documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wiepie

documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Wiepie » 09 dec 2011 13:34

Een artikel in de krant van gisteren schreef over de documentaire 'evolutie auschwitz & abortus' waarmee een link wordt gelegd met de gedachtegoed achter de holocaust met die van abortus. Ik vind hem erg helder en goed dat dit punt aan de orde wordt gesteld. Wat vinden jullie? Mag dit verband gelegd worden of gaat Dorenbos een stap te ver?

http://www.brinktv.com/?page_id=1347

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor henkie » 09 dec 2011 13:53

In een reactie op de uitzending zag ik een Jood die zei dat hoe meer zaken je vergelijkt met Auschwitz, hoe minder Auschwitz zelf is. Iets om eens bij stil te staan. Ik vind het in dit geval onsmakelijk en onnodig, vooral voor de nabestaanden, om die vergelijking te maken. Ik snap de linken wel die men legt maar zoiets doe je gewoon niet.

Wiepie

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Wiepie » 09 dec 2011 14:16

henkie schreef:In een reactie op de uitzending zag ik een Jood die zei dat hoe meer zaken je vergelijkt met Auschwitz, hoe minder Auschwitz zelf is. Iets om eens bij stil te staan. Ik vind het in dit geval onsmakelijk en onnodig, vooral voor de nabestaanden, om die vergelijking te maken. Ik snap de linken wel die men legt maar zoiets doe je gewoon niet.

Onsmakelijk om te zien is het ook, maar ik denk tegenwoordig wel nodig om met een bepaalde werkelijkheid geconfronteerd te worden. Natuurlijk valt er over Auschwitz zelf veel meer te zeggen en is voorzichtigheid geboden, maar de geest die erachter waaide: het zelf willen beschikken over het leven door bewust levens uit te roeien of juist te laten leven, is wél hetzelfde. Overigens vind ik wel dat er een iets te eenzijdige kant belicht wordt. Het is duidelijk dat de makers willen dat men zich niet moet laten meevoeren met dit evolutionistische denken, aan de andere kant mis ik de Bijbelse boodschap die laat zien wat het leven werkelijk is en wat het evangelie daarover zegt. Nu wordt iemand aan het eind van de docu maar even verwezen naar wat contactgegevens...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 14:36

Het is een Godwin van het zuiverste water en ook nog eens een uur lang. Ik vind het verwerpelijk dat iemand het leed van Auschwitz misbruikt om een eigen religieuze agenda door te drukken.

Auschwitz heeft niets met abortus te maken, simpelweg omdat abortus een persoonlijke keuze en handeling is. Er is geen overheid die een groep mensen als doelwit heeft.

Verder zijn de sound bites "Hitler was fan van Darwin" en "Evolutie is van Satan" natuurlijk gewoon nietszeggend en belachelijk.

Goed, dat was de eerste minuut. Ik zal zien hoe lang ik het uithoud.

*Update: 8,5 minuten, toen vond ik het genoeg met deze b******t. Ze zeggen aan het begin dat de docu emotie kan opwekken, nou, inderdaad, vooral boosheid en de drang om die Doornbos een enorme muilpeer te verkopen.

Tegen abortus zijn is je goed recht, natuurlijk, dat zal ik niemand ontzeggen. Alhoewel ik denk dat als je je bedenkt hoe de wereld zonder legale abortus eruitziet - breinaalden, kleerhangers en vrouwen die zich van de trap gooien- je standpunt behoorlijk lastig te verdedigen wordt, enfin. Maar over de ruggen van de mensen die hebben geleden gaan lopen Godwinnen? Schande, schande, driewerf schande.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 14:49

Even een opmerking die er zijdelings mee te maken heeft. Je weet misschien dat de Republikeinse partij in Amerika zeer fel anti-abortus is. Maar ze zijn ook tegen algemene ziektekostenverzekering, wat als paradoxaal gevolg heeft dat ze je te vuur en te zwaard beschermen zolang je nog in de baarmoeder zit, maar als er iets met je aan de hand is na je geboorte mag je wat hen betreft verrekken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Dine » 09 dec 2011 14:54

Zodra iets met Auschwitz vergeleken wordt, gaan veel nekharen overeind staan. Omdat het dan iets raakt wat aan de Joden voorbehouden is. Alleen zij hebben enorm geleden tijdens de Tweede Wereldoorlog en dat is nergens mee te vergelijken.

Zag pas een andere documentaire waarin een Joods meisje zei: Ik vind het niet erg als ik op tv huilende Arabieren zie omdat wij hun huis kapot gemaakt hebben. Wij hebben immers in de Tweede Wereldoorlog veel meer meegemaakt!

Tja..

Joden werden bewust uitgeroeid in de Tweede Wereldoorlog, net zoals mensen die een abortus plegen bewust een kindje doden. (zo zie ik het)

Maar het blijft de vraag of je dit zo moet vergelijken.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 15:06

Dine schreef:Zodra iets met Auschwitz vergeleken wordt, gaan veel nekharen overeind staan. Omdat het dan iets raakt wat aan de Joden voorbehouden is. Alleen zij hebben enorm geleden tijdens de Tweede Wereldoorlog en dat is nergens mee te vergelijken.


Uhh, pardon? Je gelooft hoop ik niet dat 100% van de slachtoffers in de Duitse vernietigingskampen Joods was... Want dan heb je het mis. Ook talloze zigeuners en homoseksuelen om eens twee bevolkingsgroepen te noemen zijn slachtoffer geworden.

Zag pas een andere documentaire waarin een Joods meisje zei: Ik vind het niet erg als ik op tv huilende Arabieren zie omdat wij hun huis kapot gemaakt hebben. Wij hebben immers in de Tweede Wereldoorlog veel meer meegemaakt!


Ja, en om dezelfde reden 'mogen' we nog steeds de Duitsers haten omdat ze in '74 de WK-finale voetbal hebben gewonnen. Het is triest dat jongeren nog steeds een gebeurtenis van 70 (of 40) jaar geleden misbruiken om anderen te haten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Lock&Stock » 09 dec 2011 16:40

Dine schreef:Alleen zij hebben enorm geleden tijdens de Tweede Wereldoorlog en dat is nergens mee te vergelijken.


Wordt tijd dat je terug naar de klas gaat Dine, jouw kennis van de vaderlandse en europese geschiedenis is zo te zien niet erg best.

Homo's, zigeuners, politieke gevangenen, mensen zoals mijn oud-oom die simpelweg de Duitsers weigerde te groeten (en dus voor de ogen van mijn tante werd gefussileerd), en zo kan ik nog wel even door gaan...

Daarnaast kan ik alleen maar beamen wat Mortlach al aangaf. Het door de strot duwen van een overtuiging en daarbij Auswitz gebruiken is echt te walgelijk voor woorden.

Christenen geloven dat het leven begint bij de bevruchting, de wetenschap laat iets anders zien. Daar zit de crux, net als bij evolutie. Ook de koppeling van evolutie/Darwin aan Hitler en de Holocaust doet mijn bloed letterlijk koken. Ten eerste slaat het echt h-e-l-e-m-a-a-l nergens op, dat is het zelfde als de Natuurkunde als kwaadaardig bestempelen omdat die tak van de wetenschap de atoombom heeft voortgebracht. En daarnaast propageert het ook de Wetenschap=Slecht stroming uit conservatief Amerika, naast dat het natuurlijk super hypocriet is (aangezien ook Ventje Doorenbos dagelijkse gebruik maakt van de vruchten van de wetenschap) werkt het ook een situatie in de hand waar wetenschap niet meer serieus genomen gaat worden. Terug naar de Middeleeuwen is dan het gevolg....

Maar goed, misschien moet ik aan de andere kant alleen maar blij zijn met beroeps-idioten zoals Doorenbos, zijn absurde en walgelijke acties werken, behalve bij hardcore-gristenen, alleen maar ave-rechts. Mijn mening over Doorenbos en gelijkgestemden is dat het een stelletje gristen-fundi's zijn die je niet serieus kan nemen. Ik zie dezelfde reacties in mijn sociale omgeving. Dus ga zo door Doorenbos, je gooit je eigen ruiten in.
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 09 dec 2011 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 16:51

Lock&Stock schreef: Ook de koppeling van evolutie/Darwin aan Hitler en de Holocaust doet mijn bloed letterlijk koken.


Figuurlijk, hoop ik :-)

Maar goed, misschien moet ik aan de andere kant alleen maar blij zijn met beroeps-idioten zoals Doorenbos, zijn absurde en walgelijke acties werken, behalve bij hardcore-gristenen, alleen maar ave-rechts. Mijn mening over Doorenbos en gelijkgestemden is dat het een stelletje gristen-fundi's zijn die je niet serieus kan nemen. Ik zie dezelfde reacties in mijn sociale omgeving. Dus ga zo door Doorenbos, je gooit je eigen ruiten in.


Inderdaad. Ik denk dat dit soort acties meer kwaad doet dan goed voor het beeld van christenen. Ik kan me verder niet voorstellen dat iemand die abortus overweegt door dit digitale gedrocht van gedachte verandert (maar misschien heb ik dat mis), dus wat is het netto resultaat nou? de anti-abortusgroep (en christenen in het algemeen) worden méér gezien als een groepje enorme drammers die zonder problemen over lijken gaan om hun agenda door te drukken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Samanthi

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Samanthi » 09 dec 2011 17:33

dit is de Amerikaanse versie

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7y2KsU_dhwI
Deze reactie heb ik gisteren in het RD gezet

Hé wordt eens ff wakker reformatorisch nederland, de poppetjes waren ook al niet goed, te confronterend, de waken bij de kliniek activisme, acties tegen seks en geweld overdreven, waar blijven nu alle RDlezers?
Kritiek geven vanuit de luie stoel?
Ik heb de Amerikaanse versie http://www.duggarfamily.com/content/home
de derde van de kladbaaldjes, let op is niet om te kijken net voor je naar bed gaat!

Ik kan de linken op deze pagina niet openen, maar had de film van Bert Doornbos al gezien, deze is zeker heftiger.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 17:49

*Dit bericht en een aantal daaropvolgend verwijderd door moderator. Dit onderwerp gaat over de vraag of je de holocaust moet betrekken bij de discussie over abortus*

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Dine » 09 dec 2011 17:59

Lock&Stock schreef:Wordt tijd dat je terug naar de klas gaat Dine, jouw kennis van de vaderlandse en europese geschiedenis is zo te zien niet erg best.

Homo's, zigeuners, politieke gevangenen, mensen zoals mijn oud-oom die simpelweg de Duitsers weigerde te groeten (en dus voor de ogen van mijn tante werd gefussileerd), en zo kan ik nog wel even door gaan...


Het was sarcastisch bedoeld.. heb je je wel eens verdiept in 'propaganda van de Holocaust' door een deel van de Joden?

Overigens zijn er in totaal 60 miljoen mensen vermoord/omgekomen, dus inderdaad niet alleen Joden nee. Maar bij de herinnering aan Auschwitz en de Holocaust gaat het wel voornamelijk om de Joden.

Moet je je eens verdiepen in die Joodse lobbyorganisatie in de VS, daar wordt je bijna eng van.
(en nee, ik ben niet iemand die anti-Israëlitisch is.)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Sjaak84 » 12 dec 2011 21:42

henkie schreef:In een reactie op de uitzending zag ik een Jood die zei dat hoe meer zaken je vergelijkt met Auschwitz, hoe minder Auschwitz zelf is. Iets om eens bij stil te staan. Ik vind het in dit geval onsmakelijk en onnodig, vooral voor de nabestaanden, om die vergelijking te maken. Ik snap de linken wel die men legt maar zoiets doe je gewoon niet.


Waarom snap je de link wel? Abortus heeft niks te maken met de gruwelijkheden die gebeurde in Auschwitz.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor henkie » 13 dec 2011 00:27

Sjaak84 schreef:Waarom snap je de link wel? Abortus heeft niks te maken met de gruwelijkheden die gebeurde in Auschwitz.


Linken zijn er genoeg. Zoals er vrijwel altijd linken zijn met WO2 (Godwin). Om er een paar te noemen: uitroeien van het zwakke, het op grote schaal vernietigen van mensen, het ontkennen van het mens zijn van de doden, het streven naar een perfecte mens etc.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: documentaire 'evolutie auschwitz & abortus'

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2011 10:53

henkie schreef: het streven naar een perfecte mens etc.


En sinds wanneer is dit het doel van abortus?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten