Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2009 15:52

In de Afghaanse provincie Nimroz is een jong stel terechtgesteld door de Taliban. Ze waren opgepakt nadat ze op de vlucht waren geslagen om in Iran te trouwen. De ouders waren tegen het huwelijk van hun 19-jarige soennitische dochter met haar 23-jarige sji'itische vriend.

Volgens de gouverneur van de provincie Nimroz namen de familieleden het stel zelf gevangen. Daarna droegen ze de man en de vrouw over aan de Taliban.

De Taliban besloten de twee te executeren, omdat volgens hen ongetrouwde mannen en vrouwen in het openbaar niet met elkaar mogen omgaan. De excutie vond plaats voor de moskee in het district Khosh Rud in Nimroz.

De gouverneur heeft opdracht gegeven om de familieleden van de vermoorde echtelieden te arresteren. De autoriteiten hebben echter nauwelijks controle over het gebied waar het paar werd doodgeschoten.

bron: www.nos.nl
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2009 15:53

Dit heeft met geloof niets meer te maken.
Dit is satanisch.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Boekenlezer » 14 apr 2009 17:43

Hm tja, bruut... Ik vind het haast nog mild vergeleken met wat ik afgelopen weekend las. Dan doel ik op die brute moord in Zuid-Afrika, zie hier. Daar werd ik helemaal niet goed van!

Maar van de taliban kun je dit soort dingen verwachten. Onder dat regime gaat het om gehoorzamen, wet is wet. En de orde wordt op misdadige wijze gehandhaafd, durf ik rustig te stellen. Want het is gewoon een stel crimineel tuig. Ze beijveren zich zeer om de oudtestamentische aanhalingen van Paulus in Romeinen 3:13-17, om de staat van de zondige mens te beschrijven, kracht bij te zetten. Om de waarheid daarvan te bewijzen. (Terwijl je toch zou denken dat ze meer op hebben met de koran.) Zo zie je maar weer: de waarheid van de Bijbel hoef je niet zelf te bewijzen, want daar beijveren anderen zich wel voor.

Satanisch is het zeer zeker. Of het niks met geloof te maken heeft? Hangt er denk ik vanaf hoe je het bekijkt. De taliban hangt natuurlijk een bepaalde versie van de islam aan. En ja, dat is een bepaald geloof. Hun manier van doen zal daar ongetwijfeld mee samenhangen. Ongeacht of dat nu terecht is, gezien vanuit hun bronnen, of niet. De taliban zijn begonnen als een koranschool in Pakistan. Dan zou je zeggen: vanuit studie zijn ze daar blijkbaar toe gekomen. Dan vrees ik dat het geen abusievelijke uitschieter van ze is. Ook al zullen ook lang niet alle moslims het met ze eens zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2009 18:53

Ik word altijd nog geroerd door de woorden die een Rwandese imam tot mij sprak na het ochtendgebed (dat ik uit interesse bijwoonde, zittende achterin een klein moskeetje in Kigali): "Blijf christen zoals je christen bent, draag uit wat je gelooft en God zal je niet verloren laten gaan."

Daar kan ik meer mee dan met schreeuwende, bebaarde mannen met een grote bek en bloeddorstige ogen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Flappie » 21 apr 2009 20:50

Het zijn een stelletje randdebielen, maar dit zijn nu eenmaal ook moslims. Dat het niets met geloof te maken heeft valt dus niet vol te houden. Dit zijn middeleeuwse praktijken, ooit komt daar ook wel wat ontwikkeling in (hoop ik dan maar).
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
egbert
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 05 mei 2003 22:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor egbert » 21 apr 2009 22:02

Boekenlezer schreef:Hm tja, bruut... Ik vind het haast nog mild vergeleken met wat ik afgelopen weekend las. Dan doel ik op die brute moord in Zuid-Afrika, zie hier. Daar werd ik helemaal niet goed van!

Dit snap ik niet helemaal...

Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet en vind beide incidenten even gruwelijk.
Is dat omdat het om een Nederlands emigrantenechtpaar gaat?
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Raphael
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jun 2007 12:19
Locatie: 's Herthogenbosch

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Raphael » 22 apr 2009 22:15

Waarom wilden ze naar Iran vluchten? Daar denken ze toch niet veel anders over dit soort zaken?
Afbeelding
Afbeelding

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Zareb » 23 apr 2009 05:04

Flappie schreef:Het zijn een stelletje randdebielen, maar dit zijn nu eenmaal ook moslims. Dat het niets met geloof te maken heeft valt dus niet vol te houden. Dit zijn middeleeuwse praktijken, ooit komt daar ook wel wat ontwikkeling in (hoop ik dan maar).

Dat hoop ik ook, maar als ik dit http://iglhrc.wordpress.com/ lees dan begint mijn positieve opstelling tov deze gelovigen toch wel behoorlijk te wankelen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Afghaanse Romeo en Julia bruut vermoord

Berichtdoor Boekenlezer » 25 apr 2009 10:40

egbert schreef:
Boekenlezer schreef:Hm tja, bruut... Ik vind het haast nog mild vergeleken met wat ik afgelopen weekend las. Dan doel ik op die brute moord in Zuid-Afrika, zie hier. Daar werd ik helemaal niet goed van!

Dit snap ik niet helemaal...

Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet en vind beide incidenten even gruwelijk.
Is dat omdat het om een Nederlands emigrantenechtpaar gaat?

Bij het typen hiervan leek het mij nogal een verschil of je simpelweg door een kogel om het leven wordt gebracht, of door brute harde klappen en traumatiserende messteken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten