wereld proefdierdag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: wereld proefdierdag

Berichtdoor marcel081276 » 19 mei 2009 16:53

ik bedoel dus dat het te ziek voor woorden is dat men een beest gaat slachten zodat de zonden van een volk vergeven worden.. zoiets zou God ingesteld hebben?? nou ik denk het niet, mensen kunnen heel goed zulke dingen verzinnen en zo macht hebben over degenen die er in geloven.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: wereld proefdierdag

Berichtdoor haring » 24 mei 2009 21:38

marcel081276 schreef:ik bedoel dus dat het te ziek voor woorden is dat men een beest gaat slachten zodat de zonden van een volk vergeven worden


Deden ze dat niet regelmatig in het oude testament?? Off-topic, sorry :oops:
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Re: wereld proefdierdag

Berichtdoor marcel081276 » 20 jun 2009 19:25

ja dat deden ze heel vaak ik het ot. maar dat wil nog niet zeggen dat het ziek is!
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: wereld proefdierdag

Berichtdoor kirsten » 22 jun 2009 20:03

Ik moet toch op dit topic reageren. Er zijn geloof ik wel wat misverstanden over proefdieren. Allereerst worden proefdieren in Nederland niet meer gebruikt voor cosmetische doeleinden. Dit is al een aantal jaar verboden. Ook worden proefdieren niet zo maar gebruikt. Wanneer er voor het testen van medicijnen gebruik wordt gemaakt van proefdieren, maar ook wanneer deze gebruikt worden voor bepaalde gedragsonderzoeken, moet de aanvraag eerst langs een ethische toetsingscommissie. Hier wordt gekeken of er nog alternatieven zijn. Zijn erg echt geen alternatieven, dan pas mag er gebruik worden gemaakt van proefdieren. Ik erger me altijd aan de discussies waarbij mensen zeggen: Ik vind dat ze eerst naar de alternatieven moeten kijken ipv gelijk een proefdier te gebruiken. Geloof me, dat wordt echt gedaan. Bovendien wordt er ook gekeken naar het welzijn van de beestjes. Kunnen de dieren bij pijn pijnstillers krijgen en wanneer dit niet kan hoe lang mogen ze dan lijden. Ook het aantal proefdieren voor een onderzoek wordt zo laag mogelijk gehouden.
Zelf ben ik onlangs in een dierenlaboratorium geweest voor mijn studie. Ik had ook allemaal van die horror verhalen in mijn achterhoofd, maar mijn beeld over proefdieren is wel enigsinds bijgesteld. Ik zag dat deze dieren die daar zaten ook met liefde verzorgt worden (ja,ja, er werken ook echte dierenvrienden in een dierenlaboratorium). Ik vind zeker dat voorzichtigheid nodig is bij het gebruik van proefdieren, maar zonder deze dieren zouden er heel wat minder ziekten bij de mensen genezen kunnen worden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten