In het hart getroffen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

In het hart getroffen

Berichtdoor Lovely » 30 apr 2009 12:48

Koninginnedag, wat eigenlijk een feestelijke gelegenheid zou moeten worden, is uitgelopen tot een drama in Apeldoorn.
Een man in een zwarte personenauto reed met een hoge snelheid door afgezette routes waar zich op dat moment ook mensen bevonden.

Hierbij vielen volgens getuigen 14 gewonden ook zou er één dodelijk slachtoffer zijn gevallen.
De auto kwam tot stilstand bij het monument ‘De Naald’ bij Paleis het Loo.

Was het toeval dat op dat moment ook de bus voorbij kwam met daarin de Koninklijke familie, die het ‘ongeluk’ zagen gebeuren? Of zou het om een aanslag gaan?

Hoe dan ook, het is en blijft een treurige zaak voor de slachtoffers en iedereen die deze dag zou vieren. We wachten verdere berichtgeving maar af.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor christien » 30 apr 2009 12:51

Vreselijk, nu al twee doden en veel ernstig gewonden.
Wat bezielt iemand om door een goed beveiligde afzetting te rijden???

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Marnix » 30 apr 2009 12:57

Lovely schreef:Koninginnedag, wat eigenlijk een feestelijke gelegenheid zou moeten worden, is uitgelopen tot een drama in Apeldoorn.
Een man in een zwarte personenauto reed met een hoge snelheid door afgezette routes waar zich op dat moment ook mensen bevonden.

Hierbij vielen volgens getuigen 14 gewonden ook zou er één dodelijk slachtoffer zijn gevallen.
De auto kwam tot stilstand bij het monument ‘De Naald’ bij Paleis het Loo.

Was het toeval dat op dat moment ook de bus voorbij kwam met daarin de Koninklijke familie, die het ‘ongeluk’ zagen gebeuren? Of zou het om een aanslag gaan?

Hoe dan ook, het is en blijft een treurige zaak voor de slachtoffers en iedereen die deze dag zou vieren. We wachten verdere berichtgeving maar af.


Hm dat lijkt mij geen toeval nee. Ik denk dat het een individuele actie is van een gestoorde. Een beetje het type Volkert van der G.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor MissF » 30 apr 2009 13:30

Toch wel apart dat nu zelfs al de naam en toenaam en adres, telefoonnummer enzo van de eigenaar van de auto op internet staat. Stel (stel!!) dat het wel een ongeluk is, dan vind ik dat dit de privacy regels toch heeeeeeeel erg overschrijdt....
Ik vind het bizar dat zoiets gebeurt, een beetje onwerkelijk. Wij zeiden vanmorgen nog tegen elkaar: koninginnedag is een van de weinige feesten waar door bijna geen mens gevreesd wordt voor aanslagen o.i.d., het is altijd 1 groot Nederlands feest. En nu gebeurt dit...(al is helemaal niet zeker hoor dat het een aanslag is)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor TheKeimpe » 30 apr 2009 13:48

Dit is echt heel bizar ja. Ik weet niet of het een aanslag zal zijn of niet, ik ben een beetje bang van wel...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Marnix » 30 apr 2009 13:55

Natuurlijk, wel heel toevallig dat een auto met hoge snelheid door de dranghekken rijdt, precies als de bus aankomt rijden en ook op die bus afgaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor linde » 30 apr 2009 15:17

volgens de persconferentie is er wel zeker sprake van een bewuste actie
inmiddels 4 doden
het gaat om een blanke man van 38jr.
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2009 15:30

Bewuste actie.
Deze man heeft nu al levenslang.

En terecht...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor em_ma » 30 apr 2009 17:28

Persoonlijk denk ik dat het een amateuristische aanslag is van een gestoorde.

Overigens had ik vandaag dienst en wij hebben twee slachtoffers van Koninginnedag in Adoorn in het Zh opgenomen. :(
Dan komt het voor jezelf ook dichtbij als je er bij staat...
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor jans1 » 30 apr 2009 17:39

Mijn vriendin stond op 20 meter afstand...........
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Hero » 30 apr 2009 17:46

Lovely schreef:Een man in een zwarte personenauto reed met een hoge snelheid door afgezette routes waar zich op dat moment ook mensen bevonden


Jaren geleden !!... heb ik toen al gewaarschuwd voor een bijna identieke situatie, namelijk dat een aanslagpleger : er voor zou kiezen, om de goed beveilige koninklijke familie, niet direkt maar indirekt te treffen, door z'n focus te richten op de omstanders --- dit was toentertijd, vlak voor de bruiloft, met die rijtour door het centrum van Amsterdam --- de dienst beveiliging, nam toen niet serieus nota van mijn bericht ... echter hadden ze dat toen wel gedaan, dan was er nu met andere uitgangspunten gewerkt, en had men zich nu beter voorbereid op de mogelijke aanslag met behulp van een auto --- immers : je kan de familie uitsluitend goed beschermen, wanneer je evenzo let op de veiligheid van het publiek ...!!

NB > het is ook psychologisch fout, wanneer op zo'n kritiek moment, de ambtenaren van de AIVD : een vrije dag hebben ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor The Engineer » 30 apr 2009 17:53

Optimatus schreef:Bewuste actie.
Deze man heeft nu al levenslang.

En terecht...


Sterker nog: Als hij voor het vuurpeleton zou worden neergezet zou ik best "vuur" willen roepen; een oog voor een oog....
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Riska

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Riska » 30 apr 2009 18:20

Er is aan van allerlei gedacht, maar als iemand het i zijn hoofd haalt dwars door het publiek een weg te zoeken met een auto, dan is dat niet te voorkomen.
Het is buitengewoon triest en de reactie van de Koningin was ook aangrijpend.
Het is een echt gestoord iemand. Iemand zei vanavond dat goed gekeken moet worden in hoeverre er medicatie aan de orde is - dat kan ook zo'n extreme reactie geven. Maar voordat hij naar de OK is gegaan, heeft hij wel gezegd dat het doelbewust was.
Jammer, want het was zo'n verschrikkelijk leuk feest...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor TheKeimpe » 30 apr 2009 18:40

Hero, ik kan ook minstens 20 manieren bedenken om een aanslag te plegen*, en die allemaal doorspelen aan de veiligheidsdienst. Het probleem is alleen dat een werkelijke dader waarschijnlijk een 21e manier bedacht zal hebben.

Ik hoop dat de dader niet zal zwijgen, maar echt zal uitleggen waarom hij deed wat hij deed. Was hij gefrustreerd over zijn werkloosheid? http://www.refdag.nl/artikel/1407574/Bestuurder+auto+keurige+man.html

*Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet van plan!

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Hero » 30 apr 2009 18:53

TheKeimpe schreef:Het probleem is alleen dat een werkelijke dader waarschijnlijk een 21e manier bedacht zal hebben


Als mijn uitgangspunt was overgenomen, dan waren er bvb hekken geplaatst, die je NIET omver had kunnen rijden !! --- zulke hekken zijn er ....

NB > vooral de buitenste ring van de beveiliging, schoot ernstig tekort ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 58 gasten