In het hart getroffen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gimpy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:55

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor gimpy » 01 mei 2009 14:19

Daphne schreef:Je kunt niet met zekerheid zeggen of deze man in op dat moment psychisch verward was. Hij deed het in ieder geval met voorbedachte rade, gisteren hoorde ik op TV dat de man het draaiboek bij zich had waarin stond wanneer de koninklijke familie waar zou zijn. Bovendien heeft de man bij aanhouding direct gezegd, dat het een bewuste actie was tegen het koningshuis. Dus zo verward wás hij m.i. niet...

Zeker weten niet nee, en misschien komen we het ook nooit zeker te weten nu de man overleden is.
Voorbereidingen zeggen trouwens niets over hoe de dader psychisch was. Daar zijn genoeg voorbeelden van moordzaken en familiedrama's van te noemen.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Daphne » 01 mei 2009 14:43

gimpy schreef:
Daphne schreef:Je kunt niet met zekerheid zeggen of deze man in op dat moment psychisch verward was. Hij deed het in ieder geval met voorbedachte rade, gisteren hoorde ik op TV dat de man het draaiboek bij zich had waarin stond wanneer de koninklijke familie waar zou zijn. Bovendien heeft de man bij aanhouding direct gezegd, dat het een bewuste actie was tegen het koningshuis. Dus zo verward wás hij m.i. niet...

Zeker weten niet nee, en misschien komen we het ook nooit zeker te weten nu de man overleden is.
Voorbereidingen zeggen trouwens niets over hoe de dader psychisch was. Daar zijn genoeg voorbeelden van moordzaken en familiedrama's van te noemen.


Daar ben ik het niet mee eens. Familiedrama's gebeuren vaak onverwacht, zonder enige voorbereiding. En ja, dat de dader dan psychisch in de war is, geloof ik.
Maar bij een bewuste actie als deze is er van te voren over nagedacht; dat is niet in een 'impulsieve bui' gedaan. Ik vind dus dat voorbereidingen zeker wel te maken hebben met de psychische gesteldheid van de dader.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor liefie » 01 mei 2009 15:28

Echt heel erg triest wat er gebeurd is inmiddels is er weer iemand aan zijn verwondingen overleden.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mei 2009 16:02

Nou, er is net al weer meer duidelijk geworden over de dader. Hij heeft geen (ex)vrouw, geen kinderen en was geen beveiliger, maar werkte bij een postorderbedrijf.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Riska » 01 mei 2009 17:09

Wat maar weer duidelijk is, dat we niet zo gauw moeten oordelen of denken te weten hoe het zit...
Zeven doden inmiddels en nog een vrouw in kritieke toestand... verschrikkelijk.

Maaike

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Maaike » 01 mei 2009 20:57

gimpy schreef:Voor een echte aanslag was het veel te knullig, hij zou met dat autootje niets tegen de bus kunnen uitrichten. Volgens mij is het meer een zelfmoordactie (met wraakneming op de maatschappij) geweest.


Heel goed mogelijk. Zoiets doe je volgens mij alleen als je wanhopig bent, als je schreeuwt om aandacht.. Anders had je een aanslag wel veel beter gepland.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mei 2009 22:51

Ik hoorde net van mensen dat sommige nu lollig denken te zijn, door smsjes te sturen met daarin: ongelukje? even Apeldoorn bellen!

Wat een onrespectvolle grap en ver onder de maat. Waar zit dan je fatsoen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor LeChat » 01 mei 2009 23:04

Dat lijkt inderdaad nergens naar... Al kan die verzekeringsmaatschappij misschien ook maar beter een andere slogan bedenken, want deze heeft zeker de eerste tijd een bittere bijsmaak.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2009 23:59

Gerdien B. schreef:Ik hoorde net van mensen dat sommige nu lollig denken te zijn, door smsjes te sturen met daarin: ongelukje? even Apeldoorn bellen!

Wat een onrespectvolle grap en ver onder de maat. Waar zit dan je fatsoen!


Ik bedacht hem vandaag ook. Het is inderdaad smakeloos, maar dit soort cynische grappen is voor sommige mensen de manier om er mee om te gaan. Hoe ernstiger de zaak, hoe botter de grappen erover.

Maar, ik hoorde dat de koningin wel gewoon aanwezig zal zijn met de 4 en 5 mei viering. Gelukkig maar, al zal het niet gemakkelijk zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor jip_86 » 02 mei 2009 00:19

Gerdien B. schreef:Ik hoorde net van mensen dat sommige nu lollig denken te zijn, door smsjes te sturen met daarin: ongelukje? even Apeldoorn bellen!

Wat een onrespectvolle grap en ver onder de maat. Waar zit dan je fatsoen!

Of, ik moet vanmiddag nog even naar de suzuki dealer. Een bullbar voor mijn suzuki swift halen ](*,)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor MissF » 02 mei 2009 08:25

Waarom schrijven jullie die moppen eigenlijk op als je ze heel naar vindt? :roll:
Er wordt nu zelfs getwijfelf of die man uberhaupt wel gezegd kan hebben dat het bewust was, omdat op foto's te zien is dat hij buiten bewustzijn is als hij tegen de Naald rijdt...(ik heb geen idee hoor, hij kan natuurlijk best even bij geweest zijn daarna ofzo)

Ik vind het zelf wel vervelend dat het nu gissen blijft, ik had heel graag wel meer redenen willen weten, om het een beetje te kunnen begrijpen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor LeChat » 02 mei 2009 08:35

Hoe kan je op de (welke?) foto's zien dat de man buiten bewustzijn was?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Riska

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Riska » 02 mei 2009 09:32

De verzekeringsmaatschappij heeft al om 12 uur een filmpje dat toen zou worden uitgezonden teruggetrokken en "Even Apeldoorn bellen" is na bijna 25 jaar (!) nu voorgoed verleden tijd.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor LeChat » 02 mei 2009 09:35

Oké, verstandige reactie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2009 11:28

Dat vind ik klasse van deze verzekeringsmaatschappij. Het was een ijzersterke kreet, iedereen kende hem en dan hebben ze toch de moed en het fatsoen en de piëteit en de politesse om deze befaamde slogan in te trekken.

Keurig!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten

cron