Als de Heere de opvoeding moet overnemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor Schipje » 27 nov 2011 16:34

DDD schreef:Hetgeen helaas niet wegneemt dat ook gelovige hongerstakers normaal gesproken doodgaan.

Hongerstaken is ook helemaal niet Bijbels en absoluut niet vergelijkbaar met het gebeurde in dit gezin.

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor DDD » 27 nov 2011 19:38

Nou, als je een kind geen kunstmatige voeding geeft komt dat toch aardig op hetzelfde neer. Zij het dat hongerstaken dan door een ander wordt besloten zodat je beter van uithongeren kunt spreken.

Maar dit terzijde, daar hebben de ouders ook spijt van en het was niet het punt van het artikel.

Valentina
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2011 20:09

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor Valentina » 28 nov 2011 15:21

Op dit topic moet ik wel even reageren... Ik ken deze zaak. Heb dit van dichtbij meegemaakt. En geloof me als ik zeg dat Jeugdzorg hierin niet te ver is gegaan. Het is nog steeds zo dat Jeugdzorg vreselijk veel moeite moet doen om kinderen bij hun ouders weg te halen. En dat kan dan ook alleen maar als het echt noodzakelijk is. De situatie was zeer schrijnend.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor schaapje » 03 mar 2012 14:09

Nou, als je een kind geen kunstmatige voeding geeft komt dat toch aardig op hetzelfde neer. Zij het dat hongerstaken dan door een ander wordt besloten zodat je beter van uithongeren kunt spreken.


Ik hoorde vanmorgen op de radio een arts spreken dat de baby helemaal niet uitgehongerd was, en dat ze bij de Jeugdzorg eens op moesten houden met liegen.

De twee oudste kinderen hebben een rechtszaak aangespannen tegen het bureau Jeugdzorg wegens onnodige uithuisplaatsing.

Zo zie je maar dat er zoveel verschillende berichten in omloop zijn, dat we maar niet alles in de media voor zoete koek moeten aannemen, maar dat wisten wel al.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2012 14:46

De rillingen lopen me over de rug. :cry:
Dat mensen zo verblind kunnen zijn. Zo door kunnen slaan in hun geloofsbeleving.
Ik heb er eigenlijk zeer mee te doen.
Ook weer zo'n zaak waar alleen verliezers zijn.
Ze hopen dat de verhouding met hun kinderen weer herstelt.
Dat hoop ik ook voor hen, maar ik vrees het ergste 8-[

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor Schipje » 03 mar 2012 16:06

schelpje3 schreef:Dat mensen zo verblind kunnen zijn. Zo door kunnen slaan in hun geloofsbeleving.

Ja, zo noemt 'men' dat, als ze echt hun vertrouwen en hun hart op God hebben gesteld, denkt Hij daar gelukkig heel anders over!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2012 16:09

Schipje schreef:Ja, zo noemt 'men' dat, als ze echt hun vertrouwen en hun hart op God hebben gesteld, denkt Hij daar gelukkig heel anders over!

Dat ben ik direct met je eens! Maar als het ECHT zo zou zijn, is de uitkomst wel anders.
De Heere doet nl. geen half werk!

hoopdoetleven

Re: Als de Heere de opvoeding moet overnemen

Berichtdoor hoopdoetleven » 19 mei 2015 23:39

Valentina schreef:Op dit topic moet ik wel even reageren... Ik ken deze zaak. Heb dit van dichtbij meegemaakt. En geloof me als ik zeg dat Jeugdzorg hierin niet te ver is gegaan. Het is nog steeds zo dat Jeugdzorg vreselijk veel moeite moet doen om kinderen bij hun ouders weg te halen. En dat kan dan ook alleen maar als het echt noodzakelijk is. De situatie was zeer schrijnend.


Tijd geleden dat dit in de krant stond. Heftig om dit nog een keer te lezen, maar nog heftiger om de reacties te lezen. Vooral reacties zoals deze, mensen die menen er verstand van te hebben, die het vermoedelijk van een afstand gezien hebben.

Toch erg merkwaardig dat de oudste broer en zus thuis waren gekomen door procederen. Vervolgens na uiterst hard tegenwerken van jeugdzorg de rest ook, behalve de "baby". Die doet niet meer mee, omdat daar niet meer over geprocedeerd wordt.

Jeugdzorg is hier te ver gegaan. Er was geen geldige grond voor uithuisplaatsing en toch was het hen gelukt.

Gelukkig is het bijna helemaal goed gekomen, jeugdzorg heeft het vrijwel verloren, nog 1 kind terug en is het hele gezin weer compleet. Jammer dat er dan 7 jaar overheen moet gaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron