Climategate

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Climategate

Berichtdoor Lichtzwaard » 12 sep 2012 09:49

Ten eerste heel veel bangmakerij door de klimaatmafia;voorts is het rentmeesterschap over de schatten van de aarde een slechte en dat zou omgebogen moeten worden.Voor de rest is al het gemekker over het klimaat gebakken lucht [:)8 [:]8 :8> !:) :(old
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Climategate

Berichtdoor rai » 16 sep 2012 12:05

Laat ik in eerste plaats vooropstellen dat ik het gehele gedoe om klimaat veranderingen een beetje met een korreltje zout neem.

Maar toch zie je dat bv de ijsskap meerdermale kleiner is geworden dan voorgaande jaren. Hoe verklaard men dit verschijnsel dan?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Climategate

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 sep 2012 10:07

Die rare Amerikaanse filmpjes zijn al zo om te lachen ;en ijskap neemt af en toe is altijd al zo geweest alleen vroeger konden ze daar geen onderzoek na doen nu wel.

Voor de rest nog maar een keer bangmakerij van de klimaat mafia.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Climategate

Berichtdoor elbert » 17 sep 2012 13:34

rai schreef:Maar toch zie je dat bv de ijsskap meerdermale kleiner is geworden dan voorgaande jaren. Hoe verklaard men dit verschijnsel dan?
Het is een feit dat de Noordpoolkap in het zomerseizoen de laatste jaren kleiner wordt.
Wat minder bekend is, is dat tegelijkertijd het zeeijs rond de Zuidpool juist aan het uitbreiden is.
Als je beide gebieden optelt, dan kom je op een redelijk gemiddelde waarde uit.
Er wordt gespeculeerd dat het uitbreiden en afnemen van het zeeijs rond de polen een cyclische aangelegenheid is, die waarschijnlijk niets met CO2 te maken heeft. Het heeft mogelijk meer te maken met de zeestromen en windpatronen. Maar helemaal zeker is dit allemaal niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Climategate

Berichtdoor Lichtzwaard » 27 sep 2012 12:54

IJskap wordt groter en kleiner en weer groter is natuurlijk altijd zo geweest alleen met de technieken van nu is dat goed waar te nemen.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Climategate

Berichtdoor elbert » 01 okt 2012 11:31

elbert schreef:Het is een feit dat de Noordpoolkap in het zomerseizoen de laatste jaren kleiner wordt.
Wat minder bekend is, is dat tegelijkertijd het zeeijs rond de Zuidpool juist aan het uitbreiden is.
Als je beide gebieden optelt, dan kom je op een redelijk gemiddelde waarde uit.
Ook dit jaar is dat het geval: de Noordpool heeft een minimumrecord en de Zuidpool een maximum record. Zie climategate.nl. Dit hoor je nooit in de media, maar ondertussen klopt het wel.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

bassie76
Mineur
Mineur
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:27

Re: Climategate

Berichtdoor bassie76 » 01 okt 2012 13:10

elbert schreef:Het is een feit dat de Noordpoolkap in het zomerseizoen de laatste jaren kleiner wordt.
Wat minder bekend is, is dat tegelijkertijd het zeeijs rond de Zuidpool juist aan het uitbreiden is.
Als je beide gebieden optelt, dan kom je op een redelijk gemiddelde waarde uit.

Wat ze er dan weer niet bij vermelden is dat het zeeijs in Antactica toeneemt als gevolg van veranderde neerslagpatronen die weer het gevolg zijn van de klimaatverandering....

Ook mag je de toename van zeeijs op de Zuidpool niet wegstrepen tegenover de afname op de Noordpool. Het is als met appels en peren. Het zijn twee totaal verschillende systemen die je niet één op één met elkaar kunt en mag vergelijken.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Climategate

Berichtdoor elbert » 01 okt 2012 15:51

bassie76 schreef:Wat ze er dan weer niet bij vermelden is dat het zeeijs in Antactica toeneemt als gevolg van veranderde neerslagpatronen die weer het gevolg zijn van de klimaatverandering....
Het is nog maar de vraag of:
1. het een gevolg is van neerslagpatronen (het gaat om zee-ijs en dat heeft volgens mij niets met neerslag te maken, maar wel met temperatuur, zowel van lucht als water).
2. het een gevolg is van door de mens veroorzaakte klimaatverandering

Voor beide is bij mijn weten nog geen bewijs geleverd.
bassie76 schreef:Ook mag je de toename van zeeijs op de Zuidpool niet wegstrepen tegenover de afname op de Noordpool. Het is als met appels en peren. Het zijn twee totaal verschillende systemen die je niet één op één met elkaar kunt en mag vergelijken.
Feit is wel dat er een stevige correlatie tussen beide systemen bestaat. Nu is correlatie nog geen causatie, maar dat er een verband is, is wel duidelijk:
Afbeelding
Bovendien, als je uitgaat van globale klimaatverandering (lees: opwarming), dan moet je weldegelijk ook het gemiddelde zeeijs meenemen. Dat wordt bij de globale temperatuur immers ook gedaan?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Climategate

Berichtdoor elbert » 26 mar 2013 15:14

Soms vraag ik me af waar sommige klimaatwetenschappers de moed nog vandaan halen: IJskoude lente is het gevolg van snel smeltend poolijs
Kortom: het is nu zo koud omdat de aarde warmer wordt.
Volgt u het nog?
Maar laten we het eens over vorig jaar hebben. Toen was maart warm en was er ook niet veel poolijs. Koelde de aarde toen af?
Sommige beweringen die uit de hoek van de klimaatwetenschap komen, zijn onnavolgbaar en naar mijn mening ongeloofwaardig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

bassie76
Mineur
Mineur
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:27

Re: Climategate

Berichtdoor bassie76 » 26 mar 2013 18:09

elbert schreef:Soms vraag ik me af waar sommige klimaatwetenschappers de moed nog vandaan halen: IJskoude lente is het gevolg van snel smeltend poolijs
Kortom: het is nu zo koud omdat de aarde warmer wordt.
Volgt u het nog?
Maar laten we het eens over vorig jaar hebben. Toen was maart warm en was er ook niet veel poolijs. Koelde de aarde toen af?
Sommige beweringen die uit de hoek van de klimaatwetenschap komen, zijn onnavolgbaar en naar mijn mening ongeloofwaardig.

Moeilijk hè, dat verschil tussen het globale klimaat dat over tientallen jaren gaat en het lokale weer in je achtertuin van de afgelopen paar dagen.... :?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Climategate

Berichtdoor elbert » 27 mar 2013 09:08

bassie76 schreef:Moeilijk hè, dat verschil tussen het globale klimaat dat over tientallen jaren gaat en het lokale weer in je achtertuin van de afgelopen paar dagen.... :?
Ik denk dat uitingen van milieuclubs daar uiteindelijk niet over gaan. Want de boodschap die verpakt zit in de uitdrukking: "het is koud omdat we de aarde warmer maken" is dat het weer/klimaat onze eigen schuld is en we dus van gedrag moeten veranderen.
Het is het creëren van een schuldcultuur om ons gedrag te beïnvloeden. Het is dus puur politiek, want verder is het volslagen onzin.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Climategate

Berichtdoor boer » 27 mar 2013 09:17

Met een snel weg ebbende moraal en een steeds kwaadaardiger wordende mensheid, die geen boodschap meer heeft aan wat de dominee of pastoor zegt, maar leeft volgens ''na mij de zondvloed'', hebben de heren politici iets nodig om ons bang te maken en te doen gehoorzamen.
Opzettelijk wordt er angst gekweekt.
E.e.a. komt echter wel overeen met de plagen uit Openbaring.
Helaas gevolgd door een:''en zij bekeerden zich niet''.
hetzelfde met AIDS.
Geen veranderig van moraal, maar een rubbertje eromheen, en we gaan gezellig verder.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Climategate

Berichtdoor Optimatus » 27 mar 2013 09:20

Deze lange koude is uitzonderlijk. Echter, Elbert, ik las een week of twee geleden in Trouw een artikel dat "we" al enige tijd in de richting van een langere koudeperiode onderweg waren, maar dat sinds 1900 de temperatuur op aarde gemiddeld erg snel is gestegen.

Als je wereldwijd kijkt en je ziet dat bepaalde gebieden in korte tijd te maken hebben met sterke veranderingen in het klimaat, dan baart me dat wel zorgen. Of het nu door CO2 of door ontbossing komt, de mens heeft wel degelijk veel invloed op het klimaat op deze planeet. Feit is dat de mens als wereldwijde soort niet bepaald een positieve invloed heeft op de aarde.

Juist als christen zou je je toch sterk moeten maken voor verantwoord rentmeesterschap. Dat is iets anders dan arme negertjes tot het christendom bekeren, dunkt me.

@ Boer: De pest in de middeleeuwen had veel meer maatschappelijke invloed dan AIDS tegenwoordig, nog afgezien van het feit dat er inmiddels een grote vooruitgang is geboekt in het bestrijden van AIDS. Afgezien daarvan, de door jou zo verafschuwde RKK predikt onthouding en is niet bepaald een stimulans van de rubberindustrie, dus op dat punt zou de RKK toch jouw vriendin moeten zijn ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Climategate

Berichtdoor boer » 27 mar 2013 09:33

Optimatus schreef:Deze lange koude is uitzonderlijk. Echter, Elbert, ik las een week of twee geleden in Trouw een artikel dat "we" al enige tijd in de richting van een langere koudeperiode onderweg waren, maar dat sinds 1900 de temperatuur op aarde gemiddeld erg snel is gestegen.

Als je wereldwijd kijkt en je ziet dat bepaalde gebieden in korte tijd te maken hebben met sterke veranderingen in het klimaat, dan baart me dat wel zorgen. Of het nu door CO2 of door ontbossing komt, de mens heeft wel degelijk veel invloed op het klimaat op deze planeet. Feit is dat de mens als wereldwijde soort niet bepaald een positieve invloed heeft op de aarde.

Juist als christen zou je je toch sterk moeten maken voor verantwoord rentmeesterschap. Dat is iets anders dan arme negertjes tot het christendom bekeren, dunkt me.

@ Boer: De pest in de middeleeuwen had veel meer maatschappelijke invloed dan AIDS tegenwoordig, nog afgezien van het feit dat er inmiddels een grote vooruitgang is geboekt in het bestrijden van AIDS. Afgezien daarvan, de door jou zo verafschuwde RKK predikt onthouding en is niet bepaald een stimulans van de rubberindustrie, dus op dat punt zou de RKK toch jouw vriendin moeten zijn ;)


Het probleem is dat de RKK zaken predikt, alsof ze bijdrasgen tot de redding en het anderen oplegt.
Ik sta een prediking voor die mensen tot bekering beweegt, een persoonlijke relatie met hun Redder, waarna dit soort zaken nauwelijks meer gepreekt hoeven te worden, omdat zij Hem vrijwiillig gehoorzamen, ipv een instantie of menselijke authoriteit, die zelf zo veel fout doet en in feite niet geleden heeft, integendeel, zij zit op haar troon en kent geen rouw.
Don't get me started :lol:

''Tekenen aan de hemel'' is volgens mij de bijbelse benaming voor '' het weer ''.
Deze tekenen zijn waarschuwingen.
Een kwart miljoen doden tellende tsunami met KERST (!) is toch wel heel wrang, nietwaar...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Climategate

Berichtdoor Katlheen » 27 mar 2013 10:40

Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten