We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Faramir » 24 feb 2013 17:33

schaapje schreef:Aan allen: wat ik zie is dat de RK in Rome al heel lang bezig is één wereld-godsdienst te bewerkstelligen, als je dat niet ziet ben je blind.

Dan zal jij als een van de weinige het licht zien. De katholieke Kerk is bezig om de dialoog met andere geloven en levensbeschouwingen aan te gaan opdat er in de toekomst minder vooroordelen gestoeld op onjuiste informatie is. Schijnbaar is het voor jou als protestant onmogelijk om in gesprek te treden op gelijke voet met andersdenkenden.
God zij dank denkt de katholieke Kerk daar anders over en is het wel bereid om in navolging van Christus het gesprek aan te gaan met anderen.
En .... liefde heeft niets te maken met het feit om leugens in godsdiensten, te verkondigen ALS OOK een waarheid tot bevrijding en God te komen, dat IS anti-christelijk.

Maar goed wie niet horen wil .......

Jij wil het schijnbaar niet horen. Want nergens geeft de katholieke Kerk haar standpunten op, ze gaat er slechts over in gesprek met anderen zodat er meer wederzijds begrip ontstaat. En dat werkt, de relaties tussen de katholieke Kerk n onder andere de islam, het jodendom, het anglicisme, het lutheranisme en de oosterse orthodoxie zijn sterk verbeterd de afgelopen 50 jaar.

Schijnbaar een steen des aanstoots voor jou als protestant.
Faramir...altijd maar weer heel persoonlijk aanvallen, zou ik ook wel kunnen, maar laat het maar zo.
Jij kent bij niet, ....maar wel oordelen. =D>

Wellicht kan je gewoon eens antwoord geven. Denk jij dat je nou goed bezig bent als volgeling van Christus?

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor maran » 24 feb 2013 17:35

Riska schreef: Zo lang de kern daarvan is: Christus, de Gekruisigde en Opgestane Heer is daar niets mis mee...



ook als dat niet zo is, is daar niets mis mee.

respect voor andere religies of levensbeschouwingen schijnt iets te zijn wat voor veel christenen maar moeilijk op te brengen is.
:(

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2013 17:37

De katholieke Kerk wijst niets af van wat er aan waars en heiligs is in deze godsdiensten. Met oprechte eerbied beschouwt zij die vormen van handelen en leven, die normen en leerstelsels, die wel in vele opzichten afwijken van hetgeen zijzelf gelooft en voorhoudt, maar toch niet zelden een straal weerkaatsen van de Waarheid, die alle mensen verlicht.

Is dit Waarheid?

Verder laat ik het hierbij.
goede zondag verder.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Byte » 24 feb 2013 18:26

schaapje schreef:De katholieke Kerk wijst niets af van wat er aan waars en heiligs is in deze godsdiensten. Met oprechte eerbied beschouwt zij die vormen van handelen en leven, die normen en leerstelsels, die wel in vele opzichten afwijken van hetgeen zijzelf gelooft en voorhoudt, maar toch niet zelden een straal weerkaatsen van de Waarheid, die alle mensen verlicht.

Is dit Waarheid?

Verder laat ik het hierbij.
goede zondag verder.




Ja dat had ik ook gelezen, wat een vage .... Kan ik mezelf dan ook totaal niet in vinden.
Ben het met je eens schaapje dit stuk geeft aan dat de mening van de RK niet aansluit op de waarheid
De ander liefhebben wil nog niet zeggen dat je waarheid vervalst met stukken zoals deze
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

maran
Sergeant
Sergeant
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 jan 2013 14:13

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor maran » 24 feb 2013 18:29

Byte schreef:
Ja dat had ik ook gelezen, wat een vage .... Kan ik mezelf dan ook totaal niet in vinden.
Ben het met je eens schaapje dit stuk geeft aan dat de mening van de RK niet aansluit op de waarheid
De ander liefhebben wil nog niet zeggen dat je waarheid vervalst met stukken zoals deze


ja, wat is Waarheid?
kan iemand überhaupt zeggen dat hij De Waarheid kent?
of hebben we misschien allemaal een stukje waarheid, dat ons samen dichter bij De Waarheid [het Mysterie of God ]kan brengen?

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Byte » 24 feb 2013 19:27

Byte schreef:
Ja dat had ik ook gelezen, wat een vage .... Kan ik mezelf dan ook totaal niet in vinden.
Ben het met je eens schaapje dit stuk geeft aan dat de mening van de RK niet aansluit op de waarheid
De ander liefhebben wil nog niet zeggen dat je waarheid vervalst met stukken zoals deze


maran schreef:ja, wat is Waarheid?
kan iemand überhaupt zeggen dat hij De Waarheid kent?
of hebben we misschien allemaal een stukje waarheid, dat ons samen dichter bij De Waarheid [het Mysterie of God ]kan brengen?




Joh 14,6
Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Een bekeerd christen kent de Waarheid dus.

Met groet Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Faramir

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Faramir » 24 feb 2013 19:32

schaapje schreef:De katholieke Kerk wijst niets af van wat er aan waars en heiligs is in deze godsdiensten.

Dat maak jij er in je eigen gedachten van. Moet je dat de katholieke Kerk aanrekenen? Reken maar dat ze bijvoorbeeld de islamitische claim dat Mohamed een profeet is afwijst. Dat weerhoud haar er echter niet van om op normale manier met moslims in gesprek te gaan om bijvoorbeeld te praten over praktische zaken zoals hoe met elkaar om te gaan in gebieden waar veel katholieken en moslims naast elkaar wonen. Of om te praten wat er dan wel aan overeenkomsten is.
Met oprechte eerbied beschouwt zij die vormen van handelen en leven, die normen en leerstelsels, die wel in vele opzichten afwijken van hetgeen zijzelf gelooft en voorhoudt, maar toch niet zelden een straal weerkaatsen van de Waarheid, die alle mensen verlicht.

Erg zeg, dat ze trachten ook in andere overtuigingen het goede te zien.
Is dit Waarheid?

Jazeker dat er in alle levensbeschouwingen wel wat goeds te vinden is en dat er op vele vlakken overeenkomsten zijn is Waarheid.
Verder laat ik het hierbij.
goede zondag verder.

Wellicht kan je het idd beter hierbij laten want behalve een compleet verkeerde interpretatie die doorspekt is van onderbuikgevoelens kom je niet.

Maar goed, kort samengevat. Jij vind enkel je eigen geloofsovertuiging de moeite waard om je in te verdiepen. Al het andere brand je tot de grond toe af en kan geen sprankje goeds herbergen ondanks dat er vele overeenkomsten zijn. Je weigert elk gesprek met iemand die een andere geloofsovertuiging/levensbeschouwing heeft dan jij. Is ook een manier van leven, maar wel een die meer bij de Amish past en de tijd waarin zij zijn blijven steken dan in de tegenwoordige tijd. Praktisch gezien is het simpelweg niet vol te houden als je 1,2 miljard gelovigen hebt die veelal in contact komen met andere mensen en vaak ook in gebieden wonen waar andere religies en levensbeschouwingen overheersend zijn.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Lichtzwaard » 24 feb 2013 19:37

Ach goede @Faramir maak je niet druk;je weet wat Sint Paulus zie zonde van je tijd schut het stof van je schoenen en gauw verder gaan Laat ze lekker in hun haat sopje verder koken.

En je weet buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen zaligheid alleen in Hem eeuwige behoudenis.
Wat een Genade te mogen behoren tot de ware schaapskooi Katholiek en Apostolisch. :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Riska

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Riska » 24 feb 2013 19:41

Faramir: ik kan me geheel in je reactie vinden...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2013 22:02

Tja...wie heeft er nou onderbuikgevoelens?

Wat ik citeer komt niet uit mijn gedachten dat zullen jullie wel graag willen, maar heel spijtig....het is niet zo. :( Het staat er zwart op wit.

Wel dan gaan jullie gezellig "samen opweg" toch?

En Lichtzwaard wat jij schrijft elke keer maar weer "buiten Zijn kerk om geen zaligheid" lees toch eens de documenten joh, jouw kerk zegt heel wat anders, je kan verlicht worden, op een hele andere manier en langs een hele andere weg.

En ik schrijf dit niet voor jou en faramir er zijn meer katholieken, die misschien wat onderzoek zullen doen en nadenken.

Er is geen enkele verlossing en verlichting buiten Jezus om!

Staat trouwens nog een mooi stuk over de islam in dezelfde link, heel interessant, we aanbidden dezelfde God wordt er beweerd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Faramir

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Faramir » 24 feb 2013 22:09

Dat is de enige logische conclusie die je kan trekken als christen die belijd dat er slechts 1 God is. Schijnbaar geloof jij in meerdere goden. Wellicht kan je dus beter eerst bij jezelf te rade gaan alvorens je anderen afbrand op basis van verkeerde interpretaties.

Ik heb overigens een jaar belijdenis catechisatie gedaan in een protestantse kerk, ga zo nu en dan naar protestantse diensten en heb meerdere werken van oa Luther en Calvijn gelezen. En nee, al dat onderzoek en meeleven met protestanten (ben zelfs getrouwd met een protestantse vrouw) heeft mij niet afgekeerd van de katholieke Kerk. Laat staan dat jouw bijdragen ook maar enigszins van invloed zullen zijn op katholieken. Je drukt ze enkel in een hoek waardoor ze nog meer overtuigd zijn van het katholieke geloof. Jij brengt namelijk halve waarheden en hele leugens, en welke Waarheid wordt daar nou mee verkondigd?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2013 22:45

Faramir schreef:Dat is de enige logische conclusie die je kan trekken als christen die belijd dat er slechts 1 God is. Schijnbaar geloof jij in meerdere goden. Wellicht kan je dus beter eerst bij jezelf te rade gaan alvorens je anderen afbrand op basis van verkeerde interpretaties.


Ik zou eens de Bijbel er op naslaan wat er geschreven wordt over andere goden, wel met een kleine letter zijn die!

Laat staan dat jouw bijdragen ook maar enigszins van invloed zullen zijn op katholieken. Je drukt ze enkel in een hoek waardoor ze nog meer overtuigd zijn van het katholieke geloof. Jij brengt namelijk halve waarheden en hele leugens, en welke Waarheid wordt daar nou mee verkondigd?


Dat laatste is voor rekening van Rome die stad op de zeven bergen faramir. Die verkondigen dat alle wegen tot God kunnen leiden.

En er zijn nog steeds gelovigen in de RK waarvan wel de ogen opengaan.

Nog steeds ga je niet inhoudelijk in op wat er in die roomse documenten staan, jij bent het er mee eens dus, men kan verlicht worden door boedhisme of hindoeísme en dat is waar en heilig zegt rome

Als jij dus alles onderschrijft van in het vaticaan verkondigd wordt, dan is dat duidelijk...toch.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Riska » 24 feb 2013 23:01

Schaapje, ik begrijp nog altijd niet wat je er nou op tegen hebt...

doorgegeven link schreef:De katholieke Kerk wijst niets af van wat er aan waars en heiligs is in deze godsdiensten. Met oprechte eerbied beschouwt zij die vormen van handelen en leven, die normen en leerstelsels, die wel in vele opzichten afwijken van hetgeen zijzelf gelooft en voorhoudt, maar toch niet zelden een straal weerkaatsen van de Waarheid, die alle mensen verlicht. Zijzelf echter verkondigt zonder ophouden en moet steeds blijven verkondigen de Christus, "de weg, de waarheid en het leven" (Joh. 14, 6), in wie de mensen de volheid vinden van het godsdienstig leven en in wie God alles met zich heeft verzoend
Dit is een citaat uit de link die je geplaatst hebt Schaapje.
Ik vermoed dat je bent blijven steken in de eerste regels en dat verkeerd uitlegt. Wat de RK bedoelt te zeggen, is dat ze andere religies respecteren. Het vetgedrukte vergeet je naar het lijkt.

doorgegeven link schreef:Geloven in christelijke zin wil zeggen: antwoorden op de zelfopenbaring van God, die haar volheid bereikt heeft in Jezus Christus. Maar dat geloof ontslaat er ons niet van om, vooral in onze moderne wereld, bewust contacten te leggen met niet-christelijke godsdiensten. Want elk van deze godsdiensten geeft op een bepaalde manier uitdrukking van "wat de mensen gemeen hebben en hen tot onderlinge levensverbondenheid leidt".

De Kerk ontwijkt die ontmoeting niet; zij verlangt en zoekt ze
Ook daar is niks mis mee. Je volledig afkeren van waarin miljoenen mensen geloven, is niet goed. Uit contacten kunnen goede dingen voortkomen. Dat wil niet zeggen dat de RK alles maar overneemt. Nee, zij staat open voor dialoog en misschien is dat wel realistischer dan alles afkeuren van de ander.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Lichtzwaard » 24 feb 2013 23:04

Faramir schreef:Dat is de enige logische conclusie die je kan trekken als christen die belijd dat er slechts 1 God is. Schijnbaar geloof jij in meerdere goden. Wellicht kan je dus beter eerst bij jezelf te rade gaan alvorens je anderen afbrand op basis van verkeerde interpretaties.

Ik heb overigens een jaar belijdenis catechisatie gedaan in een protestantse kerk, ga zo nu en dan naar protestantse diensten en heb meerdere werken van oa Luther en Calvijn gelezen. En nee, al dat onderzoek en meeleven met protestanten (ben zelfs getrouwd met een protestantse vrouw) heeft mij niet afgekeerd van de katholieke Kerk. Laat staan dat jouw bijdragen ook maar enigszins van invloed zullen zijn op katholieken. Je drukt ze enkel in een hoek waardoor ze nog meer overtuigd zijn van het katholieke geloof. Jij brengt namelijk halve waarheden en hele leugens, en welke Waarheid wordt daar nou mee verkondigd?


Ze brand er maar een af @Faramir en dat haar zelf ,maar dat kan kloppen het kwaad en haat en leugen straffen altijd zich zelf.En met vijanden van het Levenschenkend Kruis is maar een ding te doen negeren tot zij zich bekeren tot God door Zijn Enig Geboren Zoon Jezus Christus de Verrezen Heer buiten Hem en Zijn Kerk geen zaligheid.
Christus Vincit
Christus Regnat
Christus Imperat.
VERITAS VOS LIBERABIT.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor salty » 24 feb 2013 23:23

en wie is nu wel de anti - christ ? :roll: 8) 8)
diegenen die onder de jihad of onder andere ideologie ten strijde gaan
> tegen YHWH de Messias en de zijnen
psalm 2

volgers van de Messias Verenigt u en wees waakzaam--- laat niemand u van het rechte pad afbrengen en zand in de ogen strooien
----->>daaraan zal men weten dat wij Zijn volgelingen zijn --- dat wij elkaar liefhebben !!!
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten