In het hart getroffen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Gerdien B. » 30 apr 2009 22:54

Hoe idioot moet je zijn om mensen zo enorm overhoop te rijden. Als ik net weer hoor hoe iemand zijn buurman opeens de lucht in ziet vliegen en even later neer ziet valllen met een stuk verder zijn been. Het is verschrikkelijk!!!
Mensen overhoop rijden terwijl je weet dat de aanslag nooit zal gana lukken met zo'n wagentje. Zeker een beveiliger hoort beter te weten!

Ik wens alle slachtoffers, de families, de hulpverleners en de koningin met haar familie heel veel sterkte toe!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Ansje » 01 mei 2009 07:52

Dader aanslag Apeldoorn overleden
Uitgegeven: 1 mei 2009 08:34
Laatst gewijzigd: 1 mei 2009 08:42

AMSTERDAM - De man die donderdag verantwoordelijk was voor het drama in Apeldoorn, waarbij drie mannen en twee vrouwen omkwamen, is in de nacht van donderdag op vrijdag overleden.
Dit meldt de NOS op basis van betrouwbare bronnen.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Riska

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Riska » 01 mei 2009 07:57

Het zat erin. Nu zullen bepaalde zaken misschien nooit boven water komen. Aan de andere kant: voor die man wellicht beter: hij zou volgens mij in de gevangenis gelyncht zijn...

Ik raak het beeld van de heel verdrietige Koningin niet meer kwijt, toen ze een reactie op TV gaf.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mei 2009 08:09

Hij had vast wel een speciale plek gekregen net als de gevangenen uit de balkan in Scheveningen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Race406 » 01 mei 2009 08:13

Het is heel erg wat de man gedaan heeft, en nu heeft hij God moeten ontmoeten....
Zullen we ook bidden voor de nabestaanden van deze man? Die wisten van niets, en hebben nu hun leven lang een heel groot probleem! Ten eerste dat ze hun zoon moeten missen en ten tweede dat ze nooit zullen weten waarom hun zoon, broer etc, dit zo heeft gedaan.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Lalage » 01 mei 2009 08:14

Mortlach schreef:Ik moest vandaag ineens denken: Wat als die auto nou "BOEM" had gedaan. Het is vreselijk dat de bestuurder slachtoffers heeft gemaakt, maar verder was het natuurlijk een nogal knullige aanslag. Met een auto tegen een bus aanrijden maakt niet zo heel veel indruk op de bus.


Dat snap ik ook niet!

De koningin zag er oud uit ineens...

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Lovely » 01 mei 2009 08:32

@Ansje

Het zou best wel zo kunnen dat deze dader vannacht is overleden. Mijn vriend zei het gisteren al tegen mij: "Deze man is vanavond of morgen overleden, hoe dan ook". "Heb jij een glazen bol?" vroeg ik hem nog.

Zou het niet kunnen zijn dat de dader nog leeft? Want wat voor onderzoek moet er allemaal wel niet plaats gaan vinden? En is deze man een dader of een slachtoffer van onze afbrekende maatschappij?

De beelden van de slachtoffers staan nog op mijn netvlies, mensen liggen creperend op de grond en op de straat ligt bloed wat eigenlijk in hun lichaam had moeten blijven zitten.

Vervolgens zie ik de dader, bloed overstroomd op zijn gezicht, een man die vandaag naar alle waarschijnlijkheid zijn huis uitgezet zou worden. Een man met een grote aversie tegen de Koninklijke familie.

Toch blijft de man in kwestie een moordenaar van inmiddels vijf mensen en heeft hij veel lichamelijke en emotionele schade aangericht bij andere feestvierende mensen en familieleden van de slachtoffers. Ook heeft hij de Koninklijke familie de stuipen op het lijf gejaagd.

Vooralsnog ga ik er wel vanuit dat de dader overleden is zoals de officiële berichten nu luiden, maar het zou heel goed zo kunnen zijn dat deze man nog leeft.

rosaatje

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor rosaatje » 01 mei 2009 08:38

De dader was gisteren al hersendood. Dus ga er vanuit dat het bericht helemaal juist is.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Daphne » 01 mei 2009 08:47

Ja, en als de NOS het al bekend maakt, zal het heus wel waar zijn.

Wat een verschrikkelijk drama! Ik zette gisteren de TV aan en nog geen 10 minuten gebeurde het. Vreselijk! :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor LeChat » 01 mei 2009 08:48

Lalage schreef:
Mortlach schreef:Ik moest vandaag ineens denken: Wat als die auto nou "BOEM" had gedaan. Het is vreselijk dat de bestuurder slachtoffers heeft gemaakt, maar verder was het natuurlijk een nogal knullige aanslag. Met een auto tegen een bus aanrijden maakt niet zo heel veel indruk op de bus.


Dat snap ik ook niet!

De koningin zag er oud uit ineens...

De wijze waarop het gebeurd is, geeft nog meer aan dat het een wanhoopsdaad moet zijn geweest... En inderdaad, wat zag de koningin er aangeslagen en oud uit!

Ik zie overigens geen reden waarom het bericht dat de man overleden is niet waar zou zijn. Hij was zwaargewond, als je ook zag met hoe 'n klap de auto op het monument knalde...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Gerdien B. » 01 mei 2009 08:48

Lovely schreef:@Ansje

Het zou best wel zo kunnen dat deze dader vannacht is overleden. Mijn vriend zei het gisteren al tegen mij: "Deze man is vanavond of morgen overleden, hoe dan ook". "Heb jij een glazen bol?" vroeg ik hem nog.

Zou het niet kunnen zijn dat de dader nog leeft? Want wat voor onderzoek moet er allemaal wel niet plaats gaan vinden? En is deze man een dader of een slachtoffer van onze afbrekende maatschappij?

De beelden van de slachtoffers staan nog op mijn netvlies, mensen liggen creperend op de grond en op de straat ligt bloed wat eigenlijk in hun lichaam had moeten blijven zitten.

Vervolgens zie ik de dader, bloed overstroomd op zijn gezicht, een man die vandaag naar alle waarschijnlijkheid zijn huis uitgezet zou worden. Een man met een grote aversie tegen de Koninklijke familie.

Toch blijft de man in kwestie een moordenaar van inmiddels vijf mensen en heeft hij veel lichamelijke en emotionele schade aangericht bij andere feestvierende mensen en familieleden van de slachtoffers. Ook heeft hij de Koninklijke familie de stuipen op het lijf gejaagd.

Vooralsnog ga ik er wel vanuit dat de dader overleden is zoals de officiële berichten nu luiden, maar het zou heel goed zo kunnen zijn dat deze man nog leeft.


Ze zullen echt niet zeggen dat hij dood is terwijl hij nog leeft.

Daabrij heeft hij zelf de huur op gezegd en is hij dus niet zijn huis uitgezet. Toch een redelijk verschil.
Motief zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Daphne » 01 mei 2009 08:49

Het staat al op nu.nl: http://www.nu.nl/algemeen/1957572/verdachte-aanslag-apeldoorn-overleden.html

Ik vond de Koningin er ook erg oud en aangeslagen uitzien. Kreeg een brok in m'n keel toen ik haar hoorde en zag spreken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor LeChat » 01 mei 2009 08:50

Het is ook openingsnieuws op www.nos.nl en was al in het vroege journaal vanmorgen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lovely
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:27

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Lovely » 01 mei 2009 09:20

Schokkende beelden waren er te zien op diverse televisiestadiums en inmiddels zouden de beelden ook te vinden zijn op het Internet.

Zo is er aan het einde van de rit te zien hoe een mannelijk slachtoffer wordt meegesleept door de auto van de dader. Ook op foto's is te zien hoe het slachtoffer wordt geschept door de auto.

Op de grond liggen twee vrouwen in mooie gekleurde jurken, oranje overtreffend, maar daarnaast drijven zij in het bloed. Hun gezichten zijn herkenbaar.

Iedereen spreekt ondertussen zijn medeleven uit aan de nabestaanden en slachtoffers. Hoe zou het zijn voor de nabestaanden om telkens met deze beelden van vrienden of familieleden te worden geconfronteerd?

Natuurlijk zijn deze beelden realiteit maar ik vind het totaal ongebruikelijk zoals deze momenteel in Nederland tentoongesteld worden met het oog op de nabestaanden en slachtoffers. Schending van privacy is de Nederlandse media niet vreemd.

Riska

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Riska » 01 mei 2009 09:27

Ik ben het met je eens Lovely. Gisteren kon het niet anders, dat was nieuws wat rechtstreeks gebracht werd. Maar al die gedetailleerde foto's die nu komen - nee, voor mij hoeft het allemaal niet.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten