„Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2008 11:45

Dat de recensent van het RD een toekomstige werkzoekende is...

Dat er veel, heel veel betere boeken over dinosaurussen te vinden zijn, die de stand van de moderne wetenschap geen geweld aandoen.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b_2_4 ... refix=pale voor bijna 22.000 titels

Dat Gish niet in staat is mythe van werkelijkheid kan onderscheiden en/of er van uitgaat dat zijn publiek dat niet kan.

Dat zijn boek vol staat met pseudo-wetenschap, achterhaalde echte wetenschap, oncontroleerbare anekdotes en creationistische cliché's.

Dat dinosaurussen echt bestaan, want ik herinner mij de tekenfilmserie Dungeons and Dragons waarin de 7-koppige draak Tiamat voor kwam. :wink:
Laatst gewijzigd door Mortlach op 18 dec 2008 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 dec 2008 11:48

*Zucht*

Ik ben bang dat we het hele Darwinjaar overspoeld gaan worden met dit soort onzinpublicaties. Ik hoop dat er ook nog een mooi wetenschappelijk verantwoord werk uitkomt, waarin de creationistische visie en de evolutietheorie goed en onbevooroordeeld naast elkaar worden gezet. Dit soort bevooroordeeld knip en plak werk, dat gelezen wordt door veel te veel kritiekloze zielen werkt niet bepaald mee aan wederzijds begrip.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2008 11:56

Floefloe schreef:*Zucht*

Ik ben bang dat we het hele Darwinjaar overspoeld gaan worden met dit soort onzinpublicaties. Ik hoop dat er ook nog een mooi wetenschappelijk verantwoord werk uitkomt, waarin de creationistische visie en de evolutietheorie goed en onbevooroordeeld naast elkaar worden gezet. Dit soort bevooroordeeld knip en plak werk, dat gelezen wordt door veel te veel kritiekloze zielen werkt niet bepaald mee aan wederzijds begrip.


Ik hoop hetzelfde. Als voorzetje wil ik even wijzen op de boeken van Kenneth Miller, biologie-professor én overtuigd christen.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b?url ... er&x=0&y=0

Ik heb zijn boek "Finding Darwin's God" in huis en dat is een erg sterk boek.

Het punt is dat als je creationisme en evolutietheorie onbevooroordeeld op hun wetenschappelijke merites vergelijkt, dat het creationisme - in het bijzonder Jonge Aarde Creationisme - er erg bekaaid vanaf komt. En dat zullen de creationisten dan weer zijn als bevooroordeeld.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 dec 2008 12:09

Idd, jonge aarde creationisme is in principe onhoudbaar, maar ik denk dat een vorm van theïstische evolutie op voorhand net zo min kan worden afgewezen als een vorm van evolutie waarbij er aan het begin geen God staat.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2008 12:14

Daar is niet iedereen het mee eens. Ik herinner me dat ik daar in een boek van Dawkins wel eens iets over gelezen heb; ik herinner me alleen de specifieke argumenten niet. Ik zal het nog eens nazoeken.

Kenneth Miller beargumenteert in Finding Darwin's God dat God zijn invloed zou kunnen laten gelden op quantum niveau door te "rommelen" met de statische verdelingen die daar gelden. Het is minder sterk dan de rest van zijn boek, maar inderdaad, zo op het eerste gezicht niet op voorhand af te wijzen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 dec 2008 12:26

Ik vind de evolutie dermate geniaal en geraffineerd dat ik hierin juist de scheppende hand Gods in meen te kunnen zien. Het "Hij sprak - poef - het was" (afgezien hoe en in welk tijdsbestek, want tijd is, volgens Paulus, voor de Heer vrij relatief) vind ik een simplistische weergave van een oneindig meer geraffineerd en prachtig schouwspel, de ontwikkeling van het alles.

Juist in de evolutie toont God Zijn almacht, denk ik.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2008 12:28

Over de auteur, van wikipedia...

Gish has been characterized as using a rapid-fire approach during a debate, presenting arguments and changing topics very quickly. Eugenie Scott, executive director of the National Center for Science Education, has dubbed this approach the "Gish Gallop" and criticized Gish for failing to answer objections raised by his opponents.[8][9]

Gish has also been criticised for using a standardized presentation during debates. While undertaking research for a debate with Gish, Michael Shermer noted that for several debates Gish's opening, assumptions about his opponent, slides and even jokes remained identical. In the debate itself, Shermer has written that while he stated he was not an atheist and willing to accept the existence of a divine creator, Gish's rebuttal concerned itself primarily with proving that Shermer was an atheist and therefore immoral.[10]


Blijkbaar maakt meneer Gish van dezelfde tactieken gebruik als meneer Hovind, en dat alleen al is een veeg teken.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 11 jan 2009 16:19

Wast of time.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 30 jan 2009 10:45

Wederom een zielige poging van het RD om mensen niet te laten geloven in evolutieleer, ook al is reeds bewezen dat bepaalde delen van evolutie waar zijn.

Om onder het mom van het RD te spreken: Denk er vooral niet over na, dat doen anderen wel voor jou. Ga nou maar lekker slapen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: „Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

Berichtdoor haring » 21 feb 2009 16:51

DesertRose schreef:Mortlach, je gelooft heilig in de wetenschap. Maar 1 ding zal de wetenschap NOOIT kunnen, en dat is de dood overwinnen.
Daarom ben ik blij dat ik in de Christus geloof.dit even tussen haakjes.


Ik ben een creationist in hart en nieren.
Maar omdat alles al eens gezegt is, ga ik er verder niet inhoudelijk op in.



Wie zegt dat jezus wel de dood kan overwinnen of god van mij part. Daar is geen bewijs voor.

En ik heb wel een vermoeden waarom je niet in evolutie gelooft. Je vind het andere leuker. Maar dat is geen goede reden om iets te geloven natuurlijk.

Optimatus schreef:Juist in de evolutie toont God Zijn almacht, denk ik.


Nee dat denk ik niet. Omdat evolutie een heel erg wreed en bruut systeem is. En de god van de christenen zou een liefdevolle god zijn en de natuur is alles behalve liefdevol. Het is een smerige strijd waarin alles is toegestaan.

The Engineer schreef:Wederom een zielige poging van het RD om mensen niet te laten geloven in evolutieleer, ook al is reeds bewezen dat bepaalde delen van evolutie waar zijn.


Sommige delen???
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: „Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

Berichtdoor CvdBerg » 01 mar 2009 21:20

Mortlach schreef:
Timioto schreef:Twee cowboys schieten in 1890 een enorm vliegend dier neer. Het heeft uitpuilende ogen en een krokodillenbek van 2,5 meter. De krant Tombstone Epitaph van 26 april suggereert dat dit de zogenaamde ”thunderbird” uit de indiaanse legendes zou kunnen zijn. In elk geval komt een Texaans fossiel van de quetzalcoatlus uit 1972 treffend overeen met de beschrijving van het monster.


Hebben ze een foto genomen? De botten bewaard? Iets gedaan om aan te tonen dat dit niet meer is dan een leuke anekdote?...


Zoiets als dit :mrgreen::
Afbeelding
Alleen stamt deze uit een tijdschrift van 1950
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: „Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2009 11:00

fijn, en wat zie ik hier?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: „Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

Berichtdoor CvdBerg » 02 mar 2009 12:05

Volgens de site waar hij vandaan komt: A rancher holds up what appears to be a dead Rhamphorhynchoidea [long-tailed] pterosaur
Luid, Emotie, Ruchtig

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: „Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

Berichtdoor martien » 02 mar 2009 12:43

Ik krijg bij die foto hele stevige "vliegende schotel" associaties.
De vogel lijkt nog t meest op een gier met iets over zn vleugels geslagen. De bek/kop lijkt me niet van een dino.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: „Dinofossielen bewijs tegen evolutie”

Berichtdoor martien » 02 mar 2009 12:46

Afbeelding

Zoek de zeven verschillen...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten

cron