon benieuwd! Grt

Samanthi

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Samanthi » 16 okt 2015 09:12

We mogen de zaak niet omdraaien IRH. De mens doet kwaad, God is volmaakt.


De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?


Nooit van de zondeval gehoord?
Je bent gevaarlijk bezig, stop hier mee!!!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Chaya » 16 okt 2015 13:50

IRHuman schreef:Niet? God is toch de schepper van alles? Of is de almachtigheid van God gebonden aan dingen waar hij geen macht over heeft?

Nee, God schiep alles volmaakt. En Hij heeft de macht over de gehele wereld.
IRHuman schreef:Wat kan ik zien? Kwaad bij de mens? Nou ja, ik zie dat mensen elkaar veel ellende aan doen ja. Maar daar zie ik nergens ook maar enige aanleiding om die zondeval theorie aan te nemen. Maar als je er van uitgaat dat die God er is, en die laat die mens lekker bezig met elkaar de meest verschrikkelijke dingen aandoen(veelal uit zijn naam overigens) en hij laat ze hun gang gaan en grijpt niet in?

Omdat je geestelijk blind bent, zie je het niet.
God grijpt wel degelijk in, alleen waarschijnlijk anders dan wij denken, vaak.
IRHuman schreef:Hoe weet jij dat? Kan jij God begrijpen. Doorzie jij zijn ondoorgrondelijke wegen en concludeer je daaruit dat God's wegen wel doorgrondelijk zijn?

Omdat God Zich bekend maakt en Zich openbaart in de Bijbel.
Nee, ik doorzie niet altijd Zijn ondoorgrondelijke wegen. Zijn wegen zijn nl. hoger dan de onze.
De Psalmist zingt er van: Heere maak Uw wegen door Uw woord en Geest bekend.
IRHuman schreef:Tsja, ik zou wel iets meer mijn best doen om kostbaar nieuw leven daarvoor te beschermen hoor. Het probleem is, de Bijbel zegt allemaal prachtige simplistische dingen, maar er zit geen enkele logica in.

Nee, daarvoor moet je in een wiskunde-leerboek zijn.
IRHuman schreef:De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?

In beginsel ja, maar zo is het na de zondeval niet meer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 19 okt 2015 00:42

Nee, God schiep alles volmaakt. En Hij heeft de macht over de gehele wereld.
Ok,
dan is goed als de toeschouwer van een wereld gecreerd vol haat, pijn, moord, doodslag, ellende, ziektes,
verkrachting, pedofilie, sadisme, etc. Hij heeft het gemaakt, en kijkt toe. Wat vind jij van iemand die
ziet dat het kind verkracht wordt, maar niet ingrijpt en blijft toekijken?

*De rest verwijderd i.v.m. off topic. Open gerust een nieuw topic met je vragen.*

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2015 15:24

IRHuman schreef:Ok,
dan is goed als de toeschouwer van een wereld gecreerd vol haat, pijn, moord, doodslag, ellende, ziektes,
verkrachting, pedofilie, sadisme, etc. Hij heeft het gemaakt, en kijkt toe.

*De rest verwijderd i.v.m. off topic. Open gerust een nieuw topic met je vragen.*

God is geen toeschouwer!
Jij hebt wel een cynisch beeld van het geloof. Ik vraag me eigenlijk af of jij wel oprecht geinteresseerd bent.
Tot nu toe lees ik alleen hatelijke dingen en dan heb ik niet eens alles gelezen, want ik zie dat de mods een gedeelte hebben verwijderd.

Maar ik herken het wel. Het is hoogmoed.
De mens geeft de schuld aan God van alle narigheid in de wereld. Mensen kunnen er helemaal niks aan doen. Want de mens is goed. Alleen een paar dwarse figuren die het voor de rest verknoeien.
Als wij de schuld bij de Schepper leggen, nl. waarom doet Hij er niets aan, hoeven wij geen verantwoordelijkheid te dragen.
Tjoh, eigenlijk is het best makkelijk.
Je ziet, ik zet ook even mijn cynische modus aan.
IRHuman schreef:Wat vind jij van iemand die ziet dat het kind verkracht wordt, maar niet ingrijpt en blijft toekijken?

Wat denk je zelf?
De toeschouwer is even schuldig als de dader, tenzij...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 20 okt 2015 23:25

*Nogmaals verwijderd i.v.m. off topic. Open gerust een nieuw topic met je vragen.*

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 21 okt 2015 12:03

IRHuman schreef:*Nogmaals verwijderd i.v.m. off topic. Open gerust een nieuw topic met je vragen.*

Wat een zielig gedoe hier zeg. het waren gewoon on topic reacties op stellingen in dit topic!! Maar ik begin al aardig het idee te krijgen dat men niet een discussie wil hier!

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: Zwanger na verkrachting, de wil van God?

Berichtdoor IRHuman » 21 okt 2015 12:09

Chaya en pinda83, mijn reacties kun je hier terugvinden, graag nog de missende reactie die de mods hebben verwijderd. Maar dat zal men wel niet doen.

Dus hier in dit topic dan verder. viewtopic.php?f=2&t=29110&p=2026018#p2026018


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten