Hoe naïef kun je zijn.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

eml

Hoe naïef kun je zijn.....

Berichtdoor eml » 06 mar 2009 18:42

Dat er nog mensen zijn met zulke conservatieve, ouderwetse, achterhaalde en vooral domme meningen over homoseksualiteit! Ook homo's zijn een produkt van God toch? Bovendien gaan de Amerikaanse kerken bij bosjes failliet gaat door enorme schadevergoedingen die moeten worden uitgekeerd aan slachtoffers van gefrustreerde priesters (celibaat??, taboes??,) die zelf niet van de jongetjes af kunnen blijven! Weer eens een knap staaltje hypocrisie!! Hoop dat ze die mensen direct oppakken morgen.


Angst voor rellen herdenking vliegtuigcrash: ME paraat
vrijdag 6 maart 2009 15:56

De Koninklijke Marechaussee en de politie Kennemerland hebben ernstige vrees voor verstoring van de openbare orde komende zaterdag tijdens de herdenking van de vliegtuigcrash op Schiphol.

De angst voor onlusten blijkt uit de noodverordening die de gemeente Haarlemmermeer rond de herdenking heeft ingesteld.

ME paraat
Volgens een woordvoerder van de marechaussee ontstond de vrees nadat verschillende groeperingen demonstraties hadden aangemeld. Hij zegt dat zijn dienst voor de zekerheid extra mensen achter de hand heeft.

Het gaat om een peloton ME, een sectie van de arrestatie-eenheid en ander extra personeel.

Gearresteerd
De woordvoerder kon geen concrete voorbeelden of namen van groepen noemen die iets met de dreigingen te maken zouden hebben. Er doen echter veel geruchten de ronde dat de christelijke groepering God Hates Fags van plan is te komen. Die is van mening dat elke keer dat ergens doden vallen, dit een teken van God is om aan te geven dat homoseksualiteit niet kan. :-k ](*,)

Mensen die de openbare orde verstoren worden gearresteerd, aldus de marechaussee. De extra eenheden zullen zich op de achtergrond houden en alleen in actie komen als dat nodig is.

De herdenking wordt gehouden vanwege de vliegtuigcrash vorige week waarbij negen doden vielen. De hoogtemeter van het toestel van Turkish Airlines was kapot, en de piloten grepen in eerste instantie niet in.

Door Robin van der Kloor

Laten we toch vooral helder blijven nadenken mensen. En wees daarin niet te lui, maar denk zelf.
Laatst gewijzigd door eml op 20 mar 2009 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Kitty » 06 mar 2009 18:53

Dat dit gebeurd is omdat God een hekel zou hebben aan homo's is net zo absurd als denken dat dit gebeurd zou zijn omdat God een hekel zou hebben aan Turken. In elke religie en ook daarbuiten lopen natuurlijk gestoorden rond.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

snicker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 okt 2008 16:26

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor snicker » 06 mar 2009 20:07

Dat er nog mensen zijn met zulke conservatieve, ouderwetse, achterhaalde en vooral domme meningen over homoseksualiteit! Ook homo's zijn een produkt van God toch? Bovendien gaan de Amerikaanse kerken bij bosjes failliet gaat door enorme schadevergoedingen die moeten worden uitgekeerd aan slachtoffers van gefrustreerde priesters (celibaat??, taboes??,) die zelf niet van de jongetjes af kunnen blijven! Weer eens een knap staaltje hypocricie!! Hoop dat ze die mensen direct oppakken morgen.


Dat is geen hypocrisie, want die christenen van de Westboro Baptist Church ageren ook tegen Rooms-Katholieken, en zijn er heilig van overtuigd dat priesters en pausen zullen branden. Deze site is ook van hen: http://www.priestsrapeboys.com/

Het probleem met deze christenen is dat juist niet dat ze hypocriet zijn maar dat ze uiterst consequent zijn. Gekoppeld met een haat tegen de mensheid kun je een hoop uit de bijbel halen omdat aan te voeren.

Belangrijkste theologisch uitgangspunt: Als er iets slechts gebeurd is dat de hand van God. Daar kun je ook wel Bijbelteksten voor vinden overigens, zoals:

Klinkt ooit in een stad de ramshoorn zonder dat haar inwoners bang worden?
En geschiedt er ooit onheil in een stad zonder toedoen van de heer? (Amos 3:6)

Conclusie die zij dus trekken: als er onheil gebeurd is dat altijd door toedoen van de Heer.

Dat God mensen haat kun je dan weer (volgens hen) uit Psalm 5:7 afleiden. En: Jakob heb ik liefgehad, Ezau heb ik gehaat (Romeinen 9), God houdt alleen van de uitverkorenen.

Kortom, God haat de wereld (want alle mensen doen onrecht) en wijst ze daarop door vliegtuigcrashes, bosbranden etc, wat overigens slechts een voorproefje is van wat ze denken dat er met de overgrote deel van de mensen gebeurd, een eeuwige kwelling in de hel door een vertoornde God.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2009 20:45

EML, waarom ben jij altijd bezig met het plaatsen van berichten over hoe slecht christenen al dan niet zouden zijn? Kritiek is één ding, permanent spammen van waanzin is mijns inziens niet nodig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

snicker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 okt 2008 16:26

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor snicker » 06 mar 2009 23:36

Voor alle duidelijkheid, ik denk ook niet dat de broeders en zusters representatief zijn voor het christendom. Ik heb wel filmpjes zitten kijken hoe mensen uit die kerk (of beter gezegd: familie met wat enkelingen erbij) argumenteren met andere christenen. Daarbij viel me op dat ze schriftteken aanhalen en verbinden met een ijzeren logica.

Ze hebben met hun bijbel in de hand een verklaring voor alles, maar alles is niet echt de moeite waard om te verklaren. Met zo'n Godsbeeld ben je al je humaniteit kwijtgeraakt. Gelukkig is deze kerk slechts een kleintje, maar ze zetten zich wel in de schijnwerpers. Massaal negeren zou het beste zijn. Mediaandacht is hun doel om de boodschap van 'Gods haat' te verspreiden.
Laatst gewijzigd door snicker op 06 mar 2009 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Denkertje21 » 06 mar 2009 23:40

Dit zootje fanatici heeft NIETS maar dan ook NIETS met christendom te maken!

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Kitty » 06 mar 2009 23:45

Dat zeggen gematigde moslims ook altijd over de fanatici in hun religie. Het christendom maakt zulke excessen wel mogelijk. Het is maar hoe fundamentalistisch je je Bijbel (of Koran) leest. Elke religie kent zijn radicalen en extremisten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2009 23:49

Ik heb de website van die haatkerk eens bezocht en hen een prachtige tekst uit het H. Evangelie naar de beschrijving van Johannes gestuurd: "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe." (Joh. 3:16).

Misschien dat het ze wat kalmeert.

Immers,
men moge in zoveel vraagstukken verschillen van meningen hebben,
men moge in zoveel vraagstukken verschillende wegen naar oplossingen bewandelen,

de Drievuldig God,
+Vader, +Zoon en +Heilige Geest,
is ons aller Vader.

Kind'ren van één Vader,
rijkt elkaar de hand.
Waar wij mogen wonen,
in wat stad of land,
hoe wij mogen spreken,
in wat tong of taal,
kind'ren van één Vader
zijn wij allemaal.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

snicker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 okt 2008 16:26

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor snicker » 06 mar 2009 23:52

Ze zullen er niet van opkijken. Ze lezen Johannes 3:16 gewoon anders dan jij. See for yourself.

http://www.godhatestheworld.com/common/ ... hn316.html

Overigens, deze vorm van argumentatie ben ik regelmatig tegengekomen bij Calvinisten die niet zo extreem zijn als zij. De theologie van die lui is verwant aan het reformatorische gedachtegoed, zoals bijvoorbeeld uitgedrukt in Zondag 10 en Dordtse leerregels.
Laatst gewijzigd door snicker op 07 mar 2009 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Optimatus » 07 mar 2009 00:00

Juist ja. In de Heidelberger staat dat de mens geneigd is zijn naaste te haten. In het geval van deze komische secte is dat inderdaad het geval. Het idee dat je een site start met als titel "God hates the world" is natuurlijk al ver beneden alle peil, maar dan ook nog eens trammelant willen schoppen bij een herdenking van een vliegtuigongeval is niet alleen weerzinwekkend piëteitsloos, maar mijns inziens ook nog eens pure Godslastering. Immers, hoe kun je God liefhebben, als je je naaste haat?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Kitty » 07 mar 2009 00:03

Dezelfde lui hebben ook meerdere malen begrafenissen verstoord van slachtoffers (militairen) van de Irak oorlog.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Mortlach » 07 mar 2009 00:04

En stiekem, heel stiekem, denk je dan wel eens dat ze die ME en die politie beter naar huis kunnen sturen. Laat die mensen maar lekker demonstreren als ze dat zo graag willen. Ik vermoed dat er wel een paar mensen zijn die hen daar op niet al te zachtzinnige wijze op zullen aanspreken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor Optimatus » 07 mar 2009 00:10

Ik ben van huis uit zeer randkerkelijk opgevoed. Ik heb het allemaal zelf een beetje uit moeten zoeken (en ik geloof dat de H. Geest mij daar in geleid heeft - van pianoleerling tot kandidaat-organist en via de muziek kwam ook belijdenis). Echter, als dit soort groeperingen hèt christendom, hèt H. Evangelie hadden voorgesteld, dan was ik onder geen beding lid van een kerk geworden, laat staan organist.

Dit soort groepen zijn geen evangelisten, maar de-evangelisten. Ze jagen mensen bij God vandaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor maboc » 07 mar 2009 00:18

Louis Theroux van de BBC maakte een fraai protret van deze "broeders en zusters"
Zie voor een flits hiervan : Phelps Family

Wat mij betreft zijn het mafkadetten. Op zich niet serieus te nemen. Maar het verstoren van bijvoorbeeld begrafenissen gaat wat mij betreft echt een paar streepjes te ver....verbieden en optreden.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Re: Hoe dom kun je zijn.....

Berichtdoor CGK<3 » 07 mar 2009 09:15

Precies, dit zijn geen christenen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten