Donald Duck

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Donald Duck

Berichtdoor pol » 01 sep 2012 13:10

Jess schreef:Familie van mij mogen de kinderen geen Donald Duck lezen, hier slingert hij altijd rond. Moet ik ze dan opruimen als zij komen?
Andere familieleden mogen geen DVD kijken, mijn kids wel na het avondeten. Moet ik het mijn kinderen dan maar verbieden omdat hun neefjes/nichtjes het niet mogen?
Hetzelfde verhaal met pc, mijn kinderen mogen dat. Die van mijn broer een half uur in de week. Mag mijn zoon het dan niet doen omdat anders zijn neef mee kijkt?

Hoe gaan jullie hiermee om? Mijns inziens niet off topic omdat het hier ook over DD gaat.



ik zou hem gewoon lekker laten rondslingeren. Al die neefjes en nichtjes af en toekomen en ze blijven eten zou ik na het eten iets anders doen dan dvd kijken. Maar komen ze heel erg veel, moet je het overleggen...

De kinderen bij ons op school mogen de Duck gewoon op school lezen hoor... chr. school!

Mango

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mango » 01 sep 2012 13:23

Familie van mij mogen de kinderen geen Donald Duck lezen, hier slingert hij altijd rond. Moet ik ze dan opruimen als zij komen?
Andere familieleden mogen geen DVD kijken, mijn kids wel na het avondeten. Moet ik het mijn kinderen dan maar verbieden omdat hun neefjes/nichtjes het niet mogen?
Hetzelfde verhaal met pc, mijn kinderen mogen dat. Die van mijn broer een half uur in de week. Mag mijn zoon het dan niet doen omdat anders zijn neef mee kijkt?

Hoe gaan jullie hiermee om? Mijns inziens niet off topic omdat het hier ook over DD gaat.

Tsja, altijd lastig! Ik weet niet wat je familie ervan vindt als ze langs komen en ze zien deze 'vrije' dingen? Ik denk dat ikzelf me er niet druk over zou maken. Verwachten ze dat iedereen in de familie zo streng is? Je bent vrij om je kinderen op te voeden hoe jij wilt. En jouw familie weet toch dat jij ze anders opvoedt? Als ik vroeger bij christelijke vriendinnen over de vloer kwam deed ik ook mee aan het avondgebed. Als ze bij mij kwamen waren we ook even stil voor hen. Ik denk dat je je best een beetje kan aanpassen, tot het niveau dat jij je er prettig bij voelt. Daar gaat het denk ik om! Je moet niet jezelf verloochenen. En kinderen zijn vaak erg makkelijk en begripvol naar situaties, ze passen zich vaak makkelijk aan. Ik denk dat je kinderen het op zich ook begrijpen als de DD even weg moet als de nichtjes en neefjes langs komen. Ik zou het zelf echter niet doen. Ik vind geen tv, 30 min internet per week en geen dvd in 2012 gewoonweg onverantwoord. Later, als ze uit het huis zijn in het échte leven, moeten ze er toch wel mee dealen. Leer je kinderen er mee om gaan.
Jeetje ik raaskal een beetje. Hopelijk heb je er toch wat aan!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2012 13:30

Overleggen met zowel de ouders en je eigen kinderen lijkt me erg belangrijk. Je moet wel oppassen dat je kinderen niet het gevoel krijgen te worden gestraft omdat de familie langskomt. Het probleem is, het kan altijd strenger. Je kunt die mensen best tegemoet komen, maar je mag daar wel duidelijk een grens trekken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Victoria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:25

Re: Donald Duck

Berichtdoor Victoria » 01 sep 2012 20:12

Mens schreef:
Kwik, Kwek en Kwak zijn zoontjes van Dumbella Duck die ze bij Donald achterliet met de mededeling dat ze ze de volgende week weer op zou halen. Sindsdien is er niets meer van Dumbella Duck vernomen, en ontbreekt ieder spoor. Er zijn zo weinig aanknopingspunten voor haar verdwijning dat zelfs de website Vermist er weinig heil in ziet om er een 'cold case' van te maken.

Ik vind het lovenswaardig dat Donald Duck (als alleenstaande man) de opvoeding van zijn neefjes overneemt. Je kan toch moeilijk die kleintjes aan hun lot overlaten omdat je geen standaard gezinnetje vormt. Ik ken overigens heel veel mensen die 'christelijk' als synoniem gebruiken voor 'lovenswaardig', maar kennelijk zijn deze woorden voor sommigen juist tegenovergesteld?


Dumbella heeft zich zeer onverantwoordelijk gedragen en heeft Donald maar mooi opgezadeld met die kleine boefjes die hij vervolgens liefdevol in zijn hart sloot. Dat is natuurlijk helemaal niet lovenswaardig van Dumbella. De losbol! Donald echter heeft zijn neefjes liefdevol opgenomen, en dat verdient een pluim. Verder is de DD natuurlijk in pedagogisch opzicht een zeer verantwoordt blad, waarin vaak best moeilijke woorden staan, leuke woordgrappen voorkomen, en de taalvaardigheid van kinderen positief wordt beinvloedt.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Donald Duck

Berichtdoor meribel » 01 sep 2012 21:53

Jess schreef:Familie van mij mogen de kinderen geen Donald Duck lezen, hier slingert hij altijd rond. Moet ik ze dan opruimen als zij komen?
Andere familieleden mogen geen DVD kijken, mijn kids wel na het avondeten. Moet ik het mijn kinderen dan maar verbieden omdat hun neefjes/nichtjes het niet mogen?
Hetzelfde verhaal met pc, mijn kinderen mogen dat. Die van mijn broer een half uur in de week. Mag mijn zoon het dan niet doen omdat anders zijn neef mee kijkt?

Hoe gaan jullie hiermee om? Mijns inziens niet off topic omdat het hier ook over DD gaat.


Je kan je natuurlijk naar familie aanpassen door van te voren alles op te ruimen enz. , maar voor de kinderen zal het er uitzien alsof je je anders voordoet dan je bent. Ze zullen het misschien raar vinden.

Je kan je echter ook aanpassen zonder een dubbele boodschap naar je kids uit te stralen;
door gewoon aan die familie het te vragen;

joh, ze mogen van mij de dd lezen. Wat wil je, dat ik het opruim als je komt of heb je er geen problemen mee dat ze het hier zien?
of
Mijn kinderen mogen dagelijks op de pc en jullie kind kijkt dan mee. Vind je dat vervelend? Want als hij dat niet mag, dan mag mijn zoon het ook niet als zijn neefje erbij is.

laat het verder aan die ouders over.
En naar het kind is het makkelijk uit te leggen. Mijn kind mag ook weleens geen koekje als er bijv. een kind is met allergieen ervoor ( dan geef ik haar ook niet op dat moment en vertel dat het gewoon beleefdheid is ) Of als hier een kind komt die geen tv mag kijken en die ouders hebben het liever niet leg ik het uit aan mijn kinderen dat we ter wille van hun, de tv uit houden. Vinden ze geen enkel probleem.

Dus gewoon vragen.
En zelf hoef je je niet te schamen voor je overtuigingen toch? Want de dd's verstoppen of net doen alsof je kinderen niet op de pc mogen...dat is gewoon een raar signaal en hoeft ook weer niet.

Mens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2012 15:45

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mens » 04 sep 2012 09:33

Jess schreef:Familie van mij mogen de kinderen geen Donald Duck lezen, hier slingert hij altijd rond. Moet ik ze dan opruimen als zij komen?
Andere familieleden mogen geen DVD kijken, mijn kids wel na het avondeten. Moet ik het mijn kinderen dan maar verbieden omdat hun neefjes/nichtjes het niet mogen?
Hetzelfde verhaal met pc, mijn kinderen mogen dat. Die van mijn broer een half uur in de week. Mag mijn zoon het dan niet doen omdat anders zijn neef mee kijkt?


En als zij thuis altijd op hun kop staan, ga jij dan ook op je kop staan als ze langskomen?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Donald Duck

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 sep 2012 09:40

Jess schreef:
Familie van mij mogen de kinderen geen Donald Duck lezen, hier slingert hij altijd rond. Moet ik ze dan opruimen als zij komen?
Andere familieleden mogen geen DVD kijken, mijn kids wel na het avondeten. Moet ik het mijn kinderen dan maar verbieden omdat hun neefjes/nichtjes het niet mogen?
Hetzelfde verhaal met pc, mijn kinderen mogen dat. Die van mijn broer een half uur in de week. Mag mijn zoon het dan niet doen omdat anders zijn neef mee kijkt?CITAAT

Hoe gaan jullie hiermee om? Mijns inziens niet off topic omdat het hier ook over DD gaat.CITAAT.

Een mens maakt in zijn/haar eigen huis uit wat er plaatsvindt en vinden de gasten dat niet goed daar is het gat van de deur dat geldt ook voor familie

En leg dan juist het lijfblad Donald Duck op tafel en de bank :D :D :D
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Donald Duck

Berichtdoor schaapje » 04 sep 2012 10:51

Een mens maakt in zijn/haar eigen huis uit wat er plaatsvindt en vinden de gasten dat niet goed daar is het gat van de deur dat geldt ook voor familie.


Zeer fijn grrrrristelijk. #-o
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Donald Duck

Berichtdoor elbert » 06 sep 2012 09:35

Het antwoord uit de vragenrubriek haalt zelfs het dagblad Trouw.
Overigens vond ik de grappigste oneliner die ik hierover op internet gevonden heb: "Zware jongen wijst Donald Duck terecht" ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Donald Duck

Berichtdoor Mortlach » 06 sep 2012 09:48

elbert schreef:Het antwoord uit de vragenrubriek haalt zelfs het dagblad Trouw.
Overigens vond ik de grappigste oneliner die ik hierover op internet gevonden heb: "Zware jongen wijst Donald Duck terecht" ;)


Lekker actueel ook :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Donald Duck

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 sep 2012 09:54

Het stuk over onze grote vriend Donald Duck gelezen wij dachten toen laat deze meneer maar zich is druk maken om zijn Christelijke broeders en zusters in de vervolging dan te zeuren over deze wereldberoemde eend.

En meneer M. Muilwijk wordt neergezet als Katwijkse theoloog vreemd hij zal eerder bij de scheurmakende HHK behoren ;want Katwijk is nog altijd een of ander dorp aan de kust met een veelheid van verschillende protestanten allen met hun eigen waarheid.

Voorts zal Donald Duck altijd een gewaardeerd huisgenoot blijven in de vorm van kleurig papier. :-({|= :-({|= [:]| :)~] :)~] :8> :8> <|:)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Occultisme in de Donald Duck?

Berichtdoor Spreeuw » 22 aug 2014 15:01

Wie kent niet het tijdschrift "Donald Duck"? Veel kinderen groeien ermee op. Ze vinden de stripverhalen leuk. Maar nu iets verontrustends. Staan er occulte zaken in de Donald Duck?

Ik heb weleens een predikant gehoord die dit in zijn preek zei. Vervolgens riep hij de Donald Duck-geabonneerden ook op om per direct hun abonnement op Donald Duck op te zeggen. Dat is best radicaal. Klopt het dat occultisme in de Donald Duck voorkomt?


Meer over occultisme: http://nl.wikipedia.org/wiki/Occultisme

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Occultisme in de Donald Duck?

Berichtdoor EenVasteBurcht » 22 aug 2014 15:17

Er zijn wel verwijten geweest dat de figuur Zwarte Magica in de Donald Duck occult is.

Tsja....... denk ik altijd. Dit soort dingen zijn ze zelfs in de evangelische gemeente panisch voor, wij waren daar zelf altijd erg nuchter in. Zo zouden we eigenlijk ook geen harry potter, pokemonflippo's etc. dingen mogen hebben. Mijn ouders hadden geen zin in dat vermoeiende, moeilijke gedoe van die panische mensen, ik mocht dat allemaal gewoon.

Bambi

Re: Occultisme in de Donald Duck?

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2014 15:32

Lees de sprookjes dan ook maar niet meer.
Een kikker die verandert in een mooie prins.
Een pratende spiegel enzovoort...........

Wij hadden de Donald Duck ook, maar heb nooit geen negatieve beïnvloeding ervaren.
Het is tenslotte maar een stripverhaal.
Denk dat de levensechte beelden op internet en tv meer impact hebben op kinderen.
En de dreiging vanaf de kansel, dat je in de hel komt en God een boze boeman is die alleen maar straft, als je niet bij de avondmaalgangers hoort, hebben mij wel slapeloze nachten met angst gegeven.
Met zoveel impact, dat het de angst gecreëerd heeft, dat iedere tegenslag een straf van God is.
Die zelfs nu nog steeds doorwerkt.

Maar van de Donald Duck kan ik me geen enkel verhaal meer herinneren.
Hoewel ik die toch ook iedere week las.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Occultisme in de Donald Duck?

Berichtdoor Spreeuw » 22 aug 2014 15:47

EenVasteBurcht schreef:Er zijn wel verwijten geweest dat de figuur Zwarte Magica in de Donald Duck occult is.

Tsja....... denk ik altijd. Dit soort dingen zijn ze zelfs in de evangelische gemeente panisch voor, wij waren daar zelf altijd erg nuchter in. Zo zouden we eigenlijk ook geen harry potter, pokemonflippo's etc. dingen mogen hebben. Mijn ouders hadden geen zin in dat vermoeiende, moeilijke gedoe van die panische mensen, ik mocht dat allemaal gewoon.


Die figuur komt toch niet zo vaak voor in de Donald Duck?
Althans, ik heb nog nooit van deze figuur gehoord. Wel van Katrien, oom Dagobert, Kwik, Kwek en Kwak enz..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten